Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test aparatu

Fujifilm X-A3 - test aparatu

Fujifilm X-A3
28 kwietnia 2017

1. Wstęp

Fuji X-A2 swoją premierę miał na samym początku 2015 roku. Przeszło dwa lata później Fujifilm prezentuje jego następcę, niewielkiego, dedykowanego dla amatorów fotografii bezlusterkowca Fujifilm X-A3. Przynależność modelu do segmentu klasy podstawowej zaakcentowano różowym kolorem jednego z wariantów.

Fujifilm X-A3 - Wstęp

Dla wielu najistotniejszym pytaniem będzie, jakie ulepszenia wprowadziła japońska firma w stosunku do poprzedniego modelu. Przypomnijmy, że różnic w najważniejszych kategoriach pomiędzy modelami X-A2 a X-A1 wiele nie było. Oba aparaty został wyposażone w identyczną matrycę, zachowano taki sam system pomiaru światła. Zmian nie zastosowano również w przypadku systemu automatycznego ogniskowania.

Premiera X-A3 niesie jednak ze sobą wiele bardzo istotnych unowocześnień, które są naturalną konsekwencją rozwoju rynku bezlusterkowców. Dostajemy więc nową matrycę APS-C CMOS o zwiększonej do 24.3 milionów liczbie pikseli, wyposażoną w klasyczne filtry Bayera. Nie znajdziemy na niej jednak czujników fazowych, gdyż autofokus, tak jak w poprzednich modelach, bazuje na detekcji kontrastu. Wzrosła natomiast liczba obszarów i wynosi w X-A3 77.


- - - - - - - - - - - - - - - - - - R E K L A M A - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Istotnym ulepszeniem jest umieszczenie w nowym modelu migawki elektronicznej obsługującej czasy do 1/32000 s. Została ona poddana jednak pewnym ograniczeniom: nie można za jej pomocą wykonywać zdjęć z rozszerzoną czułością ISO. Ubogi tryb filmowania w Fuji X-A2 wzbogacono o możliwość nagrywania w Full HD oraz HD z prędkością 60/50p a także 24p, aparat został jednak pozbawiony opcji filmowania w 30p. Złącze HDMI typu C zastąpiono mikro HDMI typu D.

Fuji X-A3 jest reklamowany jako aparat idealny do „selfie”, znalazło się więc w nim miejsce na odchylany o 180 stopni w górę ekran LCD, który ma ułatwiać wykonywanie autoportretów. Pokrywa on oczywiście 100% kadru. Ciekawostką jest wprowadzenie automatycznego wyzwalania migawki po wykryciu uśmiechu. Aby wykonać sobie zdjęcie, nie trzeba więc nawet wyzwolić przycisku migawki. Dostępne jest także automatyczne wyzwalanie migawki po wykryciu dwóch, trzech lub czterech twarzy w kadrze.

Fujifilm X-A3 - Wstęp

Nic się nie zmieniło w kwestii wizjera – najnowszy przedstawiciel serii X-A, tak jak poprzednicy, nie został w niego wyposażony.

Dalsze zmiany oraz cechy nowego bezlusterkowca zostaną szczegółowo opisane w toku testu, do którego przeczytania serdecznie zachęcamy.

W testach wykorzystujemy statywy i głowice marki Vanguard dostarczone przez firmę Digital Partner Sp. z o.o.

Fujifilm X-A3 - Wstęp

Opis naszej procedury testowej można znaleźć w artykule „Jak testujemy lustrzanki cyfrowe”. Jeśli pojawią się dodatkowe wątpliwości z tym związane, zachęcamy do lektury artykułu „Często zadawane pytania”.

Porównanie danych technicznych aparatu Fuji X-A3 z przykładowymi bezlusterkowcami konkurencji dostępne jest tutaj.

Aparat do testów użyczyła firma FUJIFILM Europe GmbH Sp. z o.o. Oddział w Polsce, za co serdecznie dziękujemy.

Zdjęcia aparatu
Specyfikacja aparatu
Producent Fujifilm
Model X-A3
Data premiery 2016-08-25
Liczba pikseli 24.2 Mpix
Dostępne rozdzielczości • 6000 x 4000
• 6000 x 3376 (16:9)
• 4000 x 4000 (1:1)
• 4240 x 2832
• 4240 x 2384 (16:9)
• 2832 x 2832 (1:1)
• 3008 x 2000
• 3008 x 1688 (16:9)
• 2000 x 2000 (1:1)
• Tryby panoramy
Matryca 23.6 x 15.6 mm (APS-C) CMOS, 3:2
mechanizm samooczyszczania matrycy za pomocą ultradźwięków
Procesor obrazu Brak danych
Format zapisu • Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF), RAW, RAW+JPEG
• Filmy: MPEG4 (MOV, H.264)
• Dźwięk: PCM stereo
Zakres ISO Auto, 200 - 6400 ISO
100, 12800, 25600 ISO (tryby rozszerzone)
• Bracketing ISO: 3 klatki, +/- 1/3, 2/3 lub 1 EV
Migawka 30 s - 1/4000 s, Bulb (do 60 min.)
w trybie SR AUTO 1/4 s - 1/4000 s
Elektroniczna: 1 s - 1/32000 s
Konstrukcja obiektywu Z bagnetem Fujifilm X
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.5
Ogniskowa obiektywu n/a
Światłosiła n/a
Zoom optyczny 0x
Zoom cyfrowy 0x
Stabilizacja obrazu Nie
Zapis wideo • 1920 x 1080 (Full HD 1080p), 60, 50 i 24p
• 1280 x 720 (HD 720p), 60, 50 i 24p
Maksymalna długość: 14 min. w Full HD i 27 min. w HD
Ogniskowanie AF TTL oparty o detekcję kontrastu, MF
• Strefy AF: 77 stref (3x3 / 5x5 / 7x7), zmiana wielkości ramki AF
• Tryby pól AF: Pojedynczy AF, Ciągły AF, MF, AF + MF
• Dioda wspomagająca AF
Pomiar światła Pomiar TTL 256 segmentowy
Tryby pomiaru:
• Wielosegmentowy,
• Uśredniony,
• Punktowy
Ostrość od zależne od obiektywu
Balans bieli Auto, Światło dzienne, Cień, Światło żarówki, Światło jarzeniowe (3 rodzaje), Podwodne
• ustawienia własne wg wzorca.
Kompensacja ekspozycji • Kompensacja z zakresie +/- 3 EV z krokiem co 1/3 EV (wideo +/- 2 EV)
• Bracketing: 3 klatki, +/- 1/3, 2/3 lub 1 EV
• Bracketing dynamiki tonalnej: 100, 200, 400%
• Wielokrotna ekspozycja
Programy Auto, SR Auto +, Automatyka programowa (P), Ekspozycja Manualna (M), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Własny (C), Noc, Sport, Krajobraz, Portret, SP, Adv
• Filtry artystyczne (Adv): Aparat zabawkowy, Miniatura, Pop color, Dynamiczna tonacja, Wzmocnienie kolorów, Zmiękczona ostrość, Jasna tonacja, Ciemna tonacja i Częściowy kolor, Fish eye
Zdjęcia seryjne • Z szybkością do 6 kl./s do 10 klatek JPEG
• Z szybkością 3 kl./s do 50 klatek JPEG
Lampa błyskowa Wbudowana typu pop-up (Super Intelligent Flash)
• Liczba przewodnia 7 (ISO 200)
• Funkcje: Auto, Redukcja efektu czerwonych oczu, Błysk wymuszony, Synchronizacja z długim czasem ekspozycji, Synchronizacja na tylną kurtynę, Błysk stłumiony, Sterowanie
• Synchronizacja do 1/180s
Złącze hot-shoe Tak
Wyjście statywowe Tak
Samowyzwalacz 10 lub 2s, Wykrywanie uśmiechu, Samowyzwalacz dla dwojga (poziom 1-3), Samowyzwalacz grupowy (od 1 do 4 obiektów)
Karta pamięci Karty pamięci Secure Digital SD/SDHC/SDXC (UHS-I)
LCD Odchylany w górę i w dół, 3 calowy, kolorowy, TFT LCD, 1.040.000 punktów, proporcje 3:2, pokrycie 100% kadru
Wizjer brak
Komunikacja i złącza Złącze USB 2.0 Hi-speed, wyjście mini HDMI typu D
• Wbudowana karta sieci bezprzewodowej Wi-Fi IEEE 802.11 b/g/n
• Opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka RR-90
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge)
Zasilanie Akumulator litowo-jonowy NP-W126S (wydajność ok. 410 zdjęć)
Akcesoria Akumulator litowo-jonowy NP-W126S, ładowarka, przejściówka, pasek naramienny, kabel USB, zaślepka korpusu, instrukcja
Waga 290 g (bez akumulatora i karty pamięci)
339 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
Wymiary 116.9 x 66.9 x 40.4 mm
Dodatkowe informacje Cyfrowe filtry symulujące efekt klisz fotograficznych: PROVIA/STANDARD, Velvia/VIVID, ASTIA/SOFT, CLASSIC CHROME, PRO Neg Hi, PRO Neg. Std, MONOCHROME, MONOCHROME+Ye FILTER, MONOCHROME+R FILTER, MONOCHROME+G FILTER, SEPIA
Wbudowana obsługa formatu RAW


Poprzedni rozdział