|
|
|
Aparat: Sony NEX-5R
Parametry: 18 mm, f/5.6, exp. 1/15 s, ISO 200
Plik: JPEG, 4912×3264 pix, 3.5 MB
|
Aparat: Sony NEX-5R
Parametry: 18 mm, f/5.6, exp. 1/40 s, ISO 400
Plik: JPEG, 4912×3264 pix, 3.31 MB
|
Aparat: Sony NEX-5R
Parametry: 18 mm, f/5.6, exp. 1/60 s, ISO 800
Plik: JPEG, 4912×3264 pix, 3.56 MB
|
|
|
|
Aparat: Sony NEX-5R
Parametry: 18 mm, f/5.6, exp. 1/160 s, ISO 1600
Plik: JPEG, 4912×3264 pix, 3.78 MB
|
Aparat: Sony NEX-5R
Parametry: 18 mm, f/5.6, exp. 1/320 s, ISO 3200
Plik: JPEG, 4912×3264 pix, 3.73 MB
|
Aparat: Sony NEX-5R
Parametry: 18 mm, f/5.6, exp. 1/500 s, ISO 6400
Plik: JPEG, 4912×3264 pix, 4.31 MB
|
|
|
|
Aparat: Sony NEX-5R
Parametry: 18 mm, f/5.6, exp. 1/1000 s, ISO 12800
Plik: JPEG, 4912×3264 pix, 4.88 MB
|
Aparat: Sony NEX-5R
Parametry: 18 mm, f/5.6, exp. 1/2500 s, ISO 25600
Plik: JPEG, 4912×3264 pix, 5.41 MB
|
Aparat: Sony NEX-5R
Parametry: 33 mm, f/5.6, exp. 1/500 s, ISO 25600
Plik: JPEG, 4912×3264 pix, 2.78 MB
|
|
|
|
Aparat: Sony NEX-5R
Parametry: 44 mm, f/5.6, exp. 1/40 s, ISO 800
Plik: JPEG, 4912×3264 pix, 2.31 MB
|
Aparat: Sony NEX-5R
Parametry: 55 mm, f/5.6, exp. 1/50 s, ISO 800
Plik: JPEG, 4912×3264 pix, 2.63 MB
|
Aparat: Sony NEX-5R
Parametry: 18 mm, f/5.6, exp. 1/20 s, ISO 200
Plik: JPEG, 4912×3264 pix, 3.56 MB
|
|
|
|
Aparat: Sony NEX-5R
Parametry: 18 mm, f/5.6, exp. 1/30 s, ISO 200
Plik: JPEG, 4912×3264 pix, 3.31 MB
|
Aparat: Sony NEX-5R
Parametry: 18 mm, f/5.6, exp. 1/60 s, ISO 400
Plik: JPEG, 4912×3264 pix, 3.03 MB
|
Aparat: Sony NEX-5R
Parametry: 18 mm, f/5.6, exp. 1/250 s, ISO 1600
Plik: JPEG, 4912×3264 pix, 3.75 MB
|
|
|
|
Aparat: Sony NEX-5R
Parametry: 44 mm, f/5.6, exp. 1/200 s, ISO 3200
Plik: JPEG, 4912×3264 pix, 3.13 MB
|
Aparat: Sony NEX-5R
Parametry: 44 mm, f/5.6, exp. 1/80 s, ISO 800
Plik: JPEG, 4912×3264 pix, 2.84 MB
|
Aparat: Sony NEX-5R
Parametry: 44 mm, f/4.5, exp. 1/50 s, ISO 800
Plik: JPEG, 4912×3264 pix, 3.25 MB
|
|
|
|
Aparat: Sony NEX-5R
Parametry: 41 mm, f/5.0, exp. 1/100 s, ISO 800
Plik: JPEG, 4912×3264 pix, 2.72 MB
|
Aparat: Sony NEX-5R
Parametry: 55 mm, f/6.3, exp. 1/125 s, ISO 800
Plik: JPEG, 4912×3264 pix, 3 MB
|
Aparat: Sony NEX-5R
Parametry: 52 mm, f/5.0, exp. 1/80 s, ISO 800
Plik: JPEG, 4912×3264 pix, 3.28 MB
|
Nie lubię tego waszego najniższego poziomu wyostrzania. W każdym aparacie będzie kicha.
Na wysokich ISO jest bardzo fajnie, w zasadzie 3200 jest w pełni używalne.
Sony udowadnia, że nex 5n to był tylko fartowny przypadek.
Moje 3 grosze do dyskusji (i tak pozbawionej sensu bo nikt nikogo nie przekona). Twierdzenie jakoby aparat nie rozmywał zdjęć (bo przecież musiałby zapuścić jakiegoś blura - reductio ad absurdum) jest nieprawdziwe. Zdjęcia rozmywa proces odszumiania - różny w różnych aparatach. Wyostrzanie i odszumianie są ze sobą ściśle związane. Nie mam nic przeciwko najniższemu wyostrzeniu przy wyłączonym jednocześnie odszumianiu. W Sony niestety odszumiania nie sposób wyłączyć, dlatego zdjęcia znacznie tracą na jakości przez agresywne odszumianie (wiem, bo sam posiadam Sony).
Ładne placuszki od ISO 1600, tylko jeszcze śmietana i zestaw surówek. ;P
nikon p7700 nowy - go jakoscia zdjec pobije zobaczycie :-)
Gdyby zobaczył te foty >ISO400 śp. Andy Gibb niewątpliwie zaśpiewałby pewnie:
Tragedy. When the feelings gone and you can't go on
Its tragedy. When the morning cries and you don't know why
Its hard to bear, With no-one to love you youre Goin nowhere
Tragedy When you lose control and you got no soul
Its tragedy When the morning cries and you don't know why
Its hard to bear With no-one to love you youre
Goin nowhere
A w komentarzach jak zwykle trollowanie ;-)
wstępnie można napisać, że ma mniejsze ziarno niż w 5dmII
Zdjęcia są fatalnej jakości. Żenada.
fotoartysta | 2012-08-30 19:32:17 nikon p7700 nowy - go jakoscia zdjec pobije zobaczycie :-)
kazdy Nikon nawet jeden kompakt bije wszystkie fulfrejmy i mp3 od Sonego. to kazdy wie i nie trzeba tego pisac przy kazdym poscie.
A nawet pralki LG! ;)
Jest ok, raw zapewne będzie znacznie lepszy.
A co tu jest ok? Masakra. Kto robił te zdjęcia ? Co zrobił temu aparatowi, ze wyszły tak fatalne?
Faktycznie zdjęcia są kiepskie nawet na iso 800 - nie wiem czy odnoszę takie wrażenie, ale one nie są jakoś specjalnie wyostrzone i nie posiadają detali - wina odszumiania czy kiepskiej optyki ? może jedno i drugie ?
Ludzie, przecież to są jpg z przedprodukcyjnego egzemplarza, a wy znowu wieszczycie klęskę.
Eh kiedy zaczną się jakieś teksty na poziomie. Foty są tylko przykładowe. Nie są najgorsze nie są najlepsze, weźcie ludzie pod uwagę jakie tam było światło...To nie jest FF za 15tys tylko bezlusterkowiec za około 3tys. Wymagacie od aparatu dla przeciętnego człowieka aby miał iso 12800 użyteczne, jeszcze troche a kompakty będą jechane za to że isi 1600 jest nie użyteczne. Nikon już pokazał jakie robi ,,świetne" bezlusterkowce ciekawe co ,,wielki" canon pokaże. Sony zawsze będzie jechane bo to po prostu sony i już.
ciszy - przeczytaj notkę Sony:" ...urządzenie ma wszystkie zalety lustrzanki cyfrowej...dla pasjonatów fotografii, którzy z jednej strony cenią najwyższą jakość obrazu...odpowiedzialny za zapewnienie wysokiej jakości obrazu oraz niskiego poziomu szumów — nawet podczas zdjęć w słabo oświetlonych wnętrzach, przy ustawieniach czułości sięgających ISO 25 600" Jak będą rzucać takimi tekstami, że ich pudełeczka są super pro nie wiadomo jakie doskonałe, to wszyscy będą mieli ubaw. Znający wszystkie zalety lustrzanki cyfrowej, czy pasjonaci fotografii, czy fotografujący, którzy używają ISO25600 nie spojrzą na ten wynalazek.
Black Cat
"Znający wszystkie zalety lustrzanki cyfrowej, czy pasjonaci fotografii, czy fotografujący, którzy używają ISO25600 nie spojrzą na ten wynalazek".
Bo ci, którzy choć trochę znają się na fotografii, nie używają takiej czułości, chyba że nie ma innego wyjścia - niezależnie od tego, czy ktoś używa Canona, Nikona, Sony, Pentaxa, czy Olympusa. A w porównaniu do mojej A200 na ISO 3200 to 25600 w NEX-ie wygląda nieporównywalnie lepiej...
A tak w ogóle to NEX-6, choć nikt (może oprócz Szabli) nie wie jaki będzie dawał obrazek - to na pewno będzie jeszcze większe badziewie, bo to przecież Sony...
Black Cat@
Dziwne że Ty czytasz marketingową papkę która nie odbiega na plus ani na minus od konkurencji.
Przy wejściu np. systemu 1 Nikona pisano o jego reowolucyjności w taki sposób jak by miał obalić przynajmniej komunizm lub władzę w Korei Płn, :). Trochę dystansu!
Założę się o dobrą kawę że nowy NEX 5r będzie się sprzedawał proporcjonalnie lepiej w stosunku do krytycznych tu ocen :)
Co do powyżej przedstawionych zdjęć...hmm. Ja też bym potrafił zrobić np. Canonem 5D M III takie zdjęcia jak bym się postarał :)
poetanonclarus@
Będzie jeszcze większe badziewie i będzie się jeszcze lepiej Sony sprzedawał, a co niektórzy tutaj będą z tego powodu gryżli ziemię :) O tempora o mores !!!
...ja bym powiedział: standardowa dyskusja tutaj pod "pierwszymi zdjęciami" z Sony :):):)
Oj zdjęcia kiepściutkie. Placki, szumy.
Tyle stwierdzam po tytule notki.
Więcej napiszę, jak obejrzę jakiekolwiek zdjęcie.
:)
"The best images need the largest sensor" - he, he. :)
Sony od dawien dawna jest mistrzem we wprowadzaniu na rynek 5 wersji aparatów różniących się nieznacznie a zaraz potem kolejnych 5 wersji na tej samej zasadzie, a następnie wmawiania ludziom jakie to ważne są te różnice i dlaczego warto zapłacić więcej. Efekt jest taki, że mało kto łapie się w samych oznaczeniach ich produktów, a tak zwane różnice powodują jedynie to, że ludzie ślęczą badając co do czego i po co oraz ile warto zapłacić, bo funkcjonalność w zasadzie nie rożni się w ogóle jak już się zacznie robić zdjęcia. W gruncie rzeczy Sony więc nie produkuje aparatów tylko powody do rozważań i dyskusji, których główna wartość tkwi w wypracowanej filozofii jaki to ten a nie inny sprzęt jest zajefajny, co bynajmniej przekłada się na głównego klienta Sony - gościa tak zajaranego sprzętem, że robienie zdjęć jest tylko dodatkiem do jego obsługi.
Tak.
A standardem jest CX. :-)
O FF zapomnieli.
Widzę że już powoli zaczyna tutaj wkraczać ideologia... To tylko sprzęt fotograficzny, raz lepszy, raz gorszy :)
fotofan@
Nie wiem co tu jest takiego trudnego do ogarnięcia. Średnio wykształcony człowiek wie czego oczekuje a od przybytku głowa ponoć nie boli...
Fotofan - z wypowiedzi wnoszę, że jest Kolega bardzo dobrze zorientowany w meandrach specyfikacyjnych produktów sony. To szlachetne tak usilnie pochylać się nad zawiłościami polityki wydawniczej koncernu z którym nic nas nie wiąże. Bo zapewnie jest Kolega klientem innej wiodącej na rynku firmy, więc ten fotoekumenizm naprawdę musi wzruszać . No i wzrusza.
@fotofan
Wszyscy tak robią.
Widziałeś specyfikację nowego Fudżi F800EXR?
U Nikona to samo /S6400/.
hahaha, na iso3200 widzę gościa bez twarzy: link :-D
--------cube | na iso3200 widzę gościa bez twarzy: link -------
W dzisiejszych czasach bardzo łatwo stracić twarz. Nie tylko na ISO 3200. ;o)
"S O N Y
make.believe"
: ) ))
@zentaurus - "Średnio wykształcony człowiek wie czego oczekuje" - nie rozśmieszaj mnie, stań sobie przy półce foto w MM lub innym sklepie i postój z 20 minut, potem tu wróć i pogadamy.
A kto powiedział, że mnie z Son nic nie wiąże, może przekazuję po prostu sugestie kolegą z Sony, którzy dzielnie udzielają się na tym forum, poza tym nikt nie broni mi wygłaszać własnego zdania.
@dcs - wszyscy a może większość sprzedają ten sam, bardzo podobny lub bliźniaczy sprzęt pod swoją marką różniący się niewiele lub wcale a reszta to tylko marketing, przy czym porcjują technologię by sprzedać wszystko i to czego klient oczekuje. Na przykład aparaty o dużym rozmiarze sensora 35mm, choć te dawno powinny przestać istnieć bo ich produkcja nie wynika z tego, że to co oferują nie da się zastąpić, ale ludziom się wydaje, że tak jest i dlatego płaca chorą kasę za nikony d800 czy 5d III.
"Sony od dawien dawna jest mistrzem we wprowadzaniu na rynek 5 wersji aparatów różniących się nieznacznie..."
Następcy mało się różnią nie tylko u Sony.
link
Fotofan - rozmiar matrycy d800 to doprawdy drobiazg w porównaniu do matrycy mamiyi ZD czy leiki S2. W takim ujęciu czy nadal da się utrzymać tezę, że większy format matrycy nie oferuje niczego wyjątkowego. Myślę, że część z tych, którzy używają tego sprzętu z taką tezą by się nie zgodziła.
Odnosząc się do logorei sprzętowej; dobrze wybranego sprzętu szybko się nie zmienia. bo niby po co? Ja też nie rozumiem tego ciśnienia na zmiany. Il meglio è nemico del bene - jak to mawiają Inuici.
@dcs - ja nie pisze o następcach tylko o wprowadzaniu w tym samym lub bliskim czasie pięciu faktycznie mało różniących się od siebie modeli.
@westberg - wrzuć jeszcze parę cytatów, z pewnością świetnie to uwiarygadnia to co piszesz tym bardziej, że nie zrozumiałeś o co mi chodzi.
Przy poprzedniej generacji NEXów widać było pewien porządek: 3 (najtańsza i najsłabsza), 5 i 7 ("wszystkomająca" i najdroższa). Teraz pogubiłem się: C3, 5N, F3, 5R. Za niedługo pojawi się 6 "coś tam". Przypomina mi się gra w statki. Podajemy kod pola i trafiony lub nie. :)
Wyłapanie czym jeden aparat różni się od drugiego jest bardzo trudne. Porównywanie specyfikacji, którą posiadają Optyczni nic nie daje. W parametrach jest w zasadzie to samo. Ech.. Tylko marketingowy zawrót głowy.
Jedno jest pewne... tym aparatem nie da się zrobić gorszych zdjęć,
lepsze natomiast z pewnością, wiedzą o tym użytkownicy NEXa 5N :)
---- fotofan | @westberg - wrzuć jeszcze parę cytatów, z pewnością świetnie to uwiarygadnia to co piszesz tym bardziej, że nie zrozumiałeś o co mi chodzi. ----
Proszę bardzo:
Fotofan: "Na przykład aparaty o dużym rozmiarze sensora 35mm, choć te dawno powinny przestać istnieć bo ich produkcja nie wynika z tego, że to co oferują nie da się zastąpić, ale ludziom się wydaje, że tak jest i dlatego płaca chorą kasę za nikony d800 czy 5d III."
Czego nie zrozumiałem? A może Kolega wyraził coś czego zupełnie nie chciał?
Ludzie o co wam chodzi? Zdjęcia są ok biorąc pod uwagę, że to wersja przedprodukcyjna. Nie wierzę w to, że ten aparat będzie gorszy niż 5N, który mam osobiście i który robi świetnej jakości zdjęcia! Poczekam na pełny test i zam go przetestuje. Tymczasem proponuję troche dystansu. Sony jak zwykle jest opluwane, nie ważne jaki wątek i o czym artykuł.
Aha nie zapominajcie,że wyostrzanie ustawione na -.
Na szczęście balans bieli na Auto, a nie świetlówki ;)
r2mdi, pogubiłeś się, bo wrzuciłeś do jednego worka wszystkie modele. Może Ci pomogę?
2010: NEX-5, NEX-3
2011: NEX-5N, NEX-C3, NEX-7
2012: NEX-5R, NEX-F3
Jest kilka porównywarek, które świetnie dadzą sobie radę z porównywaniem.
I tak najlepsze są nowe oznaczenia manfrotto: Statyw MK294A3-A0RC2 co oczywiście ma sens ale przeraża. Poza tym po co się rozwodzić nad jakąś tam jakością,która obecnie produkowane sprzęta mają, lepiej skupić się na zdjęć robieniu:
link
@ Dzięki Szabla. Jakoś z tego wybrniemy. :)
Ale zwróć proszę uwagę, że te modele nie wychodzą w danym roku w jednym dniu. W związku z tym tzw. bebechy różnią się i to znacznie ponieważ Sony ma w zwyczaju ograniczać (czytaj profilować) funkcjonalność aparatu pod bardzo wąską grupę odbiorców. Przykładem jest np. wychylność ekranu. W 5N mamy ekran "znacznie mniej" wychylny niż w F3.
Dlaczego tak jest? Nie mogę tego zrozumieć. Przecież ten w F3 jest znacznie bardziej funkcjonalny. Skoro taki potraficie zrobić to dlaczego sztucznie ograniczacie funkcjonalność w innych modelach, które mają ruchomy ekran?
No chyba, żeby zdefiniować grupę odbiorców jako autoportecistów - patrz określenie modelu F3 jako "autoportretujący bezlusterkowiec".
Ja tego nie rozumiem. Nie wiem czy takie kryterium pojawia się w porównywarkach.
Wygląda na to, że większy wybór jest do ... /z punktu widzenia klienta/. Normalnie jak w rezerwacie apple.
Możesz mieć 2 fony 16 i 32 mb. Po jaką cholerę slot na SD. Już kiedyś był 2 pralki do wyboru, 2 lodówki, 2 samochody. Wtedy też byliście zachwyceni? /oczywiście ci z pokolenia przedneostradowego/.
Czy tylko u S Wam to przeszkadza?
ps.@ fotofan
Tu musiałeś się pomylić:
"może przekazuję po prostu sugestie kolegą z Sony"
Albo zgubiłeś "z" między sugestie a kolegą, albo przygotuj się na cięższą pracę na polskim.
r2mdi, ekran w NEX-F3 faktycznie podnosi się do góry o 180 stopni, gdy wcześniejszy NEX-5N podnosił się "tylko" o 80, ale za to w dół o 45 stopni, gdy F3 - 13 stopni.
Tańszy F3 kierowany jest do mniej zaawansowanego użytkownika, dla którego możliwość łatwego zrobienia sobie autoportretu jest - prawdopodobnie - ważniejsza od swobodnego fotografowania grzybów z poziomu gruntu. :)
Przyjmujesz taką hipotezę? :)
Gdy przyjrzysz się nowemu NEX-5R, zobaczysz że jego ekran wychyla się w górę jak F3 (180 st), a w dół jak NEX-5N czyli 50 stopni. To chyba dobrze? :)
Dodam wyraźniej, że NEX-5R pojawił się na rynku 8 miesięcy przed F3.
Nie wiecie jak to jest? - Wrzućmy skopane zdjęcia na portal, będzie mnóstwo komentarzy, nie ważne jakich. :) Marketingowcy Sony odkryli, że gorsze technicznie fotki przekładają się na skuteczniejszą reklamę. Półka w MM? Nie raz w poważniejszym sklepie zdarza się, że przychodzi klient z 10k pln i zupełnie nie wie co ma z nimi zrobić. Ale fakt - podobnie w przemyśle spożywczym - wszystko reklamują, a w sklepie 10 procent z tego nadaje się do jedzenia.
@Szabla
Co wy tam palicie?
@Szabla - w ostatnim komentarzu chciałeś napisać chyba 5N albo PO F3. Raczej to pierwsze.
Swoją drogą, właśnie jedna z sieci handlowych wprowadziła SLT i Nexy do oferty - i wydaje mi się, że w ciekawych cenach... :)
W Krk w Bonarce wystawiali dziś rano na półkę.
kazziz, masz rację - miało być "NEX-5N pojawił się na rynku 8 miesięcy przed F3".
dsc, inteligentny człowiek nie potrzebuje dymu, aby pisać z sensem. :D
@fotofan - I tak najlepsze są nowe oznaczenia manfrotto: Statyw MK294A3-A0RC2"
Przesadzasz - wystarczy wiedzieć co znaczy co. Przed myślnikiem masz typ statywu: MK294 (szybko załapiesz, że to coś mówi o wysokości), potem "A" jak amelinium i "3" jak trzy sekcje. Po myślniku masz typ głowicy "A0" i typ szybkozłączki "RC2".
Nie porównuj tego do oznaczeń Sony :)
Rzeczywiście prościzna :D
@ Dzięki Szabla za podanie liczb.
W jednym modelu jest "lepiej" kilka stopni w dół a w drugim kilka stopni w górę. W trzecim mamy ciut nowszą matrycę, w czwartym większy grip. W piątym kolejne "coś", a w szóstym jeszcze coś innego. :)
Moim zdaniem Wasza polityka marketingowa sprowadza się tak naprawdę do wyboru "wszystkomającego" modelu. Inaczej mam wrażenie, że nie nie mogę zaszufladkować się do żadnej z obecnych grup docelowych. Kupię coś poniżej NEXa 7 i będę cierpiał. :(
Ech... A może właśnie o to chodzi? :)
Swoją drogą przy obiektywach jest znacznie trudniej wprowadzać takie profilowanie i może stąd Sony jest takie ubogie w obiektywy?
Ale to przecież nie jest tak, że grupka facetów ustala, że teraz zrobimy tak, za rok dodamy to, a za dwa - tamto. Aparat zaprojektowany dzisiaj jest zamkniętą księgą. Jeżeli chcesz coś poprawić w jego konstrukcji, musisz poczekać do kolejnego projektu.
Piszesz o różnym stopniu wychylania ekranu. Przecież są firmy, które takie rozwiązanie mają w tanich modelach, ale już w zawodowych - nie. One też mają pomysł na aparat, ale inny niż Sony. :)
Co firma, to inne podejście.
Przykładowo: zobacz, ile kosztuje aparat z szybkością 10 kl/s w Sony, a ile gdzie indziej. :)
Narzekają na sony Nex ci którzy nigdy go nie mieli. Mam Canona 5 i Nexa5 z Sigmą 30/2.8 Daje radę, jak się umie robić zdjęcia. Po drugie nie wymagajmy od body za 800 zł cudów jeśli nie potrafimy wykorzystać tego co oferuje.
kazziz, jaką sieć masz na myśli?
no nie powiem, bo będzie, że tu ogłoszenia komercyjne podaję i sklep, w którym mój przyjaciel pracuje, zachwalam ;-) (btw. kolega kazał pozdrowić Szablę, który go wizytował w zeszłym roku w grudniu z panem P. i jego aparatem na H. - Szabla wie, o czym mówię).
Osobiście w NEXach nie podobało mi się w zasadzie tylko stosunek rozmiaru aparatu do rozmiaru obiektywu, na co fajną odpowiedzią są właśnie stałki Sigmy, aczkolwiek jak dziś zobaczyłem F3 to... zaskoczyło mnie ogromnie, że jest o tyle większy od 5N...
@Szabla.
"Piszesz o różnym stopniu wychylania ekranu. Przecież są firmy, które takie rozwiązanie mają w tanich modelach, ale już w zawodowych - nie. One też mają pomysł na aparat, ale inny niż Sony. :)
Co firma, to inne podejście. "
Zgadzam się z Tobą, że co firma to inne podejście i firma ma do tego prawo. Ja tylko trochę narzekam ze względu na tzw. inżynierskie widzenie świata. Skoro coś się udało zrobić (lub potrafimy to zrobić) i jest to dobre dla użytkownika to nie ma uzasadnionej potrzeby aby w przyszłości ograniczać funkcjonalność. Nie wierzę, że inżynierowie Sony nie potrafili zrobić w pełni odchylanego ekranu już w 5N. Myślę, że jednak widać tutaj palce marketingowców a nie inżynierów. Inżynierowie zrobiliby raz a dobrze. Tylko jak to potem sprzedawać?. :) Jakie wyciągnąć "atuty" w materiałach reklamowych? Sony nie jest tutaj wyjątkiem. Każda firma mając masowego odbiorcę zachowuje się mniej lub bardziej w ten sposób. Z mojego punktu widzenia szkoda, ale ja jestem tylko potencjalnym użytkownikiem.
Zastosowanie takiego ruchomego ekranu jak w F3 wymaga zwiększenia rozmiarów aparatu lub zwiększenia upakowania wewnętrznych elementów, aby zmieścić powiększone zaczepy ekranu. NEX-5R nie jest większy od NEX-5N, więc zmieniono budowę wewnętrzną.
Gdyby działo się tak, jak mówisz, znaczyłoby to, że nie ma postępu technologii. :)
Zrobić od razu coś, co jest idealne i nie potrzebuje udoskonalania?
Piękna wizja, ale nieprawdziwa. Na szczęście. :)
ucięło mi komentarz: i z Nex F3 już to 18-55 wygląda, z 5N niekoniecznie. Ale fajnie, że jest progress.
pod poprzednią notką o 5R też się cośtam naprodukowałem, rozwijając tę myśl.
Aaaaa, Kraków znaczy się. :D
kazziz, podawanie nazw sklepów nie jest niczym zabronionym, mamy wolność słowa. Ja planuję zakupy w Fotojokerze, ale chętnie skorzystam z ciekawszej oferty. I znajomy pewnie się ucieszy ;-)
Panie Szabla tudzież Rafiki - pytanie o kwestię techniczną. Wiadomo, że ten NEX ma hybrydowy AF, który łączy fazowy z kontrastowym. Czujniki fazowego AF są wbudowane w matrycę - czy ten kontrastowy AF ma wspomagać fazowy, ponieważ sam fazowy nie dałby rady tak, jak daje w lustrzankach, gdzie jest od tego osobny układ? Inaczej: czy to, że fazowy AF jest wbudowany w matrycę, a nie w osobny układ, przekłada się na to, że nie działa tak skutecznie i musi być wspomagany przez kontrastowy? Ciekawe jak wypadnie porównanie z fazowym w matrycy z Canona 650D...
Obydwa systemy nie pracują jednocześnie. Aparat sam decyduje, kiedy korzystać z kontrastowego, a kiedy z fazowego. Fazowy będzie aktywowany np. przy ciągłym AF, gdzie ma przewagę szybkości nad kontrastowym. Typowy system detekcji fazy, znany z lustrzanek, jest znacznie bardziej rozbudowany niż podobny system wbudowany w matrycę - generalnie będzie więc szybszy.
System zastosowany w NEX-5R ma inną budowę, niż ten, użyty w Canonach.
Jak dla mnie to ISO 25k jest lepsze niz 6k w A65. Mimo wszystko wole śnieg niż obraz olejny.
bez obaw ;-) to ja powiem tak: FJ wraz z drugą siecią mają wspólne akcje marketingowe (billboardowe) - ta druga.
co planujesz kupować?