Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Sony kończy produkcję trzech obiektywów

28 stycznia
2011 12:18

Trzy obiektywy Sony zostały oznaczone jako „discontinued” na stronie Sony Style z Hong Kongu. Oznacza to, że modele 50 mm f/1.4, 300 mm f/2.8G, DT 18–250 mm f/3.5–6.3 nie będą dłużej produkowane i w sklepach dostępne będą jedynie to czasu wyczerpania zapasów magazynowych.

W związku z tym, jeżeli ktoś planuje zakup tych produktów, to zdecydowanie powinien się pospieszyć.


Komentarze czytelników (59)
  1. Dx47
    Dx47 28 stycznia 2011, 12:21

    Ciekawą strategię ma firma sony,
    przestaje produkować obiektywy a body wychodzą średnio raz na 2 tygodnie.

  2. maser
    maser 28 stycznia 2011, 12:28

    Bo łatwiej chyba teraz walnąć puszkę niż słoik...

  3. 28 stycznia 2011, 12:30

    Zapytam z ciekawości, czy Sony oferuje jakikolwiek zamiennik za ten DT 50 f/1.8? Nie chodzi mi o Zeissa f/1.4 tylko o coś co ma identyczne światło i bardzo zbliżoną cenę.

  4. MC
    MC 28 stycznia 2011, 12:38

    Oczywiście. Różnice między SAL50/1.4 a SAM50/1.8 są spore i widoczne już na pierwszy rzut oka. Widoczne tym bardziej dla kogoś, kto miał któreś z w/w szkieł.

  5. rolech
    rolech 28 stycznia 2011, 12:43

    zdjcie dalem dobre, ale zly obiektyw wpisalem. oczywiscie chodzi o 50 mm f/1.4 zamiast f/1.8
    przepraszam za pomylke

  6. 28 stycznia 2011, 12:48

    "W związku z tym, jeżeli ktoś planuje zakup tych produktów, to zdecydowanie powinien się pospieszyć."
    Albo poczekać na udoskonalonych następców... Jak kto woli.

  7. GoOrange
    GoOrange 28 stycznia 2011, 12:51

    Może to tak jak swego czasu z zamknięciem sklepu dla idiotów. Zamykali o 21.00 dziś a otwierali o 9.00 jutro?
    Coś dziwnie wygląda sprawa tego 50mm f/1.4.

  8. gavin
    gavin 28 stycznia 2011, 12:52

    widać że koniec FF w sony już blisko

  9. 28 stycznia 2011, 12:53

    Po prostu Sony stopniowo wywala z oferty obiektywy bez wbudowanego silnika.

  10. lennykrawiec
    lennykrawiec 28 stycznia 2011, 12:53

    Plotki głoszą, że niebawem na miejsce 50mm f1.4 wejdzie Carl Zeiss z silnikiem SSM. Pozostaje tylko czekać i liczyć na normalną cenę...

  11. lennykrawiec
    lennykrawiec 28 stycznia 2011, 12:54

    gavin, z pewnością właśnie daltego zaprezentowali niedawno Carla Zeissa 24mm f/2 SSM i 85mm f/2.8 SAM. Pełnoklatkowe, we wszystkich specyfikacjach i informacjach reklamowych podkreślając tą pełnoklatkowość,

  12. 28 stycznia 2011, 12:55

    Do tego razem z A77 ma wyjść 500/4, a w przyszłym roku następca A900.

  13. gavin
    gavin 28 stycznia 2011, 12:57

    nie wiedziałem że sony jest właścicielem carl zeiss

  14. lennykrawiec
    lennykrawiec 28 stycznia 2011, 13:08

    gavin, nie jest właścicielem, tylko firmy na jkiś tam zasadach kooperują w kwestii optyki. Kwestię kompaktów pomijam, bo logo Zeiss na obudowach to w większości przypadków tylko logo, podobnie jak u Panasonica logo Leica.
    Ale do lustrzanek są reporterkie zoomy 24-70mm f/2.8 SSM, 16-35mm f/2.8 SSM i stałki 24mm f/2 SSM, 85,, f/1.4, 135mm f/1.8 i zoom do APS-C 16-80mm f/3.5-4.5. Wszystkie te obiektywy są doskonałe optycznie, świetnie wykonane. Niestety tylko pierwsze trzy z wymienionych maja wbudowany szybki silnik AF, reszta wykorzystuje napęd wbudowany w body. Niby się to sprawdza, ale wszscy dobrze wiemy, że silnik w obiektywie - tzw. ultradźwiękowy działa zazwyczaj pewniej, a przedewszystkiszm szybciej, dyskretniej, ciszej i płynnie. Tego brakuje - najbardziej w cropowym 16-80mm, który mógłby być świetnym szkłem do filmowania - pod warunkiem obecności cichego AF-u.

  15. slimaczysko
    slimaczysko 28 stycznia 2011, 13:08

    gavin - to ironia ??

  16. 28 stycznia 2011, 13:12

    lennykrawiec z tym świetnym wykonaniem 16-80 to lekko przesadziłeś. To szkiełko jest dobrze zrobione, ale bez przesady, to poziom Canona 15-85, czy Nikkora 16-85, na pewno nie to samo co Lki, czy Zeiss 24-70 2.8

  17. lennykrawiec
    lennykrawiec 28 stycznia 2011, 13:14

    MAF, czekałem, aż ktoś się przyczepi, masz rację, jest gorzej wykonany od pozostałych Zeissów, Ale chodziło mi raczej o uogólnienie, a nie rozpisywanie się nad kazdym modelem.

  18. slimaczysko
    slimaczysko 28 stycznia 2011, 13:15

    lennykrawiec - "Niby się to sprawdza, ale wszscy dobrze wiemy, że silnik w obiektywie - tzw. ultradźwiękowy działa zazwyczaj pewniej, a przedewszystkiszm szybciej, dyskretniej, ciszej i płynnie. "

    Co do szybkości i sprawności to nie jest tak do końca... o ile na szkłach z systemu Sony które wymieniłeś jest to po części prawda o tyle w innych systemach już jest różnie...

  19. 28 stycznia 2011, 13:52

    Swoją drogą to już najwyższa pora powymieniać szkła na silnikowe. Szczególnie że 50 1.4 w wersji "USM" ma już i Nikon, i Canon, i Sigma. Tak to zostanie tylko Pentax. Tamrona 18-250 też jakoś mało szkoda, a 300mm 2.8 to chyba tylko pasjonaci kupowali.

  20. slimaczysko
    slimaczysko 28 stycznia 2011, 14:00

    MAF - Pentax ma 55mm 1.4 SDM... można podciągnąć to szkło pod 50'tki :)

  21. Szabla
    Szabla 28 stycznia 2011, 14:01

    Bzdury.

  22. 28 stycznia 2011, 14:41

    Czyli nie „discontinued” i nie będzie silników?

  23. karp1225
    karp1225 28 stycznia 2011, 15:32

    jestem ciekaw czy ktoś w Polsce kupił 300/2,8 - nie spotkałem nikogo z tym szkłem.

  24. tomek67
    tomek67 28 stycznia 2011, 15:38

    Miałem 50mm 1.4 Sony.
    Chyba zadnego obiektywu nie wspominam z takim sentymentem.
    Naprawdę piękne zdjęcia robił z najtańszą lustrzanką Sony.
    Zmieniłem go na podobny zestaw Nikona.
    Niestety Nikon jest sporo mniej ostry i duuużo wolniejszy.
    Obiektywem 50mm 1.4G Nikona nie udało mi się nigdy zrobić ostrej fotki mojego psiak w ruchu.
    Sony wychodziło mi co drugie zdjęcie w podobnych warunkach.
    Mam nadzieję, że Sony wypuści coś zamiast tego obiektywu.

  25. jaad75
    jaad75 28 stycznia 2011, 15:44

    @lennykrawiec, logo Leica na produktach Panasonica jest na bardzo podobnej zasadzie jak logo Carl Zeiss na produktach Sony i teoretycznie ma dużo większe podstawy do znajdowania się tam, niż napis Schneider-Kreuznach na produktach Samsunga. Teoretycznie....:P

  26. m
    m 28 stycznia 2011, 15:55

    MAF - pentax tez nie produkuje 50 na wiertarke

  27. efrem1
    efrem1 28 stycznia 2011, 16:00

    I tu z kolegą Szablą się zgodzę, 50/1.4 pamięta czasy Minolty (300/2.8 chyba też) i przydało by się nieco je odświeżyć. Choć 300/2.8 to konstrukcja prestiżowa (wyposażona od początku w silnik SSM), to jednak i leciwa i trudna do sprzedaży, bo o ile 24-70/2.8 jest zakresem bardzo popularnym i akceptowalnym cenowo, to obiektyw za 22 kPLN trudno uznać za hit sprzedażowy (nie biorę pod uwagę jakości tego szkła)... Sony racjonalizuje swój profil sprzedaży, usuwając z niego rzeczy albo stare, albo niezbyt trafione lub za drogie dla swojego klienta docelowego. Nie oznacza to chyba próżni (Szabla w tej kwestii jest bardziej kompetentny), za jakiś czas pewnie coś się pojawi, ale zbudowanie dobrej optyki jest bardziej skomplikowane niż wypuszczenie kliku modeli body, opartych na tej samej płycie głównej...

  28. fotofan
    fotofan 28 stycznia 2011, 16:16

    @tomek67 - jeśli do Ciebie zdjęcia robi obiektyw zostań przy sony i zostaw zabawki dla dużych chłopców tym co potrafią je obsługiwać. Z drugiej strony Sony sprzedaje swoje produkty w cenach niedostępnych dla amatora, dla którego aparat robi zdjęcia... czyżby znaleźli nową nisze i nie okazała się pusta?
    Ale jak to mówią, nie aparat zdjęcia robi.
    link
    ten Pan fotografuje sony ;)

  29. michalng
    michalng 28 stycznia 2011, 16:24

    @efrem1

    Szabla pisząc "bzdury" miał chyba na myśli ze informacja o wycofaniu tych obiektywów nie jest prawdziwa ;) Więc o żadnym "racjonalizowaniu profilu sprzedaży" nie może być mowy.

  30. archangelgabrys
    archangelgabrys 28 stycznia 2011, 16:43

    Na alpharumors też jest info o wycofaniu:
    link

  31. michalng
    michalng 28 stycznia 2011, 16:54

    Na sonyalpharumors jest też informacja o wycofaniu A900. Też na na podstawie strony sony z HK .
    Informacja z 10 maja zeszłego roku :)
    link
    ;)

  32. czesiek
    czesiek 28 stycznia 2011, 17:03

    Może Sony chce, żeby wszystkie nowe szkła były z silnikami SAM czy SSM, a potem wyjmie śrubokręty z puszek , jak Nikon. Przynajmniej w segmencie APS-C

  33. tomek67
    tomek67 28 stycznia 2011, 18:07

    @fotofan- Jasne Nikon i Canon robią zawsze najlepszy pod każdym względem sprzęt.
    Nawet gdy konkretny model ma duże wady to logo na zabawce dla niektórych jest ważniejsze niż jakość zabawki.
    Dla mnie to tatalna dziecinada rodem z piaskownicy.

  34. Szabla
    Szabla 28 stycznia 2011, 18:55

    Sony Style to sklep oddziału Sony w Hong Kongu, a nie oficjalna witryna firmy.
    Nie wszystkie informacje tam zamieszczane są oficjalnymi informacjami koncernu. Nie należy ich przeceniać.

    "Źródłem" jest Sony Style Hong Kong, a nie Sony, jak podano wyżej.
    Być może, Sony Style HK nie ma chwilowo tych obiektywów na stanie, a osoba odpowiedzialna za treści na stronie napisała to, co napisała.

    Powyższy tekst pasuje więc raczej do działu "Plotki" niż "Aktualności". :)

  35. Szabla
    Szabla 28 stycznia 2011, 19:01

    Zachęcam do zakupu tych obiektywów bo są fajne, ale pośpiechu nie ma. :)

  36. Rudydb9
    Rudydb9 28 stycznia 2011, 21:01

    @ karp1225 tak ten gość ma Marek Arcimowicz :)

  37. Raflus
    Raflus 28 stycznia 2011, 21:27

    pewnie zainteresuje Was na dxo test a560 :D

  38. Szczupic
    Szczupic 28 stycznia 2011, 21:28

    Nie ma jak rzetelny portal :P

    "Sony kończy produkcję trzech obiektywów" - nawet plotkarski portal sonyalpharumors traktuje to jako "SR3=50% chance it is correct"

    :D

  39. 28 stycznia 2011, 22:24

    Dobrze, że 50 1.8 SAM nadal produkują. Jako dwusystemowiec ( Canon, Sony) mogę powiedzieć, że ten obiektyw to bajka za te pieniądze. 50-ątka od Canona to badziew jakich mało w porównaniu z wyżej wymienionym.

  40. campanelli
    campanelli 28 stycznia 2011, 23:11

    jako posiadasz pełnoklatkowej 50/1.4 z AF w swoim systemie do semi-profesjonalnego aparatu z APS-C dziwię się, że Sony w ogóle wycofałoby ten must-have obiektyw. 50/1.4 musi być i koniec. zwłaszcza na APS-C!

  41. Michel
    Michel 29 stycznia 2011, 00:02

    Dryp - na pewno nie umiesz się bawić zabawkami dla dużych chłopców i ten biedny 50/1.8 *SAM* za Ciebie zdjęcia robi ;-)

  42. Luke_S
    Luke_S 29 stycznia 2011, 00:29

    Śrubokręt to relikt przeszłości. Fajnie, jeśli w puszce jest silnik AF i zapewnia pełną kompatybilność ze starymi obiektywami, ale aktualnie produkowane szkła powinny mieć już swoje silniki. Jeśli wycofanie 50 f/1,4 z oferty miałoby oznaczać, że Sony robi miejsce dla nowej 50-tki SSM, to ja jestem jak najbardziej na tak.

  43. jaad75
    jaad75 29 stycznia 2011, 00:45

    Jeśli piorytetem jest rozmiar szkła, to niekoniecznie powinny.

  44. Luke_S
    Luke_S 29 stycznia 2011, 01:05

    Wielkość szkła to ma znaczenie przy wielkich armatach. Mieć obiektyw o pół kilo lżejszy i 20 cm krótszy to gra jak najbardziej warta świeczki, jeśli dla kogoś mały rozmiar jest priorytetem. Ale o ile może być większa taka stałeczka z silnikiem? 1 cm na długość i 0,5 cm w średnicy? Do kieszeni i tak się nie zmieści, a do torby i tak się zmieści... A te 100 gramów więcej nikomu kręgosłupa nie złamie.

  45. jaad75
    jaad75 29 stycznia 2011, 01:38

    Luke_S miałeś kiedykolwiek w ręku jakiś pelnoklatkowy naleśnik? Albo szkiełko typu 77Ltd? Tam nie ma możliwości zmieszczenia silnika AF. Osobiście zresztą wolałbym, żeby nie upychali. W pełnogabarytowych szkłach to żadna różnica, w małych stałkach ogromna.

  46. zentaurus
    zentaurus 29 stycznia 2011, 09:07

    Sam silnik nie jest remedium na wszelkie bolączki. Taki CZ 16-80/3,5-4,5 ze śrubokękem ma wyższą kulturę pracy niż 18-55/3,5-5,6 z wbudowanym silnikiem SAM. Jest moim zdaniem i szybszy i bardziej cichy.

  47. ilDottore
    ilDottore 29 stycznia 2011, 10:45

    Jakoś mnie to ani ziębi ani grzeje. Z zainteresowaniem śledzę natomiast działania Sony na rynku e-book readerów. Powinni robić coś, o czym mają pojęcie...

  48. 29 stycznia 2011, 11:15

    Czemu jeszcze news nie został poprawiony/usunięty?

  49. sylwiusz
    sylwiusz 29 stycznia 2011, 11:26

    Zgadzam sie jaad75. W zoomach silnik typu USM jest fajny, w stalkach nie ma takiej koniecznosci - fajniej jest tutaj czesto miec mniejsze i lzejsze szklo. Do tego czesto implementacje USM sa zauwazalnie wolniejsze od srubokretow - patrz Nikon 50/1.4 G, albo Sony 70-200/2.8 - w obu AF nie kreci tak szybko jak ich srubokretowe odpowiedniki. Glowna zaleta USM pozostaje wiec wysoka kultura pracy.

  50. Szabla
    Szabla 29 stycznia 2011, 11:47

    Ciekawe też, że silniki ultradźwiękowe są znacznie głośniejsze w trybie nagrywania filmów - szczególnie w korpusach firm, nie mających doświadczenia w produkcji kamer....

  51. Misieq84
    Misieq84 29 stycznia 2011, 14:40

    no i ceny 50 1.4 pójdą na rynku wtórnym do góry
    a wywalili by 28mm/2.8 nie ma ani kodowania odległości ani silnika i jest mocno takie sobie

  52. tompac
    tompac 29 stycznia 2011, 19:12

    Rudydb9@ten gość ma Marek Arcimowicz :)

    Ma bo musi mieć ;)

    sylwiusz@patrz Nikon 50/1.4 G, albo Sony 70-200/2.8 - w obu AF nie kreci tak szybko jak ich srubokretowe odpowiedniki.

    W przypadku tego drugiego nie kręci bo nie ma co kręcić ;)
    Sylwek nie stawiaj takich tez bo jest ona nieprawdziwa, starszy odpowiednik 70-200 może sprawia wrażenie szybszego ale tylko i wyłącznie dlatego, że kopie przy starcie i hamowaniu jak koń ;)

  53. Szabla
    Szabla 29 stycznia 2011, 20:45

    @Misieq84
    Sugerujesz, że cyfrowe.pl, którego reklama jest na tym portalu, zgromadziła wagon 50/1,4 i teraz zaciera ręce? :))))
    Wiadomość o zakończeniu produkcji 3 obiektywów jest typową wiadomością Radia Erewań. Jeżeli ktoś nie pamięta, co to takiego, niech sobie wygugla. :)))

  54. Szabla
    Szabla 29 stycznia 2011, 20:58

    Byłbym zapomniał!
    Oddam za darmo kolejnego niusa: modele A500 oraz A550, które znajdują się w ofercie sklepu Sony Style Hong Kong naprawdę NIE SĄ już produkowane. :)

  55. kkrtm
    kkrtm 30 stycznia 2011, 10:56

    discontinue >> umarzać (w postępowaniu karnym); wstrzymać (zaprzestać), zawieszać.

    Czyli nie na zawsze.

    Proszę się nie martwić jeśli ktoś chce kupić w Sony Style z Hong Kongu to pewnie będą dostępne :)

  56. 30 stycznia 2011, 15:55

    Haha, a ten "news" dalej tu wisi...

  57. Rafiki
    Rafiki 30 stycznia 2011, 18:25

    No wisi, wisi...
    News w stylu Pudelka :)
    ...a my wpisując się tutaj, nabijamy licznik...

  58. Szczupic
    Szczupic 31 stycznia 2011, 15:54

    Po prostu administracja tu się nie myli :D
    Czeka po prosu aż "NEWS" sam zniknie ze strony głównej :D

  59. uzurpator
    uzurpator 31 stycznia 2011, 16:31

    "Do tego czesto implementacje USM sa zauwazalnie wolniejsze od srubokretow"

    bo SSM (czy cokolwiek innego w tej technologii) to nie szybkość a przede wszystkim bezgłośne działanie i dokładność

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.