Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Tokina AT-X PRO FX SD 24-70 mm f/2.8 (IF) - test obiektywu

7 kwietnia 2016

9. Odblaski

Szerokokątne Tokiny lubiły notować spektakularne wpadki przy pracy pod ostre światło. Mieliśmy jednak nadzieję, że model 24–70 mm ich uniknie. Po pierwsze, jego parametry sugerują, że to wysokiej klasy zoom do reporterki – to narzuca odpowiednie wymagania. Po drugie, nie mamy tutaj do czynienia z naprawdę dużymi kątami widzenia. Niestety nasze nadzieje okazały się płonne…

Żeby nie owijać w bawełnę, obiektyw, który potrafi wygenerować taki kwiatek jak poniżej, nigdy nie dostanie choć miernej oceny w naszym teście odblasków. To, co tutaj widać, można określić jednym słowem – katastrofa! Tym bardziej, że słońce znajduje się w tym przypadku sporo stopni poza kadrem…

Tokina AT-X PRO FX SD 24-70 mm f/2.8 (IF) - Odblaski

----- R E K L A M A -----


Ilość artefaktów świetlnych, które można wygenerować Tokiną 24–70 mm podłączając ją zarówno do 50D jak i 5D Mark III jest tak duża, że aby zobrazować je wszystkie, musielibyśmy przedstawić tutaj grube kilkadziesiąt zdjęć. Poprzestaniemy więc na kilkunastu przykładach z tego drugiego aparatu…

Tokina AT-X PRO FX SD 24-70 mm f/2.8 (IF) - Odblaski

Tokina AT-X PRO FX SD 24-70 mm f/2.8 (IF) - Odblaski

Tokina AT-X PRO FX SD 24-70 mm f/2.8 (IF) - Odblaski

Tokina AT-X PRO FX SD 24-70 mm f/2.8 (IF) - Odblaski

Tokina AT-X PRO FX SD 24-70 mm f/2.8 (IF) - Odblaski

Tokina AT-X PRO FX SD 24-70 mm f/2.8 (IF) - Odblaski

Tokina AT-X PRO FX SD 24-70 mm f/2.8 (IF) - Odblaski

Tokina AT-X PRO FX SD 24-70 mm f/2.8 (IF) - Odblaski

Tokina AT-X PRO FX SD 24-70 mm f/2.8 (IF) - Odblaski

Tokina AT-X PRO FX SD 24-70 mm f/2.8 (IF) - Odblaski

Tokina AT-X PRO FX SD 24-70 mm f/2.8 (IF) - Odblaski

Tokina AT-X PRO FX SD 24-70 mm f/2.8 (IF) - Odblaski

Tokina AT-X PRO FX SD 24-70 mm f/2.8 (IF) - Odblaski