Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

SainSonic Kamlan 50 mm f/1.1 - test obiektywu

SainSonic Kamlan 50 mm f/1.1
12 października 2018

1. Wstęp

Historia chodzi ciekawymi ścieżkami. Gdy na początku XXI wieku dużymi krokami nadchodziła powszechnie dostępna fotografia cyfrowa, amatorzy fotografii masowo pozbywali się swoich wysłużonych aparatów analogowych wyposażonych w manualne obiektywy. Aukcje internetowe i komisy były zapchane tym sprzętem, przez co jego ceny mocno spadły i można było kupić wiele interesujących obiektywów za niewielkie pieniądze.

Na horyzoncie szybko pojawił się jednak kolejny przełom, tym razem związany z filmowaniem przy pomocy lustrzanek i bezlusterkowców. Okazało się wtedy, że nawet stare rosyjskie obiektywy manualne dają rozdzielczość, która bez problemów obsługuje format Full HD, a czasami nawet 4K. Co więcej, w zaawansowanym filmowaniu autofokus jest często zbędny, a wartością dodaną jest dobrej jakości, płynnie pracujący pierścień do ustawiania ostrości, o dużym zakresie pracy. O takim luksusie posiadacze obiektywów z autofokusem mogą tylko pomarzyć, więc moda na obiektywy manualne powróciła, a ich ceny wzrosły.

Rynek nie znosi jednak niszy, w efekcie czego zaczęło pojawiać się coraz więcej azjatyckich firm oferujących nowe obiektywy manualne o dobrym stosunku jakości do ceny i często o ciekawych parametrach.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - R E K L A M A - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Przedstawicielem tej nowej fali producentów jest niewątpliwie firma SainSonic, a jednym z ciekawszych modeli w jej ofercie jest Kamlan 50 mm f/1.1. To obiektyw przeznaczony do bezlusterkowców z matrycą o rozmiarze APS-C i Mikro 4/3, który w cenie niespełna 800 zł pozwala nacieszyć się światłem tak dobrym jak f/1.1. Ponieważ lubimy sprawdzać nowe firmy i ich nowe produkty, nie omieszkaliśmy więc przekonać się, jak Kamlan 50 mm f/1.1 poradzi sobie w starciu z naszą procedurą testową.

Za wypożyczenie obiektywu do testu dziękujemy sklepowi Fotopanorama.

Zapraszamy do zapoznania się z naszą procedurą testową, która została opisana w artykule „Jak testujemy obiektywy?”. A gdy to nie wystarczy, proponujemy jeszcze zapoznanie się z działem FAQ.

SainSonic Kamlan 50 mm f/1.1 - Wstęp



Poprzedni rozdział