Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test aparatu

Sony Alpha DSLR-A350 - test aparatu

Sony Alpha DSLR-A350
15 maja 2008
Krzysztof Mularczyk Komentarze: 133

1. Wstęp

Sony Alpha DSLR-A350 - Wstęp


Koniec 2007 i początek roku 2008 to dla systemu Alpha czas nowości wśród lustrzanek cyfrowych. Odziedziczony po firmie Konica-Minolta system zaczął wyraźnie przyspieszać swój rozwój. Przypomnijmy, że po przeszło rocznym okresie oczekiwania na następcę A100, pojawił się we wrześniu 2007 model dla półprofesjonalistów - A700, a w styczniu tego roku amatorom podano na tacy: A200 - następcę A100, oraz bliźniacze modele A300 i A350 z podglądem na żywo, różniące się matrycami.

Sony A350 wszedł na rynek z dużym medialnym szumem. Jest to produkt typowo marketingowy, stworzony tak, aby klienta przyciągnąć i pokazać wyższość tego aparatu nad konkurencyjnymi modelami. Nic tak nie przyciąga przecież uwagi i nie zachęca do kupna, jak ogromna ilość pikseli, podgląd obrazu na żywo, uchylny wyświetlacz i ten agresywny wygląd lustrzanki... Trzeba jednak zdać sobie sprawę, że w aparacie najważniejsza jest jakość obrazu. Wszelkie dodatki niby ułatwiające życie użytkownikowi są tylko gadżetami bardzo modnymi w dzisiejszych czasach. Czasami przydają się w praktyce, ale warto zdać sobie sprawę, że w rodzinnej fotografii rzadko się ich używa.


- - - - - - - - - - - - - - - - - - R E K L A M A - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Nie tak dawno prezentowaliśmy test aparatu Pentax K20D z 14.5-megapikselową matrycą CMOS. Wcześniej przez nasze ręce przeszedł profesjonalny Olympus E-3, który posiada matrycę o podobnej gęstości pikseli. Sony A350 wyposażono natomiast w matrycę CCD o imponującej liczbie 14.2 miliona pikseli. To trio, choć nie związane jednolitym segmentem zaawansowania, łączy podobna gęstość pikseli choć ułożonych na matrycach różnego typu. Wiadomym powszechnie minusem matryc CCD jest spory wzrost szumu przy wysokich ISO. Matryce CMOS nie zawsze dobrze radzą sobie pod względem zakresu tonalnego na niskich czułościach. W każdym przypadku należy jednak brać pod uwagę, że im więcej pikseli pakujemy do aparatu, tym więcej szumu możemy zobaczyć na zdjęciach. Technika jednak idzie do przodu. Matryca wykonana obecnie, porównana do tej sprzed nawet 1-2 lat, jest w stanie zdyskwalifikować poziomem szumów nawet przy dwukrotnie większej liczbie pikseli. Tym bardziej jesteśmy ciekawi jakości zdjęć Sony A350. Zapraszamy zatem do lektury testu tego aparatu.

Aparat wypożyczyła do testów firma Sony Poland

Porównanie danych technicznych Sony A350 z konkurencyjnymi modelami dostępne jest tutaj.

Zdjęcia aparatu
Specyfikacja aparatu
Producent Sony
Model Alpha DSLR-A350
Data premiery 2008-01-30
Liczba pikseli 14.2 Mpix
Dostępne rozdzielczości • 4592x3056 (RAW, JPEG)
• 3408x2272 (JPEG)
• 2288x1520 (JPEG)
• 4592x2576 (16:9, JPEG)
• 3408x1920 (16:9, JPEG)
• 2288x1280 (16:9, JPEG)
Matryca 23.5 x 15.7 mm (APS-C), CCD, 3:2, całkowita liczba pikseli: 14.9 Mpix
mechanizm samooczyszczania matrycy
Procesor obrazu Bionz
Format zapisu JPEG (EXIF 2.21, DPOF, DCF), RAW (pliki .ARW), RAW+JPEG
•  Rodzaje JPEG: Fine/Standard
Zakres ISO Auto, 100-3200 ISO w skoku co 1 EV
Migawka szczelinowa sterowana elektronicznie, 30s - 1/4000s w krokach co 1/3 EV, Bulb
Konstrukcja obiektywu Z bagnetem Sony Alpha (Minolta A), powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.5
Ogniskowa obiektywu n/a
Światłosiła n/a
Zoom optyczny 0x
Zoom cyfrowy 0x
Stabilizacja obrazu Tak
Zapis wideo Nie
Ogniskowanie Detekcja fazowa TTL, czujniki liniowe CCD,
9-punktowy AF (centralny czujnik krzyżowy)
• Obszary AF: Wielopolowy (wybór automatyczny z 9 punktów AF), Punktowy (centralny), Lokalny (ręczny wybór z 9 punktów AF).
• Tryby AF: Pojedynczy, Automatyczny, Ciągły, MF
• Zakres detekcji od 0 do 18 EV (ISO 100)
• Asysta AF: wbudowana lampa błyskowa, zasięg od 1 do 5m
• Nastawianie ostrości w momencie zbliżenia oka (on/off)
Pomiar światła pomiar wewnętrzny TTL
Ogniwo: 40-segmentowa fotodioda krzemowa w układzie plastra miodu.
Zakres: 2 EV do 20 EV (4 EV do 20 EV przy pomiarze punktowym) (dla odpowiednika ISO 100 i obiektywu F1.4)
Tryby pomiaru:
• wielosegmentowy,
• punktowy,
• centralnie ważony
Ostrość od zależnie od obiektywu
Balans bieli Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa,
• ustawienia wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500– 9900 K)
• Korekcja i bracketing balansu bieli
Kompensacja ekspozycji Kompensacja: +/- 2.0 EV w skoku co 1/3 EV
Bracketing: 3 klatki, w skoku co 1/3 lub 2/3 EV
Programy Auto, Program AE (P), Priorytet migawki (S), Priorytet przystłony (A), Manualny (M),
• Programy tematyczne: Portret, Makro, Sport/akcja, Krajobraz, Zachód słońca, Zdjęcia nocne/ nocny portret
Zdjęcia seryjne Szybkość do 2.5 kl./s, maksymalnie 4 zdjęcia w formacie RAW lub 3 w formacie RAW+JPEG lub JPEG do zapełnienia karty
Lampa błyskowa Typu pop-up, ADI/TTL, liczba przewodnia 12 (ISO 100).
• Synchronizacja do 1/160s
• Korekcja siły błysku +/- 2 EV w krokach co 1/3 EV
• Tryby pracy: AUTO, Redukcja efektu czerwonych oczu, Błysk wypełniający, Synchronizacja z długimi czasami migawki, Synchronizacja na drugą kurtynę migawki
Złącze hot-shoe Tak
Wyjście statywowe Tak
Samowyzwalacz 2s lub 10s
Karta pamięci CompactFlash Typu I/II, zgodność z Microdrive,
Memory Stick Duo oraz Memory Stick PRO Duo (poprzez adapter do gniazda CF)
LCD odchylany w 2 kierunkach, 2.7 calowy, kolorowy Clear Photo LCD plus, 230 400 pikseli,
regulowana jasność
wyłączany automatycznie przez czujnik wykrywający zbliżenie oka do wizjera
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo z AF
Wizjer Lustrzany, powiększenie: x0.74, pokrycie: ok. 95%, korekcja dioptrii: od -3 do +1.0, punkt oczny: 16.7 mm (od ramki wizjera)/ 20.8 mm (od soczewki wizjera), matówka Spherical Acute Matte
Komunikacja i złącza Uniwersalne złącze USB 2.0 Hi-Speed/wyjście wideo (NTSC/PAL), wejście zasilania DC, wejście zdalnego sterowania
• opcjonalnie zdalne sterowanie wężykiem RM-S1AM lub RM-L1AM
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge), PIM III
Zasilanie Akumulator litowo-jonowy NP-FM500H (pojemność 1650 mAh),
• opcjonalnie zasilacz sieciowy AC-VQ900AM
• opcjonalnie uchwyt pionowy/pojemnik na baterie (grip) VG-B30AM
Akcesoria Akumulator NP-FM500H, ładowarka BC-VM10, kabel wideo, kabel USB, pasek na ramię, dekiel, instrukcja, oprogramowanie
Waga 582g (bez akumulatora i karty pamięci),
660g (z akumulatorem)
Wymiary 130.8 x 98.5 x 74.7 mm
Dodatkowe informacje Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Polskie menu,
Skuteczność stabilizacji wg producenta: 2.5-3.5 EV


Poprzedni rozdział