Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Skomplikowana konstrukcja optyczna (mamy przecież do czynienia z aż dwudziestoma granicami powietrze-szkło), potężna przednia soczewka oraz ogromny kąt widzenia to w zasadzie recepta na problemy z odblaskami. Nie uniknął tym problemów Canon 11–24 mm, miała je też, choć w mniejszym stopniu, Sigma A 12–24 mm.
W przypadku Iriksa 4/11 o pracy pod ostre światło moglibyśmy wypowiadać się w stonowany sposób, szczególnie w okolicach maksymalnego otworu względnego, gdzie artefakty świetlne nie dokuczają znacząco. Problemem jest jednak jedna konkretna kombinacja położenia słońca (zauważalnie poza rogiem kadru), która, niezależnie od użytej przysłony, może owocować dużymi, kolorowymi łukami na zdjęciu.
Chcąc jeszcze coś wytknąć, można zauważyć, że odblaski daje się złapać nawet wtedy, gdy słońce znajduje się bardzo daleko poza kadrem. Choć uzyskane wtedy artefakty są bardzo punktowe i nie zajmują dużego obszaru na zdjęciu, a kontrast uzyskiwanych zdjęć zupełnie na tym nie cierpi.
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.