Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Firma Sony poinformowała, iż oprócz obiektywu Sony E 20 mm f/2.8 w tym roku ma odbyć się jeszcze premiera przynajmniej 5 innych modeli przeznaczonych do bezlusterkowców Sony NEX. Dodatkowo w każdym następnym roku rodzina obiektywów systemowych ma powiększać się o 5 kolejnych produktów.
Niestety nie zdradzono na razie jakie to będą obiektywy. Wiemy jedynie, iż wśród tegorocznych nowości znajdą się modele sygnowane logotypem Carl Zeiss oraz literką G.
Jeżeli to będą same CZ to dla większości amatorów do których te aparaty są skierowane będą i tak niedostępne cenowo. Wydawać po kilka koła za obiektyw może ktoś kto zarabia na fotografii.
To ja poproszę o jasnego zomma FF coś chociażby jak Sony Carl Zeiss Vario Sonnar 24-70 mm f/2.8 T* SSM tylko ze stabilizacją i power zoomem, co pozwoliłoby mi zainwestować w Sony NEX-FS700. O cenie nie dyskutuję. Wiem, że coś porządnego nie będzie mało kosztować.
A to ciekawe. Moim zdaniem, jedno drugiego nie wyklucza. A może płynnego mechanicznego zooma też nie można używać ? Zresztą tej tezie przeczy chociażby fakt, że sony w kicie z tą kamerą i inną NEX-FS100 oferuje kompletnie badziewny obiektyw stabilizowany Sony E 18-200 mm f/3.5-6.3 OSS. Prawda jest więc zupełnie inna. A mianowicie, że porządnego takiego obiektywu nie ma. Więc może, zamiast wymyślać tego rodzaju teorie, lepiej byłoby pomyśleć aby coś takiego było w ofercie ?
jarek - zakres 24-70 na cropie jest słabiutki. O wiele cieplej przyjąłbym jego odpowiednik, czyli np. 16-50. Gdyby pojawiło się na mocowaniu E w wersji power zoom ale ze stałym 2.8 a nie ciemnością egipską, byłby bardzo fajnym "kitem" do FS100/FS700. Obecnie w zasadzie wyłącznie ułomne adaptery, żeby mieć sensowne szkła. Poza tym, panie Szabla, skoro się nie stabilizuje, to czemu większość ma OSS? Ja bym chętnie kupił obiektyw bez stabilizacji i bez AF za połowę ceny :) niestety tylko Samyang ma coś takiego w ofercie - i korzystam. Poza tym - czy FS100 poprzez LANC będzie oferować sterowanie zoomem w obiektywach z power zoomem? Logika mówi, że powinien, ale...
Stwierdzam fakt, że w profesjonalnym filmowaniu używa się ciężkich statywów, a nie stabilizowanej optyki, ot co. No i nie zajmuję się projektowaniem obiektywów. :D
"jarek - zakres 24-70 na cropie jest słabiutki". Kamery, o których pisałam to jak pewnie wiesz, nie jest typowy crop. Tak więc taki obiektyw byłby bardzo dobrym rozwiązaniem.
FS100 ma crop mniejszy niż 1.5, praktycznie jak APS-C canona. Więc jak najbardziej typowy crop. Ale oczywiście jak kto woli :) Onegdaj królowa wesel zaczynała się od 40paru mm w przeliczeniu, więc czemu nie, dla mnie to o wiele za ciasno i ekwiwalent 24-70 uważam za doskonały zakres.
azimut Większość amatorów kupuje aparat z kitowym obiektywem i są zadowoleni, jakiś 5% użytkowników lub mniej sięga po kolejny obiektyw, a oni wolą dopłacić za jakość niż kupowac kolejne badziewie tyle, że z inną ogniskową
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
Może tak jakieś jasne tele do portretu, makro, bo z czymś powyżej 50 to tu cienko.
Wątpię, dotychczasowe przecieki mówiły raczej o standardowym zoomie "G", szerokim cajsie (14mm?), standardowym cajsie (32mm?) i cajsie portret/makro, (60/2.8?). Piątym pewnie jest 20-stka.
Jest dobrze :)
Jeżeli to będą same CZ to dla większości amatorów do których te aparaty są skierowane będą i tak niedostępne cenowo. Wydawać po kilka koła za obiektyw może ktoś kto zarabia na fotografii.
@azimut "Wydawać po kilka koła za obiektyw może ktoś kto zarabia na fotografii"
Skwituję to krótko: etam :-)
@azimut To zależy czy to jest 3-4 koła czy 8.
Zależy również od tego, czy to małe koła czy duże. :P
Ciemność, widzę ciemność.
Aż takich tanich nie będzie :D
To ja poproszę o jasnego zomma FF coś chociażby jak Sony Carl Zeiss Vario Sonnar 24-70 mm f/2.8 T* SSM tylko ze stabilizacją i power zoomem, co pozwoliłoby mi zainwestować w Sony NEX-FS700. O cenie nie dyskutuję. Wiem, że coś porządnego nie będzie mało kosztować.
Kamer filmowych się nie stabilizuje :P
A to ciekawe. Moim zdaniem, jedno drugiego nie wyklucza. A może płynnego mechanicznego zooma też nie można używać ? Zresztą tej tezie przeczy chociażby fakt, że sony w kicie z tą kamerą i inną NEX-FS100 oferuje kompletnie badziewny obiektyw stabilizowany Sony E 18-200 mm f/3.5-6.3 OSS. Prawda jest więc zupełnie inna. A mianowicie, że porządnego takiego obiektywu nie ma. Więc może, zamiast wymyślać tego rodzaju teorie, lepiej byłoby pomyśleć aby coś takiego było w ofercie ?
jarek - zakres 24-70 na cropie jest słabiutki. O wiele cieplej przyjąłbym jego odpowiednik, czyli np. 16-50. Gdyby pojawiło się na mocowaniu E w wersji power zoom ale ze stałym 2.8 a nie ciemnością egipską, byłby bardzo fajnym "kitem" do FS100/FS700. Obecnie w zasadzie wyłącznie ułomne adaptery, żeby mieć sensowne szkła.
Poza tym, panie Szabla, skoro się nie stabilizuje, to czemu większość ma OSS? Ja bym chętnie kupił obiektyw bez stabilizacji i bez AF za połowę ceny :) niestety tylko Samyang ma coś takiego w ofercie - i korzystam.
Poza tym - czy FS100 poprzez LANC będzie oferować sterowanie zoomem w obiektywach z power zoomem? Logika mówi, że powinien, ale...
Stwierdzam fakt, że w profesjonalnym filmowaniu używa się ciężkich statywów, a nie stabilizowanej optyki, ot co.
No i nie zajmuję się projektowaniem obiektywów. :D
mav | 2013-01-31 19:35:52
"jarek - zakres 24-70 na cropie jest słabiutki". Kamery, o których pisałam to jak pewnie wiesz, nie jest typowy crop. Tak więc taki obiektyw byłby bardzo dobrym rozwiązaniem.
FS100 ma crop mniejszy niż 1.5, praktycznie jak APS-C canona. Więc jak najbardziej typowy crop. Ale oczywiście jak kto woli :)
Onegdaj królowa wesel zaczynała się od 40paru mm w przeliczeniu, więc czemu nie, dla mnie to o wiele za ciasno i ekwiwalent 24-70 uważam za doskonały zakres.
azimut
Większość amatorów kupuje aparat z kitowym obiektywem i są zadowoleni, jakiś 5% użytkowników lub mniej sięga po kolejny obiektyw, a oni wolą dopłacić za jakość niż kupowac kolejne badziewie tyle, że z inną ogniskową