Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Sony FE 50 mm f/2.5 G - test obiektywu

29 marca 2021

11. Podsumowanie


Zalety:
  • solidna i szczelna konstrukcja mechaniczna,
  • świetna jakość obrazu w centrum kadru,
  • bardzo dobra jakość obrazu na brzegu matrycy APS-C,
  • praktycznie zerowa poprzeczna aberracja chromatyczna,
  • umiarkowana dystorsja,
  • prawidłowo korygowana koma,
  • znikomy astygmatyzm,
  • umiarkowane winietowanie na matrycy APS-C,
  • bardzo dobra praca pod ostre światło,
  • dość szybki, cichy i celny autofokus.

Wady:
  • trochę problemów z podłużną aberracją chromatyczną,
  • duże winietowanie na pełnej klatce,
  • wygórowana cena.


Nie mam żadnych wątpliwości, że Sony FE 50 mm f/2.5 G to obiektyw udany i każdy, kto zdecyduje się na jego zakup, będzie zadowolony z efektów zdjęciowych. Jego największym problemem może być cena wynosząca 3300 zł połączona z bardzo silną wewnętrzną konkurencją. Przecież praktycznie w tej samej cenie możemy kupić jaśniejszego i solidnie wykonanego Zeissa Sonnara 1.8/55. Nie daje on tak ostrych obrazów, ale jest lubiany przez użytkowników systemu Sony FE i przez swoje światło zachęca do bardziej kreatywnych zabaw z głębią ostrości. Co więcej, posiadacze mniej zasobnych portfeli, zamiast patrzeć na Sony 2.5/50G, zdecydują się na zakup cztery razy tańszego i także jaśniejszego modelu Sony FE 50 mm f/1.8.

Dlatego powtórzę to, co pisałem w podsumowaniu testu modelu FE 40 mm f/2.5 G. Myślę, że Sony zdecydowanie zwiększyłoby zainteresowanie trójką zaprezentowanych marcu 2021 roku obiektywów serii G, gdyby ich ogniskowe różniły się od siebie trochę bardziej.

----- R E K L A M A -----

W obecnej sytuacji, posiadacz pełnoklatkowego bezlusterkowca firmy Sony, chcąc kupić obiektyw o ogniskowej z przedziału 40–55 mm ma do dyspozycji ofertę kilkunastu obiektywów wyposażonych w autofokus. Obawiam się, że modele Sony 2.5/40 oraz 2.5/50 będą najrzadziej wybieranymi modelami z tej grupy ustępując znacznie tańszym lub/i jaśniejszym modelom Sony oraz konkurentom ze stajni Samyanga, Sigmy oraz Viltroksa. A przecież na placu boju jest jeszcze prawie drugie tyle obiektywów manualnych…


Obiektyw do testów wypożyczyła firma:
Sony FE 50 mm f/2.5 G - Podsumowanie

W testach wykorzystujemy studyjne lampy błyskowe i światła stałego firmy Quadralite dostarczone przez sklep Foto-Tip.pl.
Sony FE 50 mm f/2.5 G - Podsumowanie Sony FE 50 mm f/2.5 G - Podsumowanie