Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Nikon F do zbudowania z klocków

Nikon F do zbudowania z klocków
22 października
2015 12:11

Firma Nikon zaczęła sprzedawać w Japonii zestaw klocków nanoblock, z których można zbudować model aparatu Nikon F.

Za 3.980 jenów (ok. 33 dolarów) można nabyć w Japonii zestaw klocków nanoblock (ich niewielki rozmiar ułatwia precyzyjną budowę małych przedmiotów), z których zbudować można model aparatu Nikon F, pierwszej lustrzanki jednoobiektywowej tego producenta. Poniżej zdjęcia:

Nikon F do zbudowania z klocków
Źródło: shop.nikon-image.com

Nikon F do zbudowania z klocków
Źródło: shop.nikon-image.com


Komentarze czytelników (35)
  1. Zdzicho_D
    Zdzicho_D 22 października 2015, 12:23

    Taki klockonikon robi klockozdjęcia?
    A co z dostępem do klockofilmów ?
    Coraz śmieszniejsze to jest.

  2. jacq
    jacq 22 października 2015, 12:27

    Dobra wiadomość dla Leica, za1000 € aparat z klocków.:-)

  3. Marek B
    Marek B 22 października 2015, 12:39

    No, ale co konkretnego z tego wynika ?

  4. tripper
    tripper 22 października 2015, 12:40

    No proszę, Nikon odważnie wchodzi na nowe rynki :)

  5. kot Sylvester
    kot Sylvester 22 października 2015, 12:41

    Jak tak na spokojnie się nad tym zastanowić to wcale nie dziwi. Powszechnie wiadomo że Japończycy są długo (a nawet bardzo długo) wieczni. Ponadto podobno na starość się dziecinnieje. Jeśli połączyć te fakty to sprawa jest oczywista. Dziadek Japończyk z sentymentem ułoży sobie z tych klocków swój ulubiony model z młodych lat bo łatwiej niż origami, da się postawić na komodzie, no i jakby sake niechcący na niego wylał przy składaniu to jej nie wchłonie i nie ulegnie deformacji.

  6. cube
    cube 22 października 2015, 12:44

    kiedy test? ;-)

  7. cube
    cube 22 października 2015, 12:45

    niech zgadnę, w wadach znowu będzie brak stabilizacji matrycy... ;-)

  8. Marlut
    Marlut 22 października 2015, 12:48

    Można dokupić zestaw do układania zdjęć z klocków?
    A może Lego będzie kompatybilne? Zapytam syna czy mi pożyczy trochę, przynajmniej na portret rodzinny.

  9. Wnioski
    Wnioski 22 października 2015, 12:53

    To już z tą firma Nikon musi baaardzo słabo być skoro w takim kierunku się rozwija!!!

  10. Marlut
    Marlut 22 października 2015, 12:58

    Już się cieszę na myśl o wspólnym wywoływaniu zdjęć na dywanie, bez ciemni i bez komputera. To bardzo prorodzinna inicjatywa, doskonały pomysł na długie jesienne wieczory.

  11. 22 października 2015, 13:05

    Załatwcie sobie do redakcji jeden taki model przed Prima Aprilis i opublikujcie wtedy jego test - w stylu, że niby prawdziwy aparat, a jednak zabawka ;)

  12. 3xN
    3xN 22 października 2015, 13:10

    Po selfie-kijkach i zaslepkach przyszedl czas na nowy, nietuzinkowy, inowacyjny produkt: klocki.
    Po prostu pletwy odpadaja...
    Wzieliby sie za kontrole jakosci a nie za takie pierdoly.
    Dobrze, ze Yoshihira Wada tego nie widzi...

  13. Marlut
    Marlut 22 października 2015, 13:11

    Proponuję jeszcze zestaw klocków z lornetką.
    Parametry, powiedzmy 0x50, 30tka może być trudna ze względu na rozmiar elementów. Co nam wychodzi? Transmisja 100%, brak AC i idealna geometria od centrum po diafragmę.
    Żegnaj Fuji, spadasz z pierwszego miejsca.

  14. Heimo
    Heimo 22 października 2015, 13:37

    Czepiacie się a wielkość sensela w takim body jednak robi wrażenie - zdaje mi się, że widzę je gołym okiem. Jest ich 72 szt. Czułość do 100 mln ISO gwarantowana.

  15. SKkamil
    SKkamil 22 października 2015, 13:38

    Czyli testy nie będą potrzebne ..już wkrótce ..panie Arku .zamykaj pan budę ;

  16. Marlut
    Marlut 22 października 2015, 13:51

    Spokojnie, spokojnie. Pentax zrobi uszczelniane body i może przy okazji FF

  17. Markoniusz
    Markoniusz 22 października 2015, 14:32

    @Zdzicho_D
    Taki klockonikon robi klockozdjęcia?

    Oczywiście, w rozdzielczości ELD (Extremely Low Definition: 12x8).

  18. oz
    oz 22 października 2015, 14:35

    @Marlut

    Na dodatek powiększenie 1x idealnie pokrywa się z deklarowanym przez producenta:)
    Całkowicie wodoodporna.
    Minimalna odległość ostrego widzenia: niemierzalna.
    Pociemnienie brzegowe: brak.
    Koma: zero.
    Ewentualne uszkodzenia można błyskawicznie naprawić we własnym zakresie za ZERO zł.


    Same plusy.

  19. SKkamil
    SKkamil 22 października 2015, 14:46

    Czepiacie schodków ..ale przecież Nikon z pentaxem opracowali drukarkę zmienna wielkosc klocka ; patrz - zmienna wielkość kropli;
    Na wydruku będzie ok ;

  20. Marlut
    Marlut 22 października 2015, 14:46

    @oz
    dokładnie, a i można sobie przerobić na 100mm pod ciemne niebo.
    W tym wypadku konstrukcja dachowa będzie tańsza od porro

  21. adalbertus
    adalbertus 22 października 2015, 14:47

    Hmm, ciekawe, czy to body będzie dobrze pracowało z obiektywem: link

  22. Andrzej19
    Andrzej19 22 października 2015, 14:50

    Fajny news, bo dał nam okazję do błyśnięcia dowcipem. Dawno się tak nie obśmiałem, czytając komentarze Optycznych. Ale gadżet niewiele śmieszniejszy od miniaturowych replik Leiki i Rolleia firmy Minox. Tak poważnie, to będą te klocki kupować sklepy ze sprzętem foto do dekoracji gablotek - to duży rynek.

  23. goornik
    goornik 22 października 2015, 15:00

    Ale przynajmniej gumy się nie odkleją i syf nie będzie leciał na detektor - w dłuższej perspektywie to właśnie tędy droga.....

  24. kashpir
    kashpir 22 października 2015, 15:08

    Fajny, ale trochę nieporęczny.
    Będzie grip do niego?

  25. Langusta
    Langusta 22 października 2015, 15:29

    Heh... za tydzień nota serwisowa że klocki się zakleszczają i do tego mogą powodować reakcję alergiczną.
    Poczekam aż dopracują firmware i wypuszczą wersję BRIKK :)

  26. 22 października 2015, 15:33

    Wyszukane kształty kluczowych klocków powodują, że trudno będzie zbudować inne aparaty. Lego były tu lepsze, stacja napraw (dostałem 31 lat temu) pozwalała na większą swobodę twórczą :)

  27. StaL
    StaL 22 października 2015, 16:08

    Nikon F to lustrzanka analogowa. Nie ma więc senseli, detektora ani czułości 100 mln nie da się uzyskać. Trzeba sobie z klocków kasetę z filmem zbudować i leci. Robią zdjęcia puszką po kawie z dziurką to i tu się uda.

  28. Marlut
    Marlut 22 października 2015, 16:21

    Proponuję jeszcze zestaw klocków z lornetką.
    Parametry, powiedzmy 0x50, 30tka może być trudna ze względu na rozmiar elementów. Co nam wychodzi? Transmisja 100%, brak AC i idealna geometria od centrum po diafragmę.
    Żegnaj Fuji, spadasz z pierwszego miejsca.

  29. Marlut
    Marlut 22 października 2015, 16:24

    Przepraszam, coś się wysłało 2 razy.

  30. jajaja
    jajaja 22 października 2015, 19:20

    5Dmk2 link ;)

    A tu działający lego aparat link

    leica ma też dużo lego replik ale chyba nikogo to nie dziwi...

  31. 22 października 2015, 21:32

    Czekam na złotą edycję ^^

  32. karolt
    karolt 22 października 2015, 22:21

    A ja myślałem, że aparaty z tortu (w sensie - torty w kształcie aparatów) to jest słaby pomysł...

  33. cygnus
    cygnus 22 października 2015, 23:34

    Jakież wysilone te wpisy, A to zwykły gadżet (chciałem napisać 'reklamowy') a nie aparat fotograficzny. Nie widzieliście, Dziwujący się, samochodowych gadżetów Mercedesa, Renault czy Ferrari?
    Pamiętam czasy w których fotografowałem Prakticą, film na zdjęcia ślubne Kodacolor przysyłała mi siostra z Hameryki a ja marzyłem o żółtej czapce reklamowej Kodaka.

  34. Marek B
    Marek B 23 października 2015, 00:04

    Biorąc wszystkie wymienione wyżej zalety - strzał w ... dziesiątkę :)

  35. rasterus
    rasterus 23 października 2015, 06:04

    Ale test by się przydał i tak, trzeba zbadać jak bolesne jest nadepnięcie klocka z tego zestawu w porównaniu z nadepnięciem klocka lego.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.