|
|
|
Aparat: Olympus OM-D E-M5 Mark II
Parametry: 12 mm, f/2.8, exp. 1/5 sek., ISO 800
Plik: JPEG, 4608 x 3456 pix, 7.53 MB
|
Aparat: Olympus OM-D E-M5 Mark II
Parametry: 12 mm, f/2.8, exp. 1/10 sek., ISO 800
Plik: JPEG, 4608 x 3456 pix, 6.34 MB
|
Aparat: Olympus OM-D E-M5 Mark II
Parametry: 40 mm, f/4.0, exp. 1/10 sek., ISO 800
Plik: JPEG, 4608 x 3456 pix, 9.44 MB
|
|
|
|
Aparat: Olympus OM-D E-M5 Mark II
Parametry: 12 mm, f/3.2, exp. 1/4 sek., ISO 800
Plik: JPEG, 4608 x 3456 pix, 6.68 MB
|
Aparat: Olympus OM-D E-M5 Mark II
Parametry: 12 mm, f/4.0, exp. 1/3 sek., ISO 800
Plik: JPEG, 4608 x 3456 pix, 5.22 MB
|
Aparat: Olympus OM-D E-M5 Mark II
Parametry: 45 mm, f/1.8, exp. 1/125 sek., ISO 800
Plik: JPEG, 4608 x 3456 pix, 6.19 MB
|
|
|
|
Aparat: Olympus OM-D E-M5 Mark II
Parametry: 45 mm, f/1.8, exp. 1/125 sek., ISO 800
Plik: JPEG, 4608 x 3456 pix, 6.77 MB
|
Aparat: Olympus OM-D E-M5 Mark II
Parametry: 17 mm, f/1.8, exp. 1/80 sek., ISO 800
Plik: JPEG, 4608 x 3456 pix, 5.67 MB
|
Aparat: Olympus OM-D E-M5 Mark II
Parametry: 17 mm, f/1.8, exp. 1/80 sek., ISO 800
Plik: JPEG, 4608 x 3456 pix, 6.25 MB
|
|
|
|
Aparat: Olympus OM-D E-M5 Mark II
Parametry: 40 mm, f/2.8, exp. 1/20 sek., ISO 800
Plik: JPEG, 4608 x 3456 pix, 7.3 MB
|
Aparat: Olympus OM-D E-M5 Mark II
Parametry: 34 mm, f/4.0, exp. 1/5 sek., ISO 800
Plik: JPEG, 4608 x 3456 pix, 8.51 MB
|
Aparat: Olympus OM-D E-M5 Mark II
Parametry: 40 mm, f/2.8, exp. 1/40 sek., ISO 800
Plik: JPEG, 4608 x 3456 pix, 9 MB
|
|
|
|
Aparat: Olympus OM-D E-M5 Mark II
Parametry: 26 mm, f/2.8, exp. 1/25 sek., ISO 800
Plik: JPEG, 4608 x 3456 pix, 8.78 MB
|
Aparat: Olympus OM-D E-M5 Mark II
Parametry: 31 mm, f/4.0, exp. 1/13 sek., ISO 1600
Plik: JPEG, 4608 x 3456 pix, 7.82 MB
|
Aparat: Olympus OM-D E-M5 Mark II
Parametry: 31 mm, f/4.0, exp. 1/40 sek., ISO 6400
Plik: JPEG, 4608 x 3456 pix, 9.08 MB
|
|
|
|
Aparat: Olympus OM-D E-M5 Mark II
Parametry: 31 mm, f/4.0, exp. 1/20 sek., ISO 3200
Plik: JPEG, 4608 x 3456 pix, 8.95 MB
|
Aparat: Olympus OM-D E-M5 Mark II
Parametry: 31 mm, f/4.0, exp. 1/100 sek., ISO 12800
Plik: JPEG, 4608 x 3456 pix, 10.41 MB
|
Aparat: Olympus OM-D E-M5 Mark II
Parametry: 31 mm, f/4.0, exp. 1/200 sek., ISO 25600
Plik: JPEG, 4608 x 3456 pix, 10.04 MB
|
|
|
|
Aparat: Olympus OM-D E-M5 Mark II
Parametry: 12 mm, f/2.8, exp. 1/20 sek., ISO 400
Plik: JPEG, 4608 x 3456 pix, 6.91 MB
|
Aparat: Olympus OM-D E-M5 Mark II
Parametry: 25 mm, f/4.0, exp. 1/250 sek., ISO 400
Plik: JPEG, 4608 x 3456 pix, 7.93 MB
|
Aparat: Olympus OM-D E-M5 Mark II
Parametry: 12 mm, f/4.0, exp. 1/100 sek., ISO 400
Plik: JPEG, 4608 x 3456 pix, 8.69 MB
|
|
|
|
Aparat: Olympus OM-D E-M5 Mark II
Parametry: 40 mm, f/4.0, exp. 1/320 sek., ISO 400
Plik: JPEG, 4608 x 3456 pix, 6.64 MB
|
Aparat: Olympus OM-D E-M5 Mark II
Parametry: 40 mm, f/4.0, exp. 1/500 sek., ISO 400
Plik: JPEG, 4608 x 3456 pix, 7.42 MB
|
Aparat: Olympus OM-D E-M5 Mark II
Parametry: 12 mm, f/4.0, exp. 1/125 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 4608 x 3456 pix, 6.84 MB
|
|
|
|
Aparat: Olympus OM-D E-M5 Mark II
Parametry: 28 mm, f/4.0, exp. 1/125 sek., ISO 400
Plik: JPEG, 4608 x 3456 pix, 9.31 MB
|
Aparat: Olympus OM-D E-M5 Mark II
Parametry: 12 mm, f/4.0, exp. 1/3 sek., ISO 400
Plik: JPEG, 4608 x 3456 pix, 8.17 MB
|
Aparat: Olympus OM-D E-M5 Mark II
Parametry: 12 mm, f/6.3, exp. 1/10 sek., ISO 3200
Plik: JPEG, 4608 x 3456 pix, 8.79 MB
|
|
|
|
Aparat: Olympus OM-D E-M5 Mark II
Parametry: 12 mm, f/7.1, exp. 1/40 sek., ISO 400
Plik: JPEG, 4608 x 3456 pix, 9.15 MB
|
Aparat: Olympus OM-D E-M5 Mark II
Parametry: 31 mm, f/7.1, exp. 1/30 sek., ISO 400
Plik: JPEG, 4608 x 3456 pix, 9.31 MB
|
Aparat: Olympus OM-D E-M5 Mark II
Parametry: 40 mm, f/7.1, exp. 1/60 sek., ISO 400
Plik: JPEG, 4608 x 3456 pix, 8.71 MB
|
|
|
|
Aparat: Olympus OM-D E-M5 Mark II
Parametry: 12 mm, f/6.3, exp. 1/200 sek., ISO 400
Plik: JPEG, 4608 x 3456 pix, 7.92 MB
|
Aparat: Olympus OM-D E-M5 Mark II
Parametry: 12 mm, f/6.3, exp. 1/100 sek., ISO 400
Plik: JPEG, 4608 x 3456 pix, 8.59 MB
|
Aparat: Olympus OM-D E-M5 Mark II
Parametry: 12 mm, f/4.0, exp. 1/250 sek., ISO 400
Plik: JPEG, 4608 x 3456 pix, 7.12 MB
|
|
|
|
Aparat: Olympus OM-D E-M5 Mark II
Parametry: 12 mm, f/4.0, exp. 1/40 sek., ISO 400
Plik: JPEG, 4608 x 3456 pix, 7.64 MB
|
Aparat: Olympus OM-D E-M5 Mark II
Parametry: 12 mm, f/4.0, exp. 1/250 sek., ISO 400
Plik: JPEG, 4608 x 3456 pix, 8.88 MB
|
Aparat: Olympus OM-D E-M5 Mark II
Parametry: 30 mm, f/4.0, exp. 1/25 sek., ISO 400
Plik: JPEG, 4608 x 3456 pix, 8.59 MB
|
|
|
|
Aparat: Olympus OM-D E-M5 Mark II
Parametry: 31 mm, f/4.0, exp. 1/400 sek., ISO 400
Plik: JPEG, 4608 x 3456 pix, 6.06 MB
|
Aparat: Olympus OM-D E-M5 Mark II
Parametry: 27 mm, f/4.0, exp. 1/80 sek., ISO 400
Plik: JPEG, 4608 x 3456 pix, 8.25 MB
|
Aparat: Olympus OM-D E-M5 Mark II
Parametry: 27 mm, f/4.0, exp. 1/60 sek., ISO 800
Plik: JPEG, 4608 x 3456 pix, 8.84 MB
|
|
|
|
Aparat: Olympus OM-D E-M5 Mark II
Parametry: 12 mm, f/4.0, exp. 1/800 sek., ISO 800
Plik: JPEG, 4608 x 3456 pix, 8.21 MB
|
Aparat: Olympus OM-D E-M5 Mark II
Parametry: 12 mm, f/6.3, exp. 1/50 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 4608 x 3456 pix, 7.07 MB
|
Aparat: Olympus OM-D E-M5 Mark II
Parametry: 12 mm, f/6.3, exp. 1/125 sek., ISO 400
Plik: JPEG, 4608 x 3456 pix, 6.28 MB
|
|
|
|
Aparat: Olympus OM-D E-M5 Mark II
Parametry: 12 mm, f/6.3, exp. 1/200 sek., ISO 800
Plik: JPEG, 4608 x 3456 pix, 6.87 MB
|
Aparat: Olympus OM-D E-M5 Mark II
Parametry: 12 mm, f/6.3, exp. 1/400 sek., ISO 1600
Plik: JPEG, 4608 x 3456 pix, 6.91 MB
|
Aparat: Olympus OM-D E-M5 Mark II
Parametry: 12 mm, f/6.3, exp. 1/640 sek., ISO 3200
Plik: JPEG, 4608 x 3456 pix, 7.38 MB
|
|
|
|
Aparat: Olympus OM-D E-M5 Mark II
Parametry: 12 mm, f/6.3, exp. 1/1250 sek., ISO 6400
Plik: JPEG, 4608 x 3456 pix, 8.18 MB
|
Aparat: Olympus OM-D E-M5 Mark II
Parametry: 12 mm, f/6.3, exp. 1/2000 sek., ISO 12800
Plik: JPEG, 4608 x 3456 pix, 8.79 MB
|
Aparat: Olympus OM-D E-M5 Mark II
Parametry: 12 mm, f/6.3, exp. 1/5000 sek., ISO 25600
Plik: JPEG, 4608 x 3456 pix, 8.26 MB
|
Premiera z wielką pompą!
;)
PS
Książka w 40mpx wygląda nader imponująco.
Teraz kolej na sony z tą technologią.
Widać ze może byc to fajny sprzęt.
Technologia 40mpix tylko do statycznych ujęć typu martwa natura ;) Na rzecze widać brzydkie artefakty, ale budynki już super.
Live composite - bardzo ciekawe, niedługo na pewno cos podobnego konkurencja wprowadzi, bo ma to potencjał.
Fotki z trybu high res naprawdę imponujące. Dla takich scen z wodą przydały by się jednak dłuższe czasy. Przy kilku sekundach płynąca woda powinna się chyba na tyle rozmazać, że artefakty nie byłyby tak widoczne. Ale detal na budynkach w oddali miodzio. Zdjęcie książki również robi wrażenie.
Ciekawe, że Olympus zdecydował się na tak ciemną lokację. Wymagające warunki. Ewidentnie są pewnie, że sprzęt da radę :)
No to o sprzedaż w 2015 chyba mogą być spokojni :).
@MaciekKwarciak,
a co ma Sony do tego?
Myślałem, że te zdjęcia HiRes to będzie czysty, marketingowy pic na wodę, ale rzeczywiście wyglądają nieźle. Troszkę nieostre (może to kwestia marnej pogody), ale ciekawym zastosowaniem tej funkcji (lub, jak piszą analfabeci - "funkcjonalności") może być robienie panoram z jednego zdjęcia. W końcu 7296px przy 300dpi (typowe w labie) to ponad 60 cm w poziomie! Odpada zabawa z łączeniem. Oczywiście tylko w sytuacjach gdy robimy dalszy plan i panoramę robilibyśmy normalnie z dłuższą ogniskową.
Ciekawe czy (a raczej kiedy) Olek wypuści następcę E-M10 z filmami 60p.
Ta 60p :/ I będzie płacz, że olali Europę. Niech dadzą 50p i będzie dobrze. Zawsze mnie zastanawia dla czego ludzie lubią sobie utrudniać życie :/ ? Pewnie zaraz ktoś wyskoczył, że lepsze zwolnienia wychodzą i niby obraz jest bardziej płynny. He he. No tak :P
Ten hi-res jednak będzie umiarkowanie przydatny do krajobrazów. Skoro osiem klatek składa w ok. sekundę i jak widać są artefakty na wodzie, to kiepsko będzie też z drzewami poruszającymi się na wietrze, chmurami... Zastosowania znajdzie, ale fajnie gdyby zeszli z czasem składania tak z kilkadziesiąt razy...
@mstmst
No przecież jest tryb 50p, więc o co się ciskasz?
O, jest odpowiedź na moje życzenie :). Ze streszczenia wywiadu z kierownikiem odpowiedzialnym za produkty:
,,He went on to explain that he expected the R&D team to make rapid progress in the development of the High Res Shot feature and that in time Olympus will be able to create a system will take less than 1/60sec instead of the current time of about one second.''
@mate
Swój wpis kierowałem do PawelG. Jest zaraz nad moim. Więc się nie ciskam a ty może czytaj inne wpisy.
espresso | 2015-02-15 14:05:53
"@MaciekKwarciak,
a co ma Sony do tego?"
Sony ma stabilizację matrycy (warunek konieczny), spory pakiet udziałów w olympusie i z nim współpracuje (nie tylko sprzedając matryce)
@MaciekKwarciak
To prawda ale...
Sony jest też producentem matryc - również tych dużych.
Może nie do końca być zainteresowane tą technologią (mi osobiście bardzo się ona podoba) bo to mogłoby zaszkodzić sprzedaży A7R na ten przykład.
Ale oczywiście to gdybanie takie niedzielne...
A tak prywatnie...
Nadal trzymam cały sprzęt Canona - choć już prawie nie dorabiam fotografią (generalnie produktowa).
Natomiast niestety - dla tego "prawie" nadal ten sprzęt mam.
Myślę ostatnio o dokupieniu czegoś małego na wyjazdy.
Do tej pory praktycznie byłem zdecydowany na Fuji.
Teraz jednak sobie myślę.
Sprzedaż wszystkich gratów C daje mi możliwość finansową kupna nowego EM-5 i fajnego zestawu obiektywów - a jeszcze pewnie sporo na waciki zostanie.
No bo przecież przy fotografii produktowej (nie jakieś super pro) może się okazać, że takie 40mpx da mi lepsze foto niż C 5D3 (tu się przecież nie ma prawa nic poruszyć).
Co myślicie o takim pomyśle?
Co to znaczy lepsze zdjęcie ? Bardziej szczegółowe ? A gdzie chcesz pokazać te 40 Mpx?
powierzchnia rzeki wygląda psychodeliczne. Jeśli lustro wody wygląda jak wygląda to nawet to fotografii krajobrazu średnio nadaje się ten patent....
@grzegorzg
W sumie nigdzie nie jest potrzebne. Racja...
16 wystarczy właściwie chyba wszędzie. :-)
Właściwa skala odwzorowania i nawet tyle, to dużo za dużo...
Poza tym, nie wszystkie przedmioty zyskują jak są oddane dosłownie wszystkie szczególiki ;) Lepiej walczyć ze światłem (imho)
@wowaw
"W sumie nigdzie nie jest potrzebne. Racja...
16 wystarczy właściwie chyba wszędzie. :-)"
Jak to nigdzie. A dla marketingu. Nie masz pojęcia ile ludzi na to poleci. Mało ważne że większość z nich nigdy, powtarzam nigdy tej rozdzielczości w praktyce nie wykorzysta.
@grzegorzg
"Lepiej walczyć ze światłem"
Rację Ci znowu przyznam. :-)
Miałem możliwość pobawienia się Fuji X i micro 4/3
Myślę, że można być bardzo zadowolonym z obu tych systemów.
Choć osobiście a propos światła - Fuji 23mm, 56mm i ciamciang 12mm...
@pep
Marketingowo może - ale mnie to nie rusza. Za stary jestem.
Chociaż z trzeciej strony - sam się dałem podpuścić na to 40 mpx. :-)
@MaciekKwarciak
Niewykluczone, że 5-osiowa stabilizacja w A7 II jest właśnie wynikiem współpracy z Olympusem, nie zdziwiłbym się zatem, jeżeliby A7 III miał 36MP matrycę z A7R z opcją high-res. Jakieś 90 megapikseli.
Mam OMD Olympusa od ponad roku.
Nieraz zastanawiam się czy taki sprzęt ma sens.
Bo to jednak drogie zabawki są, wcale nie są małe ani lekkie.
A mają jednak naprawdę dużo ograniczeń w porównaniu do profesjonalnych lustrzanek.
Ostatnio kupiłem Panasonica GM1 i bardzo mi się spodobał.
Nie ma tylu opcji co OMD.
Ale waży 200gramów i jest wielkości kostki mydła.
Mogę założyć 45mm 1.8 i wciąż jest mały i lekki.
Ogólnie daje mi dużo frajdy na spacerach.
Odnoszę wrażenie, że AF jest nieco szybszy i pewniejszy jak w OMD-5 i OMD-10.
I to chyba powinna być idea bezlusterkowców, czyli mały i w miarę tani sprzęt "spacerowy".
Na "poważne" zdjęcia to one wciąż moim zdaniem są zbyt słabe.
Początkowo byłem zachwycony tym trybem high resolution. Teraz, po samplach, okazuje się, że nawet spokojna powierzchnia wody na rzece, czy liście poruszające się na drobnym wietrze, dają paskudne artefakty. Czyli tryb ten w zasadzie zostaje tylko na potrzeby fotografii produktowej i portretów. A szkoda. Oby opracowali jakąś szybszą metodę składania tych 8 zdjęć w jedno.
A jakim cudem miałoby być inaczej, jeżeli obiekt jest w ruchu???
Nie wydaje mi się, żeby do portretów się nadawał...
@Desirer
Bardzo wątpliwe. Stabilizacja Sony jednak bardzo się różni od Olympusowej. Po pierwsze, stabilizacja matrycy Sony nie jest 5-osiowa, tylko 3-osiowa. I są to inne osie niż w 3-osiowej stabilizacji Olka. Sony reklamuje to jako stabilizację 5-osiową, ale tak jest tylko gdy podpięty jest obiektyw z optyczną stabilizacją. 2 osie stabilizowane są optycznie, 3 przez stabilizację matrycy.
Ogólnie wydaje mi się, że wszyscy zapomnieli, że Sony stabilizację matrycy miało już dawno temu w swoich lustrzankach. Nie rozumiem dlaczego tak trudno sobie wyobrazić, że Sony rozwinęło swoją technologię. Co jak co, ale w tej dziedzinie (tzn. nowinek technologicznych) Sony raczej wyróżnia się na plus.
@septemberlicht
To było do przewidzenia. Mnie zastanawia, na ile dłuższe czasy naświetlania by tu zmieniły wynik. Ewentualnie można by spróbować złożyć kilka ekspozycji. To już oczywiście kombinowanie. Równie dobrze można by wziąć teleobiektyw i złożyć mozaikę Huginem czy ICE.
@tripper, podobnie kombinował Pekka Potka. Żeby elegancko rozmyć wskazówkę sekundową i nie mieć artefaktów musiał użyć optymalnego czasu - ani za krótkiego, ani za długiego.
link
Inna rzecz, że w krajobrazie nie zawsze wodę chce się mieć rozmytą, ja raczej zwykle wolę wodospady czy fale na morzu maksymalnie ostre...
Ciekawe jak te udoskonalenia w mechanizmie ruchu matrycy przełożą się na skuteczność stabilizacji.
A może woda w Czechach jest właśnie taka jak na zdjęciach? Ktoś był?
To wciąż wczesna aplikacja sensor-shift i stąd bolączki wieku dziecięcego. Parcie na terminową premierę było na tyle duże (targi CP), że aktualne rozwiązanie zapewne nie jest optymalne. Trzeba poczekać 1, czy 2 rewizje FW i problem zapewne zniknie lub co najmniej zostanie zredukowany.
A może by wprowadzili jakieś sensowne oprogramowanie, które redukowałoby te artefakty? Coś na wzór algorytmów likwidujących morę w LR.