Firma Delta wprowadza na polski rynek nowość
w postaci profesjonalnych statywów, monopodów i głowic fotograficznych marki Sirui.
Marka Sirui powstała w 2006 roku i stanowi własność Sirui Photographic Equipment Co., Ltd.
– niezależnego producenta profesjonalnego sprzętu fotograficznego.
Informacja prasowa
Profesjonalne statywy, monopody i głowice
fotograficzne Sirui w polskiej dystrybucji
Kraków, 21 marca 2011 r. - Firma Delta wprowadza na polski rynek nowość
w postaci profesjonalnych statywów, monopodów i głowic fotograficznych marki Sirui.
Marka Sirui powstała w 2006 roku i stanowi własność Sirui Photographic Equipment Co., Ltd.
– niezależnego producenta profesjonalnego sprzętu fotograficznego. Firma ta rozpoczęła
swoją działalność w 2001 roku i przez kilka lat zajmowała się produkcją akcesoriów
fotograficznych na zlecenie największych marek. Od ponad pięciu lat wykorzystuje swoje
wieloletnie doświadczenie oraz nowoczesny park maszynowy, wytwarzając pod własną marką
statywy, monopody oraz głowice fotograficzne. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii
i doskonałych materiałów, produkty Sirui wyróżniają się niezwykłą precyzją wykonania, która
gwarantuje trwałość, wytrzymałość oraz odporność na ekstremalne warunki atmosferyczne.
Z tego względu wszystkie akcesoria marki Sirui objęte są aż 6-letnią gwarancją!
Bogata oferta
W polskiej dystrybucji oferowane są cztery serie statywów (M, TX, R i N), dwa rodzaje głowic
kulowych (G i KX) oraz dwa modele monopodów (seria P). We wszystkich seriach znajdują się
produkty różniące się parametrami oraz funkcjonalnością, dzięki czemu każdy fotograf ma
szansę dobrać odpowiedni model dla własnych potrzeb. Oprócz statywów, monopodów
i głowic fotograficznych oferowane są również płytki szybkiego mocowania zaprojektowane
do wybranych modeli lustrzanek.
Nowa strona internetowa
Serdecznie zapraszamy do odwiedzenia nowej strony internetowej
www.sirui.pl, na której
znajdują się szczegółowe informacje o dostępnych produktach, a także opis technologii
i materiałów wykorzystanych w produkcji.
Statyw karbonowy Sirui M-3205
Jednym z najbardziej zaawansowanych statywów marki Sirui jest model M-3205, którego
podstawę stanowią pięciosekcyjne nogi wykonane z lekkiego i wytrzymałego profilu z włókna
węglowego. Każda z nich zakończona jest gumową stopką, wyposażoną w metalowy kolec
ułatwiający stabilne ustawienie statywu na śliskim podłożu. We wszystkich statywach marki
Sirui zastosowano solidną głowicę, której metalowa struktura została wzmocniona w procesie
kucia. Dzięki temu statywy Sirui serii M charakteryzują się bardzo dobrą wytrzymałością na
obciążenia, oferując dopuszczalny udźwig na poziomie 15 kilogramów. Każdy statyw
z zaawansowanej serii M posiada odkręcaną nogę, która może pełnić rolę lekkiego
i funkcjonalnego monopodu. Na czas transportu możliwe jest odwrócenie nóg statywu o 180
stopni i zmniejszenie w ten sposób jego całkowitej długości o 7 centymetrów. Wszystkie
statywy Sirui odporne są na trudne warunki atmosferyczne i bez problemu znoszą skrajne
temperatury sięgające od −40 do 100 stopni Celsjusza. Zawdzięczają to m.in. utwardzonej
termicznie powłoce lakierniczej, która chroni metalowe elementy przed zarysowaniami
i ścieraniem się.
Głowica kulowa Sirui K-40X
Głowica kulowa K-40X należy do najbardziej wytrzymałych i najbardziej precyzyjnych głowic
kulowych w ofercie Sirui. Wykonana jest lekkiego i wzmocnionego stopu aluminiowomagnezowego,
pokrytego utwardzonym termicznie lakierem nakładanym metodą utleniania
anodowego. Powierzchnia kuli obrobiona została mechanicznie z dokładnością sięgającą
aż 0,01 milimetra, dzięki czemu jej hydrauliczny system blokady położenia działa wyjątkowo
silnie i precyzyjnie. Dopuszczalne obciążenie głowicy wynosi 35 kilogramów, przez co
z powodzeniem może być wykorzystywana nawet z najcięższymi aparatami i obiektywami
dostępnymi na rynku. Sirui K-40X wyposażona jest w trzy pokrętła służące do hydraulicznej
regulacji docisku i blokady położenia kuli. Posiada również unikalne rozwiązanie pozwalające
zapamiętać jej położenie, co znajduje zastosowanie podczas pracy z dużym obciążeniem.
Cechą wspólną głowic kulowych marki Sirui jest obrotowa podstawa, na której naniesiono
skalę kątową wspomagającą wykonywanie zdjęć panoramicznych. Głowice serii KX posiadają
w standardzie płytkę szybkiego mocowania oraz wbudowaną poziomicę.
Gwarancja
Wszystkie produkty Sirui objęte są 6-letnią gwarancją.
Dystrybucja
Oficjalnym przedstawicielem i generalnym dystrybutorem produktów marki Sirui w Polsce jest
firma Delta – właściciel sklepu internetowego Foto-Tip.pl
Dodatkowe informacje:
www.sirui.pl
Przy takich cenach gwarancja na 6 lat to nic dziwnego , może i fajne te statywy ale ceny bardzo wyskie a to jednak made in China
Cud chińskiej technologii - statywy "Carbon" produkowane są z włókna szklanego :]
Firma Delta to chyba tylko made in china, miałem zamiar kupić Gripa od nich dopuki nie zobaczyłem wykonania w rzeczywistości, straszna tandeta. Na zdjęciu przykład wyciągania kolców! patrząc się na szerokość stopki to statyw będzie sięrozjeżdżał na śliskiej powierzchni, a na gruncie to przy rozastawieniu nóg kolce chyba nie chwycą kontaktu. Widziałem chińskie kopie wyrobów swojej firmy, nie umieją kopiować. A statyw o wadze 2.2kg i nośności 15kg to cośdziwnego, nawet zawieszając torbę żeby przenieść ciężar na dół to niezbyt wieżę. Wolę wspierać Europę i swój kraj, poza tym nie ma nic za darmo!
Miałem okazję macać to Sirui i wrażenia są pozytywne. Z oczywistych względów nie jest to Gitzo, ale stosunek jakości do ceny jest naprawdę dobry.
W kontekście przeznaczenia statywu nazwa sru...i nie brzmi zbyt dobrze, sru i nie ma co zbierać...
AREK Jeśli stosunek jakości do ceny jest OK to co z Manfrotto? i całą stertą akcesorii do statywu i torby przemyślane do bulu?
bardzo ladnie z wygladu. i pewnie pod wzgledem trwalosci i wykonania lepsze od przereklamowanego manfrotto ;)
To zapnij lustrzankę z 400, lub czymś podobnym, tak aby to miało około 4kg wagi. Idź z tym w plener i zobacz jak się trzęsie przy wietrze? Manfrotto z takimi parametrami kosztuje dużo więcej.
GRafal, jeśli chodzi o Manfrotto, to na temat ich statywów nie mam jakoś bardzo dobrego zdania. Jeśli miałbym wybierać wziąłbym albo coś w stylu Sirui albo dołożył do Gitzo.
Nazwa nie budzi zaufania :)
A tak poważnie to z doświadczania wiem, że lepiej kupić raz a dobrze i nie bawić się w wynalazki.
Gitzo jest OK! Ale Sirui nie zachęca przemyślanymi rozwiązaniami. Brak akcesorii, ciekawe jak wbijesz te pseudo kolce! Jestem ciekaw jak wyginać będą się nogi pod ciężarek np zawieszonej torby.
@GRafal - ale uzywales kiedys czegos pokroju 400mm na statywie na wietrze?
ja akurat mieszkam w Holandii, gdzie wiatru jest niewspolmiernie wiecej niz w Polsce. 400 nie mam, mam 300 i to jest wbrew pozorom malo problematyczny obiektyw przy wietrze - jest dostatecznie ciezki, zeby przy zalozonym pierscieniu statywowym na dobrej glowicy byl stabilny. problemem jest rezonans nog, ale to i karbonowe i aluminiowe maja z tym problem i dopiero podwieszenie plecaka na haku pod kolumna centralna daje tlumienie. tylko do tego trzeba dobra glowice a nie szmelc pokroju MF 486 (mialem, bogu dzieki juz nie musze uzywac).
a ze Manfrotto kosztuje wiecej, to mnie nie dziwi. dlatego tego sprzetu nie kupuje, bo reprezentuje stanowczy przerost ceny nad jakoscia ;)
te udźwigi głowic trochę z kosmosu...
@zaszkowski: A po czym wnosisz?
f8@24mm chyba nigdy nie miałeś Manfrotto! Ja mam jeszcze staruszka Velbon 750R rozjeżdża się na śliskim jak koza na płytkach. Ja Manfrotto wbijam w ziemię, dociążam i mogę czekać, a te pseudo kolce to chyba na sztuczną murawę i to nie za bardzo. Największy używany to 70-400, oraz Swarowski ale to Luneta dla niewtajemniczonych.
A ja mam Benbo MKII z głowicą "mańka" i nie zamienię go za żaden inny.
Wyglada jak Benro, ktore uzywam. Jesli jakosc bedzie podobna, to bedzie sie sprzedawac. Ja ze swojego jestem po 3 latach uzytkowania bardzo zadowolony.
Właśnie patrzyłem na fototip-a dla mnie dramat te statywy, cena z kosmosu i udźwig tak samo no i ilość sekcje 4 i 5.
f8@24mm - Miałeś kiedyś manfrotto w ręce ?? Czy ktoś Ci kitu na wciskał ?? Ja mam 055X PRO B z głowicą 496RC2 i nie powiem nic złego na tą firmę oraz cenę za taką cenę Gitzo nie kupie z takimi parametrami, a na chińskie podróbki mnie po prostu nie stać.
@GRafal - "A statyw o wadze 2.2kg i nośności 15kg to cośdziwnego"
To nic dziwnego.
"Manfrotto z takimi parametrami kosztuje dużo więcej."
Tym gorzej dla Manfrotto.
GRafal
"przemyślane do bulu"
to Pan Prezydencie??
A CO NIE JEST CHINSKIE, CZY KTOS WIE ??????????????????????????
Myślę że jak ktoś pluje na chinśkie bo chińskie, to bardzo mało wie o życiu. O technice nie wie zupełnie nic. Mam takiego "kolegę" (jełop straszny) zawsze go pdniecała produkcja "japan" a sony szczególnie (wychowany na trinitronie za dolce z pewexu). Jako że ślepy to musiałem mu pomóc przeczytać że na MP3 którą się chwalił, oczywiście sonego, malutkimi literkami napisano "made in china". W tym momecie zawalił mu się cały światopogląd.
Tanio - źle. Drogo, też źle, nic nie pasuje. To jest Polska właśnie.
@GRafal - akurat w swoich nogach tez mam kolce i sprawdzaja sie znakomicie tam, gdzie gumki sie nie nadaja. koncowke mam tego typu jak na obrazku powyzszeo statywu - zamiennie gumka albo kolec. przy czym takie gumki sa o dziwo dosc odporne na slizganie. sa na pewno lepsze niz Sherpa 750 (zakladam, ze ma takie same jak moja byla Sherpa 600D). a kolce sprawdzaja sie np. na sliskich drewnianych mostkach czy lodzie.
@rafik000 - wybacz, ale 055X PRO B to jest dziadostwo. wiem ze cie jara ta czerwona kropka i napis Manfrotto, ale wez sobie w sklepie rozloz jakies karbonowe Benro albo Triopo, to zobaczysz co to jest dobry statyw, bo to z czym wyjezdzasz to naprawde jest porazka. pisze o tych chinskich klonach Gitzo, bo one sa zupelnie niezle a funkcjonalnie i pod wzgledem wykonania przerastaja 055X o glowe. nad glowicami MF nie bede sie znecal, bo to jest tak ordynarnie odlane aluminium, ze Benro przy tym to jest wzorzec jakosciowy.
i tak, wyobraz sobie, ze mialem Manfrotto w rece. nawet lepsze od tego 055, bo karbonowe 190CX3. owszem fajne, ale 1/3 ceny drozsze od statywu ktory koniec koncow wybralem, do tego 20 cm nizsze, delikatniej zbudowane i gorsze funkcjonalnie (bez piankowej oslony nog i bez systemu szybkiej zmiany kolca na gumowa stopke). a mimo to w takiej samej wadze.
natomiast mialem i uzywalem dwoch kulek MF (322 i 486RC2) i moja opinia jest jedna: wyrzucenie pieniedzy w bloto. szajsowate wykonanie, kiepska praca z dluzsza rurka (typu nawet 70-200/4, o czyms dluzszym nawet nie wspominam) luzy na zacisku systemu RC2 od wycierania sie plytki. ajm sorry, ale to jest spzet do zabawy, nie do powaznej pracy.
No więc jak z tymi statywami "Sirui" ? ... Świat Obrazu opublikował wyniki pierwszych prób. A czy tutaj dowiemy sie czegoś ? ... :D
@f8@24mm - bez przesady, statywy jak statywy, ale akurat na głowice nie ma co u frotki narzekać.
Sam mam 486RC2 - toporne to, bo toporne, ale mimo tego, to kawał solidnego żelastwa, używałem z manualnym Vivitarem 70-210 2,8-4,0, który jest "deko" cięższy i to bez pomocy obręczy i jakoś problemów z udźwigiem czy funkcjonalnością szybkozłączki nie miałem.
Brakuje w sumie tylko regulowania oporu kuli, ale to już jest w 496.
@Yura - przymierz kiedys dobra glowice typu arcowskiego/markinsowskiego (Benro, Triopo, RedGed, ... namnozylo sie tego ostatnio), to zobaczysz roznice. jest ogromna.
u mnie 486RC2 tez podtrzymywalo "jakos" 70-200 czy potem 300/4, ale to jest dalekie od komfortu a na pewno precyzji. a po zmianie na Benro B-1 jest znacznie lepiej ;) polecam sprobowac
f8@24mm- tak to jest jak się coś kupuje bez sprawdzenia. Osobiście mam MN168. Wieszam na tym nawet Mamiye z tele i nie ma problemu.
Wysoka technika i żadnej głowicy olejowej? Czyli tylko dla fotografów oferta.
@canonik - nie bardzo rozumiem twoja uwage. 486RC2 sprawdzilem w sklepie. wydawalo sie OK. w sklepie, bo po roku uzywania juz zdecydowanie nie.
bez sprawdzenia kupilem Benro, bo tego zwyczajnie nie bylo gdzie (w NL bardzo malo jest sklepow fizycznych ze sprzetem foto, a juz na pewno innym niz 3 marki na krzyz). i to Benro wlasnie chodzi bez zastrzezen.
Co z tego że gwarancja na 6 lat, spróbujcie wyegzekwować naprawę gwarancyjną od Foto-tip napiszą wam tak jak mi iż "z pewnością sprzęt nie był używany do właściwych celów i nie mogą uznać gwarancji" dla zainteresowanych mogę wysłać całą korespondencję z tym sklepem.
@f8@24mm - mam statyw Benro więc wiem o czym mówisz :)
Ale mimo wszystko uważam, że przesadzasz - rozumiem, B-1 ma regulację oporu kuli, 486 nie i to na pewno ma wpływ na komfort użytkowania. B-1 i 486/496 mają tę samą średnicę kuli, więc tylko regulacja oporu kuli ma wpływ na ten komfort, no ale 496 już regulację oporu ma. No i w testach, jakby nie było frotki deklasują konkurencję mając często udźwig ponad 10 kilo i to w pozycji poziomej z ciężarem przyłożonym na kilka centymetrów wyżej niż sama szybkozłączka - czyli ciężarem realnym.
A, że się sprzęt zużywa, no cóż... właśnie dlatego, mając świadomość dobrej jakości benraków, wybrałem frotkę, bo mogę łatwo dokupić samą szybkozłączkę RC2 czy oryginalną, czy goldphotową podróbkę - ona jest zamontowana na kuli na gwincie 3/8, czyli do samej kuli mogę przykręcić dosłownie wszystko :)
@Yura - roznica miedzy 486 a B-1 to nie jest tylko docisk. sama kula jest lepsza (poza tym, ze to nie kula, bo tak naprawde splaszczona :) ), system mocowania plytki jest o niebo sensowniejszy i samo wykonanie ma istotne przelozenie na wygode uzytkowania (w Benro nie ma zadnego smaru syfiacego lapy).
a co do testow... nie wiem jakie ogladales, ale ja np. takie: link i za diabla nie widze tego deklasowania.
@f8@24mm - link :)
pardon, bo cos przeoczylem: jaka konkurencje tam deklasuja?
a test podwieszania odwaznikow jest, de facto, o kant dupy. do tego sie obiektyw zaklada dlugi i ciezki i patrzy w LV o ile siada kadr ;) bo owszem, siada, nawet w kosztujacych wielokrotnie drozej glowicach ;)
@f8@24mm - nie przeskanuje porównań z gazet, tylko po to żeby Ci udowodnić, że frotki nie są wielbłądami, kiedy obiektywnie trzymają >10kg :)
I nic o kant dupy, bo nic nie siada - gdzie ma siadać? kula się przesunie? Kiedy trzyma jak skała?
2 mm przy ekstremalnych naprężeniach? W terenie, na miękkim gruncie to będzie 2 cm i tu 5mm w tą czy w tamtą nie robi różnicy. Te ileś milimetrów naprawdę robi taką różnicę kiedy trzeba przyciąć/wyprostować kadr? To naprawdę AŻ TYLE, żeby powiedzieć, że frotka to szrot? Bez przesady.
Toż to paranoja taka jak tutaj w testach podniecanie się, że jakiś Nikkor ma 5lpmm więcej od jakiegoś Canona, albo że jakaś stabilizacja jest o 0.5 - 1EV lepsza od innej - rezultaty osiągane w kompletnie odrealnionych od fotografii warunkach i nie mające nic wspólnego z praktycznym wykorzystaniem sprzętu.
Yura - zgadzam się z Tobą.
Dam Ci dobrą radę nie ma co się kłócić, bo f8@24mm wszystko wie najlepiej, a zdania i tak nie zmieni.
Zastanawiam się ile osób wypowiadających się na tej stronie robi zdjęcia a ile to tylko teoretycy i "fotografowie" od linijek ?? ale tego pewnie się nie dowiem. Jak to mój kumpel mówi "Złej baletnicy to przeszkadza nawet rąbek u spódnicy"
Pozdrawiam i życzę udanych zdjęć tym co wiedzą do czego służy aparat fotograficzny i akcesoria do niego.
Czytam i nie wieżę, że to wszystko z waszego dośwadczenia podczas używania dobrych statywów?
@Yura - słabe porównanie z tą stabilizacją. Realna skutecznośc takowej to z reguły 2.5-3 EV, więc jeśli "jakaś stabilizacja jest o 0.5 - 1EV lepsza od innej" to już jest się czym ekscytować, bo to różnica o nawet 33%.
Kolego GRafał zlituj się nad czytelnikami i sięgnij czasem po słownik jak nie znasz zasad pisowni:
dopuki -> powinno być dopóki
bulu -> powinno być bólu (nie słyszałem o nowym ukazie prezydenckim póki co)
wieżę -> powinno być wierzę.
Kolego GRafał zlituj się nad czytelnikami i sięgnij czasem po słownik jak nie znasz zasad pisowni:
dopuki -> powinno być dopóki
bulu -> powinno być bólu (nie słyszałem o nowym ukazie prezydenckim póki co)
wieżę -> powinno być wierzę.