Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

OM System M.Zuiko Digital ED 90 mm f/3.5 Macro IS PRO - test obiektywu

8 lutego 2023

7. Koma, astygmatyzm i bokeh

OM System M.Zuiko Digital ED 90 mm f/3.5 Macro IS PRO nie ma żadnych problemów z komą. Obrazy diody wyglądają praktycznie tak samo w centrum kadru jak i w jego rogach i to niezależnie od tego, jakiej przysłony użyjemy oraz od tego, czy pracujemy samym obiektywem, czy też podepniemy do niego telekonwerter. Brawo!

E-M5 II, 90 mm, f/3.5, centrum E-M5 II, 90 mm, f/3.5, róg
OM System M.Zuiko Digital ED 90 mm f/3.5 Macro IS PRO - Koma, astygmatyzm i bokeh OM System M.Zuiko Digital ED 90 mm f/3.5 Macro IS PRO - Koma, astygmatyzm i bokeh
E-M5 II, 90 mm, f/5.0, centrum E-M5 II, 90 mm, f/5.0, róg
OM System M.Zuiko Digital ED 90 mm f/3.5 Macro IS PRO - Koma, astygmatyzm i bokeh OM System M.Zuiko Digital ED 90 mm f/3.5 Macro IS PRO - Koma, astygmatyzm i bokeh
E-M5 II, 180 mm (TC), f/7.1, centrum E-M5 II, 180 mm (TC), f/7.1, róg
OM System M.Zuiko Digital ED 90 mm f/3.5 Macro IS PRO - Koma, astygmatyzm i bokeh OM System M.Zuiko Digital ED 90 mm f/3.5 Macro IS PRO - Koma, astygmatyzm i bokeh


Żadnych zastrzeżeń nie mamy także do korygowania astygmatyzmu. Średnia różnica pomiędzy poziomymi i pionowymi wartościami funkcji MTF50 wyniosła 4.2%, co uznajemy za wartość leżącą na granicy poziomu bardzo małego i małego. Co ważne, wada ta nie zwiększa się istotnie, gdy do obiektywu podepniemy telekonwerter.

----- R E K L A M A -----

Wygląd obrazów pozaogniskowych jest w testowanym obiektywie ładny. Jedna rzecz, do której można mieć jakieś zastrzeżenia, to jaśniejsza obwódka, która pojawia się już na maksymalnym otworze względnym.

Z jednej strony mała matryca Mikro 4/3 ułatwia walkę z winietowaniem mechanicznym, z drugiej strony nasze zastrzeżenia w tej kwestii budziła stosunkowo długa i wąska obudowa obiektywu. I faktycznie dało się to we znaki, bo winietowanie mechaniczne na f/3.5 jest spore, a jednocześnie wciąż widać je wyraźnie po przymknięciu przysłony do f/5.0.

E-M5 II, f/3.5, centrum E-M5 II, f/3.5, róg
OM System M.Zuiko Digital ED 90 mm f/3.5 Macro IS PRO - Koma, astygmatyzm i bokeh OM System M.Zuiko Digital ED 90 mm f/3.5 Macro IS PRO - Koma, astygmatyzm i bokeh
E-M5 II, f/5.0, centrum E-M5 II, f/5.0, róg
OM System M.Zuiko Digital ED 90 mm f/3.5 Macro IS PRO - Koma, astygmatyzm i bokeh OM System M.Zuiko Digital ED 90 mm f/3.5 Macro IS PRO - Koma, astygmatyzm i bokeh
E-M5 II, f/7.1, centrum E-M5 II, f/7.1, róg
OM System M.Zuiko Digital ED 90 mm f/3.5 Macro IS PRO - Koma, astygmatyzm i bokeh OM System M.Zuiko Digital ED 90 mm f/3.5 Macro IS PRO - Koma, astygmatyzm i bokeh