Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Ponadto 27 punktów pozostaje aktywnych przy obiektywach z maksymalnym otworem względnym f/8, z czego 9 zachowuje charakterystykę krzyżową. W nowym modelu zwiększył się również zakres działania systemu AF, który wynosi od -3 do 18 EV.
Niesamowite, 2016 rok, już nawet bezlustra m43 oferują nagrywanie w 4ki stabilizowane matryce a ci dalej swoje. Czy Canon naprawdę niezauważył rodziny Sony A7? A co z Sony 6300? Co z panasem gx8 czy nie Oly EM-5II? Jak już nosić kloca to za zbliżoną kasę jest Pentax k1. Canonie - kopiesz sobie grób. Nokia też klepała wciąż to samo i to chociaż było użyteczne. Ale i tak nie pomogło.
Bez urazy, ale K1 nie jest żadną konkurencją dla 80D, ani 80D konkurencją dla K1. To kompletnie inne aparaty. I wcale nie za zbliżoną kasę - Pentax jest 50% droższy. Ja tam się cieszę, że nie ma 4K. Mi ono kompletnie niepotrzebne, a może przez to będzie mniej popularny i cena szybciej spadnie :)
Tak, planuję kupić ten aparat. Pewnie za jakieś dwa lata, ale zawsze.
Jeżeli 80D nie spełnia Twoich oczekiwań to go po prostu nie kupuj… Nie rozumiem po co do aparatu, który skierowany jest do ludzi bawiących się amatorsko fotografią wkładać 4K ? Osoba zainteresowana tą klasą sprzętu raczej nie posiada monitora, czy tv 4K aby cieszyć się pełną jakością, nie wspominając już o postprodukcji… Zawsze możesz kupić 1DX II, który 4K oferuje. Oczywiście gdy już znajdziesz Swój wymarzony aparat, będziesz poszukiwał wymarzonego obiektywu. Najlepiej aby był bardzo lekki, gdyż nie lubisz dźwigać, bardzo jasny - to podstawa, MTF-y poszybowały tak wysoko, że zawiesiły Optyczne i cena nie przekraczała 2000zł, gdyż w tej cenie można już dostać Samyangi :)
„mgkiler” Jak to brak różnic względem 70D? Przecież w tym aparacie wewnątrz wszystko jest nowe: nowa matryca, nowy układ AF, nowy wizjer, mechanizm lustra itd. Trzeba być ślepym by nie zauważyć różnicy. Canon wykonał dobra robotę, zapowiada się niezły sprzęt, trzeba tylko poczekać aż cena spadnie. Naprawdę nie wiem po co ludzie jak zwykle biadolą na brak 4K, ciągłe narzekania, aż się zbiera na mdłości.
Canon szybko 4K nie da, podobnie jak nie dawał długo 50P. Taka polityka. Istotniejsze jest, że wizjer i moduł migawki dali podobny/ten sam co w 7D II. Wychodzi na to, że wprowadzając pierwsze 7D trochę skundlili linię 2-cyfrową obcinając 60D w paru aspektach. Potem 70D jakby nieco powrócił na tory, teraz 80D ma część bebechów od większego brata. Czyżby jednak Canon poczuł wreszcie na karku oddech konkurencji i postanowił nieco popracować nad swoim sprzętem z tej półki? Mnie najbardziej ciekawi czy matryca rzeczywiście jakoś konkretnie nowa, mam nadzieję, że niebawem będzie można coś o tym poczytać.
Świetny sprzęt. Miałem krótki czas 70D. Wróciłem wtedy do 7D, a potem przesiadłem się zaraz na 7DmkII. Gdyby to się odbyło teraz pozostałbym na 80D - bez wątpienia! Z tego krótkiego czasu używania 70D wciąż pozostaje mi tęsknota za rewelacyjną funkcjonalnością WiFi. Brak mi tego w 7DmkII jak cho... bardzo!!! Co tu zrobić?
Brak 4K, to niestety wada, jeśli konkurencja oferuje to za mniejsze, czy trochę większe pieniądze. Fakt - niewiele osób ma telewizory i monitory 4K, ale sprzęt ten tanieje, a nie zapominajmy jeszcze np o monitorach wqhd, gdzie można już oglądać filmy w większej rozdzielczości niż 1080p. Poza tym do jakości full hd Canonom trochę brakuje (widać to w nagraniach architektury), chyba że 80D i nowe puszki ff to zmienią. Sama puszka i zmiany w stosunku do 70D wydają się dosyć ciekawe, ale cena $1200 za body już nie bardzo.
"Nie rozumiem po co do aparatu, który skierowany jest do ludzi bawiących się amatorsko fotografią wkładać 4K ? Osoba zainteresowana tą klasą sprzętu raczej nie posiada monitora, czy tv 4K aby cieszyć się pełną jakością" - serio? Taki TV można mieć za 1/4 wartości tego lustra. 4K staje się standardem, wkrótce nie znajdziesz na rynku telewizorów z Full HD. Można by przymknąć oko na przestarzałą technologię, gdyby była tylko bonusem, ale producent wyraźnie się powołuje na "profesjonalne" możliwości aparatu w tym zakresie, co jest ewidentnym nadużyciem. 4K po przeskalowaniu do 1080p pozwala uzyskać obraz ze znacznie większą ilością szczegółów, mniejszymi szumami i pełną informacją o kolorze 4:4:4, więc nawet obraz 4K z kompaktu będzie bardziej - stosując terminologię producenta - "profesjonalny".
@AdiS "Osoba zainteresowana tą klasą sprzętu raczej nie posiada monitora, czy tv 4K aby cieszyć się pełną jakością"
Kurczę, za każdym razem jak jest mowa o 4k to jest ta sama śpiewka o monitorach, albo że filmowanie to w ogóle niepotrzebne bo od tego są kamery. Ortodoksi fotograficzni nie chcą tego przyjąć do wiadomości, ale tryb filmowania w aparatach systemowych jest teraz pełnoprawną, wręcz kluczową funkcją i sposób jego implementacji jest dla sporej części klientów bardzo istotny. Tu nie chodzi o rozdzielczość materiału wyjściowego, to nie jest pierwszo-, drugo- ani nawet trzeciorzędna zaleta nagrywania w 4k. 1) Materiał nagrywany w 4k wyeksportowany do 1080p jest dużo ostrzejszy i bardziej szczegółowy, niż nagrywany w 1080p 2) 4k pozwala na sensowną implementację stabilizacji programowej, która nie będzie obniżała jakości przy eksporcie do 1080p 3) 4k pozwala urozmaicić nawet amatorski film, poprzez stosowanie dwóch kadrów - szerokiego i wąskiego/zbliżenia wycinanego z tego większego 4) cyfrowe efekty przybliżania, przesuwania obrazu (cyfrowy slider) itp. bez straty jakości przy eksporcie do 1080p W/w da się zrobić paroma kliknięciami w takim przykładowym darmowym iMovie, to nie są efekty dla profesjonalistów. To tak jakby mówić że fotografowanie w RAWach to tylko dla profi, amator to tego panie nie ogarnie. Amatorowi 4k pozwoli bez większego wysiłku zrobić dobry jakościowo 5-minutowy filmik z wakacji przy łapaniu materiału z ręki, bez statywów i innego ustrojstwa.
Dajcie już spokój z tym 4K!!! Jak go tak potrzebujecie, to idźcie do konkurencji, ale przestańcie biadolić!!! Skoro rynek daje wybór, to z niego skorzystajcie. Naprawdę jest baaaaaaaardzo dużo ludzi, którym to do niczego nie potrzebne!!!!
Drodzy Redaktorzy Optyczne.pl W specyfikacji tego aparatu nie ma informacji, że posiada Interwałometr. To tak pierwsze co zauważyłem. Przy porównywaniu aparatów ta informacja jest ważna - to ważna funkcja.
@klausownik "Dajcie już spokój z tym 4K!!! Jak go tak potrzebujecie, to idźcie do konkurencji, ale przestańcie biadolić!!!"
1) Po to są komentarze pod artykułami, żeby komentować. Tu komentujemy pod newsem o prezentacji nowego modelu aparatu, więc odnosimy się do jego cech 2) Filmowanie od lat jest pełnoprawną funkcją aparatów, dla niektórych ważniejszą niż robienie zdjęć. Możesz rwać włosy z głowy (sądzać po awatarze już to zrobiłeś), ale kijem Wisły nie zawrócisz 3) "Daj już spokój z tym biadoleniem na komentarze pod artykułami!!! Jak ci się tak komentarze nie podobają, to idź na konkurencyjny portal, gdzie komentarzy nie ma. Naprawdę jest baaaaaaaardzo dużo ludzi, którym te narzekania na komentarze są niepotrzebne!!!!" :-)
@MatthiasWro Ad. 1 - Masz rację. Ad. 2 - Zauważam to samo w odwrotną stronę: "dla niektórych" Ad. 3 - Też masz rację - nie podobają mi się często komentarze i po długiej przerwie, przy okazji 80D, znów je przeczytałem i znów... długo tego nie zrobię.
Pisałem subiektywnie, ale odniosę się do twoich uwag:
"Przecież w tym aparacie wewnątrz wszystko jest nowe" Wszystko, że na pierwszy rzut oka można je pomylić gdyby zakryć logo
"nowa matryca"
24MP vs 20MP. Sorry, ale mnie już dawno wystarcza 10MP. Jedyne co mnie interesuje to czy poprawi się jakość (mniej szumów). Co to znaczy nowa? Przetwornik A/D w matrycy? Może BSI-CMOS? Bo jak narazie to 4MP więcej co mnie nie interesuję jeśli nie ma to wpływu na ilość szumów i dynamikę tonalną.
"nowy układ AF"
70D miał 19 punktów AF. Dla mnie wystarczająca ilość. Większa ilość nie jest dla mnie aż tak istotna.
"nowy wizjer"
Większy? Chyba nie. Oba mają 0.95x. Jedynie pokrycie w 70D wynosi 98%, a w 80D 100%. Dla mnie to nie jest duża zaleta.
Dajcie już spokój z tym 4K!!! Jak go tak potrzebujecie, to idźcie do konkurencji, ale przestańcie biadolić!!! --------------------------
Chyba nikt ni biadoli tylko komentuje i pisze co myśli - to źle? Wszyscy maja trochę racji ale są to racje często subiektywne.
Mi akurat brak 4k w tym Canonie pasuje bo dzięki temu będzie tańszy a 4k znakomitej jakości bez cropa mam w Samsungu NX1.
Niemniej tego Canona planuję kupić celowo pod zakres tele jako, że w NX nie ma długich szkieł a nie zanosi się na to że będą szybko albo w ogóle - optyczni głoszą śmierć tego systemu.
Z drugiej strony jestem zawiedziony wszystkimi nowymi premierami bez wyjątku. Żaden nowy aparat technicznie nie dorównuje pod każdym względem dwuletniemu Samsungowi NX1 - nawet lustrzanki. Niektóre oferują więcej MP i matryce FF ale skąpią na filmowaniu, inne są powolne w kwestii trybu seryjnego i AF, a jeżeli już jako tako filmują to do zdjęć dysponują gorszymi matrycami i to wszystko po wyższych cenach Wygląda na to że NX1 będzie jeszcze długo aktualnym technicznie sprzętem.
Wracając do Canona to mi akurat zależało na matrycy 24 MP i celnym oraz szybkim AF no i oczywiście dobrym wizjerze. To są aspekty niezbędne do fotografowania z tele obiektywami i to wydaje się być spełnione. W sumie to podobny korpus bez video w ogóle, a tańszy bardziej by mi pasował.
Myślałem też nad Nikonem D7200 ale wydaje mi się bardziej klocowaty w ręce mniej wygodny i nie ma odchylanego ekranu oraz gorszy tryb LV. Denerwuje mnie też przyciemniony wizjer kiedy aparat jest wyłączony.
Myślę, że ten 80D ma za zadanie wygrać konkurencję właśnie z D7200 właśnie i myślę, że to się może udać o ile za poprawą parametrów względem 70D pójdzie też korzystna CENA..
Akurat dawanie za przyklad 20D i 30D jako zmian miedzy modelami jest przynajmniej niepowazne lub z braku wiedzy... To chyba mozliwie najgorszy przyklad jaki moze byc. Bo zmian tam bylo najmniej w dziejach foto chyba...
Dla mnie zupełnie nowy AF z dodatkowym pomiarem na matrycy, z dużą liczbą krzyżowych i czułych od f/8.0 byłby na tyle dużą zmianą, żeby mówić, że to fajna nowość.
A takie gadanie, że to żadna nowość bo mi wystarcza 10 Mpix, to po prostu... gadanie.
@Arek 19.02.2016 12:52 Zgadzam się z Tobą! Ja rozumiem ideę komentarzy, ale oni po prostu muszą marudzić. A merytoryka... nie istnieje w ich wypowiedziach.
Generalnie zamiast się odnieść do cąłej mojej wypowiedzi i ogólnego jej przesłania to każdy tylko czepia się tego mojego błedu z tym 20D vs 30D... I jeszcze przekręcanie, z tym 10 Megapikseli co miałem na myśli. Napisałem w komentarzu wyżej.
Już więcej nie prostuje. Czytać ze zrozumieniem, a nie łapać za każde słowo.
Nie jestem też fanem liveview (prawie nigdy nie korzystam) dlatego subiektywnie mam prawo nie docenić takiej zmiany jak lepszy AF w matrycy.
Każdy piszę pod kątem tego co potrzebuje. Ja tego nie potrzebuje. Mam takie prawo. Z mojego punktu widzenia i potrzeb: 70D jest wystarczalny, a 80D wiele nie wnosi.
Sporo osób pisało, że nie potrzebuje filmowania. Inni pisali o braku 4K.
Każdy ma prawo oceniać w jego kategoriach i do żadnej z tych grup nic nie mam. Ci co potrzebują 4K - mają prawo to wytknąć. Ci co nie potrzebują - napiszą, że poprawa video, czy AF w matrycy to dla nich żadna zaleta. I tyle.
Szanowni koledzy, świat się zmienia i w ostatnich latach: - dyskietki, płyty cd, płyty dvd wypierane są przez pamięci flash, - odtwarzacze mp3, mp4 wypierane są przez smartfony, - itd. Przeglądając oferty producentów, chodząc po alejkach sklepowych ze sprzętem foto i rtv obserwuję coraz skromniejszą ofertę małych ręcznych kamer dla masowego użytkownika. Producenci dostrzegli konieczność uzupełnienia aparatu fotograficznego o funkcję filmowania. W ten trend wpisuje się również EOS 80D. Warto zauważyć, że zrobiono również dodatkowy krok do przodu oferując nam Power Zoom Adapter PZ-E1 jako dodatek do nowego obiektywu EF-S 18–135 mm f/3.5–5.6 IS USM, dzięki któremu można płynnie regulować zoom w trakcie filmowania. Udoskonalanie aparatu fotograficznego z funkcją filmowania to kierunek rozwoju, który wydaje się nie do zatrzymania. Wielu krytykuje ten trend uważając, że aparat jest do zdjęć a kamera do filmów i pewnie mają swoje racje. Lecz dotyczy to głównie zawodowców posiadających sprzęt z górnej półki, którzy zarabiają w ten sposób na chleb. Przeciętny miłośnik fotografii nie chce nosić dwóch zestawów: do zdjęć i do filmowania. Producenci to rozumieją i Canon to rozumie oferując nam nowy ciekawy EOS 80D.
Fotoman, przejrzałeś specyfikację i komentarze? Chodzi właśnie o to, że Canon tego nie rozumie, oferując w aparacie za cenę FF - wideo gorszej jakości niż mają niektóre bardziej zaawansowane kompakty, a nawet smartfony.
Fajny sprzęt się zapowiada Tylko, że sam 70D to już bardzo dobry aparat, kompleksowy i chyba jeden z lepszych korpusów jakie Canon wypuścił przez ostatnie kilka lat. Czy 80D jest faktycznie tak potrzebny w ofercie? Nie wiem, ale uważam że Canon powinien raczej odświeżyć linię 6D/5D.
Dla mnie najważniejszym ficzerem w 80D jest dodanie trybu C2, gdyż istniejący w 70D C1 działa w bezużyteczny sposób. Prawidłowo jest w 6D. Reszta to nie jest nawet kosmetyka tylko samo pudrowanie i przebicie numeru. Gdyby dali 73D, jak w stylu Sony, to by było OK. Zobaczymy co z tą matrycą - czy to krok do przodu czy do tyłu. Nie jest od Sony, więc miedzianych ani srebrnych ścieżek nie posiada, tylko aluminiowe. Gdyby z jego pikseli zrobić FF to miałby 24.2 x 2.56 = 62 Mpx, a to bardzo źle rokuje. Może rzeczywiście do nagrywania vlogów to jest znacznie lepsze rozwiązanie, ale nie jesten vlogmanem i nie będę. Tylko że wtedy powinno podawać się w [%] ile miejsca zostało na karcie, a w ogóle to sloty powinny być 2. W amatorskich nikonach już od 4 lat są 2 sloty na karty SD.
@adawro, O jakich niejednorodnościach piszesz? Cała matryca jest jednorodna:
" The EOS 70D features a newly-designed Canon APS-C CMOS sensor with 20.2 million pixels. All effective pixels on the surface of the EOS 70Ds sensor consist of two individual photodiodes, which are read separately for phase-detection autofocus and together for imaging. Dual Pixel CMOS AF is possible over 80% of the width and height of the Live View frame and is highly accurate without compromising on image quality. " Więcej na: link
AdiS19 lutego 2016, 00:45....Nie rozumiem po co do aparatu, który skierowany jest do ludzi bawiących się amatorsko fotografią wkładać 4K ?
4k mozna wkladac jesli sie umie. Gorzej jak wklada sie 4k tylko po to zeby byl napis 4k a potem jak w 5D zapis 4k to nascie sekund bo sie grzeje wiec lepiej ograniczyc to juz w menu albo jak w 1dxmk2 wkladac 4 tylko na kartach za pierdylion zlotych do tego o pojemnosci liczonej w sekundach nagrania 4k poniewaz zeby sie nie grza usueli kodeki kompresji.
Chyba w końcu 50D doczeka się wymiany, ale zobaczmy najpierw, jak sprawuje się matryca. Niemniej ten AF (punkty, krzyżowość, pokrycie kadru, czułość od f/8 i od -EV) plus 24Mpix to wreszcie jest argument.
Powiem szczerze - czekałem bardzo co Canon pokaże w 80D, i jak tylko wyszedł to... kupiłem drugie 70D. Stosuję aparat głównie do filmowania, okazyjnie robię zdjęcia, dlatego zależało mi na sprzęcie, którym będę mógł robić jedno i drugie.
"4K" - fajnie by było mieć, gdyż po konwersji do FHD można uzyskać lepszą jakość, ale faktycznie cena sprzętów z 4K nie jest niska. Powiedzmy, że wystarczyłby mi porządny tryb FHD bez line skippingów i tak wielkich artefaktów.
"Dla mnie możliwość nagrywania filmów w DSLR nie ma kompletnie żadnego znaczenia. Do tego mam kamerę." - takie komentarze są śmieszne - Matryca APS-C daje efekt filmowy mniej więcej jak filmowa Super 35. Najtańsza kamera od Canona, która ma matrycę Super 35 i pozwala podłączać różne obiektywy dla różnych efektów to C100, który kosztuje przynajmniej 12K, a z funkcją DAF nawet i po 16K zł. Ta kamera nie ma nawet zaimplementowanych profesjonalnych kodeków, np. ProRes 422, używa zwykłego AVCHD. A Canona 70d dostałem za 2400zł - różnica w cenie ogromna, a klienci zamawiający u mnie film weselny na o zgrozo DVD i tak nie zauważą różnicy. Jak będę miał odpowiedni level to zapewne zainwestuję w kamerę.
"50p" - miło, ale podobno tylko jako MP4
"Filmowanie przez WiFi" - czy na pewno? w 70D przy włączonym WiFi nie działa tryb filmowy.
"24MPix" - dla filmowca kompletnie bez sensu. Szkoda, że nie ma wersji filmowej tego aparatu - z matrycą na przykłąd 10MPix - jakość wideo byłaby duuużo lepsza, no i mniejsze szumy. Profesjonaliści wiedzą, że megapiksele to nie wszystko (20MPix w 1Dx mark II). A tak w ogóle to prawdziwe MPix zaipisuje matryca Foveon z Sigmy. W przypadku matrycy z siatką Beyera powinno się mówić 24 megapele, ponieważ każdy punkt zapisuje tylko jedną składową koloru..
Później zauważyłem co wypuszcza Sony, i powiem szczerze - gdybym miał kupić 80d lub a6300 - zdecydowanie wyprałbym a6300 i dokupiłbym przejściówkę na EF, aby nie zmieniać szklarni. Teraz dlaczego: 4K - ostry obraz, nawet gdy będzie trzeba odszumić i tak zostałby ostrzejszy niż w Canonie czyta obraz z całej matrycy! Idzie? Idzie! I to przy 24 Mpix (Mpel)
Minusy: brak dotykowca - jednak na steadicamie jest to nieocenione przy zminie punktu ostrości (ostrzyciela jeszcze się nie dorobiłem :) ) słabsze aku - ale działają powerbanki!
No ale do tego jeszcze daleko - najpierw trzeba się dobrze nauczyć opowiadać historie i doinwestować w dźwięk.
Jak czytam że wadą zaawansowanej amatorskiej lustrzanki jest brak 4K to się zastanawiam kto się na tym forum wypowiada. Canon EOS 80D to zaawansowany amatorski aparat fotograficzny a nie profesjonalna kamera. Jestem ciekaw ilu z pośród krytykujących 80D za brak 4K wykorzystuje choć sporadycznie swoją obecnie posiadaną lustrzankę do kręcenia filmów i wie ile GB zajmuje trwający 1 minutę film w rozdzielczości 4K i ilu z pośród krytykujących ma w domu TV umożliwiający oglądanie filmów w tej rozdzielczości. A jak ktoś zajmuje się kręceniem filmów to kupuje do tego celu kamerę a nie lustrzankę.
gszablowski 13 marca 2016, 19:34....Canon EOS 80D to zaawansowany amatorski aparat fotograficzny a nie profesjonalna kamera
.... i pewnie uzywasz Nokie 3210 ? Bo uwazasz ze telefon powinien byc do dzwonienia?
Reszta krytykuje bo teraz amatorski sprzet jak pokazuja inne firmy powinien byc bardziej uniwersalny. Inni pokazali ze dobry aparat moze tez krecic dobre filmy wiec po co zabierac ze soba aparat i kamere?
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
Ja pierdziu, AF wygląda na lepszy niż w 5D3:
Ponadto 27 punktów pozostaje aktywnych przy obiektywach z maksymalnym otworem względnym f/8, z czego 9 zachowuje charakterystykę krzyżową. W nowym modelu zwiększył się również zakres działania systemu AF, który wynosi od -3 do 18 EV.
Jak dla mnie to nie wiele różnic względem 70D.
To dobrze. Cena 70D spadnie i będzie można kupić dobry sprzęt jakim jest 70D taniej.
Na razie tkwię w 40D i 550D ;)
Niesamowite, 2016 rok, już nawet bezlustra m43 oferują nagrywanie w 4ki stabilizowane matryce a ci dalej swoje. Czy Canon naprawdę niezauważył rodziny Sony A7? A co z Sony 6300? Co z panasem gx8 czy nie Oly EM-5II? Jak już nosić kloca to za zbliżoną kasę jest Pentax k1.
Canonie - kopiesz sobie grób. Nokia też klepała wciąż to samo i to chociaż było użyteczne. Ale i tak nie pomogło.
@NocnyMarek
Bez urazy, ale K1 nie jest żadną konkurencją dla 80D, ani 80D konkurencją dla K1. To kompletnie inne aparaty. I wcale nie za zbliżoną kasę - Pentax jest 50% droższy.
Ja tam się cieszę, że nie ma 4K. Mi ono kompletnie niepotrzebne, a może przez to będzie mniej popularny i cena szybciej spadnie :)
Tak, planuję kupić ten aparat. Pewnie za jakieś dwa lata, ale zawsze.
@NocnyMarek
Jeżeli 80D nie spełnia Twoich oczekiwań to go po prostu nie kupuj…
Nie rozumiem po co do aparatu, który skierowany jest do ludzi bawiących się amatorsko fotografią wkładać 4K ? Osoba zainteresowana tą klasą sprzętu raczej nie posiada monitora, czy tv 4K aby cieszyć się pełną jakością, nie wspominając już o postprodukcji…
Zawsze możesz kupić 1DX II, który 4K oferuje. Oczywiście gdy już znajdziesz Swój wymarzony aparat, będziesz poszukiwał wymarzonego obiektywu. Najlepiej aby był bardzo lekki, gdyż nie lubisz dźwigać, bardzo jasny - to podstawa, MTF-y poszybowały tak wysoko, że zawiesiły Optyczne i cena nie przekraczała 2000zł, gdyż w tej cenie można już dostać Samyangi :)
Dla mnie możliwość nagrywania filmów w DSLR nie ma kompletnie żadnego znaczenia.
Do tego mam kamerę.
Ilość punktów ostrości również.
Jednak z ciekawością przeczytam test.
Super maszyna :)
„mgkiler”
Jak to brak różnic względem 70D? Przecież w tym aparacie wewnątrz wszystko jest nowe: nowa matryca, nowy układ AF, nowy wizjer, mechanizm lustra itd. Trzeba być ślepym by nie zauważyć różnicy.
Canon wykonał dobra robotę, zapowiada się niezły sprzęt, trzeba tylko poczekać aż cena spadnie.
Naprawdę nie wiem po co ludzie jak zwykle biadolą na brak 4K, ciągłe narzekania, aż się zbiera na mdłości.
Ferie są, dzieci się nudzą.
Uszczelki na gniazdach to jakaś kpina. No i za tę kasę mogli dać lepszy materiał niż plastik jak w low entry.
Następny chce gwoździe wbijać.
@kapitan zoom ... drewnianą :)))
Canon szybko 4K nie da, podobnie jak nie dawał długo 50P. Taka polityka. Istotniejsze jest, że wizjer i moduł migawki dali podobny/ten sam co w 7D II. Wychodzi na to, że wprowadzając pierwsze 7D trochę skundlili linię 2-cyfrową obcinając 60D w paru aspektach. Potem 70D jakby nieco powrócił na tory, teraz 80D ma część bebechów od większego brata. Czyżby jednak Canon poczuł wreszcie na karku oddech konkurencji i postanowił nieco popracować nad swoim sprzętem z tej półki?
Mnie najbardziej ciekawi czy matryca rzeczywiście jakoś konkretnie nowa, mam nadzieję, że niebawem będzie można coś o tym poczytać.
Świetny sprzęt.
Miałem krótki czas 70D. Wróciłem wtedy do 7D, a potem przesiadłem się zaraz na 7DmkII. Gdyby to się odbyło teraz pozostałbym na 80D - bez wątpienia!
Z tego krótkiego czasu używania 70D wciąż pozostaje mi tęsknota za rewelacyjną funkcjonalnością WiFi. Brak mi tego w 7DmkII jak cho... bardzo!!!
Co tu zrobić?
Brak 4K, to niestety wada, jeśli konkurencja oferuje to za mniejsze, czy trochę większe pieniądze. Fakt - niewiele osób ma telewizory i monitory 4K, ale sprzęt ten tanieje, a nie zapominajmy jeszcze np o monitorach wqhd, gdzie można już oglądać filmy w większej rozdzielczości niż 1080p. Poza tym do jakości full hd Canonom trochę brakuje (widać to w nagraniach architektury), chyba że 80D i nowe puszki ff to zmienią. Sama puszka i zmiany w stosunku do 70D wydają się dosyć ciekawe, ale cena $1200 za body już nie bardzo.
"Nie rozumiem po co do aparatu, który skierowany jest do ludzi bawiących się amatorsko fotografią wkładać 4K ? Osoba zainteresowana tą klasą sprzętu raczej nie posiada monitora, czy tv 4K aby cieszyć się pełną jakością" - serio?
Taki TV można mieć za 1/4 wartości tego lustra. 4K staje się standardem, wkrótce nie znajdziesz na rynku telewizorów z Full HD.
Można by przymknąć oko na przestarzałą technologię, gdyby była tylko bonusem, ale producent wyraźnie się powołuje na "profesjonalne" możliwości aparatu w tym zakresie, co jest ewidentnym nadużyciem. 4K po przeskalowaniu do 1080p pozwala uzyskać obraz ze znacznie większą ilością szczegółów, mniejszymi szumami i pełną informacją o kolorze 4:4:4, więc nawet obraz 4K z kompaktu będzie bardziej - stosując terminologię producenta - "profesjonalny".
@AdiS
"Osoba zainteresowana tą klasą sprzętu raczej nie posiada monitora, czy tv 4K aby cieszyć się pełną jakością"
Kurczę, za każdym razem jak jest mowa o 4k to jest ta sama śpiewka o monitorach, albo że filmowanie to w ogóle niepotrzebne bo od tego są kamery.
Ortodoksi fotograficzni nie chcą tego przyjąć do wiadomości, ale tryb filmowania w aparatach systemowych jest teraz pełnoprawną, wręcz kluczową funkcją i sposób jego implementacji jest dla sporej części klientów bardzo istotny.
Tu nie chodzi o rozdzielczość materiału wyjściowego, to nie jest pierwszo-, drugo- ani nawet trzeciorzędna zaleta nagrywania w 4k.
1) Materiał nagrywany w 4k wyeksportowany do 1080p jest dużo ostrzejszy i bardziej szczegółowy, niż nagrywany w 1080p
2) 4k pozwala na sensowną implementację stabilizacji programowej, która nie będzie obniżała jakości przy eksporcie do 1080p
3) 4k pozwala urozmaicić nawet amatorski film, poprzez stosowanie dwóch kadrów - szerokiego i wąskiego/zbliżenia wycinanego z tego większego
4) cyfrowe efekty przybliżania, przesuwania obrazu (cyfrowy slider) itp. bez straty jakości przy eksporcie do 1080p
W/w da się zrobić paroma kliknięciami w takim przykładowym darmowym iMovie, to nie są efekty dla profesjonalistów. To tak jakby mówić że fotografowanie w RAWach to tylko dla profi, amator to tego panie nie ogarnie. Amatorowi 4k pozwoli bez większego wysiłku zrobić dobry jakościowo 5-minutowy filmik z wakacji przy łapaniu materiału z ręki, bez statywów i innego ustrojstwa.
↑ @AdiS
Dajcie już spokój z tym 4K!!!
Jak go tak potrzebujecie, to idźcie do konkurencji, ale przestańcie biadolić!!!
Skoro rynek daje wybór, to z niego skorzystajcie.
Naprawdę jest baaaaaaaardzo dużo ludzi, którym to do niczego nie potrzebne!!!!
Drodzy Redaktorzy Optyczne.pl
W specyfikacji tego aparatu nie ma informacji, że posiada Interwałometr.
To tak pierwsze co zauważyłem. Przy porównywaniu aparatów ta informacja jest ważna - to ważna funkcja.
Gdyby było 4k, to można by jednocześnie filmować i fotografować śluby ? ...
@klausownik
"Dajcie już spokój z tym 4K!!!
Jak go tak potrzebujecie, to idźcie do konkurencji, ale przestańcie biadolić!!!"
1) Po to są komentarze pod artykułami, żeby komentować. Tu komentujemy pod newsem o prezentacji nowego modelu aparatu, więc odnosimy się do jego cech
2) Filmowanie od lat jest pełnoprawną funkcją aparatów, dla niektórych ważniejszą niż robienie zdjęć. Możesz rwać włosy z głowy (sądzać po awatarze już to zrobiłeś), ale kijem Wisły nie zawrócisz
3) "Daj już spokój z tym biadoleniem na komentarze pod artykułami!!! Jak ci się tak komentarze nie podobają, to idź na konkurencyjny portal, gdzie komentarzy nie ma. Naprawdę jest baaaaaaaardzo dużo ludzi, którym te narzekania na komentarze są niepotrzebne!!!!" :-)
@MatthiasWro
Ad. 1 - Masz rację.
Ad. 2 - Zauważam to samo w odwrotną stronę: "dla niektórych"
Ad. 3 - Też masz rację - nie podobają mi się często komentarze i po długiej przerwie, przy okazji 80D, znów je przeczytałem i znów... długo tego nie zrobię.
cyt. "Możemy też pobierać z aparatu zdjęcia w pełnej rozdzielczości."
A moglibyśmy w niepełnej... ludzki pan ten Canon ;)
I jeszcze podoba mi się to, że znów jest więcej własnych ustawień C, bo aż dwa. Aż, bo był tylko jeden w 70D.
komor - to musi być nowa matryca. W żadnym modelu Canona takiej nie było, bo przecież 750/760D nie mają pikseli do AF.
@ Husani
Pisałem subiektywnie, ale odniosę się do twoich uwag:
"Przecież w tym aparacie wewnątrz wszystko jest nowe"
Wszystko, że na pierwszy rzut oka można je pomylić gdyby zakryć logo
"nowa matryca"
24MP vs 20MP.
Sorry, ale mnie już dawno wystarcza 10MP.
Jedyne co mnie interesuje to czy poprawi się jakość (mniej szumów).
Co to znaczy nowa?
Przetwornik A/D w matrycy? Może BSI-CMOS?
Bo jak narazie to 4MP więcej co mnie nie interesuję jeśli nie ma to wpływu na ilość szumów i dynamikę tonalną.
"nowy układ AF"
70D miał 19 punktów AF.
Dla mnie wystarczająca ilość.
Większa ilość nie jest dla mnie aż tak istotna.
"nowy wizjer"
Większy?
Chyba nie. Oba mają 0.95x.
Jedynie pokrycie w 70D wynosi 98%, a w 80D 100%.
Dla mnie to nie jest duża zaleta.
"mechanizm lustra"
Co mi to daje?
7fps jest przecież w obu.
klausownik
19 lutego 2016, 09:36
Dajcie już spokój z tym 4K!!!
Jak go tak potrzebujecie, to idźcie do konkurencji, ale przestańcie biadolić!!!
--------------------------
Chyba nikt ni biadoli tylko komentuje i pisze co myśli - to źle?
Wszyscy maja trochę racji ale są to racje często subiektywne.
Mi akurat brak 4k w tym Canonie pasuje bo dzięki temu będzie tańszy a 4k znakomitej jakości bez cropa mam w Samsungu NX1.
Niemniej tego Canona planuję kupić celowo pod zakres tele jako, że w NX nie ma długich szkieł a nie zanosi się na to że będą szybko albo w ogóle - optyczni głoszą śmierć tego systemu.
Z drugiej strony jestem zawiedziony wszystkimi nowymi premierami bez wyjątku.
Żaden nowy aparat technicznie nie dorównuje pod każdym względem dwuletniemu Samsungowi NX1 - nawet lustrzanki.
Niektóre oferują więcej MP i matryce FF ale skąpią na filmowaniu, inne są powolne w kwestii trybu seryjnego i AF, a jeżeli już jako tako filmują to do zdjęć dysponują gorszymi matrycami i to wszystko po wyższych cenach
Wygląda na to że NX1 będzie jeszcze długo aktualnym technicznie sprzętem.
Wracając do Canona to mi akurat zależało na matrycy 24 MP i celnym oraz szybkim AF no i oczywiście dobrym wizjerze. To są aspekty niezbędne do fotografowania z tele obiektywami i to wydaje się być spełnione.
W sumie to podobny korpus bez video w ogóle, a tańszy bardziej by mi pasował.
Myślałem też nad Nikonem D7200 ale wydaje mi się bardziej klocowaty w ręce mniej wygodny i nie ma odchylanego ekranu oraz gorszy tryb LV.
Denerwuje mnie też przyciemniony wizjer kiedy aparat jest wyłączony.
Myślę, że ten 80D ma za zadanie wygrać konkurencję właśnie z D7200 właśnie i myślę, że to się może udać o ile za poprawą parametrów względem 70D pójdzie też korzystna CENA..
Nie mówię, że nie ma tu nic nowego.
Mówie, że dla mnie są to mało istotne zmiany.
Patrz ile było zmian względem np 20D vs 30D.
30D vs 40D
40D vs 50D
A 70D vs 80D to już... no nie da się ukryć, że zmian mniej.
Trochę jak 650D vs 600D.
Akurat dawanie za przyklad 20D i 30D jako zmian miedzy modelami jest przynajmniej niepowazne lub z braku wiedzy... To chyba mozliwie najgorszy przyklad jaki moze byc. Bo zmian tam bylo najmniej w dziejach foto chyba...
@siudym:
No to 10D vs 20D
30D vs 40D
40D vs 50D
Nie mam dokladnie w głowie co jaki aparat mial. To byl tylko przyklad.
Co nie zmienia sensu mojej wypowiedzi.
Nie jestem az takim gearfagotem by na pamiec wykluc specyfikacje.
"Patrz ile było zmian względem np 20D vs 30D."
No chyba żartujesz... Zmiany przy przejściu od 20D do 30D były kosmetyczne w porównaniu do zmian 70D vs 80D.
Dla mnie zupełnie nowy AF z dodatkowym pomiarem na matrycy, z dużą liczbą krzyżowych i czułych od f/8.0 byłby na tyle dużą zmianą, żeby mówić, że to fajna nowość.
A takie gadanie, że to żadna nowość bo mi wystarcza 10 Mpix, to po prostu... gadanie.
@Arek 19.02.2016 12:52
Zgadzam się z Tobą!
Ja rozumiem ideę komentarzy, ale oni po prostu muszą marudzić. A merytoryka... nie istnieje w ich wypowiedziach.
Chodziło mi o to, że zmiana z 20 na 24 megapiksele to co to za zmiana?
No bez przesady.
20% więcej pikseli. Z czego w szerz to juz w ogole 4% wiecej.
Jakby testy pokazały, że szumy są mniejsze o 1EV to wtedy mogę przyznać, że to spora zmiana.
A 4 megapiksele w tą czy w tą nie robi na mnie wrażenia.
Na razie czekam na testy.
Generalnie zamiast się odnieść do cąłej mojej wypowiedzi i ogólnego jej przesłania to każdy tylko czepia się tego mojego błedu z tym 20D vs 30D...
I jeszcze przekręcanie, z tym 10 Megapikseli co miałem na myśli.
Napisałem w komentarzu wyżej.
Już więcej nie prostuje.
Czytać ze zrozumieniem, a nie łapać za każde słowo.
Nie jestem też fanem liveview (prawie nigdy nie korzystam) dlatego subiektywnie mam prawo nie docenić takiej zmiany jak lepszy AF w matrycy.
Każdy piszę pod kątem tego co potrzebuje. Ja tego nie potrzebuje. Mam takie prawo.
Z mojego punktu widzenia i potrzeb: 70D jest wystarczalny, a 80D wiele nie wnosi.
Sporo osób pisało, że nie potrzebuje filmowania.
Inni pisali o braku 4K.
Każdy ma prawo oceniać w jego kategoriach i do żadnej z tych grup nic nie mam.
Ci co potrzebują 4K - mają prawo to wytknąć.
Ci co nie potrzebują - napiszą, że poprawa video, czy AF w matrycy to dla nich żadna zaleta.
I tyle.
AF robi wrażenie przy filmowaniu. Ja z wymianą 650D poczekam aż wsadzą to do linii trzycyfrowej i dołożą 4K.
mgkiler - a więc odnosząc się do całej Twojej wypowiedzi. Sensownych zmian w 80D w stosunku do 70D jest sporo. I to by było na tyle.
OK.
Peace ;)
Peace :)
Szanowni koledzy,
świat się zmienia i w ostatnich latach:
- dyskietki, płyty cd, płyty dvd wypierane są przez pamięci flash,
- odtwarzacze mp3, mp4 wypierane są przez smartfony,
- itd.
Przeglądając oferty producentów, chodząc po alejkach sklepowych ze sprzętem foto i rtv obserwuję coraz skromniejszą ofertę małych ręcznych kamer dla masowego użytkownika. Producenci dostrzegli konieczność uzupełnienia aparatu fotograficznego o funkcję filmowania. W ten trend wpisuje się również EOS 80D. Warto zauważyć, że zrobiono również dodatkowy krok do przodu oferując nam Power Zoom Adapter PZ-E1 jako dodatek do nowego obiektywu EF-S 18–135 mm f/3.5–5.6 IS USM, dzięki któremu można płynnie regulować zoom w trakcie filmowania. Udoskonalanie aparatu fotograficznego z funkcją filmowania to kierunek rozwoju, który wydaje się nie do zatrzymania. Wielu krytykuje ten trend uważając, że aparat jest do zdjęć a kamera do filmów i pewnie mają swoje racje. Lecz dotyczy to głównie zawodowców posiadających sprzęt z górnej półki, którzy zarabiają w ten sposób na chleb. Przeciętny miłośnik fotografii nie chce nosić dwóch zestawów: do zdjęć i do filmowania. Producenci to rozumieją i Canon to rozumie oferując nam nowy ciekawy EOS 80D.
Prognozujemy ?
80D >>> 8kPLN
:)
Fotoman, przejrzałeś specyfikację i komentarze? Chodzi właśnie o to, że Canon tego nie rozumie, oferując w aparacie za cenę FF - wideo gorszej jakości niż mają niektóre bardziej zaawansowane kompakty, a nawet smartfony.
Fajny sprzęt się zapowiada Tylko, że sam 70D to już bardzo dobry aparat, kompleksowy i chyba jeden z lepszych korpusów jakie Canon wypuścił przez ostatnie kilka lat. Czy 80D jest faktycznie tak potrzebny w ofercie? Nie wiem, ale uważam że Canon powinien raczej odświeżyć linię 6D/5D.
W przed sprzedaży w B&H 1.199 $
link
@druid
przecież oba wyjdą wkrótce. Poczekaj jeszcze chwilkę,
Dla mnie najważniejszym ficzerem w 80D jest dodanie trybu C2, gdyż istniejący w 70D C1 działa w bezużyteczny sposób. Prawidłowo jest w 6D. Reszta to nie jest nawet kosmetyka tylko samo pudrowanie i przebicie numeru. Gdyby dali 73D, jak w stylu Sony, to by było OK.
Zobaczymy co z tą matrycą - czy to krok do przodu czy do tyłu. Nie jest od Sony, więc miedzianych ani srebrnych ścieżek nie posiada, tylko aluminiowe. Gdyby z jego pikseli zrobić FF to miałby 24.2 x 2.56 = 62 Mpx, a to bardzo źle rokuje.
Może rzeczywiście do nagrywania vlogów to jest znacznie lepsze rozwiązanie, ale nie jesten vlogmanem i nie będę. Tylko że wtedy powinno podawać się w [%] ile miejsca zostało na karcie, a w ogóle to sloty powinny być 2. W amatorskich nikonach już od 4 lat są 2 sloty na karty SD.
Co 4 model warto zmienić puszkę. Tak z 40D na 80D :D
@Optyczne.pl (Arek) - pamiętajcie przy teście sprawdzić wpływ Dual Pixel CMOS AF na niejednorodności w matrycy.
@adawro,
O jakich niejednorodnościach piszesz? Cała matryca jest jednorodna:
" The EOS 70D features a newly-designed Canon APS-C CMOS sensor with 20.2 million pixels. All effective pixels on the surface of the EOS 70Ds sensor consist of two individual photodiodes, which are read separately for phase-detection autofocus and together for imaging. Dual Pixel CMOS AF is possible over 80% of the width and height of the Live View frame and is highly accurate without compromising on image quality. "
Więcej na: link
AdiS19 lutego 2016, 00:45....Nie rozumiem po co do aparatu, który skierowany jest do ludzi bawiących się amatorsko fotografią wkładać 4K ?
4k mozna wkladac jesli sie umie. Gorzej jak wklada sie 4k tylko po to zeby byl napis 4k a potem jak w 5D zapis 4k to nascie sekund bo sie grzeje wiec lepiej ograniczyc to juz w menu albo jak w 1dxmk2 wkladac 4 tylko na kartach za pierdylion zlotych do tego o pojemnosci liczonej w sekundach nagrania 4k poniewaz zeby sie nie grza usueli kodeki kompresji.
@***s***
A który 5D miał kiedykolwiek jakikolwiek zapis 4k? Bo mi się coś wydaje, że żaden.
@***s***
5D z 4K?? Coś Ci się chyba przyśniło :D
Sory - chodzilo mi o D5.
klausownik 19 lutego 2016, 09:36 Dajcie już spokój z tym 4K!!!
Tez tak po czesci mysle. Nie ma co biadolic o braku 4k ale fajnie by bylo gdyby choc dobry FHD 50p z full readout i bez cropa.
Chyba w końcu 50D doczeka się wymiany, ale zobaczmy najpierw, jak sprawuje się matryca. Niemniej ten AF (punkty, krzyżowość, pokrycie kadru, czułość od f/8 i od -EV) plus 24Mpix to wreszcie jest argument.
Nowe zdjęcia z tej puszki, także na wysokich czułościach:
link
link
Jak dla mnie interesujący jest ten układ AF - liczę, że w 6D mk.II będzie niewiele mniej punktów AF.
Powiem szczerze - czekałem bardzo co Canon pokaże w 80D, i jak tylko wyszedł to... kupiłem drugie 70D. Stosuję aparat głównie do filmowania, okazyjnie robię zdjęcia, dlatego zależało mi na sprzęcie, którym będę mógł robić jedno i drugie.
"4K" - fajnie by było mieć, gdyż po konwersji do FHD można uzyskać lepszą jakość, ale faktycznie cena sprzętów z 4K nie jest niska. Powiedzmy, że wystarczyłby mi porządny tryb FHD bez line skippingów i tak wielkich artefaktów.
"Dla mnie możliwość nagrywania filmów w DSLR nie ma kompletnie żadnego znaczenia. Do tego mam kamerę." - takie komentarze są śmieszne - Matryca APS-C daje efekt filmowy mniej więcej jak filmowa Super 35. Najtańsza kamera od Canona, która ma matrycę Super 35 i pozwala podłączać różne obiektywy dla różnych efektów to C100, który kosztuje przynajmniej 12K, a z funkcją DAF nawet i po 16K zł. Ta kamera nie ma nawet zaimplementowanych profesjonalnych kodeków, np. ProRes 422, używa zwykłego AVCHD. A Canona 70d dostałem za 2400zł - różnica w cenie ogromna, a klienci zamawiający u mnie film weselny na o zgrozo DVD i tak nie zauważą różnicy. Jak będę miał odpowiedni level to zapewne zainwestuję w kamerę.
"50p" - miło, ale podobno tylko jako MP4
"Filmowanie przez WiFi" - czy na pewno? w 70D przy włączonym WiFi nie działa tryb filmowy.
"24MPix" - dla filmowca kompletnie bez sensu. Szkoda, że nie ma wersji filmowej tego aparatu - z matrycą na przykłąd 10MPix - jakość wideo byłaby duuużo lepsza, no i mniejsze szumy. Profesjonaliści wiedzą, że megapiksele to nie wszystko (20MPix w 1Dx mark II). A tak w ogóle to prawdziwe MPix zaipisuje matryca Foveon z Sigmy. W przypadku matrycy z siatką Beyera powinno się mówić 24 megapele, ponieważ każdy punkt zapisuje tylko jedną składową koloru..
Później zauważyłem co wypuszcza Sony, i powiem szczerze - gdybym miał kupić 80d lub a6300 - zdecydowanie wyprałbym a6300 i dokupiłbym przejściówkę na EF, aby nie zmieniać szklarni. Teraz dlaczego:
4K - ostry obraz, nawet gdy będzie trzeba odszumić i tak zostałby ostrzejszy niż w Canonie
czyta obraz z całej matrycy! Idzie? Idzie! I to przy 24 Mpix (Mpel)
Minusy:
brak dotykowca - jednak na steadicamie jest to nieocenione przy zminie punktu ostrości (ostrzyciela jeszcze się nie dorobiłem :) )
słabsze aku - ale działają powerbanki!
No ale do tego jeszcze daleko - najpierw trzeba się dobrze nauczyć opowiadać historie i doinwestować w dźwięk.
Jak czytam że wadą zaawansowanej amatorskiej lustrzanki jest brak 4K to się zastanawiam kto się na tym forum wypowiada.
Canon EOS 80D to zaawansowany amatorski aparat fotograficzny a nie profesjonalna kamera.
Jestem ciekaw ilu z pośród krytykujących 80D za brak 4K wykorzystuje choć sporadycznie swoją obecnie posiadaną lustrzankę do kręcenia filmów i wie ile GB zajmuje trwający 1 minutę film w rozdzielczości 4K i ilu z pośród krytykujących ma w domu TV umożliwiający oglądanie filmów w tej rozdzielczości.
A jak ktoś zajmuje się kręceniem filmów to kupuje do tego celu kamerę a nie lustrzankę.
gszablowski 13 marca 2016, 19:34....Canon EOS 80D to zaawansowany amatorski aparat fotograficzny a nie profesjonalna kamera
.... i pewnie uzywasz Nokie 3210 ? Bo uwazasz ze telefon powinien byc do dzwonienia?
Reszta krytykuje bo teraz amatorski sprzet jak pokazuja inne firmy powinien byc bardziej uniwersalny. Inni pokazali ze dobry aparat moze tez krecic dobre filmy wiec po co zabierac ze soba aparat i kamere?
A ile jest aparatów APS-C nagrywających 4K?
Nikon D500 i Sony 6300
Otóż to.