Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Fotodiox Vizelex ND Throttle

Fotodiox Vizelex ND Throttle
5 listopada
2014 13:33

W ofercie firmy Fotodiox pojawił się adapter Vizelex ND Throttle. Dzięki niemu obiektywy Canona EF i EF-S można podłączyć do aparatów z mocowaniem Sony E. Adapter wyposażony jest ponadto we wbudowany filtr szary, którego natężenie można regulować.

Najciekawszym elementem adaptera Vizelex ND Throttle jest właśnie filtr szary, którego stopnie działania można regulować w zakresie od ND2 do ND1000. Adaptera można używać w trybach manualnym oraz priorytetu przysłony. Umożliwia on również ostrzenie na nieskończoność. Fotodiox Vizelex ND Throttle został wyceniony na sumę niecałych 100 dolarów. Można go kupić tutaj.

Fotodiox Vizelex ND Throttle

Fotodiox Vizelex ND Throttle

Fotodiox Vizelex ND Throttle

Fotodiox Vizelex ND Throttle


Komentarze czytelników (30)
  1. mancebo
    mancebo 5 listopada 2014, 13:47

    Yyyy,,, za niedługo będzie podpinać szkła Canona do Nikona i na odwrót :)

  2. Heimo
    Heimo 5 listopada 2014, 13:53

    Znaczy się - do FE (pełnej klatki) też? Wkurza mnie to oznaczenie tego samego bagnetu dwoma oznaczeniami - czy może raczej bagnet jest ten sam a tylko obiektywy są dyskryminowane?

    :-?

  3. mav
    mav 5 listopada 2014, 14:08

    Problemem tego adaptera jest brak elektroniki. W przypadku szkieł Canona to oznacza brak sterowania przesłoną i stabilizacji. Natomiast sama idea jest fajna.

  4. darczan
    darczan 5 listopada 2014, 15:13

    ot ciekawostka...

  5. sektoid
    sektoid 5 listopada 2014, 15:15

    Po co komu taki sprzęt, który nie domyka przysłony ?

  6. mate
    mate 5 listopada 2014, 15:25

    @Heimo
    Oznaczenie bagnetu jest jedno - E, nie ma bagnetu FE. FE to jest oznaczenie szkieł Sony na bagnet E kryjących pełną klatkę. Tak samo jak w Nikonie masz bagnet F i szkła oznaczone jako DX i FX, tego też nie ogarniasz?

  7. Marek B
    Marek B 5 listopada 2014, 15:27

    Sony ma do dyspozycji całkiem niezłe szkła ... zarówno swoje jak też firm niezależnych. W sumie MZ niepotrzebny gadżet.

  8. 5 listopada 2014, 16:01


    Za 2x drożej sami wstawią ND tu link

    lub

    tu link

  9. 90s
    90s 5 listopada 2014, 16:06

    Znowu ten sam bełkot tylko że inny portal, nie ma okrągłych filtrów szarych z regulowaną mocą, to są dwa filtry polaryzacyjne, a to duża różnica !!!

  10. tripper
    tripper 5 listopada 2014, 17:25

    Dobry pomysł, pewnie będzie miało wzięcie wśród filmujących bezlusterkowacami ze szkłami Canona. Ciekawe, czy wersja dla m4/3 też będzie.

  11. mate
    mate 5 listopada 2014, 17:31

    @tripper
    O to pytasz? :)
    link

  12. mate
    mate 5 listopada 2014, 17:36

    Zresztą w ogóle nie wiem, skąd ten news, bo te adaptery już są już co najmniej od kilku miesięcy w sprzedaży.

  13. cube
    cube 5 listopada 2014, 17:46

    mate, ale adaptery są różne, niektóre z oznaczeniem "E" nie są kompatybilne z pełną klatką...

    A swoją drogą ten adapter to dzieło idioty, po pierwsze filtr ND w tym miejscu obniży jakosć obrazu, po drugie bez możliwosci sterowania przysłoną na niewiele się ten adapter zda, to już lepiej kupić takie cos: link a filtr ND osobno na obiektyw.

  14. felis
    felis 5 listopada 2014, 17:48

    @Marek B
    Jeśli chodzi o bagnet sony E to wg mnie się mylisz, bo system ma poważne braki w szkłach.
    Przykłady: macro, stałki ok. 100mm, zoomy tele.
    W sumie NEXy i ich następcy to byłyby całkiem fajne rozwiązania bezlusterkowe, ale właśnie brak obiektywów jest tu zdecydowanie odczuwalny.

  15. Michel
    Michel 5 listopada 2014, 18:11

    @cube: masz tego Viltroxa?

    Ja mam takowego do APS-C i jest w miarę OK. Natomiast do A7 nabyłem kopię jakiejś innej firmy i przez większość czasu nie ma styku z aparatem :-/

    Natomiast co do tytułowego adaptera, to zgadzam się z cube - dużo lepszym rozwiązaniem jest dobry filtr ND na obiektyw. W dodatku te "regulowane ND" często dają dziwne zafarby. Darowałbym sobie ten adapter, choć firma całkiem niezła, ich przejściówki są naprawdę dobrze wykonane.

  16. bzdunek
    bzdunek 5 listopada 2014, 18:22

    cube
    A swoją drogą ten adapter to dzieło idioty

    Masz podstawy żeby projektanta tego adapteu wyzywać od idiotów?

    Pokaż swoje dokonania w projektowaniu sprzętu.

  17. cube
    cube 5 listopada 2014, 18:27

    bzdunek, wymieniłem wady powyżej, może na projektowaniu się zna, ale na sprzęcie foto raczej nie...

    Michel, nie mam, ale myslę czy nie zakupić, są 2 wersje i ta zalinkowana jest szersza i ponoć zgodna z A7.
    A z jakim adapterem masz problem?

  18. mate
    mate 5 listopada 2014, 18:39

    @cube
    Ale ja piszę o tym konkretnym, o którym jest ten news. Wersja na bagnet E i szkła EF/EF-S jest jedna w ofercie Fotodiox i ten adapter jest dostępny, ja wiem... od marca 2014 r. :)

  19. Michel
    Michel 5 listopada 2014, 18:54

    Po "dziurze" stwierdzam, że powinna być zgodna - wygląda dokładnie, jak mój cropowy, tylko z dziurą poszerzoną w rogach..

    Mój adapter FF to jakiś no-name, no i niestety jak to bywa w takich przypadkach - badziewny. Choć teraz podpiąłem moją "L-kę", czyli 28-80/3.5-5.6 i widzę, że nie zatrzaskuje się w bagnecie, więc może to kwestia obiektywu. Choć raczej nie, bo w Viltroksie (APS-C) ładnie się montuje i działa bez większych problemów (ale AF jest woooooooolny...).

    Miałem kiedyś adapter Metabones i tam nie było takich problemów (oprócz wolnego AF, ale to już kwestia CDAF z obiektywami PDAF). No ale trzymać adapter za grubą kasę do szkła 3x tańszego (35/2) nie miało specjalnego sensu :-) Niemniej gdyby znów naszła mnie ochota na zabawę obiektywami C, to chyba zdecyduję się na Metabonesa...

  20. ***s***
    ***s*** 5 listopada 2014, 20:45

    sektoid | 2014-11-05 15:15:30 Po co komu taki sprzęt, który nie domyka przysłony ?


    Widze ze niektorzy maja swietne rozeznanie w temacie.

    Powinno byc po co komu domykanie przyslony w takim zestawie? Po to uzywa sie Canona 1.2 zeby bylo 1.2

    Jak ktos chce f=4 to se inny obiektyw zalozy.

  21. tripper
    tripper 5 listopada 2014, 20:53

    @mate

    No proszę, to jest i dla m4/3.

    @cube

    O co chodzi z tym obniżeniem jakości obrazu spowodowanym umieszczeniem filtra? Czy jakość samego filtra nie jest bardziej znaczącym czynnikiem?

  22. banc
    banc 6 listopada 2014, 01:35

    @tripper
    Chodzi o to, że filtr przed obiektywem (np. 72mm średnicy) może mniej popsuć obraz niż filtr wsadzony między obiektyw a body (tutaj obraz jest już gęsto upakowany i wymagania są diametralnie większe).

    Z drugiej strony istnieją rozwiązania z wymiennymi filtrami w tym miejscu i nikt jakoś specjalnie nie płacze nad tym rozwiązaniem. Więc faktycznie problemem jest tylko i wyłącznie jakość filtrów.

  23. cube
    cube 6 listopada 2014, 09:27

    @Michel, metabones jak dla mnie za drogo sobie liczy, za tyle kaski to można dodatkowe szkło kupić. Wątpię też by był w czymkolwiek lepszy od viltroxa, AF raczej nie będzie działał szybciej... Z resztą z dobrymi szkłami nie ma problemu z używaniem MF. Na razie nie mam cisnień, raczej z ciekawosci bym podpiął np. 85L i wypróbował działanie w MF z peakingiem. Ergonomicznie pewnie nie było by za dobrze.

    @***Słodziutki, jak zwykle rozweselasz forum swoimi komentarzami. Rozumiem, że przysłona nie jest ci do niczego potrzebna, zamiast lekko przymknąć, zmieniasz szkło na ciemniejsze... :-)))

    @tripper, tor optyczny szkieł jest policzony bardzo dokładnie, nawet grubosć filtra na matrycy ma duże znaczenie dla jakosci obrazu. Wsadzanie 2 filtrów polaryzacyjnych tam gdzie obraz leci już prosto na matrycę bardzo zdegraduje jakosć. Co do dedykowanych rozwiązań to, są one policzone i jakos uwzględnione, tak myslę. Poza tym nie ma też innej opcji, bo stosuje się je w obiektywach z potężną przednią soczewką.

  24. Heimo
    Heimo 6 listopada 2014, 09:49

    @mate
    po prostu w Nikonie jest to intuicyjnie przyswajalne a w Sony nie.
    Nikon definiuje bagnet jako pewną klasę, w skład której wchodzą dwie pod-klasy.
    Sony definiuje klasę, a potem używa nazwy klasy do zdefiniowania podklasy.

    Mój autystyczny mózg musi sobie dodać wtedy wyjątek od reguły. No chyba mate, że tego nie ogarniasz?

  25. tripper
    tripper 6 listopada 2014, 10:04

    Aha, takie buty. No to ciekawe, jak w tym przypadku wygląda sprawa z jakością tych filtrów i na ile jest to "zestrojone" z resztą (np. ta różnica w grubości szkła na matrycy o której wspomniał cube).

    Może też założenie tego gadżetu jest takie, że będzie on wykorzystywany głównie do nagrywania filmów, a tym samym strata jakości nie będzie aż tak widoczna (a przynajmniej nie na FullHD). Ot taki kompromis, tracimy trochę na jakości, zyskujemy wygodę.

  26. tripper
    tripper 6 listopada 2014, 10:09

    Znalazłem reckę tego adaptera w wersji m4/3: link

    Wygląda to całkiem spoko, przynajmniej do fimowania. Jeżeli koleś był w stanie używać tele 200mm z tym filtrem, to jest dobrze. Ja jak zamontowałem polar Marumi na 135mm, to efektem było kompletne mydło, wolę nie myśleć co by było jakbym zamontował dwa :)

  27. cube
    cube 6 listopada 2014, 11:26

    tripper, a jak to ma być niby zestrojone, przecież canon nie wiedział projektując obiektywy, że ktos zechce wsadzić filtry od strony bagnetu. No i filmowcem nie jestem, ale zdaje się że operowanie przysłoną przy filmowaniu jest raczej wskazane... ;-)

  28. ***s***
    ***s*** 6 listopada 2014, 21:03

    cube | 2014-11-06 09:27:41....@***Słodziutki, jak zwykle rozweselasz forum swoimi komentarzami. Rozumiem, że przysłona nie jest ci do niczego potrzebna, zamiast lekko przymknąć, zmieniasz szkło na ciemniejsze... :-)))

    Kjubunieniusiu - gdybys kiedys cos pofilmowal (nie liczac swoim Galaxy) to bys pewnie wiedzial ze tego typy urzadzenia uzywa sie do filmowania a nie do fotografii a zmiana przyslony powoduje podczas filmowania nie tylko zmiane ilosci padajacego swiatla ale i inny artefakty w postaci naglego wyostrzania a nawet pompowania niektorych szkiel wiec swietnym rozwiazaniem jest wlasnie uzywanie "sztucznej przyslony" za pomoca regulowanch filtrow polar/ND.

    Przy filmowaniu nie jest az tak wazna (jak przy fotografii) rodziekczosc przy "lekko przymknietej" przyslonie wiec tej nie ma sensu przymykac. Jak ktos chce wieksza glegieostrosci nie bedzie zakladal do filmowania C85 1.2 i przymykal do 5.6

  29. cube
    cube 7 listopada 2014, 11:01

    Słodziaku, rozumiem, że ustawianie ostrosci w przywołanym C85/1.2 też pewnie nie jest Ci potrzebne... to muszą być bardzo statyczne filmy... ;-)

  30. ***s***
    ***s*** 8 listopada 2014, 02:16

    Tak, Kjubunieniusiu. Ustawianie ostrosci podczas filmowania C85 1.2 najlepiej wychodzi AF Canonowi , hahaha , niezle sie usmialem.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.