Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Partnerzy








Aktualności

Canon EOS 70D - zdjęcia przykładowe w plenerze

25 lipca
2013 21:16

Zgodnie z wczorajszymi zapowiedziami, mamy przyjemność zaprezentować Wam kolejne przykładowe zdjęcia z aparatu Canon EOS 70D, tym razem wykonane w plenerze. Jak zawsze zdjęcia zostały zapisane z najniższym stopniem wyostrzania i przy wyłączonej redukcji szumu. Zapraszamy do galerii.

Jednocześnie przypominamy, że dysponowaliśmy przedprodukcyjnym egzemplarzem EOS-a 70D, zatem jakość zdjęć w aparatach, które trafią na sklepowe półki może ulec zmianie.

Canon EOS 70D - zdjęcia przykładowe w plenerze
Canon EOS 70D - zdjęcia przykładowe w plenerze
Canon EOS 70D - zdjęcia przykładowe w plenerze
Aparat: Canon EOS 70D + EF 50 mm f/1.2L USM
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/500 s, ISO 200
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 7.87 MB
Aparat: Canon EOS 70D + EF 50 mm f/1.2L USM
Parametry: 50 mm, f/5.6, exp. 1/80 s, ISO 12800
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 11.96 MB
Aparat: Canon EOS 70D + EF 50 mm f/1.2L USM
Parametry: 50 mm, f/5.6, exp. 1/160 s, ISO 25600
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 14.22 MB
Canon EOS 70D - zdjęcia przykładowe w plenerze
Canon EOS 70D - zdjęcia przykładowe w plenerze
Canon EOS 70D - zdjęcia przykładowe w plenerze
Aparat: Canon EOS 70D + EF 50 mm f/1.2L USM
Parametry: 50 mm, f/4.0, exp. 1/80 s, ISO 12800
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 13.33 MB
Aparat: Canon EOS 70D + EF 50 mm f/1.2L USM
Parametry: 50 mm, f/5.6, exp. 1/320 s, ISO 1600
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 9.93 MB
Aparat: Canon EOS 70D + EF 50 mm f/1.2L USM
Parametry: 50 mm, f/5.6, exp. 1/200 s, ISO 400
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 8.71 MB
Canon EOS 70D - zdjęcia przykładowe w plenerze
Canon EOS 70D - zdjęcia przykładowe w plenerze
Canon EOS 70D - zdjęcia przykładowe w plenerze
Aparat: Canon EOS 70D + EF 50 mm f/1.2L USM
Parametry: 50 mm, f/5.6, exp. 1/250 s, ISO 800
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 11.17 MB
Aparat: Canon EOS 70D + EF 100 mm f/2.8 L Macro IS USM
Parametry: 100 mm, f/5.6, exp. 1/200 s, ISO 400
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 7.54 MB
Aparat: Canon EOS 70D + EF 100 mm f/2.8 L Macro IS USM
Parametry: 100 mm, f/5.6, exp. 1/160 s, ISO 200
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 8.17 MB
Canon EOS 70D - zdjęcia przykładowe w plenerze
Canon EOS 70D - zdjęcia przykładowe w plenerze
Canon EOS 70D - zdjęcia przykładowe w plenerze
Aparat: Canon EOS 70D + EF 100 mm f/2.8 L Macro IS USM
Parametry: 100 mm, f/8.0, exp. 1/125 s, ISO 200
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 5.34 MB
Aparat: Canon EOS 70D + EF 100 mm f/2.8 L Macro IS USM
Parametry: 100 mm, f/8.0, exp. 1/160 s, ISO 400
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 7.08 MB
Aparat: Canon EOS 70D + EF 50 mm f/1.2L USM
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/160 s, ISO 800
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 8.28 MB
Canon EOS 70D - zdjęcia przykładowe w plenerze
Canon EOS 70D - zdjęcia przykładowe w plenerze
Canon EOS 70D - zdjęcia przykładowe w plenerze
Aparat: Canon EOS 70D + EF 50 mm f/1.2L USM
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/250 s, ISO 800
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 8.26 MB
Aparat: Canon EOS 70D + Sigma A 35 mm f/1.4 DG HSM
Parametry: 35 mm, f/5.6, exp. 1/250 s, ISO 100
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 8.06 MB
Aparat: Canon EOS 70D + EF 50 mm f/1.2L USM
Parametry: 50 mm, f/5.6, exp. 1/30 s, ISO 3200
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 9.18 MB
Canon EOS 70D - zdjęcia przykładowe w plenerze
Canon EOS 70D - zdjęcia przykładowe w plenerze
Canon EOS 70D - zdjęcia przykładowe w plenerze
Aparat: Canon EOS 70D + EF 50 mm f/1.2L USM
Parametry: 50 mm, f/5.6, exp. 1/125 s, ISO 6400
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 11.52 MB
Aparat: Canon EOS 70D + EF 50 mm f/1.2L USM
Parametry: 50 mm, f/5.6, exp. 1/100 s, ISO 3200
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 9.3 MB
Aparat: Canon EOS 70D + EF 50 mm f/1.2L USM
Parametry: 50 mm, f/5.6, exp. 1/160 s, ISO 6400
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 11.59 MB
Canon EOS 70D - zdjęcia przykładowe w plenerze
Canon EOS 70D - zdjęcia przykładowe w plenerze
Canon EOS 70D - zdjęcia przykładowe w plenerze
Aparat: Canon EOS 70D + EF 50 mm f/1.2L USM
Parametry: 50 mm, f/5.6, exp. 1/200 s, ISO 25600
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 13.59 MB
Aparat: Canon EOS 70D + EF 50 mm f/1.2L USM
Parametry: 50 mm, f/5.6, exp. 1/500 s, ISO 100
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 6.12 MB
Aparat: Canon EOS 70D + EF 50 mm f/1.2L USM
Parametry: 50 mm, f/5.6, exp. 1/125 s, ISO 6400
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 11.94 MB
Canon EOS 70D - zdjęcia przykładowe w plenerze
Canon EOS 70D - zdjęcia przykładowe w plenerze
Canon EOS 70D - zdjęcia przykładowe w plenerze
Aparat: Canon EOS 70D + EF 50 mm f/1.2L USM
Parametry: 50 mm, f/5.6, exp. 1/100 s, ISO 3200
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 9.53 MB
Aparat: Canon EOS 70D + EF 100 mm f/2.8 L Macro IS USM
Parametry: 100 mm, f/8.0, exp. 1/60 s, ISO 12800
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 12.52 MB
Aparat: Canon EOS 70D + EF 100 mm f/2.8 L Macro IS USM
Parametry: 100 mm, f/8.0, exp. 1/100 s, ISO 25600
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 13.13 MB
Canon EOS 70D - zdjęcia przykładowe w plenerze
Canon EOS 70D - zdjęcia przykładowe w plenerze
Canon EOS 70D - zdjęcia przykładowe w plenerze
Aparat: Canon EOS 70D + EF 100 mm f/2.8 L Macro IS USM
Parametry: 100 mm, f/5.6, exp. 1/400 s, ISO 100
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 5.53 MB
Aparat: Canon EOS 70D + EF 50 mm f/1.2L USM
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/80 s, ISO 1600
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 8.11 MB
Aparat: Canon EOS 70D + EF 50 mm f/1.2L USM
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/125 s, ISO 3200
Plik: JPEG, 5472 x 3648 pix, 9.83 MB


Komentarze czytelników (56)
  1. maestro
    maestro 25 lipca 2013, 21:26

    Jeśli chodzi o szumy powyżej iso 1600, to jeśli jest jakiś postęp, to niewielki.

  2. Stiwi
    Stiwi 25 lipca 2013, 22:57

    Szumi dookoła las ... Różnica prawie żadna porównując do 60 D . Może inaczej różnica nie warta tej ceny, jak na razie . Poczekam jeszcze na finalną wersję może będzie lepiej , podobnie było z 6D .Więc jeśli użyją w 7d mk2 taki sam sensor to bida straszna , dorzucą dwa procesory i będzie 12 klatek na sekundę i cena o 4000 zł wyższa ... Jednym słowem straszna bida , Czy canon zatrudnia wyrzuconych fachowców z nokii !! .Po 6 latach z canonem , powoduje to że przybliżają mnie coraz bardziej do nikona .

  3. crazy
    crazy 25 lipca 2013, 23:02

    Kryzys Pany kryzys :D

  4. Marek B
    Marek B 25 lipca 2013, 23:18

    Z porównania zdjęć testowych wynika że ten aparat nie może równać do 7D. Moim zdaniem nic się nie zmieniło w porównaniu do 60D. Jest po prostu kolejny numer aparatu. Chyba, że Canon coś poprawi w finalnym produkcie.

  5. jacq
    jacq 25 lipca 2013, 23:52

    Marek B, a co mogłoby się zmienić ?

  6. Marek_N
    Marek_N 26 lipca 2013, 00:07

    Akurat poziom szumów na wysokim ISO w 60D był całkiem OK, To co było kiepskie to rozpiętość tonalna na niskim ISO. A tego na podstawie jpg'ów ocenić się nie da.

  7. jacq
    jacq 26 lipca 2013, 00:51

    jesli nawet cos sie zmieni, to nie z modelu na model bo tu roznica bedzie widoczna jedynie w labolatorium, jesli szukasz zmian to poczekaj jeszcze kilka modeli :)

  8. jajaja
    jajaja 26 lipca 2013, 06:52

    Co sie zmienilo w stosunku do 60D? a co sie zmienilo w stosunku do 50D?, 40D?, 30D? no z kazdym modelem dodawano nowe bajery, lepszy wyswietlacz, filmy, lepszy AF itd, ale w kwestii obrazowania nic sie nie zmienilo a moze i z kazdym modlem jest w tej kwestii gorzej, bo zwieksza sie liczba mpx. Wiadomo lepsze odszumianie ale generalnie to wszystko jest jedno i to samo i mało kto widzi różnicę na zdjeciach.

  9. paul80
    paul80 26 lipca 2013, 07:21

    Brawo Optyczne w końcu ostre zdjęcia ;)))

  10. mancebo
    mancebo 26 lipca 2013, 08:02

    Jak na APS-C to bardzo dobrze to wypadło. Zdjęcia są bardzo ostre mimo szumu. Jestem mile zaskoczony.

  11. Chomsky
    Chomsky 26 lipca 2013, 08:05

    Szumy znacznie większe niż w Fuji X-m1. Trochę wstyd dla takiej firmy z tradycjami.

  12. sektoid
    sektoid 26 lipca 2013, 08:18

    Widać wyraźną poprawę zakresu tonalnego na ISO100.

  13. sektoid
    sektoid 26 lipca 2013, 08:44

    A w ten plener to chyba zakonnicę wysłaliście :D Plenery koscielne :)

  14. Luke_S
    Luke_S 26 lipca 2013, 08:44

    Chomsky, ale w Fuji nie da się wyłączyć odszumiania jpegów, a wartości iso są zawyżone w stosunku do Canona (przynajmniej Canona 5DII) o około 2/3 EV.

    Swoją drogą kompletnym bezsensem jest publikowanie jpegów z minimalnym wyostrzaniem i odszumianiem. Jpeg to ma być gotowa papka i należałoby w nim sprawdzić, jak producent sobie poradził z przygotowaniem tej papki. Skoro korzystacie z automatyki ekspozycji i balansu bieli, to dlaczego robić wyjątek dla automatyki przetwarzania obrazu?

  15. paul80
    paul80 26 lipca 2013, 09:14

    Mnie brakuje portretów ludzi, zawsze jakieś figurki itp.

  16. rafax
    rafax 26 lipca 2013, 09:53

    ciekawa jest trzecia fota, mimo iso 25600 detale zostały bardzo dobrze widoczne.
    faktycznie szkoda że żaden portret się nie trafił.
    100 2.8 zacnym szkłem jest :-)

  17. ncc23marek
    ncc23marek 26 lipca 2013, 10:08

    amatorski aparat, amatorski szum matrycy i profesjonalna cena :)
    Już dawno mówiłem że warto dołożyć kilka tysięcy złotówek do pełnej klatki
    a te wszystkie wynalazki po prostu pomijać na sklepowych półkach. Niech tam zalegają :)

  18. rodzyn
    rodzyn 26 lipca 2013, 10:10

    arek-wroc | 2013-07-25 22:15:22


    może nie w temacie, ale dobrze widzę że panasonic GX7 będzie miał ruchomy viewfinder? pomysł który kiedyś rzuciłem na optycznym z wyskakującym kominem :))) link - ile powinienem zażądać? 50%? :D

    to tylko dowód na to jak kroplomierzami księgowi dają nam to co powinno być od dawna ..

    poszukaj przedhistorycznej Minolty A1 , A2 i zobaczysz ,ze wszystko to już było.....
    pozdrawiam
    Janusz

  19. focjusz
    focjusz 26 lipca 2013, 10:32

    to jeszcze mała wrzutka dla zatwardziałych canonierów
    link

  20. bobby-6-killer
    bobby-6-killer 26 lipca 2013, 10:49

    Luke_S | 2013-07-26 08:44:27
    "Chomsky, ale w Fuji nie da się wyłączyć odszumiania jpegów, a wartości iso są zawyżone w stosunku do Canona (przynajmniej Canona 5DII) o około 2/3 EV."
    O! To ciekawostka. Skoro 5d2 oszukuje na iso 0 1/2-2/3EV a Fuji dokłada swoje, tzn. wychodzi jakieś 1,5EV różnicy o faktycznej wartości iso? Jakoś mi się nie wydaje.

    rafax | 2013-07-26 09:53:13
    "ciekawa jest trzecia fota, mimo iso 25600 detale zostały bardzo dobrze widoczne"
    To są "detale"?! ROTFL!!!


  21. bobby-6-killer
    bobby-6-killer 26 lipca 2013, 10:55

    focjusz, ależ osiągnięcie. 28Mp wyciągnięte z 36 megowej matrycy. C 300/2,8II osiągnął 22Mp z matrycy o 21Mp.
    I kto tu jest ostrzejszy? ;P

  22. romeczek
    romeczek 26 lipca 2013, 10:56

    Focjusz: rozumiem frustrację nikoniarzy. W Nikonach fazowy AF jest wciąż lata świetlne stąd.

  23. ero
    ero 26 lipca 2013, 12:54

    Bobby, takie osiągnięcie że to dalej 22. Jak zaprezentuje matrycę z której wyciągną te 28 to wtedy będziesz mógł trollować :-)

  24. bobby-6-killer
    bobby-6-killer 26 lipca 2013, 13:39

    ero, to sprawdź np. na d600 z matrycą ociupinę bardziej upakowaną od kanonowskiej. Wynik będzie identyczny, 22Mp. No i kto ostrzejszy... się powtórzę?
    A ziomków szukaj pod innym adresem. Mnie nie podnieca fakt, że "mój" koncern produkuje F12 a sam jeżdżę Punto. :P

  25. Z_photo
    Z_photo 26 lipca 2013, 13:46

    @ bobby-6-killer: "C 300/2,8II osiągnął 22Mp z matrycy o 21Mp."

    W starym przysłowiu stwierdzono, że "wyżęj dupy nie podskoczysz".
    Czyżby Canonowi się udało?

  26. focjusz
    focjusz 26 lipca 2013, 14:02

    @bobby - to oczywiście była mała prowokacja wrzuciłem bo akurat zauważyłem a "czerwoni" bardzo często chwalą się dominacją białych obiektywów tele.
    Mnie osobiście to też nie grzeje bo takiego obiektywu - w przewidywalnej przyszłości- nie kupię.
    Jednak news ciekawy - a optyczne go nie testowali .. ( wiadomo że wolą C :)

    Co do 70D to szum na 2600 chyba nieco mniejszy niż d7100 - ciekawe jak będzie w teście.


  27. kebab666
    kebab666 26 lipca 2013, 14:46

    Luke_S ma rację. Po co włączacie odszumianie i wyostrzanie? Nie po to producent dał taką opcję aby ją wyłączać. Może właśnie w sofcie tkwi siła i możliwości sprzętu. Programiści dwoją się i troją aby ze sprzętu wycisnąć ile się da a Wy po prostu z tego nie korzystacie.

  28. sektoid
    sektoid 26 lipca 2013, 15:47

    Lamy się wylęgły.

  29. jacq
    jacq 26 lipca 2013, 16:27

    " Programiści dwoją się i troją aby ze sprzętu wycisnąć ile się da'

    ...a skąd wiesz ?

  30. ad1216
    ad1216 26 lipca 2013, 19:10

    focjusz: masz rację!!! optyczne.pl i inne portale fotograficzne założyły tajny spisek przeciwko Nikonowi i nie testują najlepszego sprzętu na świecie, a jak już testują to na pewno obniżają niesprawiedliwie oceny Nikonowi :)

  31. kebab666
    kebab666 26 lipca 2013, 20:44

    @jacq ponieważ pracuję w Canonie i widzę jak chłopaki się pocą :)

  32. Josef Maas
    Josef Maas 26 lipca 2013, 21:11

    Jak zwykle przy takiej matrycy - do 800 ISO da się oglądać, powyżej szum niszczy wszystko, Nie wiem tylko, jaki jest sens fotografowania przy ISO 25600, chyba tylko, żeby przerobić na czarno-białe i udawać że to "ziarno" miało być i jest częścią artystycznego wyrazu fotografa.
    Dla mnie ISO 800 jest wartością graniczną, NIGDY nie używałem wyższego, bo pomimo odszumiania przy użyciu PhotoShopa czy innych programów nie nadawały sie do powiększania większego niż pocztówka. Za to bardzo brakuje mi ISO 50, 25 czy 10.

    Mam wrażenie, że firmy kokietują potencjalnych nabywców wysokim ISO skrycie wierząc w ich brak ich doświadczenia - i to im się często udaje.

  33. ad1216
    ad1216 26 lipca 2013, 21:56

    Josef Maas: wielu paparazzi robi zdjęcia na bardzo wysokim ISO i zarabiają na tym kupę kasy, to naprawdę się przydaje, nie tylko zawodowcom, ciekawe jakim aparatem robisz zdjęcia, że powyżej ISO 800 masz nieakceptowalne zdjęcia?

  34. Josef Maas
    Josef Maas 26 lipca 2013, 22:02

    ad - nie widziałem jeszcze żadnego dobrego zdjęcia na wysokim ISO -

    Paparazzi - litości, ich fotki są wydrukowane w formacie mikroskopijnym - oni na to sobie mogą pozwolić.

    Weselni też - fotki ich są też są małe - ale ja nie o tym mówie - powiększenie 100% jest dla mnie wykładnikiem jakości. Jeżeli format ma być jak dla paparazzich - to moja komórka (Nokie N8) robi super fotki i nie potrzebuję niczego innego.

  35. ad1216
    ad1216 26 lipca 2013, 22:33

    Maas: jeżeli robisz zdjęcia komórką to nie dziwię się że przeszkadza Ci ISO 800

  36. Josef Maas
    Josef Maas 26 lipca 2013, 23:29

    ad - ty rozumieć polska jenzyka?

  37. DonYoorando
    DonYoorando 27 lipca 2013, 04:03

    może przejdź się kiedyś do pub'u i porób zdjęcia bez lampy na iso 160. albo czegoś co się rusza. nie ma się co bać, metoda prób i błędów. popróbuj nokią, popróbuj innym sprzętem.... podziel się uwagami. zaszalej i ustaw iso na 3200 w słoneczny dzień i popatrz na czasy otwarcia migawki. może to Cię natchnie artystycznie. zamrażanie ruchu.... wszystkie zdjęcia drukujesz w A2. po co pisać takie bzdury o iso, kiedy widać, że
    iso 25600 broni się całkiem dobrze, 3200 ma ładne kolory przy słabym świetle..... DR jak zwykle nie zachwyca ale jak na 20MP/apsc1,6x bo to canon, to katastrofy nie ma. od jakiegoś czasu nowe matryce witane są obawami, czy czegoś nie skopano, a nie nadzieją na cuda. no chyba, że to pentax.

  38. baron13
    baron13 27 lipca 2013, 12:12

    Tak co do lamentów nad szumami. Pani X prosi mnie, bym pstryknął pewien obiekt. Bo mam lepszy aparat. Lecę pstrykam, wracam konwertuję. Pani co tak długo?! Przecież ja potrzebuję tych zdjęć w małym rozmiarze. Pomijam związek czasu przeróbki z raw i wiedzę pani o fotografii. Chodzi o to że zdjęcia mają być wyświetlane na stronie w formacie jakieś 400x300 pikseli. Tak kończy większość "prac" w dzisiejszych czasach. Przeskalujmy sobie zdjątko do takiego formatu i popatrzmy. Sprawa kolejna: legenda jakości. Polazłem do Domku Romańskiego na wystawę zdjęć Mistrza świętej pamięci. I co? Jak podejść do odbitek i się poprzyglądać, to poruszone i nieostre. A, mistrz. I czegoś się nauczyłem. Doskonałe technicznie zdjęcia, owszem robi współczesny aparat na automacie, jak mu się nie przeszkadza. Jakość techniczna zdjęcia świadczy najbardziej o tym jak bardzo udało się fotografa zniechęcić do wymyślania. Najlepsze fotki technicznie robiła moja żona na zielonym. Sprawa trzecia: nie bijcie, zerknijcie:
    link
    Tu jakość (podłego) sprzętu przekroczyła jakość natury.

  39. Josef Maas
    Josef Maas 27 lipca 2013, 14:52

    Don Yoorando - poszedłem do ogródka w słoneczny dzień (5 minut temu) zaszalałem, ustawiłem ISO3200, pstryknąłem kilka fotek (może jednak jestem ślepy i nie mam racji) i dla porównania w ISO 200.
    Ustawiłem P na aparacie (zwykle mam A) i widzę - 1000/F16 na 3200 i 250/ F9 na 200. A fotki - na wyższym ISO artyzm - plamki kolorowe w cieniach (szum), pogorszenie ostrości i gorsze kolory. Chyba to jednak nie nastroiło mnie artystyczne do wyższych ISO.

    A dalej się będę upierał - jak ktoś większość fotek drukuje w formatci pocztówk,i to małpka za 150 zł mu wystarczy! A jak do tego używa D4 czy inny 1D i nie sprzedaje ich za grube tysiące do gazet to jest zwykłym snobem, na siłę mówiącym, że czarne to białe i na odwrót. A snobizm to nie szpan, to wyraźnie negatywny sposób na życie.

  40. ad1216
    ad1216 27 lipca 2013, 15:58

    Jeśli fotograf pisze że nie robi zdjęć powyżej iso 800 bo przeszkadza mu szum to jest to dla mnie oznaka dziwactwa albo zwykłe trolowanie

  41. ad1216
    ad1216 27 lipca 2013, 23:15

    Mass: Z tego co piszesz to kompletnie nie masz pojęcia do czego służy wysokie ISO. Robienie zdjęć w słoneczny dzień na ISO 3200 to jak włączanie ogrzewania w samochodzie gdy jest +35 stopni na zewnątrz, czyli zupełnie bez sensu. Spróbuj zrobić nieporuszone zdjęcie na zawodach sportowych w hali lub w muzeum lub kościele gdzie nie można używać lampy lub zdjęcia nocne w mieście z ręki na ISO 100 i wtedy przekonasz się do czego służy wysokie ISO. Tam gdzie chcesz mieć niepuszone zdjęcie obiektów w ruchu ani statyw ani stabilizacja nie pomogą, musisz użyć wysokiego ISO. Oczywiście ISO 3200 w komórce jest nieakceptowalne ale na pełnej klatce lub APSC może być bardzo dobre i nadawać się na okładkę np. magazynu sportowego. Poza tym jeśli robisz zdjęcia na f/16 to weź pod uwagę, że przy tak dużej przesłonie występuje już zjawisko dyfrakcji co dodatkowo wpływa na pogorszenie jakości zdjęcia i to jest kolejny powód dla którego robienie zdjęć w słoneczny dzień na ISO 3200 jest bez sensu

  42. baron13
    baron13 27 lipca 2013, 23:32

    Jakieś 30 lat temu wykonano wiele zdjęć za pomocą filmu fotopan hl który miał 27 din czyli i przewoływało się go na 30. Klasyczne zdjęcia bo z potężnym ziarnem. Do dnia dzisiejszego kursuje plakat Marka Grechuty zrobiony w ten sposób.

  43. mapo
    mapo 28 lipca 2013, 15:32

    Do testujących
    prośba o więcej zdjęć na pełnym otworze przysłony oraz obiektów w ruchu ale z różnych miejsc z przodu i boku poruszającego się obiektu przy maksymalnie otwartej przysłonie wtedy można prawidłowo ocenić sprawność AF lub obiektywu

  44. mapo
    mapo 28 lipca 2013, 15:55

    Do testujących
    prośba o więcej zdjęć na pełnym otworze przysłony oraz obiektów w ruchu ale z różnych miejsc z przodu i boku poruszającego się obiektu przy maksymalnie otwartej przysłonie wtedy można prawidłowo ocenić sprawność AF lub obiektywu

  45. Josef Maas
    Josef Maas 28 lipca 2013, 18:14

    ad1216 - ty też masz problerm z polską jenzyką? Proszę, czytaj moje wypowiedzi tak długo, aż je zrozumiesz, bo jak nie, to będę pisał dużymi literami i to w języku uproszczonym dla ludzi z problemami w czytaniu i pisaniu. Poza tym twój komentarz bardziej jest skierowany do DonYoorando niż do mnie.

    A do czego służy wysokie ISO to mam pojęcie, kiedyś nawet o tym miałem prelekcje, ale to dawne czasy. Ma dokładnie takie same wady jak wysokie ISO w fotografii analogowej, i używając je musimy je akceptować, zgadzając się na radykalne pogorszenie jakości a nie wmawianie, że to artyzm!

  46. 28 lipca 2013, 23:36

    Josef, trolu, nie mąć ludziom w głowach. Idź sobie cykaj swoją martwą naturę, krajobrazy, czy co tam chcesz cykać na ISO10. To, że przy twojej radosnej twórczości nie używasz więcej niż ISO800, kompletnie nic nie znaczy. Niektórzy od tego zaczynają, bo nie mają innego wyjścia. Polecam ci poczytać o zasadzie decydującego momentu w fotografii... choć możliwe, że i o tym miałeś prelekcje.

    Teraz marzy mi się dorwać pliki RAW z tego aparatu i wrzucić je do Lightrooma. Według mnie byłoby lepiej niż 7D, którego również posiadam.

  47. druid
    druid 29 lipca 2013, 02:04

    @Josef Mass
    "Dla mnie ISO 800 jest wartością graniczną, NIGDY nie używałem wyższego, bo pomimo odszumiania przy użyciu PhotoShopa czy innych programów nie nadawały sie do powiększania większego niż pocztówka. Za to bardzo brakuje mi ISO 50, 25 czy 10. "
    Nie używałeś bo nie musiałeś. Jeśli fotografujesz sobie pasjonacko kwiatki, widoczki a może nawet modelki to jest Ci to zupełnie do niczego nie potrzebne. Ale widać masz problemy ze zrozumieniem, że niektórzy mają inne potrzeby niż Ty. Sam zawsze staram się pracować na najniższym ISO, ale są sytuacje gdzie się nie da, dynamiczne sceny w ciemniejszych pomieszczeniach, gdzie lampa może popsuć cały efekt. Ot chociażby fotografia ślubna. Aparat z prawie niezauważalnym szumem na ISO 3200 dla mnie byłby już OK.

  48. Josef Maas
    Josef Maas 29 lipca 2013, 11:33

    eclipsis - nie dyskutuję z osobami na pozimie budki z piwem!

    druid - niestety, nie spotkałem takiego aparatu (piszesz - Aparat z prawie niezauważalnym szumem na ISO 3200 dla mnie byłby już OK.) - ciągle czekam - a może ten? Niestety, widocznie technologicznie jest to nie do zrobienia na dzisiaj. Podkreślam - to, że można zrobić fajną fotkę na ISO, np. 3200, zakładając, że szum tam będzie (a konwertując do bw udaje ziarno z fotografii analogowej) nie znaczy, że tego problemu nie ma. Jest, i dlatego fotografując na wysokim ISO musimy akceptować pogorszenia jakości. Nie ma tego problemu w fotografii ślubnej, gdzie powiększenia są w zasadzie małe, ale już na wystawę - z powiększeniami typu A2 - czy A1 - można zapomnieć. I dlatego są aparaty z sensorem kilka razy większym niż APC.
    Nigdzie nie pisałem, że w sytuacji wyjątkowej nie używam wysokiego ISO - ale jakość mnie nie zadawala. Oczywiście, klient otrzymując taką fotkę, w małym powiększeniu tego nie widzi, ale ja to wiem, że to jest niska jakość i to mi się nie podoba.

    Poza tym - ja bardzo dobrze rozumię, że inni mają inne potrzeby, ale niech się nie upierają przy tym, że szumu nie ma tam gdzie jest i udają, że to jest piękne.


  49. 29 lipca 2013, 14:06

    Josef, daleko mi od dyskusji z tobą. Sposób w jaki odnosisz się do innych jest karygodny. Piszesz, że nie wiesz jaki jest sens fotografowania przy ISO25600. Nie musiałeś, to nie wiesz. Mógłbyś nam powiedzić co fotografujesz najczęściej?

  50. marheva
    marheva 29 lipca 2013, 16:21

    Nie ma to jak wziąć 50 f1,2 do testów takiego aparatu i jeszcze zamykać je do f8 i do 5,6 w kościele.

    A propo tego durnego minimalnego wyostrzania i wyłączania odszumiania i etc.
    Optyczni ciągle próbują udowodnić profesjonalność takiej procedury bo każdy aparat inaczej wyostrza ble ble ble. Minimalne wyostrzenie też ma totalnie inne ale to już ich nie obchodzi.

    Dla mnie to jest równie profesjonalna procedura co testowanie aerodynamiki samochodów sportowych na wstecznym biegu.
    Bo przecież każdy supercar ma inne przełożenia, inną skrzynię, inny silnik mało tego ma często nawet inną liczbę biegów. Więc wsteczny bieg jest idealny do testów bo każdy ma.
    A to że każdy wsteczny także jest inny, a samochód z założenia pod każdym względem został zaprojektowany żeby jeździł do przodu, bo 99,999% swojego przebiegu zrobi do przodu- to kij tam przecież my mamy profesjonalną procedurę.
    Nie przeczę że profesjonalną- tyle że bezużyteczną.


    Josef Maas - ile zdjęć w życiu wydrukowałeś na papierze FOTOGRAFICZNYM w formacie 50 ( 50x75 cm co daje mniej więcej crop 1:1 z 20 mpx. ) w dodatku prosto z puszki ?
    Odpowiem za Ciebie- żadnego.
    Jakich rozmiarów masz monitor że oglądasz te cropy 1:1 ?
    Odpowiem za Ciebie: jakieś 14-21 cali z czego połowę zajmują narzędzia PS/ LR. Nawet jak sobie ustawisz to jako tło pulpitu to jest to jakaś 1/4 fotki.
    Ile zdjęć wystawiłeś na wystawach jako plakaty?
    Odpowiem za Ciebie- ani jednego bo nawet po 1 nie gadałbyś takich bzdur.


  51. Josef Maas
    Josef Maas 30 lipca 2013, 01:09

    marheva - sorry, ale pozostawiam twoją znajomość moich doświadczeń bez komentarza

  52. DonYoorando
    DonYoorando 30 lipca 2013, 05:20

    aż sprawdziłem exif'y zdjęć:
    słoneczny dzień o 7pm na tenerifie, surfing, 1/6400, f5,6, iso800 nie prześwietla. domknięcie do f8,0 i 1/8000s i mamy iso1600. mała chmurka, 1/2h później i 3200.
    to tyle o sensie ogrzewania w samochodzie przy 35c.

    jak kogoś nie stać na 1D albo D3/4 to nie mój problem. chore podejście do innych fotografów też.

    wysokie iso jest użyteczne w lustrzankach canona od czasów 20D i 350. braki warsztatu i kultury są do nadrobienia tylko trzeba się starać Maas. bierz się za robotę, a nie ględzisz pierdoły bezsensu i wkoło i pocotokomu.

  53. druid
    druid 30 lipca 2013, 13:13

    Mass ma częściowo rację. Trzeba robić zdjęcia tak, żeby zawsze ISO było możliwie jak najmniejsze. Jakość obrazu jest lepsza oraz większe możliwości obróbki zdjęcia. I też jest prawdą, że oglądając zdjęcie 1:1 nawet najlepsze aparaty na ISO powyżej 1600 szumią.

    @DonYoordano
    Jeśli w słoneczny dzień korzystasz z ISO 800 i wyżej to gratuluję ;) Ale wiadomo nie dla każdego liczy się jakość obrazu.

  54. Josef Maas
    Josef Maas 30 lipca 2013, 17:42

    DonYoorando, sorry, ty też zaczynasz schodzić do poziomu budki z piwem, dlatego nie będę więcej już z tobą polemizował. Nie obrażam cie, a więc przymknij jadaczkę z tym chamskim słownictwem - to chyba teraz twój język?

    druid - dzięki, ty chyba jako jeden z nielicznych wiesz o co mi chodzi.

  55. Imre
    Imre 2 sierpnia 2013, 23:17

    I tak zdjęć z mojego marka II nie pobije , podzielili świat na aps-c i full frame tylko dla własnych korzyści finansowych ,pewnie z 4000 pln będzie kosztował,lepiej pooszczędzać i kupić używanego 5dmarka który jest nie do zarżnięcia i robi niesamowite zdjęcia , ale kto się zna ,to wie o co chodzi ,w tym całym fotograficznym świecie...
    Ps. Niech go kupują Ci co lubią się przechwalać bajerkami

  56. Hunart
    Hunart 6 sierpnia 2013, 10:14

    Ja tylko od siebie chciałbym dodać odnośnie dodawanych bajerków - bardzo mi się podoba AF w trybie video i Live View w 70D. Ponieważ lustrzanek bardziej używam do kręcenia materiałów video, bardzo mnie cieszy polityka Canona. Dzięki tej puszce i obiektywom 24, 28 i 35 f2.8 IS można wreszcie latać kręcić z ręki i nie trzeba wywalać dziesiątek tysięcy pln na duże gabarytowo kamerki. Myślę, że te graty zostały wyprodukowane nie do końca dla fotografów a coraz większego grona filmowców, korzystających z atutów "lustrzanego obrazu" ;)

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.