Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Canon EOS 5D Mark III - firmware 1.2.1

Canon EOS 5D Mark III - firmware 1.2.1
30 kwietnia
2013 09:30

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami firma Canon udostępniła aktualizację firmware do lustrzanki EOS 5D Mark III. Producent dotrzymał słowa i aparat z nowym oprogramowaniem oferuje możliwość przesyłania nieskompresowanych danych video (YCbCr 4:2:2, 8-bit) z aparatu za pośrednictwem złącza HDMI.

Aktualizacja wprowadza jeszcze wiele innych zmian, a ich pełną listę prezentujemy poniżej:

  1. Możliwość korzystania z wyjścia sygnału HDMI bez kompresji.
  2. Możliwość automatycznego ustawiania ostrości w środkowym punkcie AF, gdy aparat jest używany z obiektywem i konwerterem, których łączna maksymalna wartość przysłony wynosi f/8.
  3. Zwiększenie szybkości ustawiania ostrości podczas korzystania z oświetlenia wspomagającego AF emitowanego przez lampy błyskowe Speedlite.
  4. Usunięcie problemu powodującego „zawieszanie się” monitora LCD i wyświetlanie komunikatu Err 70 lub Err 80 w przypadku wykonania zdjęcia w trybie Live View lub w trybie filmowania.
  5. Usunięcie problemu występującego w przypadku aktywowania ustawienia priorytetu serii zdjęć podczas fotografowania z wielokrotną ekspozycją, który powoduje krótką przerwę między szóstym zdjęciem a resztą serii.
  6. Usunięcie problemu powodującego wyświetlanie błędnych informacji w wizjerze podczas fotografowania w trybie sekwencji naświetlania.
  7. Usprawnienie komunikacji z bezprzewodowym przekaźnikiem danych WFT-E7.
  8. Jeśli obrazy zostaną pomyślnie przesłane za pośrednictwem protokołu FTP przez bezprzewodowy przekaźnik danych WFT-E7, zostanie wyświetlone oznaczenie „O”. Jeśli obrazy nie zostaną pomyślnie przesłane za pośrednictwem protokołu FTP przez bezprzewodowy przekaźnik danych WFT-E7, zostanie wyświetlone oznaczenie „X”.
  9. Usunięcie problemu powodującego nieprawidłowe działanie aparatu w przypadku korzystania z karty Eye-Fi.
  10. Usunięcie problemu powodującego błędne wyświetlanie wartości ogniskowej w danych EXIF zdjęć wykonanych przy użyciu obiektywu EF 24–70 mm F4L IS USM.
  11. Usunięcie problemu uniemożliwiającego poprawną aktualizację oprogramowania sprzętowego obiektywu.
  12. Usunięcie błędów w menu w języku arabskim.
  13. Usunięcie błędu powodującego zmianę przez aparat wartości mikroregulacji AF na −8.
  14. Usunięcie błędu uniemożliwiającego pełne wyświetlanie instrukcji ekranowych w przypadku wybrania maksymalnego limitu wartości w pozycji „Setting the ISO Speed Range for Auto ISO” (Ustawianie zakresu czułości ISO dla automatycznej regulacji czułości ISO).
Szczegółowe informacje znajdziecie na poniższych stronach:


Komentarze czytelników (32)
  1. cube
    cube 30 kwietnia 2013, 09:52

    nooo ładnie ładnie, zwłaszcza AF przy f/8... :-)

  2. nadzorca2
    nadzorca2 30 kwietnia 2013, 10:54

    Widzę, że wszystko powoli wraca do normy... w czasach analogu Minolta i Canon byli przodownikami nowinek technicznych nie do końca sprawdzonych a Nikon był konserwatystą. Pogoń za klientem spowodował, że Nikon się pogubił w tej gonitwie ale na szczęście powraca na podium będąc liderem w lustrzankach 35mmm. To jest w tym momencie nie ważne porównywanie D800 z 5D mk III ważne jest, że Nikonowi możemy powoli zacząć ufać jak kiedyś zwłaszcza po zmianie oprogramowania D800... teraz jest świetnie.

  3. qbic
    qbic 30 kwietnia 2013, 12:16

    Oddech ML na plecach C....

  4. mav
    mav 30 kwietnia 2013, 14:56

    Raczej BMCC :)

  5. grang
    grang 30 kwietnia 2013, 16:09

    D800 to świetny aparat ale niezmiernie cieszę się że Canon wsłuchał się dla odmiany w opinie klientów i 5D MkIII posiado to co jest obecnie faktycznie potrzebne zarówno do robienia super fot jak i niesamowitych filmów!

  6. czary44
    czary44 30 kwietnia 2013, 17:22

    Wszystko pięknie tylko kiedy Canon pozbędzie się bandingu ze swoich matryc?

    Nie powiem, obraz z nowej piątki jest na wysokim poziomie ale jak się chce wyciągać pełne DR z klatki to prędzej czy później dopadną nas "piękne" linie psujące wszystko :(

  7. thorgal
    thorgal 30 kwietnia 2013, 19:41

    @czary44

    Canon moglby kupowac matryce Sony. Ale honor nie pozwala...

  8. druid
    druid 30 kwietnia 2013, 22:10

    Aha, szczególnie tą 24 mpix z a77. Chyba jedna z najgorszych matryc obecnie na rynku :(

  9. gustawgustaw
    gustawgustaw 1 maja 2013, 01:04

    matryce sony w body canona......? to by się canonowi nie opłaciło... bo musiał by kupić licencje od nikona żeby RAW-y odszumować, zakres tonalny poprawić - lepiej niech będzie jak jest :)

  10. Nikoś
    Nikoś 1 maja 2013, 02:34

    przestanie gadac o tym bandingu - roznicami miedzy 5d a D800 mozna bylo sie podniecac rok temu, jak testy porownawcze obiegly caly swiat. Tematem jest tu co inneg. SZKODA JEDNAK ZE jedynie 8 bitów a 10....

  11. 1 maja 2013, 14:24

    D800 to swietny aparat do studia. Swoja szczegolowoscia nie ma sobie rownych wsrod lustrzanek FF. 5d mark3 to nieco inny aparat i w moich oczach przeznaczony do innej fotografi. Lepiej sprawdzi sie w sporcie i w trybie wideo:)

  12. tarapa
    tarapa 2 maja 2013, 14:59

    @czary44 - fotografujesz tym aparatem? robisz tylko testy? czy może w ogóle go nie posiadasz?

    Problem - efekt, bandingu występuje w zasadzie tylko wtedy kiedy chce się go na siłę uzyskać i było to pisane już pierdylion razy.

    Pisanie że Nikon nie ma bandingu jest śmieszne bo żaden fotograf nie wykonuje zupełnie niedoświetlonych zdjęć aby je później forsować o 5 czy więcej EV z zupełnej czerni, chyba że zupełnie zielony w temacie hipster - dla robi to dla popisu.
    Jeśli scena jest choćby "w miarę" powtarzam - w miarę poprawnie naświetlona przy wyciąganiu o ludzkie wartości tj. 2-2.5EV żaden banding się nie pojawia - przynajmniej mi się nie udało go uzyskać, chyba jestem kiepskim fotografem? w takim razie, że nie mszcze się w ACRże, tylko poprawnie z wyczuciem naświetlam.

    Znam kilku ślubniaków pracujących na wysokim poziomie, i jak słyszą o "bandingu" to błogi śmiech i ogarnia, a pracy ułatwionej z DR nie mają - białe suknie... wiadomo co się przy nich dzieje w cieniach, zreszta w takich sytuacjach jest zasada że sie lekko przeswietla aby czerń w cieniach nie byla, a później ściąga biele na dół - sprawdza się to duzo bardziej niz wyciaganie czerni co produkuje w ów partiach ziarno.

    Tak czytając podobne fanabierię można odnieść wrażenie że idealnym aparatem dla niektórych byłby - taki który robi wszystko sam, wykonuje zdjęcia w totalnej ciemnicy lepiej niż noktowizor i przy okazji smaży frytki :/

    Kiedyś cyfracy narzekali że ich cykadełka mocno odstają rozpiętością tonalną od analogów - dostali HDRI i DRI, aby choć w pewnych sytuacjach zatrzeć różnice, dostali DR rzędu 7-8EV w jednej klatce prosto z aparatu - teraz już i to nie wystarcza i oczekiwania sprowadzają się do tego aby "Jotpeg" miał DR rzędu ludzkiego oka 16EV.

    To tyle tego OT.

  13. qbic
    qbic 2 maja 2013, 22:35

    -_-

  14. hasky
    hasky 4 maja 2013, 08:24

    tarapa - a ty tak piszesz jakbyś nigdy nie fotografował innym aparatem jak Canon.
    Jak się nie ma co się lubi , to się lubi co się ma... ;D

  15. tarapa
    tarapa 4 maja 2013, 10:56

    I tu całkowicie mylna teza, bo miałem też "N", a posiadam obecnie równolegle także "P" ze względu na IS w puszce i współpracę ze witażowymi szkłami.

  16. James Bond
    James Bond 4 maja 2013, 15:50

    @tarapa
    Oni nie mają, ani nigdy mieć nie będą 5D3 czy D800. Jest kilku właścicieli N, którzy gdy pojawia się coś od C od razu szukają dziury w całym, i odwrotnie ... Ja przeczytałem info o nowym sofcie do mark III, zrobiłem update i nie dyskutuję z wszechwiedzącymi posiadaczami Nikona typu D90 itp Tobie też to samo radzę.

  17. stem
    stem 4 maja 2013, 17:46

    A ja muszę ponarzekać na nowy soft. Wgrałem i następnego dnia robiłem film na ślubie. 4 razy w ciągu dnia aparat po prostu się zawiesił (w momencie kiedy był włączony). Ekran w trybie filmowania nagle gasł i nie można było korzystać z live view, ani nawet przeglądać zdjęć. Nie pomagało wyłączenie i ponowne włączenie aparatu. Dopiero wyciągnięcie baterii pomagało i aparat się resetował. Nie wiem dlaczego tak się dzieje, ale przed aktualizacją nigdy nic podobnego nie miało miejsca. Czy ktoś zaobserwował podobne dolegliwości? Chyba kanoś się pospieszył z wypuszczaniem tego...

  18. czary44
    czary44 5 maja 2013, 02:07

    @tarapa, troszkę mniej jadu w zadawanych pytaniach i byłoby milej :)

    Te zdjęcia robiłem w 50% na 5Dmk1 i 40% na 5dmk3 10% na 20D: link
    Obrabiałem rawy z różnych aparatów i wiem co piszę. Wysokie czułości są bardzo "czyste", tego nie zaprzeczę.
    Popatrz tylko na test Optycznych:
    5dmkIII: link
    NEX6: link
    Natywne ISO100 w piątce jest gorsze od matrycy APS-C w bezlusterkowcu!!
    Przy S/N=1 jest porównywalnie ale przy S/N=2 to już przepaść wynosząca prawie 2EV!!
    I to widać podczas obróbki, a pamiętaj, że ta tabelka nie informuje o liniowym charakterze szumu.

    Ściągnij sobie rawy z NEXa 6 z tej strony: link

    Zobaczysz co można wyciągnąć. I nie chodzi tutaj o jakieś totalne niedoświetlenie. Chodzi o to, że w reporterce nie możesz zrobić HDR, więc chciałbym uzyskać efekt zbliżony do ludzkiego oka z jednej klatki. Kapiszi? :)
    Piątki się nie pozbędę bo do zarabiania na kotlecie jest bardzo dobra ale na codzień i do pejzażu okazuje się być lepsza marka, z której jeszcze do niedawna się śmiałem, że powinni skupić się jednak na telewizorach :D

    @James Bond, kto to są oni? Popadasz w jakąś paranoje.

    @stem, dziś na "kotlecie" zarejestrowałem 40to sekundowy film na nowym sofcie, dla kolegi, który zainteresowany jest filmowymi możliwościami tej puszki na dużych czułościach. Nic się nie działo. ISO 12800 wygląda bardzo ładnie.

  19. czary44
    czary44 5 maja 2013, 02:22

    Jeszcze podrzucę dwa przykłady:
    link
    link
    Podczas szybkiego focenia często jesteś zmuszony do robienia fot pod silne światło, a obiekt/postać jest słabo doświetlona, użycie lamp niemożliwe lub zepsuło zdjęcie. Czy nie ładniejsze byłyby te foty gdyby zachowała się choćby delikatny zarys firanki na oknie? Moim zdaniem byłoby to bardziej prawdziwe/naturalne. Te foty swobodnie "funkcjonują" i bez tego ale skoro da się stworzyć matrycę, która podoła temu to czemu nie :)

  20. stem
    stem 5 maja 2013, 10:49

    @czary44 No właśnie nie dzieje się to nagminnie, ale dopiero po jakimś czasie filmowania. Jak wspomniałem w ciągu całego dnia zdarzyło się to 4 razy, w tym w jednym ważnym momencie. Dziwi mnie to, że potrafią do 600d i 60d zrobić soft, z którym nie ma żadnych problemów (co prawda ma mniej możliwości), a do profesjonalnej puchy o wartości 6 takich aparatów wypuszczają jakiś bubel...

  21. James Bond
    James Bond 5 maja 2013, 11:50

    @stem
    U mnie też 1.2.1 działa bez żadnych problemów. Szukałem na forach i też nikt takiego problemu nie zgłaszał. Może karta pamięci ?

  22. stem
    stem 5 maja 2013, 12:33

    Wątpię, bo używałem 5 różnych. Co prawda wszystkie SanDisk Extreme 45mb/s SD, ale wątpię że to od tego. Dziwna sprawa

  23. tarapa
    tarapa 5 maja 2013, 13:17

    @czary44

    Widzisz testy testami u mnie legendarnych pasków nie widze w normalnym użytkownaiu, co prawda zainspirowany pogawędką zrobiłem wczoraj TEST a dokładnie zdjęcie pokoju z oknem w kadrze na które to zmierzyłem światło po czym z zupełnej czerni forsowałem kaloryfer z pod okna o 5EV (więcej się nie da) - i TAK pojawiły się paski, ale co z tego? skoro zrobiłem wszystko żeby tak się stało, w codziennym fotografowaniu taka sytuacja nigdy nie będzie miała miejsca.... i z w/w powodu testy wszystkie traktuje jako syntetykę podglądową - a nie jako wyrocznię.

    Zalinkowane przez Cienie porównanie nic zupełnie mi nie mowi (kreski, kropki, tablice) i za żadne skraby świata nikt mi nie wmówi że NEX - APS-C jest lepsze od FF - obojętnie jakiej, nawet jeśli jakieś kropki na jakiejś tablicy przy ISO 100 są na korzyść tego pierwszego - to cała reszta niestety pochodzi z innej bajki.

    Odnośnie zalinkowanych przykładów, czasem jednak prześwietlenie musi ustąpić lekkiemu niedoświetleniu w celu kompromisu jakie detale zamierzasz później wyciągać ze sceny, w tym przypadku korekta na minus, później podciągnięcie cieni przy jednoczesnym skręceniu światła i było by git.

    Odnośnie reporterki zupełnie, ale to zupełnie nie jest potrzebna przy niej rozpiętość rzędu ludzkiego oka! pierwszy raz słyszę! poważnie, spłaszczanie światła jakimś broń boże HDRami w tej kategorii było by niczym gwałt.
    Pozwolę sobie zalinkować jako jeden zapewne z tysięcy przykładów link temu reportażowi ujmuje to że Autor nie trzymał się rozpietości 16EV?

  24. tarapa
    tarapa 5 maja 2013, 13:19

    jeszcze raz, bo coś się...
    link

    tyle ode mnie na temat.

    Pozdrawiam!

  25. czary44
    czary44 5 maja 2013, 14:51

    Skoro Ty "tyle w temacie", to pozwolisz, że ja jeszcze słówko.
    Po pierwsze każdy lubi co innego i ja uważam, że w reporterce dynamika jest równie ważna jak w każdej innej fotografii. Link który podesłałeś nie jest dobrym przykładem, fotografie te są bardzo ciekawe ale są cz-b, a fotografia cz-b i do tego "nie kotletowa" rządzi się innymi prawami. Tam twarz może być w cieniu w kotlecie NIE!
    Wybacz ale chyba posiadamy inne puszki, u mnie już przy 2EV widać banding jak na dłoni. Szczególnie przy ISO200, które jest najlepsze do odzyskiwania świateł (dlatego optymalizator D+ działa od tej czułości). Natomiast ISO100 ma czystsze cienie ale gorsze światła i nie trzeba wiele by też zobaczyć banding.

    Wiem jak naświetlać tą puszką, a jeśli chcesz mnie pouczać to pokaż mi swoje portfolio bo jak na razie widzę, że tylko teoretyzujesz, a ja podaję konkrety.
    Oto kolejne (o których pisałem akapit wyżej), pełna rozdzielczość:
    ISO100 link
    ISO200 link

    Nie są to skrajne przypadki, bo ekspozycja jest na 0, natomiast suwaki światła i cieni są na maksa. A co by było jakby klatki były choćby lekko niedoświetlone? Nie powiesz mi że zawsze idealnie naświetlasz :)
    Popatrz na to:
    ISO100 -2/3EV link
    Zatem aby uzyskać w światłach na ISO100 prawie tyle samo informacji co na ISO200, mamy tak samo zapaprane cienie. I kolorowy szum i tak już jest lekko odszumiony, można więcej, ziarno luminacji też można lekko usunąć, lekko bo tracimy detale ale linie pozostaną.

    A teraz Ty pokaż swoje okno :)

  26. czary44
    czary44 5 maja 2013, 14:56

    Tutaj jeszcze scenka bez korekcji, ekspozycja na 0, tak abyś miał pogląd jak to wyglądało przed obróbką :)
    ISO100 link

  27. James Bond
    James Bond 5 maja 2013, 16:36

    @czary44
    Czy pod każdym artykułem musisz zacząć temat bandingu u Canona, nie możesz tego przeżyć czy co ? Zupełnie nie na temat. Masz Canona 5D3 zaktualizowałeś firmware to podziel się opinią a nie jakieś pierdoły wypisujesz.

  28. czary44
    czary44 5 maja 2013, 23:03

    @James Bond, znowu popadasz w paranoje. Pokaż mi artykuł pod którym piszę o bandingu w Canonie. Najlepiej ten "każdy artykuł" hahaha :D

  29. James Bond
    James Bond 6 maja 2013, 01:03

    Proszę bardzo i skończ ze swoja paranoją o bandingu.
    Sony SLT-A99 - pierwsze zdjęcia
    czary44 | 2012-09-12 16:21:17
    Mogę porównać te sample z 5D mk III bo zanabyłem drogą kupna. Otóż uważam że algorytmy w jpg są dużo lepsze niż papka z 5D mk III. Korzystam z rawów i tam z dużego rawa można sporo wycisnąć ale dość szybko widać banding nawet na ISO100. Małe RAWy do wyciskania są bezużyteczne bo cienie mają zielony zafarb. A tu podjaśniałem jpgi i nie zauważam bandingu. Zobaczymy co pokażą RAWy z tego soniacza.
    A najbardziej interesują mnie sample z SONY RX1, który rzekomo ma tą samą matrycę :)

  30. czary44
    czary44 6 maja 2013, 12:24

    Hahaha naprawdę zadałeś sobie trud odszukania tego wpisu? I to nazywasz "każdym artykułem".

    Robisz OT i strofujesz mnie, który pisze konkrety o aparacie którego dotyczy ten artykuł.
    Uważam że banding to największa wada tego aparatu i producent tego nie poprawi w nowym sofcie. Piszę to abyś poją o co kaman.

    Kole Cię w oczy temat, to nie czytaj.
    A kysz TROLU!!!

  31. DonYoorando
    DonYoorando 8 maja 2013, 03:04

    kole w oczy nie temat tylko twoja ignorancja tematu. jak zobaczysz suwaczki to musisz nimi pomajstrować a później marudzić. coś jak bass na max, treble na max a później dziwnie gra muzyka. limity zakresu tonalnego matrycy są i warto je znać. można tu powalczyć z raw i powyciągać coś ze świateł oraz dla ratunku z cieni. i od tego są te suwaczki. myślisz, że kolesie z canona-aparatu są tacy gupi, że suwaczków zrobionych przez kolesi canon-soft nie zauważyli. dlatego zdjęcia z aparatu wychodzą okrojone.

  32. czary44
    czary44 8 maja 2013, 11:22

    @DonYoorando, wybacz ale ignorancją wykazujesz się osobiście w stopniu zaawansowanym. Podałem sample, na których banding widać jak na dłoni, a soft którego użyłem to ACR. Gdybyś sobie zadał odrobinę trudu i zobaczył exif... Przy okazji wymień monitor bo może Twój sam podjaśnia cienie i suwaczki Ci nie potrzebne.
    W każdym teście Canona na Optycznych, opisany jest ten problem. Ani raz nie napisałem, że to jest straszne i przerażające ale jest i bywa, że w zwykłej scenie z życia wziętej się pojawia, nawet przy niewielkich czułościach. Dla Twoich oczu już ostatni sampel, klatka była lekko niedoświetlona, bądź tak łaskawy i popatrz na ubiór Pana Młodego:

    ISO500 link

    I co? Czysto? A tu suwaczki wcale na maksa nie były. Takich scenek z kolorowymi ciapami w cieniach i liniowym szumem, nawet przy ISO100 mógłbym mnożyć, bo dużo foce tym aparatem.
    Uważam temat za wyczerpany.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.