Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Samyang AF 50 mm f/1.4 FE - test obiektywu

4 listopada 2016

10. Autofokus

Podczas pracy mechanizmu ustawiającego ostrość z obiektywu dochodzi ciche bzyczenie o dość wysokiej częstotliwości dźwięku. Trochę przypomina ono starsze „śrubokręty” Nikona czy Pentaksa, ale jest cichsze.

Prędkość autofokusa pozostawia sporo do życzenia. Nawet w dobrych warunkach świetlnych jest on wolny, bo przebieg całego zakresu ostrości zajmuje około 1.1–1.3 sekundy.

Jeśli chodzi o celność, nie mamy większych zastrzeżeń. Liczba pomyłek, którą odnotowaliśmy w warunkach studyjnych nie przekroczyła 4% i pojawiały się one głównie na przysłonach f/1.4 i f/2.0, gdzie mała głębia ostrości stawia największe wymagania. Seria prawie 50 zdjęć wykonana na przysłonie f/2.8 pokazała, że rozrzut autofokusa nie jest duży, bo maksymalne MTF-y nie różniły się od minimalnych o więcej niż 10%.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - R E K L A M A - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Nie zauważyliśmy też wyraźnej tendencji do ustawiania ostrości przed lub za właściwym obiektem. Na poniższym zdjęciu głębia wydaje się, co prawda, lekko przesunięta w kierunku większych odległości, ale wciąż obejmuje ona właściwy obiekt, a zdjęcie wykonane zostało w najtrudniejszej kombinacji przysłony f/1.4 i minimalnego dystansu ogniskowania. Zmiana któregokolwiek z tych parametrów powoduje wzrost głębi, a przez to całkowitą marginalizację problemu.

A7R II, f/1.4
Samyang AF 50 mm f/1.4 FE - Autofokus