Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Kinoshita Kistar 55 mm f/1.2

Kinoshita Kistar 55 mm f/1.2
2 października
2015 16:55

Japońskie laboratorium optyczne Kinoshita Kogaku Kenkyujyo zaprezentowało nowy obiektyw - Kistar 55 mm f/1.2. Jego budowa bazuje na modelu Tomioka Kogaku Auto Tominon 55 mm f/1.2 z lat 70. XX w.

Na budowę optyczną Kinoshita Kistar 55 mm f/1.2 składa się 7 soczewek ułożonych w 6 grupach. Minimalny dystans ostrzenia wynosi 50 cm, kąt widzenia to 43 stopnie, a przysłona składa się z 8 listków. Wyposażony w mocowanie Contax/Yashica obiektyw ma wymiary 64.5 x 56 mm i waży 310 gramów. Jest dostępny m.in. na eBay za ok. 1.5 tys. dolarów.


Komentarze czytelników (26)
  1. espresso
    espresso 2 października 2015, 18:05

    Skąd pomysł na takie mocowanie?

  2. Piniol
    Piniol 2 października 2015, 18:24

    @espresso Konstrukcja z lat siedemdziesiątych, to pewnie analiza rynku też.

  3. ciszy
    ciszy 2 października 2015, 19:08

    No ładnie pojechali z ceną:)

  4. SKkamil
    SKkamil 2 października 2015, 20:00

    link

    Szkoda ze analiza rynku wskazuje na to ze telefony komórkowe będą robić coraz to lepsze zdjęcia ..
    Zamiast wspierać tego typu sprzet Contax Pentax itp. ..
    to w XXI przeprowadzamy analizy rynku ...
    Analiza rynku zaraz wykaże że tez nie jestemy potrzebni ..a sprzedawcy Sony niech nie mają złudzeń ze po stłamszeniu mniejszych firm bezlustra się dłuugo ostaną ..
    Liczy się czysty zysk ...czyli raz opracowana technologia zarabia na siebie wielokrotnie ..jeśli taka technologie upchniemy do małego korpusiku to zysk jest zdecydowanie większy ...panie Arku czas na telefony ..SONY!

  5. WueN
    WueN 2 października 2015, 20:43

    Cena z podatkiem od nowości; używki pierwowzoru z mocowaniem m42 kosztują jakieś 500-600$ mniej.

  6. westberg
    westberg 2 października 2015, 21:35

    Miałem kiedyś rts'a, ale już go nie mam. Ten kto go ma pewnie się napali na ten obiektyw. Albo i nie, bo pewnie ma jakąś 50-tkę od zeissa, za parę groszy w sumie. A może się doczekamy manuali pod manualny bagnet canona? Za kilka tysięcy dolców?

  7. rasterus
    rasterus 2 października 2015, 22:10

    Chyba wyciągnę z szuflady Yashicę 108MP

  8. shapencolour
    shapencolour 2 października 2015, 22:20

    Eespresso,

    Pomysł,jak sądzę,stąd,że Tomioka produkowała przez wiele lat obiektywy dla firmy Yashca.Tak z mocowaniem m42 jak i Yashica/Contax (plus wiele innych taż).
    Z jej zakładów pochodziło też,o ile mi wiadomo,wiele obiektywów Zeissa z mocowaniem Yashica/Contax AEJ/MMJ,w tym Planary 50/1.4 i 50/1.7 o identycznej konstrukcji 7/5.
    Mają tam zatem całą dokumentację techniczną i kooperantów,żeby produkcję uruchomić względnie tanim kosztem.
    Cena jest księżycowa dla obiektywu o tych,"starodawnych",parametrach.(Yashica/Tomioka 55/1.2,jeśli się pojawi na Ebayu,osiąga średnio ceną 1500 zł),Ale nawet gdyby serie były niewielkie,powinno się opłacić.Nawet za 30-40% tej ceny.
    Zresztą,skoro właściciel marki Meyer zapowiada wypuszczenie tripletu Trioplana 100/2.8 za 1400 Euro,to dlaczego nie?

    Jak sądzę,wielu właścicieli bezlusterkowców na całym świecie ,(ja też!),z przyjemnością powita współczesne kopie starszych obiektywów o unikalnych właściwościach optycznych,jeśli ich ceny bądą sensowne.

    Tak nawiasem mówiąc,chetnie bym powitał nowe,obiektywy Zeissa z mocowaniem Yashica/Contax .Stare w większości sprawują się świetnie z Sony a6000 /A7/R/R2,a wszystkie nowsze Zeissy są większe,cięższe i bez sensu droższe.

    shapencolour

  9. 3 października 2015, 02:33

    Czy w tym laboratorium to kogoś rozmrozili? Nie zauważył, że bagnet Contax/Yashica to prehistoria?

  10. all57
    all57 3 października 2015, 09:28

    @westberg & Borat
    A ja wciąż mam mojego Contaxa, ale na objektyw się nie napaliłem, bo od Zeissa mam i 50-kę i jeszcze coś więcej. Jak mnie nostalgia łapie, to nawet czasem tego używam. Co niektórych szkiełek używam też z adapterem na Canonie, bo ta prehistoria daje inną plastykę niż nowoczesne optyki.

  11. Emilian
    Emilian 3 października 2015, 12:34

    Tego typu konstrukcje optyczne to bardzo fajna sprawa. Cena w zależności dla kogo jest za wysoka lub w sam raz. Lecz można patrzeć nie tylko od strony zasobności portfela, ale od stosunku jakość/cena. Nie znam jakości tego obiektywu to nie mogę napisać 'zbyt drogo'. Lecz cena początkowa sugeruje wybitne właściwości optyczne.. Czy tak jest??
    Ja użytkuje od wielu lat manualne obiektywy począwszy od lustrzanek po bezlusterkowca jakiego mam [Choć APS-C to mam jednak FF przez przejściówkę do niego :)].
    W mojej skromnej kolekcji mam obiektyw Olympus OM 1.2/50 i jestem zachwycony jakością obrazu jaką daje on na w pełni otwartej przysłonie. Ja kupiłem go w bardzo dobrym stanie zarówno wizualny i technicznym a optycznie bez rys, grzyba czy ubytku powłok. Można go kupić za około 1800 zł. lecz w Polsce jest prawie nieosiągalny. Ale to nie 1500 dolarów.
    Chętnie sprawdziłbym jak Olympus stanie w walce z powyższym obiektywem.
    Uwielbiam obiektywy Olympus OM za ich jakość wykonania, gabaryty, wagę oraz najważniejsze.. Jakość zdjęć ze stałek osobiście mi odpowiada :)
    Pozdrawiam wszystkich miłośników manualnych szkieł!!

  12. qbic
    qbic 3 października 2015, 16:31
  13. goornik
    goornik 3 października 2015, 18:41

    Baaaaardzo fajna premiera.Szkoda tylko, że:
    - projekt optyki ma 40 lat i MTFy potwierdzają jego mydlaność
    - bagnet YC wymarł krótko po dinozaurach, więc znikoma sprzedaż pozwoli szybko zweryfikować cenę i osiągalność innych mocowań
    - Firma ma fajną nazwę, ale boję się że obiektyw będzie nazywany "Kino shit a", a kolejne będą "kino shit b", "Kino shit c" itd...

    Tymczasem fabrycznie nowego i fantastycznie wykonanego Nikkora 50/1,2 można wyrwać na ebayu za 500 ojro....

  14. Zolty
    Zolty 3 października 2015, 22:11

    Sprzatali magazyny I znalezli pudelko czesci z czasow mojej mlodosci a jednoczesnie wygasl patent na oryginal?

  15. ***s***
    ***s*** 3 października 2015, 22:55

    Pisali ze najlepiej obiektyw współpracuje z Ektarem 25?

  16. jacq
    jacq 4 października 2015, 10:44

    Zastanawia mnie ta konstrukcja bo ten stary obiektyw byl wzbogacony ołowiem, a dzis jest to nielegalne.

  17. qqrq
    qqrq 4 października 2015, 13:03

    @Emilian,

    jako posiadacz m.in. Zuiko 55/1.2 ("starszej wersji" Twojego 50/1.2), który używa go na co dzień i też jest zachwycony zarówno jego ostrością na f/1.2 i bokehem przy zdjęciach z bliska - przyjmuję pozdrowienia i odpozdrawiam również Ciebie :D

    Pomysł wskrzeszenia "legendarnej" Tomioki jest bardzo zacny, ale zdecydowanie nie w takiej cenie... A zwyczajnie przemilczę ceny Trioplana i rebrandowanych obiektywów, które Meyer ma teraz w ofercie.

    Samo mocowanie Yashica/Contax mnie nie dziwi, bo wielu pasjonatów "malarskiej" fotografii analogowej (w bogatszych krajach niż Polska) to posiadacze Contaxów razem ze starą szklarnią Zeissa, która była i jest cudowna.

  18. qqrq
    qqrq 4 października 2015, 13:11

    @goornik,
    i na Nikkora 50/1.2 jest spory rynek (wnioskuję tak z kilku lat obserwowania kilkunastu forów analogowych i tego, jakim sprzętem tam się ludzie chwalą), ale przy takich jasnych stałkach dla wielu potencjalnych nabywców kwestia charakterystyki rozmycia tła jest bardzo ważna (w tym dla mnie) i Nikkor nie zaspokaja potrzeb wielu osób (w tym mnie), dlatego decydują się na szkła Zeissa/Contaxa, Pentaxa, Zuiko czy inne super jasne stałki, które w dawnych latach były w ofercie każdego producenta. Szczególnie w krajach gdzie wydatek 500 ojro jest jak dla nas wydatek 500zł, można przebierać w opcjach i wybrać obiektyw pod siebie w sensie preferencji, a nie w sensie zasobności portfela. Jeśli miałbym brać którąkolwiek nikonowską superjasną stałkę pod uwagę, brałbym Nocta 58/1.2. Nie biorę, bo nie mam >10000zł na manualne szkło, ale są ludzie, którzy tyle mają i chcą wydać. Tak samo jak są ludzie, którzy mają >30000zł na Noctiluxa 50/.95 :)

  19. all57
    all57 4 października 2015, 17:45

    @qqrq
    Jako posiadacz Contaxa ze szklarnią, potwierdzam i pozdrawiam.

    @***s***
    nie śmiej się tylko spróbuj sam:
    link

    Przy tej cenie objektywu, cena jednej kasety filmu nie powala, a miałbyś coś czego nie ma sąsiad

  20. qqrq
    qqrq 4 października 2015, 21:08

    all57,

    to jest też niesamowite, że Ektar tyle kosztuje na Amazonie, podczas gdy na Allegro schodzi po 20-parę złotych za rolkę... zabawnie mi się czyta nazwę filmu Ektar, jako posiadacz obiektywu o tej samej pięknej nazwie :D

    ja od siebie oprócz Ektara polecam kodakowską Portrę 160, dwa cuda technologii :)

  21. wzrokowiec
    wzrokowiec 5 października 2015, 11:33

    Też mam jeszcze w szufladzie aparat i obiektywy z mocowaniem Yashica/Contax :)))

  22. qqrq
    qqrq 5 października 2015, 12:22

    @wzrokowiec,

    mam nadzieję, że siedzenie w szufladzie to nie jedyne zajęcie tego aparatu :)

  23. wzrokowiec
    wzrokowiec 5 października 2015, 13:07

    @qqrq
    Muszę Cię zmartwić. Od 10 lat jedyne.
    Wtedy całkowicie przeszedłem na fotografię cyfrową.
    Ale obiektywy były używane np. do makro.

  24. Emilian
    Emilian 5 października 2015, 13:47

    @qqrq
    Widziałem porównanie 55 z 50 Olympusa i Twój obiektyw jest bardziej 'klasyczny' ;) ma delikatniejsze rozmycie i bardziej miękki jest w stosunku do mojego.
    Oba są bardzo dobre i jakbym miał wybierać pomiędzy dwoma wziąłbym oba :)
    Teraz czekam na 2.0/28 Olympus OM_miałem 2.0/24 ale niestety musiałem go sprzedać..
    Uważam, że mam większą kontrolę nad ostawianiem ostrości niż korzystając z AF w wielu wypadkach. Lecz jakbym wykonywał szybkie ujęcia sportowe to bym chyba skapitulował lub liczył na fart z serii zdjęć, ze coś uwiecznię z prawidłową ostrością.
    Mimo tego nie używam AF nawet jak go mam_i nie ważne, czy to wesele, fotografia uliczna, czy też dzieciaki ;) Nie potrafię przejść na AF ;)
    Za dużą swobodę i radość daje mi ręczne ustawienie ostrości.
    Ale jedynie manualne stałki dają prawdziwy komfort w jej ustawianiu_choć w 1.4/24 i 2.0/135 Canona ostrość ręczną nawet dobrze się operuje..
    Ale pójdą niebawem pod młotek, bo poluje na 2.0/100 Olympus OM i 3.5/18 Olympus OM.
    Dzięki za pozdrowienia :)
    Udanych fotografii wszystkim miłośnikom fotografii.

  25. 9 października 2015, 20:52

    NA photorumors jest z Sony, dla mnie to wynalazek, i obiektyw ma być dla bez-lusterkowców.

    link

  26. 9 października 2015, 23:09

    Jak ktoś chce 50 f/1.2 to ma
    Nikkor 50 f/1.2
    www.kenrockwell.com/nikon/50mm-f12.htm

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.