Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Tokina AT-X 124 PRO DX AF 12-24 mm f/4 - test obiektywu

19 października 2006

6. Dystorsja

Opisując tą wadę należy pamiętać o odwzorowaniu zastosowanym w obiektywach szerokokątnych, które utrzymuje linie proste kosztem dużych przerysowań w rogach kadru. Pomiary dystorsji powiedzą nam więc tylko o tym, jak obiektyw radzi sobie z prostymi, ale nie dadzą całościowego obrazu charakterystycznych dla tak szerokiego kąta zniekształceń.

W zakrzywianiu linii prostych Tokina poczyna sobie na średnim poziomie. Dla ogniskowej 12 mm, zmierzona przez nas dystorsja beczkowa wyniosła -2.8%. Nie jest to wynik zły, choć mógłby być lepszy. Dla porównania wystarczy tutaj dodać, że Canon 10-22 mm, na jeszcze szerszym kącie, bardziej podatnym na wady i osiąganym dla 10 mm notował zniekształcenia na poziomie -2.4%. Sigma 10-20 mm zaś w ogóle zdeklasowała konkurencję, mając na 10 mm dystorsję o wartości tylko -0.88%. Najgorzej tutaj poczynał sobie zaś Tamron, który przy swoich 11 mm dochodził aż do poziomu -4.0%.

Bardzo znacząca poprawa, czyli zminimalizowanie dystorsji do prawie niezauważalnego poziomu, następuje w Tokinie dla wyższych ogniskowych. Dla 18 mm wada ta sięga poziomu -0.75%, a dla 24 mm już tylko -0.24%.

----- R E K L A M A -----

Tokina AT-X 124 PRO DX AF 12-24 mm f/4 - Dystorsja

Tokina AT-X 124 PRO DX AF 12-24 mm f/4 - Dystorsja

Tokina AT-X 124 PRO DX AF 12-24 mm f/4 - Dystorsja