Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia
20 lutego
2011 20:35

Jak widać, impreza urodzinowa córki potrafi dość mocno opóźnić plotki. Na szczęście zgraja 3-latków już została odwieziona do domów i na spokojnie można przejść do cotygodniowego podsumowania doniesień z najpopularniejszych serwisów plotkarskich. Posłuchajcie…

Uwaga! Poniższe informacje w większości nie są oficjalnymi informacjami producentów i pochodzą często z nieznanych i niepotwierdzonych źródeł.

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

Canon

Coś dla miłośników patentów

Wśród wniosków patentowych złożonych przez firmę Canon znaleźć można dokument opisujący obiektyw o ogniskowej 300 mm i świetle f/4.0. Prawdopodobnie będzie to model 300 mm f/4L IS II, jednak trzeba pamiętać, że nie wszystko, co pojawi się we wnioskach patentowych trafia do produkcji. Na dzień dzisiejszy wiemy jedynie jak przedstawia się konstrukcja wewnętrzna obiektywu.

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia
Rysunek pochodzi z wniosku patentowego złożonego przez firmę Canon

Coś się szykuje 1 marca

Serwis Canon Rumors donosi, że na 1 marca firma Canon zaplanowała premierę nowego produktu. Brak jest szczegółowych informacji na jego temat, lecz najprawdopodobniej nie będzie to 1Ds Mark IV, gdyż ostatnio mówi się, iż jego prezentacja będzie miała miejsce dopiero w przyszłym roku.

Fujifilm

Fujifilm GF670W Professional

Średnioformatowy dalmierz analogowy Fujifilm GF670W Professional został pierwszy raz pokazany podczas zeszłorocznej Photokiny. Wówczas producent poinformował jedynie o tym, że aparat jest w fazie rozwojowej i nie określił wówczas, kiedy prace się zakończą. Ostatnie plotki głoszą, że aparat zostanie wprowadzony na rynek już 23 marca br.

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

Leica

Matryce Sony w aparatach Leica

W związku z doniesieniami na temat planów wycofania się firmy Kodak z produkcji matryc CMOS, pojawiły się spekulacje na temat przyszłych produktów Leica. Wynika z nich, że niemiecki producent zamierza zaprezentować swój bezlusterkowiec, który będzie czymś na kształt Leiki M9 bez dalmierza. W celu zapewnienia prawidłowego działania podglądu na żywo, w aparacie konieczne będzie zastosowanie matrycy CMOS. Do tej pory Leica korzystała z matryc CCD dostarczanych przez Kodaka, jednak w przypadku matryc CMOS nie będzie to już możliwe. Zatem wróciły na łamy serwisów plotkarskich informacje na temat możliwości współpracy niemieckiej legendy z firmą Sony. Doniesienia o możliwości zastosowania w Leikach matryc Sony pojawiały się już kilka miesięcy temu, jednak ze względu na ich małą wiarygodność zostały przez nas pominięte. Tym razem sprawa nie wydaje się tak nierealna jak wcześniej.

Nikon

Nikon D5100

Produkcja Nikona D5000 zakończyła się już kilka miesięcy temu, więc z pewnością nikogo nie zdziwią plotki mówiące, że kolejną lustrzanką, jaką zaprezentuje japoński producent, będzie model D5100. W serwisie Nikon Rumors pojawiły się już nawet zdjęcia pudełek prawdopodobnie zawierających nowe lustrzanki, co świadczyć może o tym, iż premiera zbliża się wielkimi krokami.

A co nam zaoferuje Nikon D5100? Podobno korpus nie będzie się zbytnio różnił od starszego modelu, a w jego wnętrzu znajdzie się matryca o rozdzielczości 14 Mpix. Ponadto aparat będzie oferował tryb wideo Full HD 1080p.

Półprzepuszczalne lustro w Nikonach

Firma Nikon złożyła wniosek patentowy, w którym opisała aparat cyfrowy z półprzepuszczalnym lustrem. Technologia ta nie jest oczywiście niczym nowym, lecz w przeciwieństwie do rozwiązań stosowanych w lustrzankach Sony A33 i A55 w Nikonie lustro będzie ruchome. Ponadto światło przez nie odbijane zostanie wykorzystane w wizjerze optycznym.

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia
Rysunek pochodzi z wniosku patentowego złożonego przez firmę Nikon

Panasonic

Panasonic Lumix G3

Mówi się, że na przełomie marca i kwietnia odbędzie się premiera bezlusterkowca Panasonic Lumix G3. Zostanie on wyposażony w nową matrycę i tryb wideo Full HD. Wraz z aparatem ma zostać zaprezentowany obiektyw 25 mm f/1.4.

Pentax

Bezlusterkowiec niemal pewny

Serwis DSLR magazine opublikował wywiad z Panem Kawauchi pełniącym funkcję Pentax Product Planning Manager. Potwierdził on wcześniejsze doniesienia o planach wkroczenia koncernu Hoya na rynek bezlusterkowców. Stwierdził on także, iż zgodnie z filozofią marki producent postanowił w nieco inny sposób podejść do tego tematu. Nie było to łatwe, gdyż zrobienie czegoś innego i równocześnie dobrego nie jest rzeczą prostą, ale jednak się udało.

Czyżby miały potwierdzić się plotki mówiące o planach stworzenia miniaturowego bezlusterkowca z matrycą w rozmiarze 1/2.3 cala?

Samsung

Rozwój systemu NX

O plotkach dotyczących rozwoju systemu Samsung NX pisaliśmy już kilkukrotnie. Tym razem jednak sam producent postanowił uchylić rąbka tajemnicy podczas jednej z prezentacji. Miał okazję w niej uczestniczyć jeden z koreańskich blogerów, który podzielił się z internautami zdjęciami slajdów z tej prezentacji.

Wynika z nich, że system bezlusterkowców zostanie podzielony na 3 klasy. Pierwsza z nich to NX Style, w której znajdą się modele takie jak NX100. Druga grupa, o nazwie NX Classic, skierowana jest do bardziej wymagających użytkowników, którym zostaną zaoferowane modele takie jak NX10 i NX11. Trzecia kategoria to NX Classic+, czyli grupa zaawansowanych bezlusterkowców, której pierwszego przedstawiciela mamy poznać niebawem.

Producent ponadto planuje wprowadzić w swoich aparatach funkcję panoramy 180 stopni, a także zaprezentować nowy moduł GPS. Na uwagę zasługuje także wspomniany tam prototyp obiektywu o ogniskowej 700 mm.

W tym roku poznamy jednak 5 innych modeli:

  • naleśnika 16 mm f/2.4 (premiera w lipcu),
  • makro 60 mm f/2.8 (pierwszy obiektyw NX wyposażony w silnik ultradźwiękowy, premiera w sierpniu),
  • dedykowany do filmów 16–80 mm f/3.5–4.5,
  • portretówkę 85 mm f/1.4 (również z silnikiem AF, premiera w sierpniu),
  • dedykowany do filmów 18–200 mm f/3.5–6.3 (premiera w maju).

Sony

Sony NEX-3C

Sony NEX-3C ma być nowym bezlusterkowcem, który zastąpi model NEX-3. Premiera aparatu planowana jest na kwiecień. Ma się w nim znaleźć ta sama matryca co w starszym modelu, jednak jego obudowa zostanie przeprojektowana.


Komentarze czytelników (83)
  1. buzz
    buzz 20 lutego 2011, 20:36

    ...a juz myslalem, ze dzis nie bedzie ploteczek. Mile zaskoczenie. :)

  2. buzz
    buzz 20 lutego 2011, 20:37

    ...i najlepsze zyczenia dla corki!

  3. rubio
    rubio 20 lutego 2011, 20:38

    juz niebawem ploteczki w kazda srode :/

  4. jaad75
    jaad75 20 lutego 2011, 20:41

    Od kiedy to CMOS jest konieczny do "prawidłowego działania podglądu na żywo"?

  5. archangelgabrys
    archangelgabrys 20 lutego 2011, 20:46

    No proszę, NEX już będzie miał roczek :)
    W maju minie termin premiery NEX3.
    Widać, trzymają to samo tempo, co Canon z modelami xxxD - jeden model w roku :)

  6. Tobik
    Tobik 20 lutego 2011, 20:48

    A u Olympusa posucha ......

  7. MarcinF
    MarcinF 20 lutego 2011, 20:49

    Jeżeli nikon d5100 będzie miał tę samą matrycę co d3100 to będzie to rozczarowanie.
    Przydała by się słynna już 16megapikselowa matryca w tańszym opakowaniu-nikona lub pentaxa.

  8. Gucio12
    Gucio12 20 lutego 2011, 20:50

    I znowu nic o lampie Canona Speedlite 680 EX. Miała być w grudniu zeszłego roku.

  9. kivirovi
    kivirovi 20 lutego 2011, 20:51

    Fuji wymiata. Ech, cos takiego to bym chcial...
    No ale zadowolic sie bede chyba mysial bezlusterkowcem Pentaksa.

    Serdeczne zyczenia dla corki. Juz sie martwilem, o pana redaktora, czy aby czego nie zlapal.

  10. Wiek
    Wiek 20 lutego 2011, 20:53

    Nikon jednak potrafi, cały pomysł z slt, ma wadę w postaci braku wizjera optycznego. Jesli Nikonowi uda się połączyć półprzepuszczalne lustro z wizjerem optycznym, jest nadzieja dla tych fotografujących, którzy nie chca oglądac świata przez mini telewizor w wizjerze.

  11. eMGie
    eMGie 20 lutego 2011, 21:01

    Bezlusterkowiec LEICA - mam nadzieję, że nie w u4/3...???

  12. riddlerpl
    riddlerpl 20 lutego 2011, 21:16

    Kalby dali 16 Mpix w "tańszym opakownaniu" zapewne spadłaby sprzedaż tych droższych...

  13. troit
    troit 20 lutego 2011, 21:23


    60 i 85 Samsunga były zapowiadane na początek br. albo optyczni się pomylili, albo Samsung nawalił :(

  14. Yura
    Yura 20 lutego 2011, 21:30

    To czarne coś między obiektywem, a korpusem w tym Fujiku wygląda jakby się zdejmowało... wymienny bagnet o.O ?

  15. zbyniu
    zbyniu 20 lutego 2011, 21:57

    A o D400, albo D800 znów cisza....:(

  16. zbyniu
    zbyniu 20 lutego 2011, 22:03

    tak mi się coś wydaję ze teraz coraz wiecej gadania i pisania jest o bezlusterkowacach, naleśnikach... wiem ze to niby jakaś nowosc... ze niby ma sie miescic w kieszeni( tylnej obcisłych spodni) , i ze jakość lustrzanek( tych profesjonalnych---cyt. wypowiedz pana z MediaM.) może przesadzam,ale najbardziej czekam na plotki i potem premiery sprzętu nikona i canona( ale sprzętu lustrzanego), no i oczywiście na testy na optycznych:)

  17. grzegorzp
    grzegorzp 20 lutego 2011, 22:10

    Właśnie, a gdzie mój D 800 ? W listopadzie koszty trzeba zrobić. Mam nadzieję, że naprodukują do tego czasu :p

  18. troit
    troit 20 lutego 2011, 22:41

    Zbyniu: bezlusterkowce to jest taka mała rewolucja. Pan z MM nie jest jednak tu autorytetem. Mam d40x nikona (niby małe body) i mam nx10 samsunga, którego mogę zabrać w kieszeń!! a zdjęcia nie odróżnisz!

  19. Kyniek
    Kyniek 20 lutego 2011, 22:41

    A ja słyszałem plotkę że na optycznych ma być test Nikona D7000 i Pentaxa K-5 :->

  20. 20 lutego 2011, 22:48

    ^^ ja też słyszałem takie plotki, dlatego codziennie tu wchodzę i sprawdzam, a tu nic.

  21. Blesso
    Blesso 20 lutego 2011, 22:57

    Kryniek- portal Optyczne.pl nie jest od spełniania życzeń, ani tym bardziej "altruistycznych plotek". W grudniu ubiegłego roku ( w grudniu - czyli czasie handlowych żniw) - co było przetestowane? Dwie lustrzanki firmy Sony. A w styczniu - gdy nikt o zakupach nie myśli - tylko jeden aparat i to oczywiście była pucha Pentaxa.
    Zapewne test D7000 pojawi się, ale jak widać są ważniejsze priorytety i tu nie ma się co dziwić, bo " żyć z czegoś trzeba" ;)

  22. ato7
    ato7 20 lutego 2011, 22:59

    Ktoś umie wyjaśnić, czym właściwie patent Nikona różni się od tego co 5 lat temu wprowadził
    Olympus w E-330 i potem stosowało Sony?

  23. MaciekNorth
    MaciekNorth 20 lutego 2011, 23:06

    @Yura
    "To czarne coś między obiektywem, a korpusem w tym Fujiku wygląda jakby się zdejmowało... wymienny bagnet o.O ?"
    To nowy bagnet Fuji, ale zmieniać obiektywy będzie można tylko w serwisie, żeby użytkownik nie ingerował w RAWy ;P

    Fajny zestaw, NX100 i obiektyw 700mm, korpus do kieszeni a obiektyw będzie miał szelki żeby go nosić na plecach. Przy tej ogniskowej i zapewne sporych rozmiarach mogą wbudować statyw. Ale jeśli Samsunga będą w Polsce reklamować takie Koreanki jak ta z tego blogu, to nawet Martyna nie pomoże i Sony będzie musiało się przerzucić na żelazka albo tostery ;)

    Pentax będzie wkładał do bezlusterkowców takie małe matryce, bo większe nie mieściły się na półkach w garażu ;)

    A Nikon mądrze kombinuje z tym lustrem, pewnie przy zdjęciach aparat będzie jak DSLR, a przy filmach jak SLT.

  24. Euzebiusz
    Euzebiusz 20 lutego 2011, 23:06

    Kyniek - Test musi dojrzeć. Ma być inny niż wszystkie, które ukazały się na innych portalach. To podnosi oglądalność strony ;-)

  25. 20 lutego 2011, 23:21

    nieeeee! Tylko nie półprzepuszczalne lustro w Nikonach! :o
    ^^ już chce tego Fuji

  26. Euzebiusz
    Euzebiusz 20 lutego 2011, 23:24

    Socrates - spokojnie. Jak już się pojawi to okaże się, że to świetna sprawa ;-)

  27. Blesso
    Blesso 20 lutego 2011, 23:31

    To zapewne będzie test porównawczy w stylu Pentax K-5 vs Nikon D7000 czyli "Miszcz" jest tylko jeden - i jest to Nikon. Autor testu - Krzysztof "Najlepszy" Mularczyk !

    Ps
    Mała dygresja na temat bezlusterkowca Pentaxa. Firma zapewne zdaje sobie sprawę, że nie ma szans w konkurowaniu w całą resztą bandy ( Olek,Sony,Samsung,Panasonic)- więc faktycznie musi stworzyć coś " nowego:, a jednocześnie nie ruinującego Pentaxa finansowo.Takim rozwiązaniem będzie wyposażenie "zwykłego" aparatu kompaktowego w wymienną optykę. Wg mnie ten aparacik już istnieje( body) .Patrząc na Pentaxa Optio I-10 można zauważyć wysoko umiejscowioną lampę błyskową, miejsce na elektroniczny wizjer, zaślepkę na złącze HDMI i może nawet na zewnętrzny grip (dół aparatu).2-3 obiektywy na start (czyli coś szerokiego +30ka +kit) załatwią sprawę na start.

  28. krzys13k
    krzys13k 20 lutego 2011, 23:46

    Ciekawe ile będzie kosztował i jak duży będzie ten Panasonic 25/1.4. To może być ciekawa opcja obok istniejącego już 20/1.7.

  29. filorp
    filorp 20 lutego 2011, 23:47

    Mógłby mi ktoś powiedzieć o co chodzi w tym zdaniu:
    ''Do tej pory Leica korzystała z matryc CCD dostarczanych przez Kodaka, jednak w przypadku matryc CMOS nie będzie to już możliwe.''
    Co będzie niemożliwe w przypadku cmos? korzystanie z ccd? O co chodzi? Po za tym ccd dają możliwość LV - udało się to sony chyba..... ale nie wiem jak bo wszyscy nagle zrezygnowali z ccd własnie dlatego ze nie dawaly mozliwosci LV....

  30. lennykrawiec
    lennykrawiec 20 lutego 2011, 23:48

    Jeśli chodzi o patent Nikona to powiem tylko, że nie da się mieć ciastko i zjesć ciastko. Albo wizjer będzie bardzo ciemny, albo konieczne będzie bardzo solidne wzmacnianie sygnału z matrycy (co juz w rozwiazaniu Sony jakiś tam wpływ na jakość obrazu przecież ma). Lepiej by było, gdyby wszyscy doskonalili wizjery cyfrowe, bo na tym polu można wnieść jeszcze wiele nowego.

  31. tea
    tea 20 lutego 2011, 23:53

    >>bezlusterkowca z matrycą w rozmiarze 1/2.3 cala?
    a może 2/3 cala?

  32. Euzebiusz
    Euzebiusz 20 lutego 2011, 23:55

    "ale nie wiem jak bo wszyscy nagle zrezygnowali z ccd własnie dlatego ze nie dawaly mozliwosci LV.... "

    A nie dlatego że cmosy są tańsze w produkcji i mniej szumią na wysokich iso? Odwzorowaniem kolorów nikt sobie głowy nie zawraca, ludzie i tak kupią każdą papkę. Ale może ktoś jeszcze pokaże jakiś aparat na matrycy CCD Kodaka - nie koniecznie MF.

  33. Yura
    Yura 21 lutego 2011, 01:49

    @Blesso - "Firma zapewne zdaje sobie sprawę, że nie ma szans w konkurowaniu w całą resztą bandy ( Olek,Sony,Samsung,Panasonic)"

    To nie o to chodzi :)
    Jakby wyszło coś rozmiarów analogowego ME i do tego dodać limitedy, to byłby strzał w dziesiątkę. I taki Fuji x100 mógłby się schować i reszta ekipy też. Tyle, że tu chodzi o robienie pieniędzy - trzeba robić pieniądze, a nie bawić się w ekskluzywne zabawki :)

    Prawda jest taka, że w tej chwili bezlusterkowce są nieusprawiedliwienie drogie, a przecież to miało być takie tanie, bo bez tej całej mechaniki, lustra, migawki, pryzmatów, wizjerów, fazowych autofocusów, itede itepe.
    Jeśli Pentax zrobi bezlusterkowca, którego cena z dwoma obiektywami wynosi tyle co sam korpus konkurencji, to będziesz miał wreszcie prawdziwego, taniego bezlusterkowca dla mas (dosłownie) :)

  34. LDevil
    LDevil 21 lutego 2011, 08:23

    @Blesso
    Jaki jest sens podpinania wymiennej optyki do mikroskopijnej matrycy?

    @Yura
    Wyszedł by im bezlusterkowiec większy co najmniej 30% większy od konkurencji - zaprawdę genialny pomysł.

  35. profanum
    profanum 21 lutego 2011, 08:39

    Kiedy test D7000? Rozumiem- czas, inne uwarunkowania, ale ludziska naprawdę czekają...

  36. jaad75
    jaad75 21 lutego 2011, 09:00

    @LDevil "Jaki jest sens podpinania wymiennej optyki do mikroskopijnej matrycy?" Jeśli byłaby to matryca 2/3", to już wcale nie jest taka mikroskopijna... Jeśli do tego będą bardzo jasne szkła np. f/0.95, to cały pomysł wcale nie jest taki głupi.
    @profanum - ale na co czekają? Testów tej puszki jest w sieci od cholery i powszechnie wiadomo, że jest dobra. Jak ktoś potrzebuje, to może śmiało kupić, nie ma najmniejszego sensu czekanie na test na Optyczne.

  37. juree
    juree 21 lutego 2011, 09:17

    @jaad75 vs profanum: tak tylko tam nie da się komentować po polsku...

  38. LDevil
    LDevil 21 lutego 2011, 09:22

    @jaad75
    Miałem na myśli matryce 1/2.3, bo niestety taka pojawiała się dość często w plotkach, natomiast przy 2/3 nie byłoby aż takiej tragedii.

  39. Blesso
    Blesso 21 lutego 2011, 09:24

    @LDevil - sens podpinania wymiennej optyki do aparatów wyposażonych w tak mała matrycę JEST ! Po pierwsze nikt tego nie ma. Po drugie większość kompaktów ma obiektywy zaczynające się od 24/28mm na "początku". Zapewne bez problemu można zrobić obiektyw typu 12-24 w mniejszym wydaniu. A tego szerokiego kąta brakuje maluchom, i nikt tego nie oferuje.Po trzecie - będzie to najmniejszy aparat z wymienną ( równie najmniejszą) optyką -a tym samym Pentax wznowi trend zapoczątkowany mikroskopijnymi aparatami typu Auto110 z 1979roku. Dochodzi do tego sprawa matrycy. Nie sądzę by ktoś sprzedał tanio matrycę z m4/3. Każdy się będzie cenił. Następna sprawa to koszty. Wg mnie Pentaxa "nie stać" na budowanie systemu od zera. Wiec o wiele łatwiej wykorzystać to co ma ( I-10) tworząc jedynie 2-4 nowe obiektywy.
    I na takiego malucha,którego z obiektywem szerokokątnym mogę włożyć do kieszeni - piszę się od razu.

  40. Yura
    Yura 21 lutego 2011, 10:25

    @LDevil - "Wyszedł by im bezlusterkowiec większy co najmniej 30% większy od konkurencji" - wyszłoby coś podobnego do Olympusa E-420/50, przy którym pod względem ergonomii i pod względem rozmiarów w tandemie z obiektywem, jakikolwiek bezlusterkowiec ssie... On się chował do kieszeni w bluzie, czy do kieszeni w bojówkach i od tamtej pory jakoś chyba ubrania się nikomu nie pokurczyły.
    No ale nie rozmawiajmy o czymś czego nie będzie.

    @Blesso - "Wg mnie Pentaxa "nie stać" na budowanie systemu od zera. Wiec o wiele łatwiej wykorzystać to co ma ( I-10) tworząc jedynie 2-4 nowe obiektywy."
    Wygląda na to, że stać i że nie o pieniądze tu chodzi, bo nie zapowiada się tylko na 2-4 obiektywach: link

  41. Sky_walker
    Sky_walker 21 lutego 2011, 10:33

    "''Do tej pory Leica korzystała z matryc CCD dostarczanych przez Kodaka, jednak w przypadku matryc CMOS nie będzie to już możliwe.''
    Co będzie niemożliwe w przypadku cmos? korzystanie z ccd? " - Kodak nie produkuje matryc CMOS, a z jego matrycach CCD nie można wypluć video.

  42. 21 lutego 2011, 10:36

    A na stawiam najpierw na premierę nowej 5DmkIII w której C da nam coś nowego ale bez wodotrysków (np trochę lepszy AF ale nie taki jak z 7D, 24 - 28 mpix i tyle). a następnie za rok może mniej zaskorzą wypasionym nowym 1Ds MK IV który będzie robić wszystko - łacznie z wiązaniem krawatów.

    Tym samym zadowoleni by byli uzytkownicy xD czekając na nową 5tkę, a C odzyskałby wysoką sprzedaz 1Ds po wprowadzeniu jakiejś" rewolucyjnej" 1nki :)

    No ale tak sobie tylk ogłośno myślę...

  43. Sky_walker
    Sky_walker 21 lutego 2011, 10:38

    BTW: Nikon w swoim SLT nie ma czujnika AF. Czyli albo będzie detekcja kontrastu - żałość jak w D3100 - albo jakimś cudem władują czujniki detekcji fazy na matrycę - które nie będą zachwycać dokładnością i pewnie będą droższe, bo to bardzo nietypowa technologia.

    Poza tym wizjer wypadnie kilkadziesiąt procent ciemniejszy niż w klasycznej lustrzance - w końcu część światła idzie na matrycę a cześć do wizjera... więc im więcej pójdzie na matrycę tym ciemniejszy wizjer.

  44. Wyrocznia
    Wyrocznia 21 lutego 2011, 10:45

    Mi osobiście idea bezlusterkowca (a już właściwie kompaktu z wymienną optyką) nie odpowiada. Według mnie jest to kolejny stopień rozwoju fotografii, a więc powinno się iść w zastępowanie luster bezlusterkowcami, a nie szukanie dla nich niszy rynkowej. Natomiast to co pokazuje samsung coraz bardziej mi się podoba i chyba zacznę poważnie o nim myśleć.

  45. Wyrocznia
    Wyrocznia 21 lutego 2011, 10:47

    A właśnie coś słyszałem, że z Pentaxem ma być związana jakaś rewolucja fotograficzna, wie ktoś coś?

  46. nagazie
    nagazie 21 lutego 2011, 10:54

    Z tym D5100 to nikon na głowe upadl albo nie maja co robic. Jest od już niedawna model 3100 dedykowany dla poczatkujacych.

  47. jaad75
    jaad75 21 lutego 2011, 11:00

    @Sky_walker - po pierwsze, detekcja kontrastu z każdym modelem pracuje lepiej, po drugie, jakim cudem ze schematu ideowego wyczytałeś informacje o braku AF fazowego, po trzecie, Nikon jest właścicelem patentu na fazowy AF przy użyciu specjalnych czujników na matrycy głównej, po czwarte, wszystko będzie lepsze od kalekiego pomysłu Sony... :P

  48. archangelgabrys
    archangelgabrys 21 lutego 2011, 11:03

    @Wyrocznia

    Tak. Pentax wydał cyfrowy model średnioformatowy w cenie topowych modeli formatu 135 konkurencji. Ale to już kilka miesięcy temu...
    To było dla mnie rewolucyjne :)

  49. Yura
    Yura 21 lutego 2011, 11:04

    @Wyrocznia - to tak jak z Mercedesami w Moskwie:
    Tak, to prawda, tyle, że nie z Pentaksem ale z Canonem, nie rewolucja, ale porażka, i nikt nic nie wie, bo to tylko ploty :P

  50. kris@79
    kris@79 21 lutego 2011, 12:01

    czy ktoś sie w to bawił ?
    link
    link

  51. Wyrocznia
    Wyrocznia 21 lutego 2011, 12:27

    @archangelgabrys - a i owszem :)

    @Yura - mógłbyś jaśniej? Wiem, że z Canoniarzem nie będziesz rozmawiał, ale może zrobisz ten wyjątek :D

    Miałem na myśli info z tego bloga:
    link

    Swoją drogą znalazłem NX10 i 30/2 oba nowe za 1400 razem, jak dla mnie jest to cena dosyć bardzo zachęcająca :)

  52. jaad75
    jaad75 21 lutego 2011, 12:43

    @Wyrocznia - przecież wiadomo, że to będą jakieś akcesoria (grip? flash bracket?), które po prostu najpierw będą dostępne do K-5/K-7, a później dla korpusów innych marek... Żadna rewolucja - raczej czysty marketing.

  53. Adam Bieniasz
    Adam Bieniasz 21 lutego 2011, 13:23

    Pentax produkuje (chyba) takie obiektywy do 1" przetworników:
    link
    (Ach te plotki! )

  54. Wyrocznia
    Wyrocznia 21 lutego 2011, 13:35

    @jaad75 - niestety wiem, choć nadzieję zawsze można mieć, że coś się zmieni :)

  55. Sky_walker
    Sky_walker 21 lutego 2011, 15:01

    @jaad75 | 2011-02-21 11:00:59 - Z samego obrazka wyczytać się nie da, ale z pełnej wersji już tak :)
    A to że pracuje coraz lepiej jeszcze nic nie znaczy - CDAF zawsze będzie polowaniem na oślep bo...taka jest zasada działania tego trybu. Cała optyka Nikona jak i każdego innego systemu jest zrobiona pod detekcję fazy i kuleje w detekcji kontrastu, więc albo będzie nowa linia szkieł + nowa linia body albo będzie detekcja fazy na matrycy, bo inaczej tego nie widzę, Nikon lustra z beznadziejnym AF raczej by nie wypuścił :)
    A właścicielem patentów na PDAF na matrycy jest prawie każdy producent, tak jak prawie każdy ma patent na trójwarstwowy sensor czy lustrzanki z półprzeźroczystym lustrem - ile z tego jest produktów? Po jednym. >_>

  56. jaad75
    jaad75 21 lutego 2011, 15:09

    @Sky_walker, używam CDAF w K-5 - jest na tyle dobrze, że mogę używać tego trybu wymiennie z PDAF i robię to dość często. W przypadku przystosowanych obiektywów, wytrzymujacych jeszcze szybsze mikroruchy i umożliwiejących próbkowanie z większą częstotliwością byłoby po prostu świetnie. Problemem są tylko sceny przy bardzo małej ilości światła i tu PDAF będzie miał zawsze lekką przewagę.

  57. Adam Bieniasz
    Adam Bieniasz 21 lutego 2011, 15:16

    Polecam ściągnąć, poczytać pdf na temat produktów Pentaxa:
    link

  58. Yura
    Yura 21 lutego 2011, 19:54

    @Wyrocznia - "Wiem, że z Canoniarzem nie będziesz rozmawiał"
    Ochochochocho! Pojechałeś mi :P
    Te "Canon" znalazło się tam przypadkowo, naprawdę! Słowo Pentaksiarza! :P
    Chodziło mi o to, że z Pentaksem nie będzie żadnej rewolucji, ewentualnie jakaś katastrofa czy inna tragedia, np kolejny strzał w kolano :P

  59. Wyrocznia
    Wyrocznia 21 lutego 2011, 20:39

    Toż to Pentax przysłowiową stonogą być musi, albo ma bardzo wytrzymałe kolana :)

    Mogę Ci więcej jeździć Pentaksiarzu jeden! :)

  60. PawelMied
    PawelMied 21 lutego 2011, 21:00

    Korzystając z okazji - pytanie - czy matryca w D700 to ta sama co w D3 czy w D3s? Chodzi mi o poziom szumów przede wszystkim.

  61. Wyrocznia
    Wyrocznia 21 lutego 2011, 21:18

    @PawelMied - teoretycznie tak, w praktyce nie :)

  62. jaad75
    jaad75 21 lutego 2011, 21:28

    Poziom szumów w D3s jest znacząco niższy - ok.1EV.

  63. PawelMied
    PawelMied 21 lutego 2011, 21:33

    Czyli, że w D700 i D3 na iso 3200 będzie ten sam szum jak na iso 6400 w D3s?

  64. jaad75
    jaad75 21 lutego 2011, 21:59

    Nie, taka różnica jest widoczna dopiero w wyższych czułościach - ISO12800 w D3s jest mniej więcej takie jak 6400 w D3/D700.

  65. orzech
    orzech 22 lutego 2011, 08:10

    link nie ma czegoś takiego jak 'dzien dzisiejszy'.

  66. PawelMied
    PawelMied 22 lutego 2011, 08:36

    @jaad75 - i to określa się jako 1EV? Bo przyznam że z teorii jestem kiepski...

  67. jaad75
    jaad75 22 lutego 2011, 09:56

    Tak, między 128000 i 6400 jest 1EV, podobnie jak miedzy 3200 i 6400, jak i 800 i 1600, tyle, że w niższych czułościach różnice nie są tak zauważalne jak w wyższych.

  68. jaad75
    jaad75 22 lutego 2011, 09:57

    12800, miało być oczywiście.

  69. profanum
    profanum 22 lutego 2011, 10:48

    @jaad75- w sieci różnych opinii nie brakuje o wszystkim, i to sprzecznych. Wybacz, że odwiedzam ten akurat portal...(-:

  70. jaad75
    jaad75 22 lutego 2011, 11:21

    Akurat o D7000 są raczej dość zgodne...

  71. PawelMied
    PawelMied 22 lutego 2011, 11:30

    A z ciekawości - jak się ma D700 do 5DMkII do D3s do 1DMkIV? Czy raczej nikt takich testów nie robił?

  72. jaad75
    jaad75 22 lutego 2011, 11:46

    @PawelMied - weź sobie sciągnij RAW-y np. z Imaging Resource i sam się przekonasz. 5D Mk.II szumi trochę bardziej od D700, ale po przeskalowaniu do 12MPix jest podobnie (choć 5D jest bardzo słaby jeśli o chodzi o wyciąganie cieni). D3s w wyższych czułościach wręcz miażdży 1D4.

  73. archangelgabrys
    archangelgabrys 22 lutego 2011, 11:54

    @PawelMied

    Takie testy też nie mają sensu. Tego sprzętu nie kupują nowicjusze, tylko osoby które siedzą już długo w systemie danej firmy i mają cały zestaw akcesoriów i szklarni. Nawet jeśli by się okazało, że 1DMkIV wypada gorzej niż D3s, to przecież ktoś kto siedzi w Canonie nagle nie porzuci systemu i nie właduje dziesiątków tysięcy w cały system konkurencji tylko dlatego że jakiś aparat miał notę nieco gorszą niż konkurencja. Ktoś kiedyś powiedział że sprzęt ma fotografowi nie przeszkadzać. Tutaj nie chodzi o to, żeby kupować aparat który wygrywa plebiscyty, konkursy piękności, Miss Universe i zdobywa Oscara, tylko taki który spełnia oczekiwania i zależny przede wszystkim od wiedzy i sprzętu który już posiadamy. Jak ktoś lubi cyferki, to zawsze może wejść np. na Optyczne, poszukać specyfikacji i kliknąć przycisk "Porównaj", bądź wejść na dxomark.com, wybrać jakiś model i wcisnąć "Compare" żeby porównać wyniki testów.

  74. jaad75
    jaad75 22 lutego 2011, 12:44

    @archangelgabrys, kompletnie nie masz racji. Taki sprzęt kupują często ludzie mający po kilka body różnych systemów, których używają w zależności od zadania. Ktoś, kto używa sprzętu zawodowo nie jest najczęściej kurczowo związany z jednym systemem i jeśli w danym momencie dana firma ma body predysponowane do danego zastosowania, to takiego sprzetu użyje. Oczywiście pomijam specyfikę "polskich zawodowcow", czyli zazwyczaj po prostu kotleciarzy, ale i tym zdarza się żonglować systemami (vide Fatman)...

  75. archangelgabrys
    archangelgabrys 22 lutego 2011, 12:57

    @jaad75

    To zależy ile zarabia na fotografii taki fotograf. Jeśli bardzo dużo, to i owszem. Jeśli nie, to go zwyczajnie nie stać na utrzymywanie dwóch systemów. Można mieć dwa systemy do różnych celów, ale raczej nie takie które oferują praktycznie to samo. Wszystko zależy od budżetu. Dla jednego D3s to inwestycja na 2 miesiące, a dla drugiego na pół roku.

  76. PawelMied
    PawelMied 22 lutego 2011, 15:35

    @ archangelgabrys - zgadzam się. Nikt nie zmieni systemu z powodu iso.

    Chodziło mi o ciekawość. Tak jak porównuje się samochody - ot, czysta zabawa w porównywanie.

    Co do D700 i 5dMkII - widziałem 2 testy. W jednym wyraźnie mniejsze szumy miał jeden, w drugim drugi. :-)




  77. jaad75
    jaad75 22 lutego 2011, 17:48

    @PawełMied, są tacy, którzy zmieniają, są tacy, co mają więcej niż jeden...

  78. 23 lutego 2011, 04:58

    Nie rozumiem tego kombinowania z półprzepuszczalnymi lustrami. Że też nikt jeszcze nie wpadł żeby umieścić drugą, mniejszą matrycę (tak ze 2MP) pomiędzy wizjerem a pryzmatem. Ta mała matryca byłaby ruchoma na zawiasie jak lustro i podnoszona w momencie uruchamiania LV (automatycznie zasłaniała by sobą wizjer). Plusy: pomiar światła - bez zmian, AF - bez zmian, normalna matryca nie nagrzewa się podczas pracy LV, migawka zamknięta. Minusy: niestety trochę większy koszt ale coś za coś.

  79. archangelgabrys
    archangelgabrys 23 lutego 2011, 07:05

    @sciana

    A czemu miałoby to służyć? Jeśli tylko płynnemu LV, to już ktoś na to wpadł. Seria A3x0 ma dwie matryce.

  80. PawelMied
    PawelMied 23 lutego 2011, 14:46

    Aaaaaaaa tak spytam - jaki obiektyw warto kupić do D7000 co by w pełni wykorzystać jego 16mln pixelową matryce?

  81. thorgal
    thorgal 23 lutego 2011, 19:33

    Proponuje Nikkora 17-55 f2.8 - jest drogi ale naprawde warto:)

  82. MarcinF
    MarcinF 23 lutego 2011, 21:15

    thorgal Moim zdaniem nie warto.Uważam,że rozsądniej kupić sigmę 17-50 2.8 hsm.Jest lepsza optycznie,posiada stabilizację.Nikkor oczywiście bije sigmę swoją pancernością.
    PawelMied Jeżeli jesteś amatorem to uważam,że zestaw d7000+ wspomniany nikkor to po prostu rozpasanie finansowe,sigma jest dwa razy tańsza i ma jeszcze jedną ważną przewagę-kompaktowy rozmiar.Nikkor 17-55 to ciężki olbrzym i dźwiganie go np. na wycieczkę w góry czy niedzielny spacer to jakaś kara.

  83. PawelMied
    PawelMied 24 lutego 2011, 20:11

    Myślałem o 16-35 f4.
    17-55 jest tylko do DX... A kto wie, czy kolejnym nie body byłoby jakieś FF.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.