Tokina AT-X PRO DX 12-28 mm f/4 już w sprzedaży
Polski dystrybutor marki Tokina – krakowska firma Delta – poinformowała o wprowadzeniu do sprzedaży obiektywu Tokina AT-X PRO DX 12-28mm f/4. Model ten zaprezentowany został na początku roku i jest następcą obiektywu AT-X 124 PRO DX II 12-24 mm f/4.
Specyfikacja techniczna obiektywu jest już dostępna w naszej bazie:
Informacja prasowa
Już w sprzedaży!
![]() |
19 lipca 2013 r. Polski dystrybutor marki Tokina – krakowska firma Delta – wprowadziła do sprzedaży długo oczekiwany obiektyw Tokina AT-X PRO DX 12-28mm f/4. Model ten zaprezentowany został na początku roku i jest następcą obiektywu AT-X 124 PRO DX II 12-24 mm f/4.
Tokina AT-X PRO DX 12-28mm f/4 to ultraszerokokątny zoom przeznaczony dla aparatów z matrycą formatu APS-C, będący następcą obecnego AT-X 124 PRO DX II 12-24 mm f/4. W odróżnieniu od poprzednika oferuje szerszy zakres ogniskowych przy zachowaniu równie wysokiej jakości obrazu. W jego konstrukcji optycznej zastosowano między innymi dwie soczewki asferyczne oraz dwie soczewki niskodyspersyjne. Ułatwieniem będzie również wygodna funkcja One Touch Focus Clutch Mechanism, która pozwala na błyskawiczne przełączanie się z automatycznego trybu ostrzenia na manualny i odwrotnie. W trybie AF świetnie spisywać się będzie nowej generacji cichy silnik SD-M (Silent Drive-Module). Współpracuje on z czujnikiem magnetycznym GMR, który zwiększa szybkość i precyzję nastawiania ostrości. Nowy obiektyw dostępny jest z mocowaniami Nikon F. Wersja Canon EF będzie w sprzedaży od sierpnia.
Wraz z wejściem na rynek nowego obiektywu Tokina, swoją odsłonę będzie również miała polska wersja oficjalnej strony internetowej marki. Pod adresem www.tokinalens.pl dystrybutor informować będzie o aktualnościach, specjalnych wydarzeniach i nowych produktach. Ogromną popularnością cieszy się również oficjalny profil na Facebooku www.facebook.com/tokinapolska.
Dystrybutor marki Tokina w Polsce już teraz zapewnia wszystkim użytkownikom pełne wsparcie techniczne. Uruchomiony został autoryzowany serwis, w którym posiadacze obiektywów skorzystają z profesjonalnych usług, bez konieczności odsyłania sprzętu do serwisów europejskich. Wszelkie szczegóły oraz procedura serwisowa dostępne są na polskiej stronie marki: http://www.tokinalens.pl/wsparcie/serwis .
Od tej pory zarówno entuzjaści fotografii, ceniący łatwe w obsłudze i solidne obiektywy, jak i profesjonaliści sięgający po dobrze zbudowane i niezawodne w każdych warunkach szkła, będą mogli nabyć pełną gamę obiektywów Tokina unikając trudności z serwisowaniem sprzętu w Polsce.
Tokina to popularna i wysoko ceniona japońska marka, która w dobie gwałtownego rozwoju fotografii cyfrowej nadal pozostaje synonimem doskonałych technicznie patentów. Producent wykorzystuje do produkcji najbardziej zaawansowane konstrukcje optyczne oraz najnowsze dostępne technologie, które w połączeniu z nowoczesnym designem i łatwością użytkowania tworzą niezwykle solidne produkty.
Cena detaliczna z VAT: 2190,00 PLN.
Gwarancja: 24 miesiące.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Powiększanie zakresu w górę przy tego typu obiektywie mija się z celem. Dodatkowe 4 mm nic tam nie wnoszą. Zamiast tego powinni dać 2 mm w dół i zakres 10-24 mm byłby ok.
Gdzie, tak dawno zapowiadane 70-200/4?
@druid
Z jednej strony masz rację, ale z drugiej wiele osób ma stare dobre szkła od analoga zaczynające się od 28 mm.
Po wejściu formatu DX, można było wyrwać używki 28-70 za względnie niewielkie pieniądze, bo dla reporterów stały się za wąskie.
Myślę że przy proponowanej cenie, obiektyw znajdzie sporo nabywców. A po odjęciu podatku od nowości, gdy stanieje poniżej 2000, jeszcze więcej. 12-24 wiele osób sobie chwali, tu ma być jeszcze lepiej (słyszałem "urban legend" o aberracji, ale korzystając z pożyczonego egzemplarza, nie miałem z nią problemów).
Skoro Tokinę 116 można z powodzeniem używać na pełnej klatce (od mniej więcej 15mm) to pytanie jak ten obiektyw się sprawdzi pod tym względem.
Stoję właśnie przed wyborem szkła UWA. Właściwie to musze skompletować całą szklarnię od zera bo powoli wszystkiego się pozbywam.
Tokina pozwala na całkowitą rezygnację z innych szkieł pod cropa i budowanie zestawu obiektywów z myślą o analogu i pełnoklatkowej lustrzance w przyszłości...
Ciemny i kiepski początek....
"Tokina to popularna i wysoko ceniona japońska marka" - właściwie niepotrzebne jest dopisywanie "japońska" bo i tak wszystko robią (albo brandują i projektują) japończycy, Tokina, Sigma, Olympus, Panasonic, Ricoh, Canon, Nikon, Fujifilm... ;)
W Europie mamy Leica i Hasselblad, którzy mając ceny z czasów gdy na miasto 50 tys. przypadało 5 fotografów, co mogło mieć swój urok, oczywiście, ale świat się zmienił.
Szkło ciekawe, zapewne światło 4 wynika z jakiegoś kompromisu, możliwe że aberracje i koma będą niezauważalne.
Manolo, ale sprawdź jeszcze takie marki jak Samyang i Samsung
noworries, chodzi ci o to, że sięga aż do 28mm i łatwo to połączyć z czymś typu 28-70 albo 24-70 albo stałkami szeregu 35, 50, 85, 100 etc.?
Tak na marginesie - zna ktoś jakieś testy poprzedniczki (czyli 12-24) na FF? Pytam o coś sformalizowanego, a nie o foty przykładowe.
Mam Nikona D3200 i szukam czegoś szerokiego. Bardzo kusi mnie Tokina 11-16/2.8, bo lubię czasami zrobić takie zdjęcia: link Zakres 11-16 jest bardzo kiepski, nie dość, że na wycieczkach trzeba co chwilę zmieniać szkiełko, to automatycznie muszę kupić jakiegoś spacerzooma do uzupełnienia zakresu. Myślałem na uzupełnieniu Tokiną 16-28/2.8 ale nie chcę targać takiego grzmota, szczególnie, że w najbliższym czasie będę korzystał z wybitnie małego body.
Póki co widze to następująco: 12-28/4 + 35/1.8 lub 1.4 + 50/1.8 + 70-300/4-5.6 lub 85/1.8. I chyba to będzie najlepszy kompromis. A body w następnej kolejności.
@noworries
Polecam nikkora 10-24, zrobiłem nim np takie zdjęcie: link (Himalaje). No i oczywiście przecudna Sigma 10/2.8, ale to rybie oko.
Link nie teges, to jeszcze raz. link
Radyo, dla mnie Nikkor za drogi i chyba nie jest wart tych pieniędzy. Poza tym jakoś wolę stałe światło. 24mm na długim końcu to trochę mało, kolejnym szkłem będzie prawdopodobnie 35/1.8 lub 40/2.8 macro.
@noworries
Jak już zbierzesz całą szklarnię, którą trzeba będzie wozić takim wózkiem, jaki posiadają ludzie starsi udający się do Lidla lub Biedronki na zakupy, a także jak Ci się już ta zabawa znudzi /co jest dosyć częste/. Daj znać, to może jakąś stałkę odkupię, bo mam tylko jedną. No chyba, że przejdziesz na "zawodowstwo", a to przepraszam, na pewno wszystkie będą Ci niezbędne. Z noszeniem nie będzie problemu, bo od czego będzie asystent :).
@noworries: to Sigma 10-20 3.5, polecam.
@Radyo: mógłbyś opisać, jak zrobiłeś to zdjęcie? Jakieś filtry czy po prostu statyw i długie naświetlanie? Zawsze się człowiek czegoś nauczy :)
kazziz, spora czułość i długie naświetlanie. I najważniejsze - czyste niebo gdzieś za miastem, gdzie żadne światło nie dociera.
@kazziz
Nikon D300 i wspomniany nikkor na 10/3.5, naświetlanie 45s na ISO 2500. Statywu nie miałem, ustawiłem w miarę stabilnie aparat na skale. Zdjęcie wykonałem w odludnej okolicy masywu Annapurny na wys. 4200m - niebo czarne jak smoła.
Od wczoraj obiektyw jest już u mnie :)