Zapowiedź nowej lustrzanki cyfrowej Canon EOS
Firma Canon poinformowała także, że opracowuje nową lustrzankę cyfrową. Aparat ma zawierać pełnoklatkową matrycę CMOS i umożliwiać rejestrowanie wideo 4K (z częstotliwością klatek 24P i kompresją Motion-JPEG). Nowy EOS ma nadawać się do zastosowań kinematograficznych i cyfrowych produkcji wysokiej rozdzielczości.
Informacja prasowa
TOKIO, 4 listopada/HOLLYWOOD, Kalifornia, 3 listopada 2011 r. – Firma Canon Inc. poinformowała, że opracowuje nową lustrzankę cyfrową z serii EOS. Aparat wyposażony w ulepszoną wersję funkcji filmowania dostępną w bieżących modelach EOS, będzie idealnie nadawał się do zastosowań kinematograficznych i innych cyfrowych produkcji wysokiej rozdzielczości. Model będzie zawierał pełnoklatkową matrycę CMOS 35 mm, a dzięki możliwości rejestrowania wideo 4K (z częstotliwością klatek 24P i kompresją Motion-JPEG) zapewni taką jakość obrazu i subtelność ekspresji, jakiej można oczekiwać po nowej generacji „filmów EOS”.
![]() |
Zapowiedź ta zbiegła się w czasie z premierą systemu Cinema EOS, która rozpoczyna ofensywę firmy Canon na rynku produkcji cyfrowej wysokiej rozdzielczości. Nowy system obejmuje takie kategorie produktów, jak obiektywy, cyfrowe kamery wideo i lustrzanki cyfrowe.
Nie ustalono jeszcze dalszych szczegółów obecnie opracowywanej lustrzanki EOS, w tym nazwy produktu, specyfikacji ani planowanej daty premiery.
Film EOS: nowy standard branżowy
Rejestrowanie filmów było standardową funkcją wszystkich nowych lustrzanek cyfrowych z serii Canon EOS od czasu premiery modelu EOS 5D Mark II w listopadzie 2008 r. W połączeniu z szeroką gamą wymiennych obiektywów Canon EF funkcja ta zwiastowała bogate możliwości wizualnej ekspresji, zapewniając m.in. atrakcyjne rozmycie obrazu i niski poziom szumów, zbierając jednocześnie pochwały za mobilność, która była zasługą kompaktowych i lekkich korpusów.
Imponujące obrazy stworzone przez kombinację cyfrowych lustrzanek Canon EOS i obiektywów EF, znane jako „filmy EOS”, zdobyły już uznanie na planie wielu produkcji filmowych, od reklam i materiałów promocyjnych do seriali telewizyjnych, a nawet filmów kinowych.
![]() |
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
o wlasnie o tym mowilem ;)
Motion-jpeg w filmach 4K? Ciekawe jaki bitrate będzie potrzebny.
ciekawe ile do ceny 1x trzeba będzie dopłacić..., kolejne 10 tysi....
this:
pewnie taki, że powstanie nowa klasa szybkości kart ;)
ciekawe czy zdejcia potrafi zrobic :]
No i to jest zapowiedz dobrego sprzetu.
Jeszcze EF 50mm f1.8 i mamy ladny komplecik na slubniaki.
Moze nawet jelly-beans effect nie bedzie za duzy
Aż szkoda, że nie mam "jedynki" - przykleiłbym sobie czerwone "C" z przodu korpusu i na miasto ;)
Mała dygresja: czy posiadają np. "siódemkę" powinienem przykleić 7 x czerwone "C"? Hahaha.
Dobrze, że Motion-JPEG.
@mninb - spójrz na zdjęcie. Tam jest EF 50mm f1.2 !
Wciąż nie potrafię zrozumieć tego trendu: ulepszanie aparatów pod kątem filmowania. Po jaką cholerę??? Przecież do dobrego filmowania są dobre kamery. Zwłaszcza, że jest klasa Cinema EOS, to po co aparat??
Chcąc robić zdjęcia, będziemy płacić drugie tyle, bo aparat będzie wyposażony w cuda do filmowania. A ja nie chce filmować aparatem!!!
@klausownik - widać że masz małe pojęcie o kamerach i wielkości ich matryc, a także braku wymiany obiektywów (powstala co prawda już jedna taka kamera sony z matryca dx (ale to ciagle nie 35 mm), no ale u nich kiepskawo z obiektywami, a kit z ta kamerą trzeba n dzień dobry zakupić)..
Ale dziwię się posunięciu Canona - mowiono już 2 lata temu że 5d III ma mięc ulepszone funkcje filmowe i nowe obiektywy do filmowania (z plynna przeslona itp), a tu robią lustrznaek glownie pod katem filmowania? trzeba raczej zajac sie kontrofensywa na d800 nikona (choc Ci tez juz zwlekaja prawie pond 3 lata)
Canon i filmowanie, reklam i scen typu film: Moda na sukces. Wszystko statyczne i wolny ruch bo inaczej AF wysiada (wszak wtenczas bazuje tylko na kontraście). Wielka rewolucja, a tu widać wielki pryzmat, czyżby może oprócz tego jakieś lustro półprzeźroczyste ;-)))
Przy 4K i MJPEG będą niesamowitej wielkości pliki wideo. O_o
@Rafael - widać że o filmowaniu to masz pojęcie z tabelek, a wiedziałeś że filmowcy głownie bazuja na manualu, a głębie ustawia się pod dany kadr (ujecie)? Jak jak pracowałem w telewizji - gdybym licczyl na af tylko daleko by nie zaszedl np. podczas konferencji - ktoś choćby na sekunde wchodzi mi w kadr to af na pare sekund szalej zmienijac ustawianie ostrości na nowy obiekt, a na manulau to ja decyduje co ma być ostre a co nie, af jest dobry dla amatorów, którzy nagrywają nudne sceny jednym ujęciem i których potem nie da sie ogladac... Af tylko czasem sie przydaje..
Nikoś
Główni którzy rozdją karty w filmowaniu telewizyjnym i niekinomatograficznym na rynkach Światowych to:
SONY (80% rynku telewizyjnego)
PANASONIC i JVC
i reszta w tym Canon.
Filmowanie Canonem dla niskobudrzetowych produkcji, których nie stać na sprzęt, lub wyporzyczenie bo ta druga forma jest bardzo popularna i nikt nie kupuje browaru, żeby napić się piwa.
@Rafael - oj,oj a nie zapomniałeś o kimś? A Red ONE? W Hollywood (jesli nie używają taśmy 35 mm) to jest nr 1 na planie filmowym....
Słuchaj nie każdego stać na kamery powyżej 50 tys., bo te za mniej oferują o wiele gorszą jakość, Z MAŁYMI MATRYCAMI, chociaż matryce 3 warstwowe dla każdego kolorku, no ale nie ta głebia, lepsza praca ze słabym świtalem i wymiana obiektywów na korzyść lustrzanek... oczywiście gdybym miał kupować ostatni hit Canona ta kamerkę {jeden z ostatnich newsów na optyczne.pl i ktora ma podobno kosztować 20 ty.(niskobudżetowa alternatywa?!), a nawet gdyby kosztowała 10 tys.} to brałbym Red One.. ale my mówimy tu o lustrzankach nie kamerach...
a dr House myślisz że jest niskobudżetowy a była tam obecna 5D II?
@Nikoś: dobra, mam małe pojęcie o kamerach i ich matrycach - to fakt. Ale skoro robią coś takiego jak Cinema EOS, to po co lustrzanka??
Poza tym i tak mnie drażni, że przez te udoskonalenia filmowania będę musiał więcej za sprzęt płacić, choć w założeniu nie filmuję. Nie sądzę, żeby doszło do tego, że będą dwie wersje. Zresztą już tak jest. Nowa lustrzanka - musi filmować. A ceny rosną. A ja nie chce filmować, a chcę mieć dobry aparat!
o i bardzo dobrze, model do filmowania, może za to zrobią taniej porządny model do zdjęć...
this | 2011-11-04 10:50:32 Motion-jpeg w filmach 4K? Ciekawe jaki bitrate będzie potrzebny.
Pewnie taki ze zadna karta tego nie obsluzy. Juz teraz oszczednosc canona wychodzi bokiem. Nie zaplacili Sony/Panasonicowi za AVCHD i juz teraz bitrate jest taki ze trzeba przy max jakosc filmu stosowac 2x drosze karty SD niz w Sony ktory kreci w 2x szybszym 1080/60p .
Nikoś | 2011-11-04 12:40:31 @klausownik - widać że masz małe pojęcie o kamerach i wielkości ich matryc, a także braku wymiany obiektywów (powstala co prawda już jedna taka kamera sony z matryca dx (ale to ciagle nie 35 mm)
Nikos - piszesz do klusownika a chyba ty tez cos pokreciles z wielkoscia klatki filmowej fulfrejm. Nie wiem czy widziales kiedys kamere filmowa? W takiej kamerze film znany z malego obrazka lecial z pionowo a nie poziomo jak w aparacie malobrazkowym 24x36. W zwiazku z tym szerokosc klatki filmowej to nie 36 a wlasnie 24mm czyli tyle ile cytowana przez ciebie kamera Sony ! 35mm nigdy nie byl fulframem klatki filmowej !
Co do Canona to chyba rozwiarze problemy z nazewnictwem. Zrobia zamiast 5km3 po prostu Eos-a C - usmieje sie tylko jak sie okarze ze bedzie w nim wizjer elektroniczny i polprzepuszczalne lustro. Musze sobie do schowkow pokopiowac troche cytatow ktore sie pojawia na forum po tescie A77/A65.
@klausownik -ceny rosną? podobnie kosztowała 5d i 5d II filmowanie dodają gratis ;) ja wolłbym zamiast tych 4K ...100/120 fps podobnie jak Red One
A wizjer?
Niezłe bydle z tego 24/1.5, prawie jak nikkor 6/2.8
czyli racje mieli ci co mówili ze canon nie poprzestanie na jednej nowej lustrzance o 18mpix. wydaje mi się że ten model będzie miał większą rozdzielczość i będzie do studia i ..kamerowania.
Rafael | 2011-11-04 12:45:40
Canon i filmowanie, reklam i scen typu film: Moda na sukces. Wszystko statyczne i wolny ruch bo inaczej AF wysiada (wszak wtenczas bazuje tylko na kontraście). Wielka rewolucja, a tu widać wielki pryzmat, czyżby może oprócz tego jakieś lustro półprzeźroczyste ;-)))
Hahahaha :DDDD Spece sie zabrali do komentowania :D
Premiera ciekawa, ale trochę ich nowy RED przyćmiewa... zwłaszcza tymi 120fpsami albo choćby tylko (sic) 60 przy 2k.
I ceną - niecałe 10k$ w stosunku do Canona.
@wojcias
komentarze pod testem alfy77 beda wylaczone:P
co do aparatu - nie moj system ale fajnie ze sie cos dzieje:)
@klausownik
nie jestes sam - mnie "filmowanie" tez nie interesuje, kiedys mialem D90 i nagrywalem video tylko raz:
link
"Rafael | 2011-11-04 12:45:40
Canon i filmowanie, reklam i scen typu film: Moda na sukces. Wszystko statyczne i wolny ruch bo inaczej AF wysiada (wszak wtenczas bazuje tylko na kontraście). Wielka rewolucja, a tu widać wielki pryzmat, czyżby może oprócz tego jakieś lustro półprzeźroczyste ;-)))
twoja wiedza na temat Canona i udziału jego w kinematografi jest ... ile miałeś Nikonów Pentaxów i Canonów że zakładasz że "rewolucja" jest porażką ... śnij dalej o bezlusterkowcu FF ze szkłem F1.0 lub Nikonie ze 100MPx , autofokusem szybszym od massteratti i ISO 1mk za grosze ... sorry ale jednak inżynieria ma lekką pzrewagę nad szarym mużdzkiem a ich sprzęt znajdzie zastosowanie w szeregach które wiecznie będziesz krytykował...
@thorgal - akurat nie ma co porównywac filmów Nikona sprzed d7000 do Canona .... patrz: rodzaj użytego kodeka..
@wojcias - nic nie pokręciełem sa matryce w kamerach z FF 36x24 : link
nie tylko widziałem ale takich kamer również miałem okazję i wielka radochę używać!
ludzie się tak licytują na te fps-y jak kiedyś na megapiksele. Dopiero 30fps było super, potem rewolucja 60, dziś już 60 bez sensu, trzeba mieć 120, no ja poczekam chyba aż będzie 960fps przy 8K i 1920fps przy 4k, wtedy najlepiej mi wyjdą filmy ze spaceru z psem... tymczasem uciekam robić zdjęcia bo za oknem znowu światełko jest nieziemskie ;-)
Wszystko fajnie tylko ten smutny doklejony na stałe grip :-/
cube | 2011-11-04 23:21:40 ludzie się tak licytują na te fps-y jak kiedyś na megapiksele. Dopiero 30fps było super, potem rewolucja 60....
Zadna rewolucja, i nigdy 30fps nie bylo dobre. W kamerach video od 30 lat bylo 60 lub 50fps. Jedynie przez ostatnie kilka lat uparcie wmawia sie ze 30fps jest super bo wielcy nie potrafili wycisnac wiecej z matryc skonstruowanych do celow fotograficznych.
Poniewaz przez liderow rynku video czyli P i S zostalo to opanowane wiec mozna mowic ze wrocilismy do tego co bylo i co wlasnie najbardziej jest poterzebne do: "filmy ze spaceru z psem... ".
Hollywod ze swoimi statywami sankami torowiskami do kamer i innymi sztuczkami poradzi sobie z 24fps ale wlasnie na "spacer z psem... " z reki potrzeba 60fps.
Zgadzam sie ze przebijanie sie na 2k czy 4k nie ma sensu bo przez kolejne 10 lat zaden kowalski nie zobaczy tego na swoim TV ani chyba nawet na monitorze. Za to pozytek z 120fps jest natychmiastowy - wystarczy poszukac w sieci filmow w zwolninym tempie ze 120klatkowego Hero2
Wychodzi ciekawa pucha i bardzo fajna akcja pt. Cinema-EOS (żadna firma nie zdecydowała się na pomieszanie swoich segmentów video - foto, może poza sony, ale to raczej nieśmiały krok w postaci tej NEXowej kamery) z czego duża część tegoż forum pewnie nie skorzysta, bo albo po prostu nie kręci filmów, albo nie ma takiej potrzeby, ale ponarzekać trzeba, co? Bo drogie, bo jelly effect, bo ciężko "kamerować" bez autofocusa. Eh, Polsko.
Ani jednego słowa o tym ze aparat będzie robił zdjęcia :-)
@cube - jak nigdy nie bawiłeś się w kretaywny sposób after effect to nie wiem po zabierasz głos w sprawach fps... nie to nie to samo co licytacja na megapixele, chciałeś mnie pouczyć robiąc alnaogie, a jednak Ci nie wyszło bo trzeba mieć troszkę pojęcia... 24 i te 100 fps do zadań efektów) się przyda...
@wojcias - hehe, a widze że chociaz w jednej sprawie z tymi fps i brakiem sensu 4K się ze mna zgadzasz...
@cube - wydaje mi się, że piszesz tylko po to żeby pisać. nie znasz tematu kompletnie. jeśli chcesz sobie filmować psa, to kup sobie kompakta i nie udzielaj się przy sprzęcie pro o którym nie masz pojęcia.
@dplus: może i nie mam pojęcia o "sprzęcie pro", ty za to, zdaje się, nie masz pojęcia czym jest ironia... ;-)
@wojcias "ale wlasnie na "spacer z psem... " z reki potrzeba 60fps"
czy ty się chłopie czasem czytasz... i po co te 60fps na spacer z psem, po co w ogóle jakiekolwiek "fps" na spacer z psem? żeby wyprodukować kolejny badziewny filmik zapychający potem łącza i serwery i marnujący cenne minuty życia każdemu kto się na niego przypadkowo natknie??
cube, co ty sie tak parzysz? przeciez to ty (cube | 2011-11-04 23:21:40) wyskoczyles o spacerze z psem i potem mnie cytujesz ... Ale faktycznie podales akurat dobry przyklad. Psy sie szybko ruszaja (a kamera z nimi) i potrzeba tych 60fpsow zebys sobie yorka na 60" plazmie poogladal.
I jeszcze raz powtarzam - wszystkie kamery video (jeszcze raz napisze wyraznie ze chodzi o VIDEO) od POCZATKU istnienia maja 60fps (w USA) i 50fps (w PL) - to ze w aparatach byly tylko 10 potem 15 ostatnio 30fps wzielo sie stad ze nikt nie potrafil wydusic wiecej z matryc projektowanych pod fotografie. zreszta do tej pory udaje sie to tylko Panasonicowi i Sony (w HD) oraz EOS od 550D w gore ale TYLKO do rozdzielczosci 720p.
A gdyby tak dołożyć 4 koła ... to i na Formułę I można by się załapać ?