Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Panasonic Lumix DMC-GH2

Panasonic Lumix DMC-GH2
21 września
2010 10:43

Panasonic wprowadził dziś do sprzedaży aparat LUMIX DMC-GH2, najnowszy model z rodziny aparatów nowej generacji LUMIX G Micro System. Aparat oferuje intuicyjne sterowanie dotykowe oraz najszybszy na świecie autofokus, który pozwala zrobić ostre zdjęcie w ciągu ok. 0.1 sekundy.

Pełna specyfikacja aparatu dostępna jest w naszej bazie:

Informacja prasowa

Nowa jakość obrazu w mgnieniu oka dzięki Panasonic Lumix DMC-GH2
DMC-GH2 — kreatywny, hybrydowy aparat cyfrowy HD ze sterowaniem dotykowym, możliwością nagrywania filmów Full HD 1920×1080/60i oraz najszybszym na świecie autofokusem, oferujący intuicyjną obsługę entuzjastom fotografowania.

Panasonic Lumix DMC-GH2

Warszawa, 21 września 2010 r. – Panasonic wprowadził dziś do sprzedaży aparat LUMIX DMC-GH2, najnowszy model z rodziny aparatów nowej generacji LUMIX G Micro System. Rodzina LUMIX G Micro System, w pełni zgodna ze standardem Mikro Cztery Trzecie, łączy zmniejszony korpus z zaawansowanymi funkcjami, które zapewniają zarówno wysoką jakość zdjęć, jak i komfort obsługi. DMC-GH2 oferuje intuicyjne sterowanie dotykowe oraz najszybszy na świecie autofokus, który pozwala zrobić ostre zdjęcie w ciągu ok. 0,1 sekundy.

Kluczowe elementy aparatu DMC-GH2, takie jak matryca i procesor obrazu, zostały całkowicie przeprojektowane, aby zapewnić jeszcze wyższą wydajność aparatu oraz umożliwić rejestrowanie obrazu z dużą rozdzielczością, płynną gradacją i wysoką czułością — jak przystało na sztandarowy model z rodziny LUMIX G Micro System.

Panasonic Lumix DMC-GH2

W przypadku hybrydowych aparatów cyfrowych rejestrowanie filmów nie jest dodatkową funkcją, ale pełnoprawną opcją utrwalania wspomnień w zależności od tematu i sytuacji. Innowacyjny model DMC-GH2 oferuje nagrywanie płynnych, dobrych jakościowo filmów Full HD 1920×1080/60i oraz odtwarzanie ich w formacie 60p. Kinematograficzne filmy 24p o maksymalnym bitrate 24 Mb/s zapewniają niezrównaną jakość obrazu i bogatą ekspresję. Co więcej, w trybie Cinema, nowo dodanej opcji popularnego trybu Film, filmy 24p zyskują charakterystyczną gradację znaną z sali kinowej. Nowy tryb Variable Movie umożliwi kręcenie filmów ze zmienną częstotliwością rejestrowania klatek w celu uzyskania niezwykłych efektów przyspieszenia lub zwolnienia. Poprzez aktywację nowej funkcji EX Tele Conversion, która jest dostępna zarówno w trybie fotografowania, jak i filmowania, użytkownik może wirtualnie zwiększyć zoom ponad pierwotny limit, aby jeszcze bardziej przybliżyć obiekt. Wyjściowy sygnał HDMI dostępny podczas nagrywania umożliwia profesjonalnym użytkownikom monitorowanie obrazu na oddzielnym ekranie.

Panasonic Lumix DMC-GH2

Intuicyjne fotografowanie ze sterowaniem dotykowym, które cieszyło się dużą popularnością w modelu DMC-G2, jest dostępne również w modelu DMC-GH2. W połączeniu z wyraźnym, inteligentnym ekranem LCD oraz nowym wieloaspektowym, panoramicznym wizjerem (Live View Finder, LVF) aparat DMC-GH2 zapewnia najwyższy poziom komfortu obsługi, pozwalając skupić się na fotografowaniu. Kolejną zaletą rodziny LUMIX G Micro System jest rozszerzająca się gama wymiennych obiektywów, która liczy 11 unikatowych modeli, w tym nowy obiektyw stałoogniskowy LUMIX G 14 mm / F2,5 ASPH (H-H014), teleobiektyw LUMIX G VARIO 100–300 mm / F4,0–5,6 / MEGA O.I.S. (H-FS100300) oraz obiektyw 3D LUMIX G 12,5 mm / F12 (H-FT012). Nowy obiektyw 3D wprowadzony do sprzedaży jednocześnie z aparatem to pierwsze tego typu rozwiązanie na świecie. Teraz można nie tylko oglądać, ale również robić zdjęcia 3D. Ponadto popularny tryb My Color oraz tryb Film z nową opcją Cinema pozwalają użytkownikom lepiej wyrazić swoje intencje na zdjęciach i filmach.

Panasonic Lumix DMC-GH2

Tryb iA (Intelligent Auto) nieustannie ewoluuje, a nowością w aparacie DMC-GH2 jest funkcja Intelligent D-range Control (inteligentne sterowanie zakresem dynamicznym). Mechanizm Intelligent Resolution ma nową opcję „EXTENDED”, która zapewnia bardziej naturalny wygląd dużych odbitek.

Za sprawą doskonałych parametrów, które są zasługą nowych komponentów i zaawansowanych technologii, hybrydowy aparat HD DMC-GH2 oferuje jeszcze większe możliwości twórcze i intuicyjną obsługę każdemu użytkownikowi, który chce zgłębić nie tylko tajniki fotografii, ale również filmowania.

Panasonic Lumix DMC-GH2

1. Przekraczanie granic twórczej ekspresji dzięki wykorzystaniu zaawansowanych technologii

DMC-GH2 oferuje znakomite parametry, które sprawiają, że fotografowanie staje się jeszcze bardziej komfortowe i zajmujące. Jest wyposażony w najszybszy na świecie autofokus, który ustawia ostrość w ciągu ok. 0,1 sekundy, co osiągnięto przed podwojenie szybkości napędu z 60 to 120 klatek na sekundę. Zaawansowany system kontrastowego autofokusu znacznie przewyższa nie tylko dokładnością, ale również szybkością systemy oparte na wykrywaniu różnicy faz stosowane w lustrzankach cyfrowych klasy wyższej. W połączeniu ze sterowaniem dotykowym zapewnia to niedoścignioną łatwość i szybkość ustawiania ostrości, aby użytkownik nigdy nie przegapił nagłej okazji do zrobienia zdjęcia.

Panasonic udoskonalił też kompleksowe technologie cyfrowego przetwarzania obrazu we wszystkich aparatach z rodziny LUMIX G Micro System, które teraz dorównują lustrzankom cyfrowym pod względem jakości obrazu, a nawet je przewyższają. Nowo opracowana, wieloaspektowa matryca Live MOS o rozdzielczości 16,05 megapikseli wykorzystuje szybką cyfrową technologię νMaicovicon. Do dużej szybkości charakterystycznej dla matryc CMOS Panasonic dodał swoją oryginalną technologię mieszania pikseli. Specjalnie na użytek technologii νMaicovicon w aparacie DMC-GH2 opracowano proces produkcyjny, który wykorzystuje najwyższej klasy tranzystory i zaawansowane metody ich łączenia niezbędne do zapewnienia dużej szybkości obwodów cyfrowych, aby stworzyć niskoszumowe fotodiody i tranzystory ze skróconymi ścieżkami w celu uzyskania wysokiej rozdzielczości i liczby przesłony. Rezultatem jest zarówno wysoka rozdzielczość, jak i doskonały stosunek sygnału do szumów — tłumienie szumów ulepszono o 3 dB, a czułość wzrosła o 200%. Pomaga to również w szybkich zdjęciach seryjnych z częstotliwością 5 klatek na sekundę i pełną rozdzielczością 16,05 megapikseli przy wykorzystaniu migawki mechanicznej lub 40 klatek na sekundę przy wykorzystaniu migawki elektronicznej.

Jeśli chodzi o procesor obrazu, użyto nowego układu Venus Engine FHD, który zapewnia niezwykle zaawansowane funkcje przetwarzania sygnałów zarówno podczas robienia zdjęć, jak i nagrywana filmów. Poprzez oddzielenie szumu chromatycznego od szumu luminancji i optymalne tłumienie każdego z nich można uzyskać czysty obraz nawet podczas robienia zdjęć z wysoką czułością ISO. Procesor zapobiega mieszaniu kolorów w pobliżu krawędzi, co ogranicza szum chromatyczny nie tylko na obszarach gradacji, ale również na krawędziach obiektów. Ponadto selektywnie tłumi szumy na krawędziach, zapewniając naturalnie zbalansowaną krzywą bez pogarszania rozdzielczości. Co więcej, eliminuje szum w postaci cętek, które często występują w ciemnych obszarach zdjęć zrobionych przy słaby świetle, oraz przebarwienia w jasnych obszarach spowodowane aberracją chromatyczną. Kolejną zaletą procesora Venus Engine FHD jest technologia inteligentnej rozdzielczości. Automatycznie wykrywa ona trzy składniki zdjęć — zarysy, obszary wypełnione detalami i miękkie gradacje. Zarysy są efektywnie korygowane w celu uwydatnienia krawędzi, a obszary z detalami są lekko podkreślane, aby wyglądały na jeszcze bardziej szczegółowe. Jeśli chodzi o miękkie gradacje, procesor Venus Engine FHD wygładza je z wykorzystaniem ulepszonego procesu redukcji szumów. Innowacyjna technologia Intelligent Resolution nie stosuje jednolitego wyostrzania, lecz przetwarza obraz piksel po pikselu w najbardziej efektywny sposób. W rezultacie zdjęcia i filmy są naturalnie klarowne, ostre i bardzo szczegółowe.

Płynnie współpracując z matrycą Live MOS, procesor Venus Engine FHD dużą ilość danych z wysoką szybkością, umożliwiając fotografowanie seryjne z wysoką rozdzielczością oraz nagrywanie filmów Full HD.

2. „Naprawdę hybrydowy” aparat cyfrowy — nowe możliwości kręcenia filmów

Każdą scenę można zarejestrować na dwa sposoby — jako zdjęcie albo film wysokiej jakosci. Użytkownik aparatu DMC-GH2 po prostu wybiera sposób, który najlepiej utrwali cenne wspomnienia. Już poprzedni model DMC-GH1 pozwalał rejestrować filmy Full HD jako pierwszy aparat z wymiennymi obiektywami i praktycznym systemem autofokusu. Format AVCHD zapewnia niemal dwukrotnie dłuższy czas nagrywania z jakością HD, niż konwencjonalny format Motion JPEG. Specjalny przycisk na górze aparatu pozwala rozpocząć filmowanie podczas robienia zdjęć bez zmieniania żadnych dodatkowych ustawień. Teraz DMC-GH2 może nagrywać filmy w pełnej rozdzielczości Full HD 1920×1080 i płynnym formacie 60i (60 klatek na sekundę, obraz z przeplotem) dzięki podwojeniu wyjściowe częstotliwości matrycy z 25p/24p do 50p/60p. DMC-GH2 obsługuje też natywnie tryb 1080/24p z gęstością bitową 24 Mb/s, czyli najlepszy dostępny format AVCHD, który zapewnia imponującą jakość filmów. Nowo dodana opcja Cinema (do wyboru w trybie Film) oferuje charakterystyczną gradację znaną z sali kinowej. Teraz aparat DMC-GH2 oferuje jeszcze większą elastyczność kreatywnego filmowania. W nowym trybie Variable Mode można — odpowiednio do kręconej sceny — wybrać częstotliwość rejestrowania klatek 80%, 160%, 200% lub 300%. Dotykowy autofokus dostępny podczas rejestrowania filmów pozwala użytkownikom przenosić ostrość na różne obiekty. Ostrość jest ustawiana na obiekcie wskazanym palcem, który dzięki temu wyróżnia się i przyciąga uwagę.

Podczas kręcenia filmu aparatem DMC-G2 można zrobić zdjęcie o rozdzielczości 16,05 megapiksela przez naciśnięcie spustu migawki. Można też podczas odtwarzania filmu zapisać wybraną klatkę jako zdjęcie.

Funkcja Extra Tele Conversion wirtualnie zwiększa zakres zoomu do 2,6 raza, czyli maks. 728 mm w trybie AVCHD Cinema/FSH, maks. 1092 mm w trybach AVCHD SH i Motion JPEG HD / WVGA oraz maks.1344 mm w trybie Motion JPEG VGA/QVGA przy użyciu obiektywu LUMIX G VARIO HD 14–140mm / F4,0–5,8 ASPH. / MEGA O.I.S., który opracowano specjalnie z myślą o kręceniu filmów.

Technologia Dolby® Digital Stereo Creator zapewnia wysoką jakość rejestrowanego dźwięku, a do aparatu DMC-GH2 można podłączyć opcjonalny mikrofon stereofoniczny (DMW-MS1). Dostępna jest również funkcja Wind Cut, która eliminuje większość szumów spowodowanych wiatrem. Ponadto podczas kręcenia filmów wyróżniane są prześwietlone obszary. DMC-GH2 może wysyłać obraz przez opcjonalny kabel HDMI do zewnętrznego monitora, co przydaje się podczas profesjonalnego filmowania, które wymaga szczegółowego monitorowania obrazu.

3. Intuicyjne sterowanie dotykowe — nowy standard swobodnej i komfortowej obsługi

Aby jeszcze bardziej ułatwić obsługę aparatu DMC-G2, wyposażono go w sterowanie dotykowe, co jest nowością w świecie aparatów z wymiennymi obiektywami. Ta przełomowa funkcja zupełnie zmieni postrzeganie aparatów tej klasy. Wystarczy dotknąć obiektu na dużym ekranie o rozdzielczości 460 000 punktów, aby automatycznie ustawić na nim ostrość. Aparat śledzi dotknięty obiekt i ustawia na nim ostrość, nawet jeśli zacznie się on poruszać. W przypadku jednoobszarowego autofokusu wystarczy dotknąć ekranu, aby wybrać część kadru oraz rozmiar obszaru ustawiania ostrości. Autofokus jednoobszarowy w trybie wykrywania twarzy umożliwia nawet precyzyjniejsze ustawienie ostrości na oczach, przy czym twarz pozostaje jasna i klarowna. Autofokus wieloobszarowy z 23 obszarami pozwala wybrać grupę punktów ustawiania ostrości zgodnie z kompozycją zdjęcia. Dzięki inteligentnemu selektorowi scen w trybie iA kamera automatycznie przełącza się w odpowiedni tryb tematyczny w zależności od dotkniętego obiektu. Na przykład dotknięcie twarzy przełącza aparat w tryb portretu, dotknięcie tła lub scenerii — w tryb krajobrazu, a dotknięcie obiektu znajdującego się blisko aparatu — w tryb zbliżenia. Przy ręcznym ustawianiu ostrości można wybrać powiększenie 1x, 5x lub 10x przez dotknięcie ekranu, po czym płynnie wykadrować obraz przez przeciąganie. Sterowanie dotykowe przyspiesza też wybieranie opcji z menu i doskonale sprawdza się nie tylko podczas robienia zdjęć, ale również ich odtwarzania. Można obejrzeć jedną z setek zarejestrowanych fotografii poprzez dotknięcie jej miniatury. Można też przeglądać kolekcję zdjęć, przesuwając palcem po ekranie tak, jak obraca się strony książki. Można wreszcie łatwo powiększyć obraz (maksymalnie 16-krotnie) za pomocą dotyku.

Duży ekran o wysokiej rozdzielczości i szerokim kącie widzenia obraca się o 180° na bok i o 270° w górę i w dół, zapewniając praktycznie 100-procentową widoczność. Uchylny, dotykowy ekran LCD umożliwia zarówno monitorowanie obrazu, jak i sterowanie aparatem w dowolnej fizycznej pozycji. Zarówno ekran LCD, jak i podświetlenie LED zaprojektowano od nowa, aby uzyskać żywsze, intensywniejsze o 25% barwy. Kolory podstawowe — czerwony, zielony i niebieski — są reprodukowane w sposób lepiej oddający naturalne odcienie. Duży, jasny wizjer LVF (Live View Finder) aparatów LUMIX G Micro System o rozdzielczości równoważnej 1 440 000 pikseli zachowuje klarowność wizjerów optycznych, ale wyświetla również informacje o ustawieniach aparatu, które użytkownik może oglądać bez odrywania wzroku od fotografowanego obiektu. LVF w aparacie DMC-GH2 zaprojektowano od nowa jako wieloaspektowy wizjer panoramiczny. Oferuje on obszar wyświetlania zwiększony do rozdzielczości równoważnej 1 530 000 pikseli, powiększenie 0,71x oraz 100-procentowe pole widzenia. Wizjer ogranicza o połowę rozwarstwienie barw, zapewniając doskonały widok każdego obiektu w dowolnej scenie. Widok na żywo (Live View) odświeżany z częstotliwością 60 klatek na sekundę jest zasługą szybkiej matrycy Live MOS, która rejestruje obrazy i w czasie rzeczywistym wysyła je do ekranu LCD. Dzięki temu użytkownik podczas komponowania zdjęcia może dokładnie sprawdzić kadrowanie od rogu do rogu. Przełączanie obrazu między wizjerem a ekranem LCD odbywa się automatycznie z wykorzystaniem czujnika na wizjerze, który umożliwia ustawienie czułości (wysoka, niska, czujnik wyłączony), żeby zapobiec niepożądanemu przełączaniu podczas dotykania ekranu LCD.

Aby zapewnić duży komfort obsługi, w aparacie DMC-GH2 zwiększono liczbę przycisków funkcyjnych, które zapewniają bezpośredni dostęp do często używanych ustawień. Użytkownicy nie muszą wchodzić do menu i mogą skoncentrować się na fotografowaniu, nie odrywając wzroku od obiektu nawet podczas korzystania z wizjera LVF.

Z myślą o ergonomii zmodyfikowano również konstrukcję zewnętrzną aparatu DMC-GH2, ulepszając różne części, w tym nowo zaprojektowany, wygodny uchwyt.

4. Szeroka paleta opcji fotograficznych i filmowych stymulujących kreatywność użytkownika

Po wprowadzeniu pierwszego na świecie wymiennego obiektywu 3D aparat DMC-GH2 pozwala użytkownikom robić trójwymiarowe zdjęcia wysokiej jakości. Nowy, kompaktowy obiektyw 3D oferuje większą łatwość obsługi i umożliwia robienie zdjęć 3D za pomocą aparatów, które nie są specjalnie zaprojektowane do fotografii trójwymiarowej. Tworzy kadry 3D bez zniekształceń i bez przesunięcia czasowego między lewym a prawym obrazem, również w przypadku poruszających się obiektów. Obrazy 3D zarejestrowane za pomocą tego obiektywu, nawet w zbliżeniu, można komfortowo oglądać na telewizorach 3D VIERA. Panasonic dokonał przełomu, oferując ten bezprecedensowy środek fotograficznej ekspresji przy wyjątkowej łatwości obsługi, która jest zasługą innowacyjnej technologii.

DMC-GH2 oferuje szereg funkcji, które pozwalają zarówno robić zdjęcia wierne naturze, jak i popuścić wodze wyobraźni. Tryb My Color obejmuje siedem wstępnie zdefiniowanych efektów — ekspresywny, retro, czysty, monochromatyczny, dynamiczna sztuka i sylwetka — a odziedziczony po poprzednim modelu tryb Custom umożliwia użytkownikom ręczne ustawienie barw, jasności i nasycenia. Dzięki funkcji Full-time Live View użytkownicy przed zrobieniem zdjęcia mogą sprawdzić, jak te ustawienia wpłyną na obraz, co ułatwia uchwycenie pożądanego nastroju lub atmosfery. Jeszcze bardziej wyrafinowane efekty są dostępne w dziesięciu trybach filmowych, łącznie z nowym trybem Cinema, które umożliwiają ustawienie kontrastu, ostrości i nasycenia. Ustawienia niestandardowe można zapisać w pamięci aparatu. DMC-GH2 łącznie oferuje 22 tryby, z których większość można używać również podczas filmowania, aby tworzyć filmy z dramatycznymi, teatralnymi efektami bez późniejszej edycji.

W trybach P/A/S/M można wyświetlić miernik ekspozycji. Pokazywana jest korelacja między szybkością migawki a przesłoną wraz z kolorowymi ostrzeżeniami, które informują użytkownika, że ustawienia wykraczają poza optymalny zakres. Dzięki temu początkujący użytkownicy aparatów systemowych mogą szlifować swoje umiejętności, ucząc się w sposób wizualny i logiczny poprawnych ustawień.

Kompensację ekspozycji można teraz ustawić w krokach ±5. Można też zapisać w pamięci 4 wzorce balansu bieli, aby uzyskać większy stopień kontroli w szerszej gamie warunków zdjęciowych. Automatyczny bracketing oferuje ±3 kroki, dostępny jest też bracketing wieloaspektowy.

5. Tryb iA (inteligentny automatyczny) — łatwiejsza obsługa i większy potencjał aparatu

DMC-GH2 oferuje zaawansowane funkcje, które zadowolą doświadczonych fotografów, a jednocześnie jest na tyle łatwy w obsłudze, że nawet początkujący mogą używać go komfortowo. Jest doskonałą propozycją dla posiadaczy kompaktów, którzy chcą robić zdjęcia wyższej jakości, ale bez troszczenia się o prawidłową technikę. Panasonic osiągnął tę niezwykłą łatwość obsługi poprzez ciągłe ulepszanie trybu iA (inteligentnego automatycznego) – z funkcjami wspomagającymi robienie zdjęć, które cieszyły się dużą popularnością w kompaktowych aparatach LUMIX – oraz uzupełnienie go zaawansowanymi technologiami przetwarzania obrazu LUMIX G Micro System. Tryb iA jest dostępny nie tylko podczas fotografowania, ale również nagrywania filmów.

Tryb iA (inteligentny automatyczny) nieustannie ewoluuje, a nowościami w aparacie DMC-GH2 są funkcja Intelligent D-range Control (inteligentne sterowanie zakresem dynamicznym) oraz ulepszona technologia inteligentnej rozdzielczości. Inteligentne sterowanie zakresem dynamicznym gwarantuje jeszcze bardziej naturalny obraz, optymalizując ekspozycje poszczególnych części zdjęcia. Zapobiega to zlewaniu się szczegółów w cieniach i prześwietlaniu jasnych obszarów oraz zachowuje detale i gradacje, w tym niebieski kolor nieba. Funkcja automatycznej kompensacji przeciwświatła uaktywnia się wtedy, kiedy aparat wykryje obiekt oświetlony od tyłu.

Nowa technologia inteligentnej rozdzielczości oferuje jeszcze większą naturalność zdjęć poprzez lepsze zbalansowanie ostrości szczegółów i krawędzi, pozwalając na drukowanie dużych odbitek.

Funkcja śledzenia autofokusu w aparacie DMC-GH2 pozwala namierzyć dowolny obiekt i utrzymać jego ostrość nawet podczas ruchu, aby zrobić piękne, klarowne zdjęcie, gdy nadarzy się dobra okazja. Wystarczy wycelować aparat, zablokować ostrość i zrobić zdjęcie. Funkcja rozpoznawania twarzy zapamiętuje zarejestrowane twarze, aby odpowiednio ustawić ostrość i ekspozycję na osobach w kadrze. Funkcja odtwarzania zdjęć wg kategorii pozwala wyświetlić tylko te zdjęcia, na których występuje określona twarz. Oprócz wspomnianych wyżej funkcji zaawansowanych tryb iA oferuje funkcje podstawowe, których użytkownicy oczekują po dobrym aparacie cyfrowym. Są to m.in. stabilizator MEGA O.I.S., który ogranicza wpływ drżenia rąk, oraz inteligentne sterowanie czułością ISO, które minimalizuje efekt rozmycia spowodowanego ruchem, regulując czułość, jeśli obiekt poruszy się podczas robienia zdjęcia. Inteligentny selektor scen automatycznie wykrywa najczęściej spotykane sytuacje — portret, nocny portret, krajobraz, nocny krajobraz, zbliżenie oraz zachód słońca — i przełącza aparat w odpowiedni tryb tematyczny. Użytkownik może uaktywnić wszystkie te funkcje wspomagające fotografowanie, po prostu ustawiając tryb iA.

6. Oglądanie zdjęć i filmów wysokiej jakości na dużym telewizorze HD — interfejs VIERA Link z obsługą 3D

Zarówno zdjęcia, jak i filmy w formacie AVCHD zarejestrowane na kartach pamięci SD można łatwo obejrzeć na telewizorze Panasonic VIERA w dynamicznej rozdzielczości HD. Aby odtworzyć zawartość karty, wystarczy włożyć ją do przeglądarki obrazów VIERA (gniazda kart pamięci SD) w telewizorze VIERA albo odtwarzaczu Blu-Ray DIGA. Można też użyć opcjonalnego kabla mini HDMI, aby wyświetlić zdjęcia i filmy z aparatu DMC-GH2 bezpośrednio na telewizorze z wykorzystaniem interfejsu VIERA Link. Pozwala to wykorzystać wszystkie funkcje odtwarzania aparatu, w tym pokazy slajdów, w których zdjęcia i filmy są odtwarzane sekwencyjnie, widoki kalendarza itd. Wszystkimi funkcjami można sterować wyłącznie za pomocą pilota do telewizora. Fotografie zrobione za pomocą wymiennego obiektywu 3D LUMIX G 12,5 mm / F12 można oglądać w trzech wymiarach za pośrednictwem przeglądarki obrazów 3D, co oferuje użytkownikom zupełnie nowe, ekscytujące doświadczenia.

Ponadto dołączone oprogramowanie PHOTOfunSTUDIO 6.0 BD Edition pozwala na łatwe przeglądanie i edytowanie zarejestrowanego materiału. Można również wysłać film do serwisu YouTube albo zarchiwizować go na płycie DVD lub Blu-ray.

7. Liczne opcjonalne rozszerzenia

Produkty Micro Four Thirds System dołączają do dotychczasowych produktów Four Thirds System, aby zaoferować klientom jeszcze wyższą jakość aparatów cyfrowych z wymienną optyką. Oprócz obiektywów LUMIX G aparat LUMIX DMC-GH2 oraz produkty LUMIX G Micro System mogą używać dowolnych obiektywów zgodnych ze standardem Four Thirds za pośrednictwem opcjonalnej przejściówki DMW-MA1, a także prestiżowych obiektywów Leica M/R za pośrednictwem przejściówek DMW-MA2M lub MA3R. Zapewnia to użytkownikom dostęp do wielu obiektywów o różnych parametrach.

LUMIX G Micro System wraz z coraz szerszym asortymentem obiektywów zapewniają nieograniczone możliwości ekspresji. Aparat LUMIX DMC-GH2 oferuje szeroką gamę opcji, które pasują do każdej sytuacji i każdego stylu fotografowania.


Komentarze czytelników (63)
  1. dude83
    dude83 21 września 2010, 10:59

    "oraz najszybszy na świecie autofokus, który pozwala zrobić ostre zdjęcie w ciągu ok. 0.1 sekundy."

    WOW

  2. cloudbuster
    cloudbuster 21 września 2010, 11:00

    "[...]tłumienie szumów ulepszono o 3 dB, a czułość wzrosła o 200% [...]
    [...] 5 klatek na sekundę i pełną rozdzielczością 16,05 megapikseli przy wykorzystaniu migawki mechanicznej lub 40 klatek na sekundę przy wykorzystaniu migawki elektronicznej [...]"

    Jeśli testy to potwierdzą to chyba wreszcie stereotyp o wysokich szumach w małej matrycy zostanie złamany.

  3. Piotr_0602
    Piotr_0602 21 września 2010, 11:03

    Czyżby wreszcie bezlusterkowce pobiły lustra w szybkości AF-u?

    "DMC-GH2 oferuje intuicyjne sterowanie dotykowe oraz najszybszy na świecie autofokus, który pozwala zrobić ostre zdjęcie w ciągu ok. 0,1 sekundy"

    Lustrzanki pokonane? To kres lustrzanek?
    Skoro dali jeszcze lepszy i większy EVF (a ten w G1/GH1 był już naprawdę niezły), oraz "najszybszy na świecie" AF, to w jakiej kategorii lustrzanka miałaby mieć przewagę nad tym?

  4. rodzyn
    rodzyn 21 września 2010, 11:04

    link
    link
    Pierwsze sample na iso 160

  5. 21 września 2010, 11:06

    Zapamiętajmy dzień 21 września. To dzień końca lustrzanek i dzień w którym małe matryce mniej zaczynają szumieć niż duże.
    A serio to całkiem fajny aparat. Podejrzewam, że w cenie 60d lub d7000.
    Jeżeli AF tak szybki i wizjer porządny to z pewnością mocna konkurencja dla powyższych lustrzanek N i C.

  6. dude83
    dude83 21 września 2010, 11:07

    dokładnie Piotr_0602

    Podpisuję się pod twoimi pytaniami

  7. tomekh
    tomekh 21 września 2010, 11:07

    na razie to tylko tekst marketingowy gdzie się takie rzeczy przeważnie pisze, ja jakoś nie wróżę aż takiego skoku technologicznego żeby dać dobrą jakość przy 16 mpix na matrycy 4/3, niestety stało się to co przewidywaliśmy w wypowiedziach tutaj - koło się zamknęło, wyścig na megapiksele trwa nadal. Niestety.

  8. Arek
    Arek 21 września 2010, 11:12

    Oj panowie, panowie... Przeczytali specyfikacje i naszpikowaną marketingowym zadjęciem informację prasową i ogłosili kres lustrzanek... Coś zimnego na głowę by się przydało :)

  9. rodzyn
    rodzyn 21 września 2010, 11:14

    Fevon z SD1 w budzie Panasa

  10. Xan
    Xan 21 września 2010, 11:15

    Arek ale oni już ten kres lustrzanek zdążyli ogłosić z 20 razy :)

    No bo oczywiście nie może różne produkty do różnych zastosowań nie maja prawa współistnieć, tylko jeden właściwy system (akurat ten który się kupiło)

  11. cloudbuster
    cloudbuster 21 września 2010, 11:18

    @rodzyn:
    linki nie działają, znalazłeś coś innego?

  12. rodzyn
    rodzyn 21 września 2010, 11:23

    sprawdzałem działają.

  13. Piotr_0602
    Piotr_0602 21 września 2010, 11:25

    Xan, ale kiedyś to nastąpi, bo jeśli:
    - AF będzie szybszy lub tylko równie szybki jak w lustrach
    - AF nie ma zdefiniowanych na sztywno punktów AF, bo w tym aparacie (jak w G2) jest dotykowy LCD i można tam wskazać dowolny punkt AF
    - elektroniczny wizjer będzie porównywalny do dobrego optycznego (ten w poprzedniku GH1 był duży i naprawdę niezły, a tu jest upgrade), a ma za to możliwość dowolnego wyświetlania dowolnych informacji, historgramów, dowolnego balansu bieli, itp.

    To gdzie jest przewaga lustrzanki?
    Za to lustrznka nie zrobi 40 klatek na sekundę, jest większa (przynajmniej grubsza), hałasuje, wzbudza drgania...
    Poczekajmy na testy, ale jeśli się to potwierdzi...

    Może dzisiaj to już początek końca?

  14. Xan
    Xan 21 września 2010, 11:32

    Rozumiem że lustra stoja w miejscu i AF w nich nie jest rozwijany, no bo po co tylko bezlusterkowce mogą się rozwijać.

    A co do wizjera, popatrz na nowego pentaxa k-5 , optyczny + półprzezroczysty LCD do wyświetlania danych.

    A rozmiar dla niektórych to zaleta, no ale widzę że jest ten jedyny właściwy system co się go użytkuje i trzeba wieścić śmierć wszystkiego co nie z systemu :)

  15. tomekh
    tomekh 21 września 2010, 11:36

    Piotrze napisałeś: ten w poprzedniku GH1 był duży i naprawdę niezły, a tu jest upgrade - no nie wiem czy taki upgrade bo jest napisane o powiększeniu 0.71 x - w poprzednich modelach było 1.15 x - może to pomyłka w tekście albo przeliczenie na pełną klatkę?
    A z początkiem końca to wstrzymajmy się - jakoś łatwiej byłoby mi powiedzieć o tym początku końca gdyby pozostało tu 12 mpix, ale dzięki ulepszeniu konstrukcji matrycy mielibyśmy w pełni używalne iso 6400 np.

  16. luc_october
    luc_october 21 września 2010, 11:39

    *0,1s to jest czas zmierzony na obiekcie 2m oddalonym od aparatu przy ustawieniu obiektywu 14-140 na nieskończoność.

  17. tomekh
    tomekh 21 września 2010, 12:06

    pojawiła się specyfikacja a w niej iso do 12800 - może jednak faktycznie coś jest na rzeczy? No i już poprawne powiększenie wizjera jest podane.
    pozdrawiam

  18. rodzyn
    rodzyn 21 września 2010, 12:37

    elownik • wizjer elektroniczny
    • Pole widzenia 100%
    • korekta dioptrii -4 do +4 dioptrii
    • 1.530.000 punktów
    • Pole sekwencyjny (RGB)
    wprost ze specyfikacj na DPreview:
    link

  19. rodzyn
    rodzyn 21 września 2010, 12:39

    Wizjer elektroniczny, kolorowy LCD, 1 533 600 punktów, pole widzenia: 100%, powiększenie: x 1.42, korekcja dioptrii: od -4.0 do +4.0, punkt oczny: 17.5mm, czujnik zbliżenia oka
    a to z Optycznych:
    link

  20. goltar
    goltar 21 września 2010, 12:50

    Powiększenie 0.71 x to ekwiwalent dla FF.

  21. rodzyn
    rodzyn 21 września 2010, 13:29

    i z tego co widzę, w GH2 chyba nowy akumulator(12) niż niż w G1, 2 ...GH1(13).

  22. focjusz
    focjusz 21 września 2010, 13:35

    Też myślę że koniec luster musi wcześniej czy później nastąpić ( skoro matryca może być cały czas oświetlana to dlaczego z tego nie korzystać) i to nie pierwszy krok ku temu ale kolejny tym razem chyba większy. Powiem więcej - gdyby Panasonic zdecydował się robić parę lat temu takie G1-2 z FF ( wiem że to nie takie oczywiste) to mógłby być już no 1

  23. MFor
    MFor 21 września 2010, 13:38

    "Konkurencja" optycznych : "najszybszy autofokus oparty na detekcji fazowej."

    Fajnie... by było. ;)

    Całkiem dobrze zapowiada się GH-2, jednak jak przypuszczam cena ostudzi większość chętnych na jego zakup. :(

  24. rodzyn
    rodzyn 21 września 2010, 13:47

    okrojona konkluzja z pierwszego testu GH2:

    SystemKameraForum jest pierwszą stronę internetową, aby opublikować GH2 przeglądu aparatu. Test jest dostępny w formacie PDF i tylko trzeba rejestracji forum, aby go pobrać. O, i to tylko w języku niemieckim!

    Możemy dać tłumaczenie przeglądu wysokiej światła:
    - Jest bardzo szybki autofocus (i szybciej niż na Panasonic GH1 ). Nawet w sytuacjach ekstremalnych, jasne lub ciemne! Powiedzieć tego aparatu pozwala na "nowy wymiar autofus prędkości, nie jest porównywalna z innymi modelami Panasonic!
    - Są testowane AF-biegowa z wielu soczewek i Panasonic zwiększa szybkość AF na wszystkich obiektywów!
    - AF jest szybszy niż Canon EOS 5D Mark II autofocus!
    - Lubią Bracketing Multi-aspekt. GH2 można przyjmować 4 zdjęć seryjnych w formacie 16:9 03:02 04:03 01:01!
    - Nawet jeśli oprogramowanie nie jest w końcowej fazie GH2 ma lepszą ostrość, dynamikę i dużych czułościach ISO od GH1. Widzą i 1 poprawę w stosunku do stop GH1.

    Mówią GH2 nie jest rewolucja, ale bardzo konkretne ewolucji GH1.

  25. rodzyn
    rodzyn 21 września 2010, 13:50

    mówi się w necie o 900EURO - korpus , 1000 z 14-42 i 1500 z 14-140

  26. 21 września 2010, 14:12

    Jeżeli faktycznie jest tak szybki to cena nie dziwi. Nowość musi kosztować. Sporo panas inwestuje w m4/3 bo zrobić taki sprzęt to nie jest hop - siup. A to dobrze wróży systemowi. Dziwi tylko, że LCD jest wyposażony o ok. połowę mniej punktów inż współczesna konkurencja.

  27. andytown
    andytown 21 września 2010, 14:32

    Te LCD są bardzo dobrej jakości, są zrobione jednak inaczej niż Sony 920 k piksli, co powoduje ze pixeli nie tak dużo ale rozdzielczość porównywalna

  28. tomekh
    tomekh 21 września 2010, 14:38

    Potwierdzam, LCD Lumixów G jest b. dobry.

  29. 21 września 2010, 14:58

    Dla mnie plus za gumę przy uchwycie. G2,G1 nie miały tego. Taka drobnostka a jednak o wiele lepsza w dotyku i chyba stabilniejsza (w moim FZ50 jest ok i jest trwała)..

  30. andytown
    andytown 21 września 2010, 15:43

    Widzenie ze szklanej kuli: " rok 2015: Test na optyczne.pl - podsumowanie: jednoznacznie należy podkreślić ze od ISO 12800 jednoznacznie widać przewagę matryc APS -c nad m 4/3:)"

    Wszystko wskazuje ze prawo ze co 18 miesięcy polepsza się jakość matryc o 1ev działa.

  31. rodzyn
    rodzyn 21 września 2010, 17:24

    andytown | 2010-09-21 15:43:34


    Widzenie ze szklanej kuli: " rok 2015: Test na optyczne.pl - podsumowanie: jednoznacznie należy podkreślić ze od ISO 12800 jednoznacznie widać przewagę matryc APS -c nad m 4/3:)"

    Wszystko wskazuje ze prawo ze co 18 miesięcy polepsza się jakość matryc o 1ev działa.


    Widzenie ze szklanej kuli: " rok 2015: Test na optyczne.pl - podsumowanie: jednoznacznie należy podkreślić ze od ISO 12800000000 jednoznacznie widać przewagę matrycFF nad APS -c )"

    Sam dla DRu używam 100-200 góra 800 na Panasie , ale i Fevona i jest kapitalny -użytkowe 100, 200 z bólem 400 , a reszta jest milczeniem........
    __________________

  32. thorgal
    thorgal 21 września 2010, 21:03

    slabe to iso160, nic specjalnego...

  33. +++
    +++ 21 września 2010, 21:49

    Ciekawy paparat, z 20 1.7 nie trzeba by żyłować wysokich ISO :)

  34. Deeppy
    Deeppy 21 września 2010, 22:37

    Jakby nie patrzeć, to fizycznie nie możliwe żeby mała matryca miała lepsze parametry od dużej. Wystarczy powiększyć piksele z tej małej i wpakować w tą dużą i w tym momencie mamy dużo mniej szumu i mniejszą dyfrakcję.

  35. ketof
    ketof 21 września 2010, 23:14

    Różnica miedzy APS -c a 4/3 nie jest znowu taka duża.
    link

  36. Lianna
    Lianna 21 września 2010, 23:46

    1EV przewagi nad GH1 to i tak mają jeszcze kawałek do nowych matryc Sony, ale ten AF może zakasować półprzezroczyste lustra... jeśli nie wprowadza innych wpadek na matrycę. Z chęcią poczekam na testy, jeśli matryca okaże się zjadliwa na wyższych ISO, to reszta GH2 brzmi fantastycznie.

  37. wojcias
    wojcias 22 września 2010, 01:33

    Ciekawe czy wylaczuli juz mozliwosc zhakowania filmowania jak w GH-1

  38. tomekh
    tomekh 22 września 2010, 10:00

    No niestety ten dostępny sampl na iso 160 nie napawa optymistycznie - gdyby to było iso 400 to bym powiedział że jest dobrze, a tak to zaledwie dostatecznie.
    Tym większa chwała olympusowi, że dotrzymuje słowa i pozostaje na 12 mpix, tu są sample z E-5: link , zobaczcie sami , iso 800 czyściutkie bez szumu, na 1600 drobny monochromatyczny szum widoczny dopiero przy przeglądaniu 1-1, 3200 jeszcze w pełni użyteczne, a 6400 do odbitek 10x15.

  39. rodzyn
    rodzyn 22 września 2010, 17:22


    dwa nowe ? sample- portrety iso ciągle 160- na stronie panasa:
    link

  40. +++
    +++ 23 września 2010, 10:43

    Aparat pewnie fajny, ale kto daje taaaakie sample ? Jeden przy koszmarnym świetle, a drugi na 1/15 sekundy -=:0

  41. baron13
    baron13 23 września 2010, 11:54

    W kwestii "pokonania" luster, to tak po mojemu, nie bardzo widzę sposób. Rzecz w tym, że w wizjerze elektronicznym zawsze mam obraz przetworzony. Do tego, to nie jest obraz dostatecznie wiernie pokazujący to, co będzie na zdjęciu. A fotograf chciałby mieć "podgląd źródła". Przynajmniej ja chciałbym od tego zacząć. Nigdy jeszcze nie widziałem dość skutecznego wyświetlacza w aparacie który pokazałby to, co widać chocby na monitorze, nie mówiąc już o wydrukach. Oczywiście jest możliwe, że zmienią się proporcje rynku lustrzanek do kompaktów. Nie sądzę jednak, aby ludzie, którzy fotografują, zrezygnowali z optycznego wizjera. Raczej to pójdzie w kierunku "i tak i inaczej", będzie i LV i podlad na matówce.

  42. krzyskra0
    krzyskra0 23 września 2010, 12:39

    żaden z dotychczas pokazanych panasoników mi się nie podoba. Mnie się marzy : link

  43. rodzyn
    rodzyn 23 września 2010, 19:09

    Zestawienie GH1 z GH2 i jakieś samplw - wysokie iso:


    link

  44. Jacek Z.
    Jacek Z. 23 września 2010, 21:17

    Ludzie, dajcie spokój z tymi beznadziejnymi tłumaczeniami przez Google...:-(

    Naprawdę, te teksty w oryginale są na poziomie maturzysty lekko obeznanego z fotografią - a większość z nas czytać chyba umie. "Lubią Bracketing Multi-aspekt." Toż to się nóż w kieszeni otwiera! "Nawet w sytuacjach ekstremalnych, jasne lub ciemne." Czyżby to jakaś aluzja do alkoholizmu w Polsce?;-)

    Chyba pójdę dla uspokojenia na bazar do Wietnamczyków i Nigeryjczyków, bo ta ich polszczyzna jest jednak dużo bardziej do przyjęcia. Dajcie szanse Optycznym napisać o tym PO POLSKU.

  45. rsaw
    rsaw 23 września 2010, 21:27

    @baron13
    Dużo masz pociechy z "nieprzetworzonego" obrazu na matówce, jeśli obraz, który końcowo rejestrujesz masz właśnie przetworzony. W tym kontekście zupełnie mnie nie interesuje, co widzi matówka, bo efekt i tak jest na matrycy, więc wolałbym spoglądać na obraz też generowany elektronicznie, który będzie symulować efekt końcowy.

    P.S.
    Wybacz dodatkowy komentarz, ale masz typowe spojrzenie człowieka przyzwyczajonego do jakiejś technologii, ułomnej bardzo, ale oswojonej, stąd nieufność wobec nowej.

  46. baron13
    baron13 23 września 2010, 22:03

    @rsaw
    Trochę zabawiałem się testowaniem aparatów dla czasopisma. Przeszło przez moje ręce całkiem sporo modeli. Mam w tej chwili trzy korpusy cyfrowe od dwóch tzw czołowych producentów. Korpusy są raczej z tych tańszych. Pomimo tego chyba mam jakieś doświadczenia. Powtórzę, co napisałem wyżej: nie widzę sposobu, by wyświetlacz "symulował efekt końcowy". To jest zawsze jakaś marna namiastka. Jest poważniejsza sesja, na miejscu musi być jakiś komp, z porządnym monitorem. Muszę też widzieć, jak się ma oryginał do "efektu końcowego". Mogę sobie porównać jak działa matówka w średnim formacie. Owszem, w niektórych sytuacjach "podpieram się" podglądem LV , gdy np ręcznie chcę ustawić precyzyjnie ostrość. No, ale przecież muszę widzieć np oryginalny kolor. Dlatego chciałbym mieć w wizjerze możliwość przełączania się pomiędzy LV i matówkę. To by mi się bardzo podobało. Usunięcie matówki, to trochę jak wybicie jednego oka. Dlaczego mam mieć mniej możliwości?

  47. rodzyn
    rodzyn 23 września 2010, 23:21

    marną namiastką obrazu , który będzie zapisany jest lustro - to np 30% zgodności a EVF to 90% , nie mówiąc o innych nie pisząc o bonusach , jak np. powiększenie przy MF , pełna informacja w wizjerze , odtworzeniue ipowiększenie wykonanej foty natychmiast , bez odrywania oka od wizjera,zdjęcia w prawie zupełnych ciemnościach , gdie w lustrze już nic nie widać , a EVF szumi , ale da się kadrować, itd.....
    moja praktyka foto : 41 lat i setki aparatów analogowych i cyfrowych....

  48. rodzyn
    rodzyn 23 września 2010, 23:30

    i jeszcze : przed lustrami były matówki, dalmierze, proste celowniki- jak , gdy wprowadzano lustro zwalczono opory, oraz obawy przed nowością (lustrem) fotografujących , teraz przy przejściu na EVF mam wrażenie jesteśmy technicznie lepiej przygotowani , a mimo to strach i opory przed nowocześniejszą i zdecydowanie lepszą technologią , są większe niż wtedy.

  49. baron13
    baron13 24 września 2010, 08:05

    To jest trochę pytanie, w którą stronę pójdzie rynek. Ekspansja fotografii cyfrowej zaskoczyła mnie. Po mojemu, do dnia dzisiejszego, nie jest to skala "cyfryzacji", uzasadnione niczym. Np robi się na imprezie 2 tys zdjęć po czym przegląda pierwsze 20 a resztę kasuje wogóle nie sprawdzając jak zdjęcia wyglądają. Sam ciągle używam analoga bo np musiałbym kupić ze dwa krótkie obiektywy, w tym jeden tę nową Sigmę 8 mm za jakieś 4 koła. A filtra połówkowego dla matryc APS-C wogóle nie znalazłem. Potrzebny inny niż dla FF bo na mniejszym polu obrazowym pełnoklatkowy daje mniejsze zaciemnienie. Biorąc pod uwagę ile zdjęć się robi np ekstremalnie krótkimi obiektywami, "cyfryzacja" jest bezsensowna ekonomicznie. Ale jest. Poszło w tym kierunku. Tak samo durnowatym rozwiązaniem jak dla mnie są kompakty bez wizjera (a, tak też taki jest w domu, to zasadniczo już czwarta "cyfrówka" w domu). Mam kłopot z ekranem na tylnej ściance, po pierwsze okulary stosowne do wieku są potrzebne, po drugie w słońcu niewiele widać. Ludzie z niewiadomych dla mnie powodów fotografują tym trzymając aparat wysoko nad głową.
    Jeśli aparat bez lustra, bez jakiejkolwiek mechaniki będzie kosztował 100 zł i wytrzymywał milion pstryków to pewnie to rozwiązanie bezapelacyjnie wygra. Myślę tylko, że dla niszy lustra pozostaną, tak jak dziś ciągle są aparaty wielkoformatowe. Jak na razie nie za bardzo widzę w ogóle możliwość skonstruowania wyświetlacza, który dawałby konkurencyjny do matówki podgląd. Dla samej oceny ostrości, to coś, biorąc pod uwagę rozdzielczość oka musiało by być monitorem ~ 15 cali. Pytanie tylko, czy w przyszłości aparat fotograficzny będzie służył do robienia zdjęć. Byłem na ślubie i chyba żona nieszczęśnika obok gdy wnosili tort wydelegowała "idź popstrykać, wypada".

  50. rodzyn
    rodzyn 24 września 2010, 14:30

    to nie jest pytanie - lustro się skończy - zostanie jak dalmierze w niszy - najlepiej jak zakomuny : " facet niesie trzy trumny - znajomy pyta co za dramat , a ten odpowiada : tylko po trzy dawali"
    Najlepiej kupić trzy lustra na zapas.
    Swoją droga monitory 15 cali do oceny zdjęć to dzisiaj kolejny archaizm , ja używam świetnie skalibrowanej
    40ki
    cyt:
    Jeśli aparat bez lustra, bez jakiejkolwiek mechaniki będzie kosztował 100 zł i wytrzymywał milion pstryków to pewnie to rozwiązanie bezapelacyjnie wygra.

    ..kowal naprawia silnk w aucie waląc w niego młotkiemi silnik wraca do życia , pytany o cenę - mówi 100zł
    - właściciel zdegustowany -ylko uderzył młotkiem pyta za co - kowal - 1zł walnołem 99zł wiedziałem gdzie
    i to coraz bardzie tyczy najnowszekj technlogii - koszę kasę bo wiem jak zrobić , mam pomysł...........

  51. rodzyn
    rodzyn 24 września 2010, 14:33

    podsumowując - koszt wytworzenia jest nie ma nic wspólego z ceną

  52. rodzyn
    rodzyn 24 września 2010, 14:34

    podsumowując - koszt wytworzenia nie ma nic wspólego z ceną


    sorry brak edycji

  53. thorgal
    thorgal 24 września 2010, 20:54

    obecnym bezlusterkowcom mowie "dziekuje, postoje"

  54. baron13
    baron13 25 września 2010, 10:51

    Tak, "swoją" drogą, to co chwilę ogłasza się koniec jakiejś technologii. Na przykład komputera PC. Ileś razy już czytałem, że "to już koniec". Jako ciekawostkę kiedyś czytałem oszacowania ilości aparatów wielkoformatowych będących w użyciu. To musiało dotyczyć końca lat 90 -tych ale wyszło, że jest ich więcej (2 - 3 razy ? trzeba by kopać za tym artykułem) niż w początku XX wieku. Jeśli chodzi o lustrzanki był ciekawy efekt gdy się zaczął kryzys: sprzedaż kompaktów poleciała ok 1/4 w dół. A lustrzanek 2 - 3 procent. Wiadomość chyba przeczytałem tu na Optycznych.

  55. Xan
    Xan 26 września 2010, 22:57

    "Swoją droga monitory 15 cali do oceny zdjęć to dzisiaj kolejny archaizm , ja używam świetnie skalibrowanej
    40ki "

    Szczerze wolal bym 15 cali od EIZO niż jakąś "skalibrowana" 40stke, no ale widać że trzeba być postępowym :)

  56. 5 października 2010, 11:25

    @rodzyn
    @teraz przy przejściu na EVF mam wrażenie jesteśmy technicznie lepiej przygotowani , a mimo to strach i @opory przed nowocześniejszą i zdecydowanie lepszą technologią , są większe niż wtedy.

    Naprawdę myślisz, że to strach przed technologią? Zobacz sample z tego nowego panasonika. Przecież to gigantyczny krok w tył w porównaniu do przedników. Co z tego, że jest fajny AF i EVF jak zdjęcia do bani. Już lepiej pracować na matrycą lub zwyczajnie kupić ją od jakiegokolwiek innego producenta żeby zdjęcia były porównywalne z konkurencją pod względem generowanego obrazka. Jeżeli matryce będą tej klasy to nie pomoże żaden obiektyw, nawet drogi. Tego ludzie się obawiają a nie nowości w stylu EVF.

  57. mms
    mms 8 października 2010, 22:53

    "...oraz najszybszy na świecie autofokus, który pozwala zrobić ostre zdjęcie w ciągu ok. 0,1 sekundy."

    Czy w ogóle są obiektywy potrafiące nastawić ostrość tak szybko ?!
    Flagowe Canony z serii L potrzebują 0.3sek na "przelecenie" całego zakresu ostrości.

  58. Jerry_R
    Jerry_R 14 października 2010, 00:09

    Inteligencja Panasa, polega m.in. na tym - zeby nie przelatywac calego zakresu.

  59. mgkiler
    mgkiler 16 stycznia 2017, 11:23

    @Chris62

    Tak, ale zdjęcia "z wakacji" na których jest ciocia/wujej/stryjek na tle jakieś pięknego widoku (dajmy na to zachwycającej wieży Eifla :) ) to zwykle nie robi się z ultra małym GO, tylko tak by i ciocia/wujek/stryjek wyszli ostro i tło w miarę ostro.

    I tak nie trafienie z ostrością o 2cm z powodu FF/BF nie ma prawie wpływu na zdjęcia.

    Dlatego niesamowicie śmieszne jest to co napisałeś, że ludzie smartphonami porobili lepsze zdjęcia niż Ty lustrzanką.
    Jeżeli mówisz, serio a nie stroisz sobie żarty to coś nie tak musi być z Tobą by tak się stało.

    Jakieś traumatyczne przeżycia musisz mieć z tymi lustrzankami :)


    I jakie problemy? Ja nigdy takich problemów nie miałem o jakich piszesz.

    Nigdy moje zdjęcia nie wyglądały gorzej od "zrobionych smartphonami" :D

    Nie wiem jaki trzeba mieć talent by takie coś osiągnąć :)


  60. mgkiler
    mgkiler 16 stycznia 2017, 11:26

    @Chriss

    A realny problem to jest w portretach, czy zdjęciach z tele.

    Ale dla mnie to nie jest problem, że jak dostane jakiś obiektyw to pierwsze co robię to robię nim parę fotek testowych.

    Mnie to sprawia przyjemność. Przetestować dany obiektyw. Ileż to czasu? Po 3 zdjęcia na skrajnych i środkowej ogniskowej i gotowe. A jak chcemy dokładniej to jeszcze z 3 różnych odległości to razem 27 zdjęć. I już.

    Mnie robienie zdjęć sprawia przyjemność, więc nigdy tak nie mam by jakiś obiektyw / aparat pierwszy raz testować dopiero na wyjeździe wakacyjnym.....

    Jak Ty robisz zdjęcia tylko na wakacjach i nigdy wcześniej to współczuje.

  61. mgkiler
    mgkiler 16 stycznia 2017, 11:30

    @baron13

    Uwierz. Problem FF/BF da się zauważyć, tylko nie na fotkach wakacyjnych o których mówił Chriss, tylko np w portretach, czy zdjęciach z tele obiektywu.

    Czyli tam gdzie mamy małe GO.

    I to naprawdę by wkurzało jak jesteś 100% pewien, że ostrość ustawiłeś na oko, a tu ostrości ni ma. OO ostrość jest na czubku kapelusza 5cm przed okiem (ale nie - AF nie ustawił na kapelusz tylko na oko). Dla pewności zejmujemy kapelusz i to samo - zdjęcia nie ostre.
    A końcówka kapelusz był ostro...
    I tak KAŻDE zdjęcie.

    To jest BF/FF.

    Jak jedno zdjęcie na 5 nie ostre to problem AF.
    A jak każde zdjęcie ma spudłowany zawsze w ten sam sposób ostrość to znaczy, że BF/FF.

    Ale tak jak mówisz - mikro regulacja.

    Lub serwis gwarancyjny - tydzień i obiektyw wraca idealny.

    Używki trochę trudniej, ale też można się dogadać.

    I nie prawda jak mówią niektórzy, że 99% obiektywów ma problem.

    Ja miałem problem w 3 obiektywach na 10.


  62. mgkiler
    mgkiler 16 stycznia 2017, 11:32

    @baron:

    Czasem można tego nie zauważyć, bo jak modelka by nie miała tego kapelusza to po prostu oko jest lekko nie ostre i co?
    Ktoś nie w temacie powie, że widać taka jest ostrość tego obiektywu i tyle.

    A tu nie.
    Obiektyw ostrzy dużo lepiej - tylko jeśli trafi.

    Dlatego warto zrobić parę zdjęć testowych na których da się sprawdzić gdzie dokładnie ustawiła się ostrość.

    Np połka z cienkimi książkami - pod kątem 45 stopni do nich ustawiasz ostrość na wybraną książkę i patrzysz na którą naprawdę ustawiło.

    A i stajesz blisko - ale nie bliżej niż minimalna odległość ostrzenia obiektywu.

  63. mgkiler
    mgkiler 16 stycznia 2017, 11:37

    Kurde. Optyczna ma buga...

    Jak mam otwarte kilka kart i się zaloguje to ląduje POD ZŁYM ARTYKUŁEM.

    Stąd komentarz nie tu.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.