Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Tokina AT-X 124 PRO DX AF 12-24 mm f/4 - test obiektywu

19 października 2006

5. Aberracja chromatyczna

Jak dotychczas, w kategorii aberracji chromatycznej, największe baty zebrał od nas obiektyw Sony DT 18-70 mm. Daleko mu jednak do tego co demonstruje nam Tokina 12-24 mm. Aberracja chromatyczna jest w tym obiektywie po prostu monstrualna! Najtragiczniej jest dla 12 mm i maksymalnego otworu względnego, gdzie poziom tej wady sięga ponad 0.27%. Problem jest najmniej widoczny dla 24 mm, ale i tam pozostaje na poziomie, który trudno nazwać nawet średnim.

Tokina AT-X 124 PRO DX AF 12-24 mm f/4 - Aberracja chromatyczna


Nie trzeba nic więcej dodawać. Wystarczy spojrzeć na poniższe wycinki tablicy testowej pobrane z odległości 70% od centrum kadru...

----- R E K L A M A -----

Tokina AT-X 124 PRO DX AF 12-24 mm f/4 - Aberracja chromatyczna