Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia
21 lipca
2013 15:56

Kończący się tydzień przyniósł nam kilka interesujących nowości. Poznaliśmy aparat kompaktowy firmy Panasonic, który został wyposażony w obiektyw z 60-krotnym zoomem optycznym, a także Voigtlandera Nokton 42.5 mm f/0.95 dla systemu Mikro Cztery Trzecie. A o czym się plotkowało? Posłuchajcie…

Uwaga! Poniższe informacje w większości nie są oficjalnymi informacjami producentów i pochodzą często z nieznanych i niepotwierdzonych źródeł.

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

Canon

Canon EOS 8D

Choć wcześniej pojawiały się plotki dotyczące lustrzanki Canon EOS 7D Mark II, to ostatnimi czasy w sieci znaleźć można doniesienia na temat modelu EOS 8D, który ma podobno być wyposażony w matrycę APS-C o rozdzielczości 16.2 Mpix oraz 45-punktowy AF. Oczywiście to czas zweryfikuje, jak będzie nazywał się następca EOS-a 7D.

Nowe lampy błyskowe

Mówi się, że przed końcem roku w ofercie firmy Canon pojawi się nowa lampa błyskowa. Na razie nie wiadomo, czy będzie to następca modelu 430EX II, czy zupełnie nowy model, który rozszerzy linię Speedlite i będzie tańszą alternatywą dla modelu 600EX-RT. Pojawiają się też plotki na temat nowej lampy dla systemu Canon EOS M, która miałaby skierowana do bardziej wymagających użytkowników.

Nowe obiektywy

Podobno na przełomie roku mają pojawić się nowe wersje obiektywów Tilt-shift o ogniskowych 45 i 90 mm. Oprócz tego mówi się, że w najbliższych miesiącach Canon zaprezentuje jeszcze dwa obiektywy pełnoklatkowe.

Coś dla miłośników patentów

Firma Canon złożyła kolejne wnioski patentowe. Opisano w nich obiektywy typu „naleśnik” o świetle f/2.8 i ogniskowych 28 mm, 35 mm, 40 mm i 45 mm. Wszystkie zostały zaprojektowane do współpracy z aparatami wyposażonymi w matrycę FF.

Fujifilm

Fujifilm FinePix X-A1

Okazuje się, że wraz z premierą bezlusterkowca X-M1 konstruktorzy Fujifilm nie powiedzieli jeszcze ostatniego słowa. Mówi się, że producent przygotował na ten rok premierę modelu X-A1. Aparat ma pojawić się pod koniec sierpnia i będzie kosztować poniżej 500 USD. Niestety nie znajdziemy w nim matrycy typu X-Trans CMOS, zatem może on być wyposażony w sensor znany z X100.

Hasselblad

Hasselblad Stellar

Wygląda na to, że firma Hasselblad zamierza kontynuować swoja współpracę z Sony. Już wcześniej producent zdradził, iż w tym roku zaprezentuje jeszcze dwa nowe aparaty cyfrowe, które prawdopodobnie będą bazować na produktach z Japonii, a kilka dni temu do sieci wyciekły zdjęcia jednego z nich. Mowa tu o aparacie kompaktowym Hasselblad Stellar opracowanym na bazie modelu Cyber-shot RX100. Widać, że szwedzki koncern fotograficzny upodobał sobie nazwy związane z astronomią, co ma zapewne tłumaczyć astronomiczne ceny jego produktów. Stellar ma bowiem kosztować w granicach 1600–3200 USD w zależności od wykończenia, a to jednak trochę dużo, jak na „tuningowanego” kompakta, którego w Polsce możemy kupić za około 2000 zł.

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

Nikon

Nikon D400 i inne nowości

Podobno na przełomie sierpnia i września br. mają odbyć się kolejne premiery produktów firmy Nikon. Producent zamierza je zaprezentować w dwóch odsłonach. Pierwsza z nich ma przynieść aparaty kompaktowe serii Coolpix, a także produkty systemu Nikon 1. W drugiej zobaczymy nową lustrzankę z matrycą DX, którą być może zastąpi model D300s. Wraz z aparatem powinien zostać zaprezentowany obiektyw zmiennoogniskowy, który będzie oferowany w zestawie z nowym korpusem.

Tajemniczy produkt

W jednym z wywiadów szef firmy Nikon przyznał, iż jest zaniepokojony spadkiem sprzedaży aparatów kompaktowych i ogromną popularnością smartfonów. Jednak okazuje się, że obawy te zmobilizowały producenta do działań i stworzenia nowego zespołu konstrukcyjnego. Jego zadaniem jest opracowanie produktów dla masowych odbiorców, które pozwolą odnaleźć się w nowej rzeczywistości i zmienią rynek aparatów. Na razie Nikon nie zdradza szczegółów na temat nowego projektu, jednak mówi się, iż nowe, tajemnicze produkty wejdą na rynek w ciągu najbliższych 5 lat.

Coś dla miłośników patentów

Wśród wniosków patentowych złożonych przez firmę Nikon znaleźć można dokumenty, w których opisano obiektywy z soczewkami DO. Jeden z modeli to zoom o zakresie ogniskowych 18–300 mm, który składa się z 16 elementów ułożonych w 13 grupach i został zaprojektowany dla aparatów z matrycą APS-C. Drugi produkt ma być przeznaczony dla aparatów z matrycą FX, posiada zakres ogniskowych 28–300 mm i składa się z 19 soczewek ułożonych w 14 grupach.

Panasonic

Panasonic Lumix GX7

Jakiś czas temu w sieci pojawiły się szkice, które podobno przedstawiają nowego bezlusterkowca firmy Panasonic z serii GX. Początkowo mówiło się, że model zostanie oznaczony symbolem GX2, jednak bardziej prawdopodobna wydaje się nazwa GX7, bowiem takie oznaczenie zostało zarejestrowane przez firmę Panasonic na Tajwanie. Aparat ma zostać wyposażony w stabilizowaną matrycę o rozdzielczości 18 Mpix, elektroniczny wizjer oraz migawkę mogącą pracować z minimalnym czasem otwarcia wynoszącym 1/8000 s. Jego premiera powinna odbyć się w przeciągu miesiąca.

Sony

Pełnoklatkowy NEX

Nie ustają plotki na temat bezlusterkowca Sony NEX wyposażonego w pełnoklatkową matrycę. Ostatnie doniesienia wskazują, że pierwszy aparat tego typu będzie kosztować poniżej 3000 USD, a jego sensor zostanie wyposażony w 5-osiową stabilizację obrazu.

Trochę o nowościach

Serwis Sony Alpha Rumors na podstawie plotek utworzył już dość długą listę nadchodzących produktów firmy Sony. Znalazł się na niej model NEX-5T, bezlusterkowiec serii NEX przypominający wyglądem lustrzankę, następca modelu NEX-7, a także wspomniany już pełnoklatkowy NEX. Nie zapomniano też o obiektywach, bowiem plotki głoszą, iż niebawem możemy spodziewać się premiery wysokiej klasy zooma z literką G, którego ogniskowa będzie zaczynać się od 16 mm.

Matryca w obiektywie

W sieci pojawiły się doniesienia na temat bardzo interesującego produktu Sony, który niebawem ma zostać zaprezentowany. Będzie to obiektyw znany z modelu RX100 II o odpowiedniku ogniskowych 28–100 mm i świetle f/1.8–4.9 z wbudowaną matrycą wielkości 1 cala, która również jest montowana we wspomnianym Cyber-shocie. Całość ma zostać zamknięta w tubusie przypominającym sam obiektyw i będzie mogła być montowana na smartfonie. Obsługa urządzenia oraz kadrowanie ma odbywać się z poziomu naszego smartfona bądź tabletu. Produkt zapowiada się bardzo interesująco, tym bardziej, że ma pojawić się też drugi model z mniejszą matrycą, ale szerszym zakresem ogniskowych.

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia
Źródło: http://www.sonyalpharumors.com


Komentarze czytelników (76)
  1. goornik
    goornik 21 lipca 2013, 16:20

    To ja zacznę, można?
    Dużo się nie pomyliłem. Kiedyś w plotkach napisałem, że po nieudanym Hasslu Lunar, będzie Solar i inne.
    A tu proszę: Stellar.
    Niedługo się dowiemy, że NASA wyposażona w aparaty Hasselblad wysłała statek załogowy na jakąś gwiazdę.
    W tym kontekście określenie "Hot product" nabiera nowego kontekstu :)

  2. homesicalien
    homesicalien 21 lipca 2013, 16:20

    hassie jedzie dalej. całkiem jawne czychanie na snobów. od pantaxa od dawna cisza, czy może ktoś ma jakieś newsy?

  3. 21 lipca 2013, 16:21

    16,2 mpix Canon APS-C ? Krok w dobrą stronę (mam 7D) :)

  4. salceson
    salceson 21 lipca 2013, 16:23

    Chyba z ostatnich dwóch tygodni. Zeszłej niedzieli nie było plotek. SKANDAL !!!

  5. sektoid
    sektoid 21 lipca 2013, 16:36

    @homesicalien. Ja mam newsa. Widziałem tanie słowniki w księgarni. Kup i poczytaj. We wrześniu dyktando czyha w szkole :)

  6. homesicalien
    homesicalien 21 lipca 2013, 17:02

    no przydało by się takie dyktando ;)

  7. noworries
    noworries 21 lipca 2013, 17:23

    rafal.trzcinski, tylko jeśli komuś potrzeba ISO pierdyliard zamiast detalu...

  8. lemarais
    lemarais 21 lipca 2013, 17:46

    A te H na pewno będzie to Sony 1:1? Bo gdyby był soft H to bez tego drewna nie musiałby być taki zły.

  9. hijax_pl
    hijax_pl 21 lipca 2013, 17:50

    A kolejny Hassel - czyli Galaxian - to będzie kopią Xperii? (kopia, kpina... co za różnica, które słowo się użyje)

  10. Kmyk
    Kmyk 21 lipca 2013, 18:02

    @noworries
    "tylko jeśli komuś potrzeba ISO pierdyliard zamiast detalu..."

    Widzę, że fanboy megapikseli się znalazł... nie widzę zastosowania dla ISO piardyliard, ale myślę, że większość fotografów np. ISO 1600 z praktycznie zerowym szumem, przyjęłoby z otwartymi ramionami.
    A powiększanie w nieskończoność rozmiarów plików też powoduje dodatkowe problemy typu szybsze zapychanie się bufora i brak miejsca na dyskach.

  11. Wiek
    Wiek 21 lipca 2013, 18:17

    noworries | 2013-07-21 17:23:09

    tylko jeśli komuś potrzeba ISO pierdyliard zamiast detalu...

    Jeśli ktoś naprawde potrzebuje detalu to nie kupuje APS-C, tylko średni format, lub FF np N D800E. Natomiast wysokie ISO przydaje się i to bardzo, w wielu rodzajach fotografii, pod warunkiem, że daje odpowiedniej jakosci obrazek.

  12. baron13
    baron13 21 lipca 2013, 19:29

    Obiektyw z matrycą Sony ma sens.

  13. kivirovi
    kivirovi 21 lipca 2013, 19:36

    Uważaj lemaris, bo jak odkręcisz ten sękaty patyczek, to możesz odsłonić napis Sony albo Yakumo...

    Nikon i Sony chcą odgryźć kawałek smartfonowego tortu. Może Nikon zacznie robić tanie dobre kompakty? a Sony jak wiedzę zamierza eksperymentować z systemem Ricoh GXR.

  14. bzdunek
    bzdunek 21 lipca 2013, 19:56

    A wszystko to psu na budę. Kombinują jak koń pod górę. Aby zarobić. A klient na ostatnim miejscu w tym łańcuchu pokarmowym

  15. 21 lipca 2013, 20:30

    Oba NEXy zapowiadają się szalenie ciekawie. Przy okazji nex-lustrzanki mogliby wypuścić jakiś jasny zoom.

  16. bzdunek
    bzdunek 21 lipca 2013, 20:36

    NEXy to największe dziadostwo na świecie. Wolałbym świeczkę i pudełko po butach z otworkiem

  17. sektoid
    sektoid 21 lipca 2013, 20:59

    Canon kupi matrycę od SONY ??

  18. Euzebiusz
    Euzebiusz 21 lipca 2013, 21:04

    Coś dużo tych apesów jak na wieszczony od 10 lat upadek aps i dominację FF.

  19. ag
    ag 21 lipca 2013, 21:09

    Bzdunek - bzdety piszesz

  20. bzdunek
    bzdunek 21 lipca 2013, 21:31

    Lubię pisać bzdety )) Niech się NEXowcy powkurzają jakie mają barachło ))

  21. Szabla
    Szabla 21 lipca 2013, 21:37

    Same bzdunki... :P

  22. focjusz
    focjusz 21 lipca 2013, 21:48

    Canon strasznie późno jorgnął się że wyścig na Mpix do niczego dobrego nie prowadzi. Jakoś mniej więcej wtedy jak przegrał ten wyścig z Sony. I ta plotka zdaje się potwierdzać że nie potrafi po prostu wyprodukować matrycy dorównującej liderowi. Nawet jeśli będzie miał pierdyliard ISO to i tak będzie gorszy pod tym względem od D4 i jedynki ( no bo przecież nie chce zostać Pentaxem ) .

    Nikon na szczęście poszedł po rozum do głowy i nie udaje że nowa matryca APS-C może mieć mniej Mpix od 1 calowego kompaktu Niestety w związku z tym także nie widzę miejsca dla D400 - bo jakoś nie słychać o nowej matrycy a chyba nie wsadzą tej samej co w D7100 ?

    W kwestii ginącego segmentu kompaktów - Nikon myśli a Sony robi. Ta przystawka do telefonu to prawie dokładnie to co postulowałem parę tygodni temu . I ja jestem w całości za - jedyne czego brakowało smartfonom to zoom optyczny i przyciski fizyczne - takie coś rozwiązuje oba problemy.

  23. Amator79
    Amator79 21 lipca 2013, 22:04

    Czy takiego obiektywu z matrycą współpracującego z telefonem nie prezentował już pół roku temu Samsung???

  24. ciekawus
    ciekawus 21 lipca 2013, 22:10

    ''Jedyne czego brakowało smartfonom to zoom optyczny i przyciski fizyczne''
    A ja nic chce takiego smartfona!!! Do focenia mam lustro!

  25. TomSte
    TomSte 21 lipca 2013, 22:23

    A'propos D400 to myślę, że jeżeli to ma być pro-DX, to Nikon musi pójść w inną stronę. Bliźniacza matryca do D600 byłaby idealnym rozwiązaniem: max. 16Mpix, niskie szumy, AF z D7100, mniejszy rozmiar pliku nawet przy tym samym buforze da szybszą i dłuższą serię,........ same plusy.

  26. focjusz
    focjusz 21 lipca 2013, 22:27

    @ciekawus - to masz problem - jesteś wymierającym gatunkiem :)

  27. focjusz
    focjusz 21 lipca 2013, 22:27

    @ciekawus - to masz problem - jesteś wymierającym gatunkiem :)

  28. ad1216
    ad1216 21 lipca 2013, 23:49

    focjusz: co bierzesz, że masz prorocze wizje na temat przyszłości? :)

  29. focjusz
    focjusz 22 lipca 2013, 00:11

    uprawiam perling :)

  30. oz
    oz 22 lipca 2013, 07:27

    Hehehe:) Hassel w formie... dziś między KMN, ani Mru Mru i Limo wystąpi Hasselblad:)

  31. K8v8M
    K8v8M 22 lipca 2013, 09:04

    Ciekawus, jak nie chcesz to nie kupuj. Nikt. Cię nie zmusza i zmuszać nie będzie. Nawet do pisania głupich postów nikt nie zmusza.

    Idea matrycy z obiektywem jest ciekawa. W teorii może to dać sporo oszczędności oraz nowych możliwości.

  32. mav
    mav 22 lipca 2013, 09:18

    Jednak niepokojące jest to zmienianie zdania przez SONY. Najpierw robią aparaty ze stabilizowaną matrycą, potem jednak robią nowe aparaty bez stabilizacji, by wepchać ją do szkieł, a potem znowu wracają do stabilizowanej matrycy...? Pomimo, że Sony darzę sporą dozą fanbojowania to te wszystkie niusy wprowadzają sporo niechęci do tak niestabilnego "dwu-systemu".

  33. Szabla
    Szabla 22 lipca 2013, 09:58

    Za to inne systemy są niezwykle stabilne. ;)

  34. focjusz
    focjusz 22 lipca 2013, 10:24

    @Szabla - a tam murzynów biją ? Jest oczywiście bardzo śmieszne że przedstawiciele Sony ( w tym ci polscy ;) przez kilka ostatnich lat uzasadniali brak stabilizacji w Nex tym że zajmuje ona niby tyle miejsca ( podczas gdy APS-C jest tylko o połowę większa od m43 - a Olek jakoś (od lat) potrafił mieścić ją w mniejszych penach.
    Teraz nagle okazuje się że zmieści się ona w Nex z naprawdę większą matrycą. W dodatku 5 osiowa ( więc jeszcze bardziej wymagająca miejsca)

    Ps. Nie to żeby mi się to nie podobało - wręcz przeciwnie. Chodzi tylko o pokazanie na przykładzie jak firmy ściemniają klientom.

  35. lordkain
    lordkain 22 lipca 2013, 10:24

    Stabilizowane..

  36. Szabla
    Szabla 22 lipca 2013, 10:35

    focjusz, zawsze plotki uważasz za skończoną prawdę?

  37. Szabla
    Szabla 22 lipca 2013, 10:36

    Poza tym, PENy są większe od NEXów. Pomimo o połowę mniejszej matrycy. Przez stabilizację właśnie.

  38. ac
    ac 22 lipca 2013, 11:36

    @bzdunek - Nexów używają również Canonowcy równolegle z FF i żadnych komplexów z tegoż powodu nie mają ;) nie zawsze jest potrzeba tachać plecak ze sobą :P

  39. lordkain
    lordkain 22 lipca 2013, 11:37

    Szabla, z tymi puszkami bez luster na bagnecie A na 2014, to już u was oficjalnie mówią, czy "nie możesz powiedzieć" :)

  40. mate
    mate 22 lipca 2013, 11:53

    Szabla, który nex jest mniejszy od Olka E-PM1? To nie stabilizacja matrycy decyduje o tym, czy jakieś body jest większe czy nie.

  41. ad1216
    ad1216 22 lipca 2013, 12:00

    plotki są też inne: Photography Bay is reporting that a good source of theirs has told them that Canon is actively testing a 75+MP EOS-1 DSLR camera body.

  42. focjusz
    focjusz 22 lipca 2013, 12:06

    Niektóre Peny są minimalnie większe od Nexa 5 - ale to czysta teoria bo sytuacja zmienia się radykalnie po porównaniu rozmiarów z obiektywami. Dlatego też wcale nie wydaje mi się aby rozmiar Nex był dobrze dobrany - jest moim zdaniem za mały !
    I to nie tylko po względem niedopasowania do rozmiarów obiektywów ( zoom ) ale też pod względem wygody użytkowania przeciętnego europejczyka/amerykanina.
    Sporo lepiej just już w Nex 6/7 - i nie sądzę aby był tam kłopot w wciśnięciem stabilizacji.
    Dlatego też plotkowana specyfikacja Nex FF jest dla mnie całkiem logiczna - niestety aż za bardzo aby jej jakiś marketingowiec znów nie przyciął.

  43. K8v8M
    K8v8M 22 lipca 2013, 12:27

    Focjusz. Jeśli nex 5 jest dla ciebie za mały to kupujesz nex 5 albo 7 w czym masz problem? Jak dla mnie nex 5 mógłby być nawet mniejszy z zoomem 16-50 jest mimo to całkiem poręczny, wręcz kieszonkowy. Tyle, że Ty pewnie nawet nie wiesz że taki obiektyw istnieje.

  44. cedrys
    cedrys 22 lipca 2013, 13:05

    Pomysł połączenia smartfona z obiektywem zintegrowanym z matrycą podoba mi się z wielu względów:
    - Z niewielkiej odległości smartfon z takim obiektywem wygląda jak Nex, więc ci, którzy zaaprobowali Nexa, nie będą mieć oporów, żeby skorzystać z takiej opcji, szczególnie że połączenie możliwości każdego z tych urządzeń jest ekonomicznie i technicznie bardzo korzystne.
    - Zanim firmy trzecie zaczną produkować swoje erzace, Sony sprzeda mnóstwo oryginalnych szkieł wyposażonych we własne matryce, pasujących tylko do jego smartfonów.
    - Ponieważ ani Canon ani Nikon nie robią jeszcze smartfonów, to mogą się tylko oblizywać patrząc na kasiorę płynącą rzeką na konta Sonego. Jedynie Samsung może stanowić w tej dziedzinie konkurencję.
    - Teraz każdy młody człowiek musi mieć smartfon i profil na Facebooku, bo inaczej nie znajdzie pracy, więc ci, którzy jeszcze nie kupili smartfona muszą brać pod uwagę wersję rozwojową, zważywszy, że Apple robi już bokami.
    - Padnie system m4/3, bo nie będzie miał już racji bytu w nowej sytuacji. Jego dotychczasowi użytkownicy nie kupią już kolejnych modeli, bo po co?
    - ...
    Wybaczcie, upał padł mi na mózg :D:P:P

  45. KQ
    KQ 22 lipca 2013, 13:13

    Szkoda, że tego link nikt do produkcji nie wprowadził.

  46. thorgal
    thorgal 22 lipca 2013, 14:54

    @cedrys

    "Teraz każdy młody człowiek musi mieć smartfon i profil na Facebooku, bo inaczej nie znajdzie pracy" - raczej powino byc "Teraz każdy leming albo hipster musi mieć smartfon i profil na Facebooku, bo inaczej nie znajdzie pracy".

  47. KirylJean
    KirylJean 22 lipca 2013, 15:27

    a ja nie mogę się doczekać premiery nowego panasonica, chętnie bym przetestowała taki aparacik

  48. zentaurus
    zentaurus 22 lipca 2013, 16:44

    Jest dobrze, nie jest żle...

  49. KirylJean
    KirylJean 22 lipca 2013, 16:57

    jeśli premiera wspomnianego tu panasonica odbędzie się w ciągu miesiąca, co u nas za jaki czas może się pojawić w sprzedaży ?

  50. Szabla
    Szabla 22 lipca 2013, 17:50

    @mate -> link

  51. motorus
    motorus 22 lipca 2013, 17:58

    @kiryljean - tez jestem zainteresowany nowym panasoniciem, bo zapowiada się niezwykle ciekaw cacko

  52. qbic
    qbic 22 lipca 2013, 19:37

    Czekam na nex-a z 9cio osiową stabilizacją i wstecznym rewertronem czasoprzestrzennym za mniej niż 3000$, w sam raz dla inter-galaktycznego paparazzo.

  53. kivirovi
    kivirovi 22 lipca 2013, 20:50

    Tiak, Szabla znowu swoje bredzi: Nex maly, a obiektyw do niego wielkosci FF. Wot takaja technologija...

    @cedrys, bardzo madrze powiedziane. Niestety mlodzi ludzie maja maly wybor juz dzis co do bycia niebycia na FB, za 5 lat nie bedzie zmiluj sie: albo nadazasz albo wypadasz.

    Mysle, ze produkowanie doczepianego modulu fotograficznego do smartfonu/tabletu to bardzo dobry pomysl. Moze sie jednak nie przyjac w wersji w jakiej Sony to zrobi. Sony nie ma zadnego rozpoznwalnego tabletu czy telefonu. Jesli takie stworzy, to byc moze nadejdzie kres Appla. Na razie doczepianie do konsoli gier czy telewizora to slaby pomysl.

  54. Szabla
    Szabla 23 lipca 2013, 00:03

    Gdybyś pomyślał dłużej niż sekundę, zauważyłbyś, że obiektywy m4/3 muszą być mniejsze, bo rzutują obraz na matryce o połowę mniejsze niż APS-C. APS-C to zwyczajowa nazwa formatu matrycy, który stosowany jest w NEXach i samsungowych NXach. EOS M ma minimalnie mniejszą, choć nadal APS-C.
    Niektóre rodzaje obiektywów do NEXów (np. tele) nie mogą być wiele mniejsze od obiektywów APS-C.
    Ale taki 10-18 jest, bo nie ma konstrukcji retrofokus.
    Resztę sobie wyguglaj. :)
    "Sony nie ma rozpoznawalnego telefonu" - czyżby? :D

  55. mate
    mate 23 lipca 2013, 10:55

    No faktycznie, porażająca różnica w rozmiarach. I myślisz, że z rozmiarami takiego E-PM1 nie dałoby się zejść jeszcze bardziej, gdyby wywalić chociażby gorącą stopkę i port akcesoriów (której ów nex nie posiada)? Tylko robienie przesadnie małego korpusu też nie ma sensu. Jeszcze raz, to nie stabilizacja decyduje o rozmiarach aparatu.
    A co do obiektywów, to te do m4/3 nie muszą być mniejsze, tylko mogą być mniejsze, to raz. A dwa, że nie jest również prawdą iż niektóre szkła do nexa nie mogą być mniejsze niż ich odpowiedniki do luster aps-c, co pokazał właśnie Olek i Panas. Wystarczy sobie porównać szkła do m4/3 z ich odpowiednikami w 4/3, tele również są wyraźnie większe w systemie lustrzanym.

  56. Szabla
    Szabla 23 lipca 2013, 11:15

    Uparcie nie widzisz tego, że mniejsza matryca to mniejszy obiektyw...

  57. 23 lipca 2013, 21:30

    Tak, tylko nie ma co utrwalać stereotypów, że APS-C jest 2x większe niż m4/3, bo to bardziej pasuje do folderów reklamowych Hasselblada.

    APS-C jest 1.3x większe od m4/3, a powierzchnia matrycy 1.7x większa (do jednego miejsca po kropce). Z kolei pełna klata jest 1.5x większa od APS-C i ma powierzchnię 2.3x większą.

    Za długo istnieją te formaty, by ciągle to mieszać.

  58. Michel
    Michel 23 lipca 2013, 22:02

    @TS - istotne są tylko te drugie wartości, bo ważna jest powierzchnia, na którą rzutowany jest obraz.

  59. 23 lipca 2013, 22:36

    To zależy. Przy porównywaniu kątów widzenia szkieł na różnych formatach ważna jest ta pierwsza...

  60. Szabla
    Szabla 23 lipca 2013, 22:38

    @TS, nie dwa razy tylko 50%. Dwa razy to 100%. Strasznie kiepski jestem z rachunków, ale to wiem. :)


  61. Szabla
    Szabla 23 lipca 2013, 22:45

    Powierzchnia obrazowa matrycy 4/3 to ok. 225 milmetrów kwadratowych, APS-C w NEXach - ok. 357.
    Policz sobie sam.

  62. Szabla
    Szabla 23 lipca 2013, 22:48
  63. 23 lipca 2013, 22:51

    Pięćdziesiąt to znowu za mało - powierzchnia APS-C jest większa o ok. 70% :) Co oczywiście nie oznacza, że powierzchnia m4/3 jest o 70% mniejsza od APS-C, jest mniejsza o ok. 40%... ;)

  64. Szabla
    Szabla 23 lipca 2013, 22:52

    Inaczej liczysz iloraz 357 i 225? :)

  65. 23 lipca 2013, 23:03

    Tak, w tej chwili mnożę o crop-favour dla Sony ;p. Skąd znowu pole 357 mm^2, skoro jest 371 mm^2 wg wymiarów z tego linku oraz 367 mm^2 wg wymiarów stąd?

  66. Szabla
    Szabla 23 lipca 2013, 23:56

    Wziąłem do obliczeń wymiary matrycy NEXowej podane w specyfikacji.

  67. johndoe
    johndoe 24 lipca 2013, 09:18

    Powierzchnia ma tu najmniejsze znaczenie. Istotna jest długość przekątnej matrycy, bo matryca zmieści się w kole obrazowym, jeżeli zmieści się tam jej przekątna. I tu rację ma TS, bo to włąśnie wygląda tak
    FF:APSC=1,5
    APSC:4/3=1,3
    Tak czy siak obiektyw do APSC musi być większy od tego do 4/3. Trochę to mniejsza róznica niż miedzy FF a APSC, ale dalej znacząca.

  68. amebka4
    amebka4 24 lipca 2013, 16:54

    Stylizacja Hasselblada wyglada swietnie, przynajmniej dla mnie, drewniana raczka wymiata. Ciekawe tez kiedy ujrzymy jak bd wygladal nowy Panasonic na zywo a nie na szikach.

  69. 24 lipca 2013, 23:08

    No trochę bajzel jest z tymi wymiarami, bo jedni podają fizyczne wymiary sensora, inni wymiary efektywnej części (w wołarce można dostać się do tych uciętych brzegów, ale są nieużyteczne), a jeszcze inni mylą się. W każdym razie to co najważniejsze jest z grubsza wyjaśnione :)

  70. wjos
    wjos 24 lipca 2013, 23:53

    > Szabla | 2013-07-23 00:03:55

    > Gdybyś pomyślał dłużej niż sekundę, zauważyłbyś, że obiektywy m4/3 muszą być mniejsze, bo rzutują
    > obraz na matryce o połowę mniejsze niż APS-C.
    ...
    > Niektóre rodzaje obiektywów do NEXów (np. tele) nie mogą być wiele mniejsze od obiektywów APS-C.

    Szabla, ale to jest właśnie problem. Co komu po pięknym, sprawnym i miniaturowym aparaciku, jeśli obiektyw do niego jest wielkości rury kanalizacyjnej (polskiej a nie greckiej) i CAŁOŚĆ staje się umiarkowanie ergonomiczna a rozmiarami praktycznie dorównuje lustrzance ?

  71. Szabla
    Szabla 25 lipca 2013, 08:57

    Przymusu nie ma. Można wybrać lustrzankę. Co komu pasuje. :)

  72. lajkonik12
    lajkonik12 25 lipca 2013, 17:42

    Kazdy dobier wszystko wg gustu, zawsze mozna pomyslec o mniejszym obiektywie :P Info o Panasonicu gx7 juz kiedys sie pojawilo, mialo byc do konca miesiaca i teraz pytanie do konca ktorego ;D? bo koniec lipca juz za chwile :)

  73. TakiPaw
    TakiPaw 25 lipca 2013, 21:05

    Z tego co wyczytalem na zagranicznych portalach to Panasonic GX7 zostanie dopiero ogloszony w przeciagu miesiaca a nie bedzie mial premiere.

  74. 25 lipca 2013, 22:25

    Zdjęcia GX7...
    link

  75. HAnn
    HAnn 27 lipca 2013, 18:03

    Imo niewiele sie rozni o GX1, chociaz nowy aparat od Panasonica wydaje sie byc troche mniejszy.

  76. BartekBRT
    BartekBRT 27 lipca 2013, 20:50

    W nowych plotkach juz jest info o nowym Panasonicu :)

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.