Warsztaty z fotografii produktowej
Sklep Fotoforma zaprasza wszystkich chętnych do udziału w cyklicznych jednodniowych warsztatach produktowych „Fotografuj ze smakiem”. Ich pierwsza odsłona odbędzie się 25 maja w Warszawie, w PLASTERSTUDIO. Nad zapleczem technicznym warsztatów będzie czuwała Fotoforma wraz z firmą Canon, a wszystko to pod okiem doświadczonego fotografa Bruno Fidrycha.
Informacja prasowa
![]() |
Masz za sobą pierwsze kroki w fotografii reklamowej i chcesz rozwijać swoje umiejętności dalej? Weź udział w cyklicznyh jednodniowych warsztatach produktowych „Fotografuj ze smakiem”. Ich pierwsza odsłona odbędzie się 25 maja w Warszawie, w PLASTERSTUDIO. Cykl organizowany jest przez Fotoformę, oficjalnego prodealera marki Canon.
Fotografia reklamowa to jedna z najciekawszych i najtrudniejszych gałęzi przemysłu fotograficznego. Odpowiednie uchwycenie produktu w celu podkreślenia jego charakteru jest tak samo trudne, jak ważne. Aby przybliżyć tajniki fotografii studyjnej, Fotoforma, oficjalny prodealer marki Canon, postanowił zorganizować cykl jednodniowych warsztatów w Warszawie. – Nasze serię szkoleń kierujemy do osób, które wiążą swoją przyszłość z fotografią reklamową. Na warsztach będize można się dowiedzieć jak można szybko i łatwo osiągnąć bardzo dobre efekty przy zastosowaniu często zaskakująco prostych środków. Oczywiście by móc w pełni zrozumieć omawiane zagadnienia wskazana jest pewna doza wiedzy o funkcjonowaniu aparatu, oraz wpływu przesłony, czasu, czułości czy ogniskowej na powstający obraz. Innymi słowy warsztaty adresowane są do osób średniozaawansowynych w fotografii – mówi Rafał Pacuła, organizator warsztatów.
![]() |
W czasie zajęć omawiane będą zagadnienia związane ze źródłami światła, oraz ich wpływem na powstające zdjęcia. Zademonstrujemy również sposoby kontrolowania światła, odbić i cieni, a uczestnicy warsztatów, pod okiem doświadczonego fotografa Bruno Fidrycha, będą mogli spróbować swoich sił w fotografii kulinarnej, produktowej i reklamowej. – Pokażemy i nauczymy uczestników jak korzystać z improwizowanych technik oświetlenia, nietypowych źródeł światła, ze studyjnych lamp błyskowych oraz niedrogich, zdalnie sterowanych, systemów reporterskich lamp błyskowych. Dzięki naszym warsztatom uczestnicy będą mogli wejść na kolejny poziom umiejętności dający ogromne możliwości w fotografii reklamowej – mówi Bruno Fidrych, szkoleniowiec i były wieloletni fotograf Gazety Wyborczej.
Nad zapleczem technicznym warsztatów będzie czuwała Fotoforma wraz z Canonem. Na warsztatach udostępniony zostanie najwyższej jakości sprzęt firmy Canon. Podczas zajęć teoretycznych i praktycznych obecny będzie Robert Woźniak z Canon Polska, tłumaczący wszelkie niuanse techniczne, związane z wykorzystaniem sprzętu w fotografii reklamowej. – Chcemy by warsztaty były doskonałe pod każdym względem. Pragniemy więc uczyć uczestników nie tylko technik fotografowania ale i obsługi sprzętu, który ma ogromne, a często niewykorzystywane możliwości. Stąd na warsztaty zaprosiliśmy Roberta, który jak mało kto zna sprzęt Canona – podkreśla Rafał Pacuła.
Koszt warsztatów to 450 zł. Proces zgłoszeń odbywa się poprzez kontakt mailowy z organizotorem. Zgłoszenia należy przesyłać na adresrafal.pacula@fotoforma.pl. Organizatorzy przewidują ograniczoną liczbę miejsc.
Data: 25 maja 2013 roku, Warszawa
PLASTERSTUDIO, Al. Lotników 1 na terenie Zakładu "Czołówka" Wytwórni Filmów Dokumentalnych i Fabularnych w Warszawie
Główne bloki tematyczne:
- fotografia kulinarna
- fotografia przedmiotów do zastosowań reklamowych
- elementy fotografii wnętrzarskiej
Plan warsztatów:
-
Teoria:
- omówienie źródeł światła i ich wpływu na powstawanie cieni oraz odbić
- omówienie sposobów kontrolowania i modelowania światła,
- omówienie obiektywów Tilt/Shift oraz zagadnień modelowania płaszczyzny ostrości
- przygotowanie aparatu do pracy: ustawienia, personalizacja
- dobór odpowiedniego obiektywu
- wykorzystanie unikalnych funkcji programu EOS utility do czyszczenia matrycy i poprawy wad optyki
- praktyczne wykorzystanie zdalnego sterowania aparatem
- sposoby oświetlania planu zdjęciowego w celu uzyskania konkretnych, z góry założonych efektów
- sposoby kompensacji oświetlenia zastanego w celu uzyskania naturalnych efektów,
- improwizowane techniki oświetlania i nietypowe źródła światła
- studyjne lampy błyskowe
- wykorzystanie bezprzewodowego systemu małych i mobilnych reporterskich lamp błyskowych w celu osiągnięcia efektów porównywalnych do użycia profesjonalnych lamp studyjnych
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
I o takie właśnie warsztaty by mi chodziło, chociaż akurat tutaj trochę odstraszająca jest informacja, że adresowane są "do osób, które wiążą swoją przyszłość z fotografią reklamową". Natychmiast staje przed oczyma gromada "profi-och-i-ach-fotografów", wyposażonych w wypasiony supersprzęcior FF, z pogardą patrzących na skromnego uczestnika, trzymającego w ręku jeszcze skromniejszą lustrzankę APS-C. Ta perspektywa zniechęca do udziału a w dodatku chyba nie jest adekwatna do zasadniczej idei warsztatów, skoro w innym miejscu organizatorzy mówią, że:
"wskazana jest pewna doza wiedzy o funkcjonowaniu aparatu, oraz wpływu przesłony, czasu, czułości czy ogniskowej na powstający obraz. Innymi słowy warsztaty adresowane są do osób średniozaawansowynych w fotografii " - czyli jednak nie tylko do jakichś "absolutely - profi"?
Ale zdecydowanie popieram takie inicjatywy i życzę organizatorom sukcesu organizacyjnego i finansowego!
Ps: szkoda tylko, że nie podano godziny rozpoczęcia (i przewidywanego zakończenia) warsztatów.
Szkoda że do patronatu nad "czuwaniem" nie przystąpił neutralny organizator. Ale dobre i to...
Uważam że zdjęcia promujące ten artykuł są nieprzyzwoite. Przecież w tej szklance jest ewidentnie ALKOHOL! A jeśli młodzież zobaczy to co będzie? Namawianie młodzieży do picia podpada pod jakiś paragraf przecież, a poza tym jest niemoralne, oraz lewacko liberalne.
Dodatkowo, przecież wiemy że jak facet fotografuje szklankę z alkoholem to tak naprawdę chodzi o to że chce się po prostu nawalić. To wynika z biologii, nie można od tego uciec - patrzysz flaszka, myślisz muszę się natrąbić jak atom. Tak. Te warsztaty powinny być zakazane. Wstyd mi za Optyczne, że promują takie rzeczy...
@marcin wuu - "Dodatkowo, przecież wiemy że jak facet fotografuje szklankę z alkoholem to tak naprawdę chodzi o to że chce się po prostu nawalić. To wynika z biologii, nie można od tego uciec - patrzysz flaszka, myślisz muszę się natrąbić jak atom."
Nie mierz swoja miarka. Jezeli w kazdej szklance widzisz alkohol i patrzac na nia od razu chcesz sie nawalic, to wyglada na to ze masz problem.
@marcin wuu, tu masz adres:
link
Good luck!
@rolech Wildze ze nie załapałeś sensu wypowiedzi mrcina wuu. Lektura poprzednich wątków o warsztatach powinna ci pomóc zrozumieć.
rolech, najpierw pocdzytaj co pisano pod wantuchem a potem tu: link
a tu dla soniaka10, idealnie trafiony: link
@Soniak10 - odnośnie twoich wątpliwości. Warsztaty są organizowane dla wszystkich, którzy mają podstawowe pojęcie o fotografii i interesuje ich proponowany zakres tematyczny. Jak przy każdych warsztatach, pojawią się na nich ludzie z różnym poziomem wiedzy i z różnym sprzętem. Co do sprzętu, to żadnej pogardy nie będzie bo nawet gdyby miała się pojawić osoba ze słabszym sprzętem to będziemy mieli kupę sprzętu, który udostępnimy na warsztaty.
@Fotoforma_War: dzięki za wyjaśnienie. Mam nadzieję, że takie jednodniowe warsztaty będą powtarzane częściej? Po urlopie chętnie bym z czegos takiego skorzystał, jeżeli tylko terminy nie będą kolidowały z czymś innym. Pozdrawiam
@Soniak10 - w założeniu będą to warsztaty cykliczne, odbywające się raz na miesiąc. Informacji o kolejnej edycji szukaj na naszej stronie internetowej, facebooku, albo pytaj u źródła czyli pod mejlem podanym w tekście :)
@Fotoforma_War: dzięki.