Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia
19 czerwca
2011 20:47

Poza poniedziałkowymi premierami nowego bezlusterkowca Panasonica oraz obiektywów Leiki i Canona, pozostała część mijającego tygodnia nie obfitowała w szczególnie interesujące doniesienia. Tradycyjnie jednak, na koniec tygodnia, przeglądamy serwisy plotkarskie w poszukiwaniu ciekawych, aczkolwiek tych mniej oficjalnych informacji dotyczących rynku fotograficznego. Oto porcja plotek, którą przygotowaliśmy na dzisiaj. Zapraszamy do lektury.

Uwaga! Poniższe informacje w większości nie są oficjalnymi informacjami producentów i pochodzą często z nieznanych i niepotwierdzonych źródeł.

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

Canon

Canon EOS 3D i 5D Mark III

Po raz kolejny powracają plotki na temat lustrzanki Canon EOS 3D. Podobno ten pełnoklatkowy model, z zupełnie nową matrycą, ma ujrzeć światło dzienne na początku 2012 roku. Natomiast Canon EOS 5D Mark III nie pojawi się wcześniej jak latem przyszłego roku. Według dostępnych informacji ma on być wyposażony w zmodyfikowaną wersję matrycy, którą zobaczymy w nadchodzącym modelu 1Ds Mark IV.

Leica

Leica M9-P

O premierze Leiki M9-P, która ma się odbyć za dwa dni, pisaliśmy już w plotkach z 15 maja br. Z nowych informacji, jakie pojawiły się w sieci wynika, że nastąpi to w Paryżu, podczas imprezy organizowanej przez Leica Camera oraz Magnum Photos w dniach 21–22 czerwca.

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia
źródło: Eric Kim Street Photography

Poza prezentacją M9-P, swoją premierę ma mieć również obiektyw systemu M Leica 21 mm ASPH, który wbrew wcześniejszym informacjom będzie miał światło f/3.4 a nie f/3.8.

Olympus

Nowe PEN-y

Jak donosi serwis 43rumors, jest niemal pewne, że Olympus zaprezentuje światu trzy nowe PEN-y, a premiera ma nastąpić 30 czerwca. Nowe bezlusterkowce mają mieć następujące oznaczenia:

  • E-PM1 – gdzie „M” oznacza mini, a model ten będzie mniejszy od Panasonica GF2, ale jednocześnie nieco większy od najnowszego modelu GF3.
  • E-PL3 – będzie szerszy i grubszy od modelu E-PM1 i będzie to pierwszy PEN wyposażony w odchylany ekran LCD. W stosunku do starszego modelu E-PL2, nie będzie miał niestety wbudowanej lampy błyskowej oraz zostanie pozbawiony części ustawień ręcznych.
  • E-P3 – nie będzie miał uchylnego wyświetlacza, jednak zostanie zaopatrzony we wbudowaną lampę. Zaletą w stosunku do E-PL3 będzie pełen zestaw ręcznych ustawień oraz lepszej jakości obudowa (bardzo podobna do aktualnego modelu E-PL2).

Plotki mówią również o niezwykle szybkim i precyzyjnym systemie ustawiania ostrości zastosowanym w nowych PEN-ach. Podobno autofokus w nowych bezlusterkowcach Olympusa ma być szybszy niż ten znany z modelu GH2, a poprawa w stosunku do aktualnego systemu AF w PEN-ach będzie znacząca. Ma on nawet być szybszy niż AF fazowy stosowany w zaawansowanych lustrzankach. Trzeba jednak zauważyć, że tak szybką pracę AF da się uzyskać jedynie z najnowszymi obiektywami systemu Mikro Cztery Trzecie, które mają się wkrótce pojawić (jak na przykład model 12 mm f/2.0).

Nowe obiektywy

W temacie nowych szkieł Olympusa, znaleźliśmy bardzo prawdopodobną informację, że producent planuje zaprezentować również model o ogniskowej 45 mm i świetle f/1.8, a jego cena ma wynosić około 299 dolarów/euro. Nie należy się jednak spodziewać szkła z rodzaju naleśników. Nowy obiektyw ma rozmiarem przypominać szkło Panasonic-Leica 25 mm f/1.4. Mimo iż pierwsze wzmianki o tym obiektywie mówiły, że podobnie jak Panasonic-Leica 45 mm f/2.8 będzie to szkło makro, to jednak późniejsze informacje temu zaprzeczają.

W sieci pojawiła się również informacja mówiąca o tym, że nowy obiektyw Olympus 12 mm f/2.0 ma kosztować w granicach 800–850 dolarów. Pojawiło się także kilka szczegółów dotyczących jego budowy. Będzie w całości wykonany ze stopu metalu, a rozmiarowo ma być zbliżony do obiektywu Panasonic-Leica 25 mm f/1.4. Nowe szkło Olympusa ma posiadać również skalę odległości, średnicę filtra równą 46 mm i minimalną odległość ostrzenia na poziomie 20 cm. Obiektyw jest produkowany już od kwietnia, a na półkach sklepowych powinien pojawić się już w lipcu.

Panasonic

Zaawansowany model GF i następca GH2

W ostatni poniedziałek swoją premierę miał kolejny bezlusterkowiec Panasonika, czyli model GF3. Traktowany jest on jako następca modelu GF2, choć dla wielu osób wydaje się być bardziej krokiem w tył w stosunku do swojego starszego brata. W sieci pojawiły się plotki, a w zasadzie bardzo prawdopodobne informacje pochodzące od przedstawiciela firmy, mówiące o tym, że Panasonic ma w planach rozdzielenie serii GF na dwie linie. Producent planuje wypuścić nowy i bardziej zaawansowany model GF, przeznaczony dla doświadczonych i wymagających fotografów. Informacja ta może mieć coś wspólnego z plotkami mówiącymi o tym, że Panasonic pracuje nad wersją Mikro Cztery Trzecie swojej starej lustrzanki Panasonic L1.

Z informacji pochodzących od przedstawiciela firmy można się również dowiedzieć, że jednym z priorytetów dla Panasonika jest wypuszczenie następcy modelu GH2.

Pentax

Pentax NC-1

O przyszłym bezlusterkowcu Pentaksa, który będzie wyposażony w matrycę 1/2.3 cala pisaliśmy już niejednokrotnie. Najnowsze informacje wskazują na to, że model NC-1 będzie miał swoją premierę już w najbliższy czwartek. Przypomnijmy, że Pentax NC-1 ma trafić na rynek wraz z obiektywami 8.5 mm f/1.9 i 5–15 mm f/2.8–4.5, które dadzą odpowiednik ogniskowych odpowiednio 47 mm i 28–80 mm.

Sony

Najbliższe premiery

W serwisie Sonyalpharumors pojawiła się kolejna informacja o lipcowej premierze produktów Sony, z zastrzeżeniem jednak, że część może ujrzeć światło dzienne dopiero we wrześniu. Na stronie serwisu odnaleźliśmy następującą listę:

  • lustrzanka A77,
  • lustrzanka A57 lub A65 (nie ma pewności co do nazwy) z matrycą o mniejszej rozdzielczości niż w A77,
  • bezlusterkowiec NEX-7,
  • bezlusterkowiec NEX-C5 o parametrach matrycy jak w A57/65,
  • kamera VG20,
  • obiektyw systemu Alpha 16–50 mm f/2.8,
  • obiektyw systemu NEX Zeiss 24 mm f/1.7,
  • obiektyw systemu NEX 55–200 mm.

Pojawiła się również nowa informacja dotycząca ceny A77. W plotkach z 22 maja informowaliśmy, że cena aparatu wraz z kitowym obiektywem Sony 18–55 mm f/3.5–5.6 SAM DT ma wynosić 1099$. Nowa plotka mówi o cenie na rynku europejskim i według niej, korpus A77 ma kosztować 999 Euro.

Coś dla miłośników patentów

Wniosek patentowy złożony przez Sony wskazuje, że producent pracuje nad nową matrycą dla systemu NEX, która miałaby wbudowany system ustawiania ostrości działający w oparciu o detekcję fazy.

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

Co ciekawe Fuji zastosowało już hybrydowy system ustawiania ostrości w swoim kompakcie FinePix Z800EXR. Dodatkowo, w świetle informacji dotyczących działającego w oparciu o detekcję kontrastu systemu AF w nowych PEN, który ma być niewiarygodnie szybki, można się zastanawiać czy fazowy AF jest w ogóle potrzeby w bezlusterkowacach i czy przypadkiem Sony nie traci czasu opracowując swój system.

Kolejny wniosek patentowy złożony przez Sony ujawnia, że firma pracuje nad dwoma obiektywami klasy 50 mm o świetle f/1.2 oraz f/1.4. Szczegóły można znaleźć na tej stronie.

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia
Sony 50 mm f/1.2


O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia
Sony 50 mm f/1.4

Nowy firmware dla NEX-3/5

Zgodnie z planem jutro powinien pojawić się nowy firmware w wersji 4.0 przeznaczony dla bezlusterkowców Sony NEX-3 i NEX-5. Jak podaje serwis Sonyalpharumors, okazuje się że pewien człowiek z Tajlandii miał już okazję wypróbować nowe oprogramowanie w akcji. Zainteresowanych szczegółami odsyłamy na tę stronę.


Komentarze czytelników (53)
  1. maput
    maput 19 czerwca 2011, 20:58

    A w starych dobrych czasach można było poczytać plotki przy sobotnim obiedzie...

  2. Arek
    Arek 19 czerwca 2011, 21:01

    Teraz przyszło nowe i można je czytać przy niedzielnej kolacji ;)

  3. 19 czerwca 2011, 21:02

    Jeszcze jest świeża plotka o nowym pełnoklatkowym body Sony a920 - 32Mpix, 7fps i dwa procesory Bionz. Premiera - sierpień b.r.

  4. Szabla
    Szabla 19 czerwca 2011, 21:04

    No tak, na takim 12/2 to AF musi popylać po caaałym zakresie. ;)

  5. Szabla
    Szabla 19 czerwca 2011, 21:05

    Nie 32 tylko 64, nie 7 tylko 14 i nie A920 tylko nowe Vaio. ;)

  6. Szabla
    Szabla 19 czerwca 2011, 21:08

    Oprócz 55-200 i 24 Zeissa, jeszcze w zimie zapowiedziano 50 do NEX.
    Nie wiem, czemu plotki o nim nie mówią. :)

  7. archangelgabrys
    archangelgabrys 19 czerwca 2011, 21:13

    @Szabla

    Bo optyczni już mają i testują, a to znaczy że to już nie jest plotka :)

  8. Artka
    Artka 19 czerwca 2011, 21:17

    @noraczej - plotka rzeczywiscie jest, ale to zupelnie niepodobne do Sony. Gdyby planowali cos takiego, to od roku by jezdzili po wszystkich odpustach z tekturowym modelem i reklamowali jako rewolucyjny sprzet.

  9. kerimes
    kerimes 19 czerwca 2011, 21:26

    fiu fiu nikon szaleje ale to raczej pozytywne bo pewnie wyskoczy niedługo z jakąś premierą :-)

  10. marc07
    marc07 19 czerwca 2011, 21:46

    Canon EOS 3D i 5D Mark III - nie wierzę że Canon "rozrzedzi" ofertę pełnoklatkowców.

    Jeśli by tak było to różnice pomiędzy
    -1Ds Mark IV
    -5D Mark III
    -3D Mark I
    byłaby chyba znikoma, gdyż zapewne wszystkie miałby tą samą matryce, i zapewne bardzo zbliżone czułości.

  11. Soniak10
    Soniak10 19 czerwca 2011, 22:04

    O Canonie 5D MkIII słyszę już od jakiegoś czasu, a teraz plotki głoszą, że pojawi się najwcześniej za rok. W świetle tej informacji zaczynam inaczej oceniać poślizg Sony z wprowadzeniem następcy modelu A700; jak wiadomo, jego plastikowa makieta pojawiła się ponad rok temu. Może to teraz taka norma marketingowa - reminiscencje z "planów pięcioletnich" okresu wczesnego realsocjalizmu? Czyli jednak - KOMUNA GÓRĄ, co już przewidywał Wybitny Mysliciel Socjalistyczny Karol Marks.

  12. jarekp
    jarekp 19 czerwca 2011, 22:15

    ...o motyla noga... komputer mi sie zepsuł i nie wyswietla plotek o nikonie... a caly tydzien czekalem...pomocy!! ;)

  13. wzrokowiec
    wzrokowiec 19 czerwca 2011, 22:21

    Mi plotki o Nikonie zasłoniła reklama Leiki, ale jak zajrzałem z drugiej stronie monitora, to dało się je przeczytać ;)

  14. 19 czerwca 2011, 22:53

    @marc07, co dziwnego w tym, ze zamiast cropowej jedynki wypuszczą 3d w cenie pomiędzy 15-20K (5d z szybszym FPS-em, bo na AF z jedynki bym nie liczył). Ciężkie do przyswojenia dla kanonierów? W sumie firma wam "wmówiła", że 7d to ogromny skok technologiczny w stosunku do 50d... wypuszczajac 60-tkę :D.

  15. jakubkrawiec
    jakubkrawiec 19 czerwca 2011, 23:17

    bobbysixkiller, numeracja się nie zgadza, więc ciężko przyswoić ;)

  16. +++
    +++ 20 czerwca 2011, 00:03

    Albo plotek o niconie BRAK, albo w tym tygodniu wypuści coś nowego :)

  17. Misieq84
    Misieq84 20 czerwca 2011, 00:57

    heh po cichu łudzę się ze Sony wraz z A77 (po oznaczeniu wynika że ma półprzepuszczalne lustro) wypuści
    klasyczną lustrzankę A770 ehh ... marzenia ;)

  18. Misieq84
    Misieq84 20 czerwca 2011, 00:59

    Co do EOS`a 3D może Canon wypuści odpowiednik Nikona D3/D3s duża matryca - mało pikseli

  19. Lary
    Lary 20 czerwca 2011, 01:09

    wedlug wszystkich sensowniejszych plotek to pod koniec przyszlego roku canon bedzie mial takie aparaty w ofercie premium:
    1Ds Mark IV
    1D Mark IV
    3D
    5D mark III - wersja rozszerzona o wieksza ilosc opcji filmowych
    5D mark III - wersja zwykla

    Jesli to sie sprawdzi to wydaje mi sie ze 1Ds i 3D beda aparatami do zdjec bardziej przemyslanych (fashion, reklama itd..)
    Natomiast 5D stanie sie bardziej wszechstronna i tansza pelna klatka. Mi osobiscie podoba sie taki podzial bo pozwala na lepszy wybor sprzetu.

  20. 20 czerwca 2011, 06:17

    Soniak10 @ co ma plotka o 5DIII do następcy a700 ? Twoje kojarzenie faktów z plotkami przypomina "główkowanie" leppera - przynajmniej jest równie sensacyjne.

  21. 20 czerwca 2011, 08:18

    Jakoś nie wierzę w to 3D - po co to by było Canonowi? A jeśłi już to wydaje mi się że 3D będzie coś pomiedzy 5D i 1D (czyli np 5D z lepszym AF i tyle). NO chyba że Canon chce tylko zostawić jedną 1-ynkę jako top model a w 3D wsadzi APS-H z której niby miał zrezygnować....

  22. jarekp
    jarekp 20 czerwca 2011, 08:49

    @wzrokowiec, ...dzieki za pomoc, faktycznie z drugiej strony monitora mozna przeczytac o nikonie ;) wiec prosba do Optycznych aby wszelkie reklamy umieszczali w innym miejscu... np na sony:)

  23. LarsikOwen
    LarsikOwen 20 czerwca 2011, 09:26

    Poprawcie mnie, jeśli się mylę - czy Nikon odpuścił? Nie będzie już nic nowego? Nawet plotki ;) ??

  24. 20 czerwca 2011, 09:32

    Canon budjet takoj:

    1DsMark(iles tam) --- merge 1ds i 1d
    3D czyli FF z advanced options dla kazdego kto chce byc jak Douglas Slocombe
    5DmarkIII czyli plastikowy FF dla ubogich
    reszta to SuperRebele

    Howgh

  25. Kriss_12
    Kriss_12 20 czerwca 2011, 09:52

    Dziwna ta koncepcja rozwoju rodziny PENów. Jeśli chcę mieć odchylany ekran, to muszę zrezygnować z wygodnych ustawień manualnych i w dodatku pogodzić z nieco gorszą jakością wykonania. Następca modelu z bardziej zaawansowanej serii E-P będzie podobny do aktualnego modelu z mniej zaawansowanej serii E-PL, a następca E-PL2 zostanie nieco zdegradowany, za to dostanie uchylny ekran. Jeśli spojrzeć na działania Panasonica, którego G3 wydaje się mniej poważnym aparatem niż G2, to można dojść do wniosku, że producenci bezlusterkowców nie mają jakiejś jasnej wizji tego dokąd zmierzają.

  26. Szabla
    Szabla 20 czerwca 2011, 10:37

    Skoro nie było o tym plotek, a optyczne.pl po raz kolejny pomija info o planowanej 50-tce do systemu NEX ;), to poinformuję, że właśnie wyszły aktualizacje oprogramowania do NEX-5/NEX-3 (v.4) oraz A55/A33 (v2) z kilkoma fajnymi rzeczami. :)
    link
    link

  27. gavin
    gavin 20 czerwca 2011, 11:09

    PENy chcą być Nexami ;)

  28. Szabla
    Szabla 20 czerwca 2011, 11:11

    Każdy by chciał :)

  29. 20 czerwca 2011, 11:39

    Stałki 12/2, 25/1.4, 45/1.8 - wreszcie piękny komplet do bezlusterkowca m4/3! Co prawda wolałbym 45 mm jaśniejszy o 2/3 EV, ale i tak jest dobrze.
    Szkoda, że raczej żaden z nowych PENów nie będzie miał wizjera...

  30. qbic
    qbic 20 czerwca 2011, 12:33

    Szabla, a to będą fullfrejmowe szkla czy aps-crop-syfexy?

  31. 20 czerwca 2011, 12:55

    45/1.8 za 300 dolarów czy nawet euro to znośnie. Zwłaszcza, że ceny olek zawsze podaje o 1/4 wyżej niż w sklepach.

    PENy mają akurat fajny wizjer zewnętrzny. Gorzej w przypadku panasów GF. Ale to kazy kupuje co chce. Z wizjerem lub bez. Wybór zrobił się w m4/3 wielki.

  32. Lary
    Lary 20 czerwca 2011, 14:20

    @F...nikon
    tylko ze zapomniales o reporterskim aparacie.

  33. wulf
    wulf 20 czerwca 2011, 14:55

    Też z początku wydawało mi się dziwne to rozdzielenie penów na 3 modele ale to wygląda jak przygotowanie do wypuszczenia jeszcze jednego najbardziej zaawansowanego korpusu którego olek nadal nie ma.
    Co do nowego AF którym się chwalą to w plotce było, że ma być szybszy od tego który jest w 5D... toż sobie wybrali aparat do porównania. Żeby napisali, że tak szybki jak w E-3 chociaż, to by było coś.
    Podobno obiektyw 12mm ma być pierwszym z zawodowych szkieł do penów w którym jest zmieniony układ optyczny co ma podobno na celu przyspieszyć AF.
    Coś mi się wydaje, że ten obiektyw już jedzie do Panów testerów z optycznych?

  34. 20 czerwca 2011, 20:30

    Plotka o nowym AF w PENach b. ciekawa i podejrzewam, że Optyczni szybko będą chcieli sprawdzić ;)

    Gdyby ten 45/1.8 m4/3 był niezły optycznie, to $300 brzmi dobrze, nawet jakby był plasticzany. Przydałby się też budżetowy 25 mm, odpowiednik takiego Nikkora 35/1.8 (bo Leica i Voigtlander to wyższa liga). Ale faktycznie, wybór robi się bardzo dobry.

  35. wojcias
    wojcias 20 czerwca 2011, 20:54

    Misieq84 | 2011-06-20 00:57:58 heh po cichu łudzę się ze Sony wraz z A77 (po oznaczeniu wynika że ma półprzepuszczalne lustro) wypuści klasyczną lustrzankę A770 ehh ... marzenia ;)

    A ja marze o A77 w wersji bezlustekowego FF dla ubogich. moze byc nawet te 32mpix

  36. +++
    +++ 20 czerwca 2011, 22:23

    Z oferty Zony, kiedyś chciałem... R1 : ) Szkoda, że nie ma następcy..

  37. MaciekNorth
    MaciekNorth 20 czerwca 2011, 22:33

    Też bym chciał R1, ale od Yamahy ;)
    A teraz czekam na tego A77, zobaczymy ile tak naprawdę warte są SLT, może będzie miłe zaskoczenie :) Ciekawe też ile sobie policzą za tego 16-50/2.8, i co to będzie, pewnie zmodyfikowany Tamron droższy o 50% ;P

  38. Adelar
    Adelar 21 czerwca 2011, 09:00

    @MaciekNorth, Tamron to 17-50/2.8. Pewnie kupili 16-50/2.8 od Pentaksa :-) albo Tokiny.

  39. Szabla
    Szabla 21 czerwca 2011, 10:47

    Tak, qbic. Fulfrejmowe pod apeesowe NEXy. :D

  40. Jerry_R
    Jerry_R 21 czerwca 2011, 12:57

    Nowy CV 35mm f/1.2 II juz w sierpniu za 3 700 PLN.

    NEX-7 znowu opozniony.

    Za pare godzin oficjalnie nowe szklo Leici 21mm f/3.4.

  41. qbic
    qbic 21 czerwca 2011, 13:00

    Tak myślałem, czyli optyczny gniot - 50tka 1.2 na cropa :-/
    Były przypuszczenia ze Sony wypuści nexa-FF dlatego zapytałem.

  42. Szabla
    Szabla 21 czerwca 2011, 13:54

    "Możesz nie kupować. Przymusu nie ma." :D

  43. Szabla
    Szabla 21 czerwca 2011, 13:54

    Nic nie jest opóźnione - wszystko zgodnie z planem.

  44. qbic
    qbic 21 czerwca 2011, 15:36

    Szabla, rozumiem ze to marketingowe stanowisko Sony crop-oration? :)

  45. Szabla
    Szabla 21 czerwca 2011, 15:38

    Jeżeli masz problem z napisaniem jakiegoś wyrazu, sprawdź w słowniku. :)

  46. qbic
    qbic 21 czerwca 2011, 16:51

    link Tech-Boy ;-)

  47. qbic
    qbic 21 czerwca 2011, 16:56

    Głupi skrypt optyczne zepsuł taki cudowny link :-(

  48. Szabla
    Szabla 21 czerwca 2011, 17:58

    Mylisz konia z koniakiem :D

  49. qbic
    qbic 21 czerwca 2011, 20:47

    pics or it didn't happen ;)

  50. Szabla
    Szabla 21 czerwca 2011, 20:54

    Was? ;)

  51. Chris62
    Chris62 22 czerwca 2011, 14:58

    "Pentax NC-1
    O przyszłym bezlusterkowcu Pentaksa, który będzie wyposażony w matrycę 1/2.3 cala "

    I po co komu taki bezlusterkowiec?
    Żeby jeszcze miał optykę F1:1 dla ekw 50 mm i bardzo jasne zoomy to może by był z tego jakiś pozytek.

  52. 22 czerwca 2011, 21:39

    To chyba kompakty niektóre mają większe matryce i do tego uniwersalne obiektywy od 1.8. No chyba, że ten nowy P bezlusterkowy zaatakuje ceną poniżej 500 zł za zestaw w dualu.

  53. Szabla
    Szabla 22 czerwca 2011, 22:52

    Tak, większe o 50-70% czyli ciut więcej niż matryca APS-C jest większa od 4/3.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.