Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Trzy obiektywy Sony zostały oznaczone jako „discontinued” na stronie Sony Style z Hong Kongu. Oznacza to, że modele
50 mm f/1.4, 300 mm f/2.8G, DT 18–250 mm f/3.5–6.3 nie będą dłużej produkowane i w sklepach dostępne będą jedynie to czasu wyczerpania zapasów magazynowych.
W związku z tym, jeżeli ktoś planuje zakup tych produktów, to zdecydowanie powinien się pospieszyć.
Zapytam z ciekawości, czy Sony oferuje jakikolwiek zamiennik za ten DT 50 f/1.8? Nie chodzi mi o Zeissa f/1.4 tylko o coś co ma identyczne światło i bardzo zbliżoną cenę.
Oczywiście. Różnice między SAL50/1.4 a SAM50/1.8 są spore i widoczne już na pierwszy rzut oka. Widoczne tym bardziej dla kogoś, kto miał któreś z w/w szkieł.
zdjcie dalem dobre, ale zly obiektyw wpisalem. oczywiscie chodzi o 50 mm f/1.4 zamiast f/1.8 przepraszam za pomylke
28 stycznia 2011, 12:48
"W związku z tym, jeżeli ktoś planuje zakup tych produktów, to zdecydowanie powinien się pospieszyć." Albo poczekać na udoskonalonych następców... Jak kto woli.
Może to tak jak swego czasu z zamknięciem sklepu dla idiotów. Zamykali o 21.00 dziś a otwierali o 9.00 jutro? Coś dziwnie wygląda sprawa tego 50mm f/1.4.
gavin, z pewnością właśnie daltego zaprezentowali niedawno Carla Zeissa 24mm f/2 SSM i 85mm f/2.8 SAM. Pełnoklatkowe, we wszystkich specyfikacjach i informacjach reklamowych podkreślając tą pełnoklatkowość,
28 stycznia 2011, 12:55
Do tego razem z A77 ma wyjść 500/4, a w przyszłym roku następca A900.
gavin, nie jest właścicielem, tylko firmy na jkiś tam zasadach kooperują w kwestii optyki. Kwestię kompaktów pomijam, bo logo Zeiss na obudowach to w większości przypadków tylko logo, podobnie jak u Panasonica logo Leica. Ale do lustrzanek są reporterkie zoomy 24-70mm f/2.8 SSM, 16-35mm f/2.8 SSM i stałki 24mm f/2 SSM, 85,, f/1.4, 135mm f/1.8 i zoom do APS-C 16-80mm f/3.5-4.5. Wszystkie te obiektywy są doskonałe optycznie, świetnie wykonane. Niestety tylko pierwsze trzy z wymienionych maja wbudowany szybki silnik AF, reszta wykorzystuje napęd wbudowany w body. Niby się to sprawdza, ale wszscy dobrze wiemy, że silnik w obiektywie - tzw. ultradźwiękowy działa zazwyczaj pewniej, a przedewszystkiszm szybciej, dyskretniej, ciszej i płynnie. Tego brakuje - najbardziej w cropowym 16-80mm, który mógłby być świetnym szkłem do filmowania - pod warunkiem obecności cichego AF-u.
lennykrawiec z tym świetnym wykonaniem 16-80 to lekko przesadziłeś. To szkiełko jest dobrze zrobione, ale bez przesady, to poziom Canona 15-85, czy Nikkora 16-85, na pewno nie to samo co Lki, czy Zeiss 24-70 2.8
MAF, czekałem, aż ktoś się przyczepi, masz rację, jest gorzej wykonany od pozostałych Zeissów, Ale chodziło mi raczej o uogólnienie, a nie rozpisywanie się nad kazdym modelem.
lennykrawiec - "Niby się to sprawdza, ale wszscy dobrze wiemy, że silnik w obiektywie - tzw. ultradźwiękowy działa zazwyczaj pewniej, a przedewszystkiszm szybciej, dyskretniej, ciszej i płynnie. "
Co do szybkości i sprawności to nie jest tak do końca... o ile na szkłach z systemu Sony które wymieniłeś jest to po części prawda o tyle w innych systemach już jest różnie...
28 stycznia 2011, 13:52
Swoją drogą to już najwyższa pora powymieniać szkła na silnikowe. Szczególnie że 50 1.4 w wersji "USM" ma już i Nikon, i Canon, i Sigma. Tak to zostanie tylko Pentax. Tamrona 18-250 też jakoś mało szkoda, a 300mm 2.8 to chyba tylko pasjonaci kupowali.
Miałem 50mm 1.4 Sony. Chyba zadnego obiektywu nie wspominam z takim sentymentem. Naprawdę piękne zdjęcia robił z najtańszą lustrzanką Sony. Zmieniłem go na podobny zestaw Nikona. Niestety Nikon jest sporo mniej ostry i duuużo wolniejszy. Obiektywem 50mm 1.4G Nikona nie udało mi się nigdy zrobić ostrej fotki mojego psiak w ruchu. Sony wychodziło mi co drugie zdjęcie w podobnych warunkach. Mam nadzieję, że Sony wypuści coś zamiast tego obiektywu.
@lennykrawiec, logo Leica na produktach Panasonica jest na bardzo podobnej zasadzie jak logo Carl Zeiss na produktach Sony i teoretycznie ma dużo większe podstawy do znajdowania się tam, niż napis Schneider-Kreuznach na produktach Samsunga. Teoretycznie....:P
I tu z kolegą Szablą się zgodzę, 50/1.4 pamięta czasy Minolty (300/2.8 chyba też) i przydało by się nieco je odświeżyć. Choć 300/2.8 to konstrukcja prestiżowa (wyposażona od początku w silnik SSM), to jednak i leciwa i trudna do sprzedaży, bo o ile 24-70/2.8 jest zakresem bardzo popularnym i akceptowalnym cenowo, to obiektyw za 22 kPLN trudno uznać za hit sprzedażowy (nie biorę pod uwagę jakości tego szkła)... Sony racjonalizuje swój profil sprzedaży, usuwając z niego rzeczy albo stare, albo niezbyt trafione lub za drogie dla swojego klienta docelowego. Nie oznacza to chyba próżni (Szabla w tej kwestii jest bardziej kompetentny), za jakiś czas pewnie coś się pojawi, ale zbudowanie dobrej optyki jest bardziej skomplikowane niż wypuszczenie kliku modeli body, opartych na tej samej płycie głównej...
@tomek67 - jeśli do Ciebie zdjęcia robi obiektyw zostań przy sony i zostaw zabawki dla dużych chłopców tym co potrafią je obsługiwać. Z drugiej strony Sony sprzedaje swoje produkty w cenach niedostępnych dla amatora, dla którego aparat robi zdjęcia... czyżby znaleźli nową nisze i nie okazała się pusta? Ale jak to mówią, nie aparat zdjęcia robi. link ten Pan fotografuje sony ;)
Szabla pisząc "bzdury" miał chyba na myśli ze informacja o wycofaniu tych obiektywów nie jest prawdziwa ;) Więc o żadnym "racjonalizowaniu profilu sprzedaży" nie może być mowy.
@fotofan- Jasne Nikon i Canon robią zawsze najlepszy pod każdym względem sprzęt. Nawet gdy konkretny model ma duże wady to logo na zabawce dla niektórych jest ważniejsze niż jakość zabawki. Dla mnie to tatalna dziecinada rodem z piaskownicy.
Sony Style to sklep oddziału Sony w Hong Kongu, a nie oficjalna witryna firmy. Nie wszystkie informacje tam zamieszczane są oficjalnymi informacjami koncernu. Nie należy ich przeceniać.
"Źródłem" jest Sony Style Hong Kong, a nie Sony, jak podano wyżej. Być może, Sony Style HK nie ma chwilowo tych obiektywów na stanie, a osoba odpowiedzialna za treści na stronie napisała to, co napisała.
Powyższy tekst pasuje więc raczej do działu "Plotki" niż "Aktualności". :)
"Sony kończy produkcję trzech obiektywów" - nawet plotkarski portal sonyalpharumors traktuje to jako "SR3=50% chance it is correct"
:D
28 stycznia 2011, 22:24
Dobrze, że 50 1.8 SAM nadal produkują. Jako dwusystemowiec ( Canon, Sony) mogę powiedzieć, że ten obiektyw to bajka za te pieniądze. 50-ątka od Canona to badziew jakich mało w porównaniu z wyżej wymienionym.
jako posiadasz pełnoklatkowej 50/1.4 z AF w swoim systemie do semi-profesjonalnego aparatu z APS-C dziwię się, że Sony w ogóle wycofałoby ten must-have obiektyw. 50/1.4 musi być i koniec. zwłaszcza na APS-C!
Śrubokręt to relikt przeszłości. Fajnie, jeśli w puszce jest silnik AF i zapewnia pełną kompatybilność ze starymi obiektywami, ale aktualnie produkowane szkła powinny mieć już swoje silniki. Jeśli wycofanie 50 f/1,4 z oferty miałoby oznaczać, że Sony robi miejsce dla nowej 50-tki SSM, to ja jestem jak najbardziej na tak.
Wielkość szkła to ma znaczenie przy wielkich armatach. Mieć obiektyw o pół kilo lżejszy i 20 cm krótszy to gra jak najbardziej warta świeczki, jeśli dla kogoś mały rozmiar jest priorytetem. Ale o ile może być większa taka stałeczka z silnikiem? 1 cm na długość i 0,5 cm w średnicy? Do kieszeni i tak się nie zmieści, a do torby i tak się zmieści... A te 100 gramów więcej nikomu kręgosłupa nie złamie.
Luke_S miałeś kiedykolwiek w ręku jakiś pelnoklatkowy naleśnik? Albo szkiełko typu 77Ltd? Tam nie ma możliwości zmieszczenia silnika AF. Osobiście zresztą wolałbym, żeby nie upychali. W pełnogabarytowych szkłach to żadna różnica, w małych stałkach ogromna.
Sam silnik nie jest remedium na wszelkie bolączki. Taki CZ 16-80/3,5-4,5 ze śrubokękem ma wyższą kulturę pracy niż 18-55/3,5-5,6 z wbudowanym silnikiem SAM. Jest moim zdaniem i szybszy i bardziej cichy.
Jakoś mnie to ani ziębi ani grzeje. Z zainteresowaniem śledzę natomiast działania Sony na rynku e-book readerów. Powinni robić coś, o czym mają pojęcie...
29 stycznia 2011, 11:15
Czemu jeszcze news nie został poprawiony/usunięty?
Zgadzam sie jaad75. W zoomach silnik typu USM jest fajny, w stalkach nie ma takiej koniecznosci - fajniej jest tutaj czesto miec mniejsze i lzejsze szklo. Do tego czesto implementacje USM sa zauwazalnie wolniejsze od srubokretow - patrz Nikon 50/1.4 G, albo Sony 70-200/2.8 - w obu AF nie kreci tak szybko jak ich srubokretowe odpowiedniki. Glowna zaleta USM pozostaje wiec wysoka kultura pracy.
Ciekawe też, że silniki ultradźwiękowe są znacznie głośniejsze w trybie nagrywania filmów - szczególnie w korpusach firm, nie mających doświadczenia w produkcji kamer....
sylwiusz@patrz Nikon 50/1.4 G, albo Sony 70-200/2.8 - w obu AF nie kreci tak szybko jak ich srubokretowe odpowiedniki.
W przypadku tego drugiego nie kręci bo nie ma co kręcić ;) Sylwek nie stawiaj takich tez bo jest ona nieprawdziwa, starszy odpowiednik 70-200 może sprawia wrażenie szybszego ale tylko i wyłącznie dlatego, że kopie przy starcie i hamowaniu jak koń ;)
@Misieq84 Sugerujesz, że cyfrowe.pl, którego reklama jest na tym portalu, zgromadziła wagon 50/1,4 i teraz zaciera ręce? :)))) Wiadomość o zakończeniu produkcji 3 obiektywów jest typową wiadomością Radia Erewań. Jeżeli ktoś nie pamięta, co to takiego, niech sobie wygugla. :)))
Byłbym zapomniał! Oddam za darmo kolejnego niusa: modele A500 oraz A550, które znajdują się w ofercie sklepu Sony Style Hong Kong naprawdę NIE SĄ już produkowane. :)
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
Ciekawą strategię ma firma sony,
przestaje produkować obiektywy a body wychodzą średnio raz na 2 tygodnie.
Bo łatwiej chyba teraz walnąć puszkę niż słoik...
Zapytam z ciekawości, czy Sony oferuje jakikolwiek zamiennik za ten DT 50 f/1.8? Nie chodzi mi o Zeissa f/1.4 tylko o coś co ma identyczne światło i bardzo zbliżoną cenę.
Oczywiście. Różnice między SAL50/1.4 a SAM50/1.8 są spore i widoczne już na pierwszy rzut oka. Widoczne tym bardziej dla kogoś, kto miał któreś z w/w szkieł.
zdjcie dalem dobre, ale zly obiektyw wpisalem. oczywiscie chodzi o 50 mm f/1.4 zamiast f/1.8
przepraszam za pomylke
"W związku z tym, jeżeli ktoś planuje zakup tych produktów, to zdecydowanie powinien się pospieszyć."
Albo poczekać na udoskonalonych następców... Jak kto woli.
Może to tak jak swego czasu z zamknięciem sklepu dla idiotów. Zamykali o 21.00 dziś a otwierali o 9.00 jutro?
Coś dziwnie wygląda sprawa tego 50mm f/1.4.
widać że koniec FF w sony już blisko
Po prostu Sony stopniowo wywala z oferty obiektywy bez wbudowanego silnika.
Plotki głoszą, że niebawem na miejsce 50mm f1.4 wejdzie Carl Zeiss z silnikiem SSM. Pozostaje tylko czekać i liczyć na normalną cenę...
gavin, z pewnością właśnie daltego zaprezentowali niedawno Carla Zeissa 24mm f/2 SSM i 85mm f/2.8 SAM. Pełnoklatkowe, we wszystkich specyfikacjach i informacjach reklamowych podkreślając tą pełnoklatkowość,
Do tego razem z A77 ma wyjść 500/4, a w przyszłym roku następca A900.
nie wiedziałem że sony jest właścicielem carl zeiss
gavin, nie jest właścicielem, tylko firmy na jkiś tam zasadach kooperują w kwestii optyki. Kwestię kompaktów pomijam, bo logo Zeiss na obudowach to w większości przypadków tylko logo, podobnie jak u Panasonica logo Leica.
Ale do lustrzanek są reporterkie zoomy 24-70mm f/2.8 SSM, 16-35mm f/2.8 SSM i stałki 24mm f/2 SSM, 85,, f/1.4, 135mm f/1.8 i zoom do APS-C 16-80mm f/3.5-4.5. Wszystkie te obiektywy są doskonałe optycznie, świetnie wykonane. Niestety tylko pierwsze trzy z wymienionych maja wbudowany szybki silnik AF, reszta wykorzystuje napęd wbudowany w body. Niby się to sprawdza, ale wszscy dobrze wiemy, że silnik w obiektywie - tzw. ultradźwiękowy działa zazwyczaj pewniej, a przedewszystkiszm szybciej, dyskretniej, ciszej i płynnie. Tego brakuje - najbardziej w cropowym 16-80mm, który mógłby być świetnym szkłem do filmowania - pod warunkiem obecności cichego AF-u.
gavin - to ironia ??
lennykrawiec z tym świetnym wykonaniem 16-80 to lekko przesadziłeś. To szkiełko jest dobrze zrobione, ale bez przesady, to poziom Canona 15-85, czy Nikkora 16-85, na pewno nie to samo co Lki, czy Zeiss 24-70 2.8
MAF, czekałem, aż ktoś się przyczepi, masz rację, jest gorzej wykonany od pozostałych Zeissów, Ale chodziło mi raczej o uogólnienie, a nie rozpisywanie się nad kazdym modelem.
lennykrawiec - "Niby się to sprawdza, ale wszscy dobrze wiemy, że silnik w obiektywie - tzw. ultradźwiękowy działa zazwyczaj pewniej, a przedewszystkiszm szybciej, dyskretniej, ciszej i płynnie. "
Co do szybkości i sprawności to nie jest tak do końca... o ile na szkłach z systemu Sony które wymieniłeś jest to po części prawda o tyle w innych systemach już jest różnie...
Swoją drogą to już najwyższa pora powymieniać szkła na silnikowe. Szczególnie że 50 1.4 w wersji "USM" ma już i Nikon, i Canon, i Sigma. Tak to zostanie tylko Pentax. Tamrona 18-250 też jakoś mało szkoda, a 300mm 2.8 to chyba tylko pasjonaci kupowali.
MAF - Pentax ma 55mm 1.4 SDM... można podciągnąć to szkło pod 50'tki :)
Bzdury.
Czyli nie „discontinued” i nie będzie silników?
jestem ciekaw czy ktoś w Polsce kupił 300/2,8 - nie spotkałem nikogo z tym szkłem.
Miałem 50mm 1.4 Sony.
Chyba zadnego obiektywu nie wspominam z takim sentymentem.
Naprawdę piękne zdjęcia robił z najtańszą lustrzanką Sony.
Zmieniłem go na podobny zestaw Nikona.
Niestety Nikon jest sporo mniej ostry i duuużo wolniejszy.
Obiektywem 50mm 1.4G Nikona nie udało mi się nigdy zrobić ostrej fotki mojego psiak w ruchu.
Sony wychodziło mi co drugie zdjęcie w podobnych warunkach.
Mam nadzieję, że Sony wypuści coś zamiast tego obiektywu.
@lennykrawiec, logo Leica na produktach Panasonica jest na bardzo podobnej zasadzie jak logo Carl Zeiss na produktach Sony i teoretycznie ma dużo większe podstawy do znajdowania się tam, niż napis Schneider-Kreuznach na produktach Samsunga. Teoretycznie....:P
MAF - pentax tez nie produkuje 50 na wiertarke
I tu z kolegą Szablą się zgodzę, 50/1.4 pamięta czasy Minolty (300/2.8 chyba też) i przydało by się nieco je odświeżyć. Choć 300/2.8 to konstrukcja prestiżowa (wyposażona od początku w silnik SSM), to jednak i leciwa i trudna do sprzedaży, bo o ile 24-70/2.8 jest zakresem bardzo popularnym i akceptowalnym cenowo, to obiektyw za 22 kPLN trudno uznać za hit sprzedażowy (nie biorę pod uwagę jakości tego szkła)... Sony racjonalizuje swój profil sprzedaży, usuwając z niego rzeczy albo stare, albo niezbyt trafione lub za drogie dla swojego klienta docelowego. Nie oznacza to chyba próżni (Szabla w tej kwestii jest bardziej kompetentny), za jakiś czas pewnie coś się pojawi, ale zbudowanie dobrej optyki jest bardziej skomplikowane niż wypuszczenie kliku modeli body, opartych na tej samej płycie głównej...
@tomek67 - jeśli do Ciebie zdjęcia robi obiektyw zostań przy sony i zostaw zabawki dla dużych chłopców tym co potrafią je obsługiwać. Z drugiej strony Sony sprzedaje swoje produkty w cenach niedostępnych dla amatora, dla którego aparat robi zdjęcia... czyżby znaleźli nową nisze i nie okazała się pusta?
Ale jak to mówią, nie aparat zdjęcia robi.
link
ten Pan fotografuje sony ;)
@efrem1
Szabla pisząc "bzdury" miał chyba na myśli ze informacja o wycofaniu tych obiektywów nie jest prawdziwa ;) Więc o żadnym "racjonalizowaniu profilu sprzedaży" nie może być mowy.
Na alpharumors też jest info o wycofaniu:
link
Na sonyalpharumors jest też informacja o wycofaniu A900. Też na na podstawie strony sony z HK .
Informacja z 10 maja zeszłego roku :)
link
;)
Może Sony chce, żeby wszystkie nowe szkła były z silnikami SAM czy SSM, a potem wyjmie śrubokręty z puszek , jak Nikon. Przynajmniej w segmencie APS-C
@fotofan- Jasne Nikon i Canon robią zawsze najlepszy pod każdym względem sprzęt.
Nawet gdy konkretny model ma duże wady to logo na zabawce dla niektórych jest ważniejsze niż jakość zabawki.
Dla mnie to tatalna dziecinada rodem z piaskownicy.
Sony Style to sklep oddziału Sony w Hong Kongu, a nie oficjalna witryna firmy.
Nie wszystkie informacje tam zamieszczane są oficjalnymi informacjami koncernu. Nie należy ich przeceniać.
"Źródłem" jest Sony Style Hong Kong, a nie Sony, jak podano wyżej.
Być może, Sony Style HK nie ma chwilowo tych obiektywów na stanie, a osoba odpowiedzialna za treści na stronie napisała to, co napisała.
Powyższy tekst pasuje więc raczej do działu "Plotki" niż "Aktualności". :)
Zachęcam do zakupu tych obiektywów bo są fajne, ale pośpiechu nie ma. :)
@ karp1225 tak ten gość ma Marek Arcimowicz :)
pewnie zainteresuje Was na dxo test a560 :D
Nie ma jak rzetelny portal :P
"Sony kończy produkcję trzech obiektywów" - nawet plotkarski portal sonyalpharumors traktuje to jako "SR3=50% chance it is correct"
:D
Dobrze, że 50 1.8 SAM nadal produkują. Jako dwusystemowiec ( Canon, Sony) mogę powiedzieć, że ten obiektyw to bajka za te pieniądze. 50-ątka od Canona to badziew jakich mało w porównaniu z wyżej wymienionym.
jako posiadasz pełnoklatkowej 50/1.4 z AF w swoim systemie do semi-profesjonalnego aparatu z APS-C dziwię się, że Sony w ogóle wycofałoby ten must-have obiektyw. 50/1.4 musi być i koniec. zwłaszcza na APS-C!
Dryp - na pewno nie umiesz się bawić zabawkami dla dużych chłopców i ten biedny 50/1.8 *SAM* za Ciebie zdjęcia robi ;-)
Śrubokręt to relikt przeszłości. Fajnie, jeśli w puszce jest silnik AF i zapewnia pełną kompatybilność ze starymi obiektywami, ale aktualnie produkowane szkła powinny mieć już swoje silniki. Jeśli wycofanie 50 f/1,4 z oferty miałoby oznaczać, że Sony robi miejsce dla nowej 50-tki SSM, to ja jestem jak najbardziej na tak.
Jeśli piorytetem jest rozmiar szkła, to niekoniecznie powinny.
Wielkość szkła to ma znaczenie przy wielkich armatach. Mieć obiektyw o pół kilo lżejszy i 20 cm krótszy to gra jak najbardziej warta świeczki, jeśli dla kogoś mały rozmiar jest priorytetem. Ale o ile może być większa taka stałeczka z silnikiem? 1 cm na długość i 0,5 cm w średnicy? Do kieszeni i tak się nie zmieści, a do torby i tak się zmieści... A te 100 gramów więcej nikomu kręgosłupa nie złamie.
Luke_S miałeś kiedykolwiek w ręku jakiś pelnoklatkowy naleśnik? Albo szkiełko typu 77Ltd? Tam nie ma możliwości zmieszczenia silnika AF. Osobiście zresztą wolałbym, żeby nie upychali. W pełnogabarytowych szkłach to żadna różnica, w małych stałkach ogromna.
Sam silnik nie jest remedium na wszelkie bolączki. Taki CZ 16-80/3,5-4,5 ze śrubokękem ma wyższą kulturę pracy niż 18-55/3,5-5,6 z wbudowanym silnikiem SAM. Jest moim zdaniem i szybszy i bardziej cichy.
Jakoś mnie to ani ziębi ani grzeje. Z zainteresowaniem śledzę natomiast działania Sony na rynku e-book readerów. Powinni robić coś, o czym mają pojęcie...
Czemu jeszcze news nie został poprawiony/usunięty?
Zgadzam sie jaad75. W zoomach silnik typu USM jest fajny, w stalkach nie ma takiej koniecznosci - fajniej jest tutaj czesto miec mniejsze i lzejsze szklo. Do tego czesto implementacje USM sa zauwazalnie wolniejsze od srubokretow - patrz Nikon 50/1.4 G, albo Sony 70-200/2.8 - w obu AF nie kreci tak szybko jak ich srubokretowe odpowiedniki. Glowna zaleta USM pozostaje wiec wysoka kultura pracy.
Ciekawe też, że silniki ultradźwiękowe są znacznie głośniejsze w trybie nagrywania filmów - szczególnie w korpusach firm, nie mających doświadczenia w produkcji kamer....
no i ceny 50 1.4 pójdą na rynku wtórnym do góry
a wywalili by 28mm/2.8 nie ma ani kodowania odległości ani silnika i jest mocno takie sobie
Rudydb9@ten gość ma Marek Arcimowicz :)
Ma bo musi mieć ;)
sylwiusz@patrz Nikon 50/1.4 G, albo Sony 70-200/2.8 - w obu AF nie kreci tak szybko jak ich srubokretowe odpowiedniki.
W przypadku tego drugiego nie kręci bo nie ma co kręcić ;)
Sylwek nie stawiaj takich tez bo jest ona nieprawdziwa, starszy odpowiednik 70-200 może sprawia wrażenie szybszego ale tylko i wyłącznie dlatego, że kopie przy starcie i hamowaniu jak koń ;)
@Misieq84
Sugerujesz, że cyfrowe.pl, którego reklama jest na tym portalu, zgromadziła wagon 50/1,4 i teraz zaciera ręce? :))))
Wiadomość o zakończeniu produkcji 3 obiektywów jest typową wiadomością Radia Erewań. Jeżeli ktoś nie pamięta, co to takiego, niech sobie wygugla. :)))
Byłbym zapomniał!
Oddam za darmo kolejnego niusa: modele A500 oraz A550, które znajdują się w ofercie sklepu Sony Style Hong Kong naprawdę NIE SĄ już produkowane. :)
discontinue >> umarzać (w postępowaniu karnym); wstrzymać (zaprzestać), zawieszać.
Czyli nie na zawsze.
Proszę się nie martwić jeśli ktoś chce kupić w Sony Style z Hong Kongu to pewnie będą dostępne :)
Haha, a ten "news" dalej tu wisi...
No wisi, wisi...
News w stylu Pudelka :)
...a my wpisując się tutaj, nabijamy licznik...
Po prostu administracja tu się nie myli :D
Czeka po prosu aż "NEWS" sam zniknie ze strony głównej :D
"Do tego czesto implementacje USM sa zauwazalnie wolniejsze od srubokretow"
bo SSM (czy cokolwiek innego w tej technologii) to nie szybkość a przede wszystkim bezgłośne działanie i dokładność