Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Poradniki

Profesjonalne zdjęcia ślubne

30 października 2009

10. Jak ustawić lampę błyskową?



----- R E K L A M A -----

PROMOCJA SONY - RABAT DO 500zł!

Sony 70-200/4 FE G OSS

6449 zł 5949 zł

Sony 16-55/2.8 E G

5488 zł 4988 zł

Sony 55/1.8 FE

4388 zł 3888 zł

Sony 50/1.4 FE GM

8178 zł 7678 zł

Profesjonalne zdjęcia ślubne - Jak ustawić lampę błyskową?
©RAFAEL”RC” CONCEPCION

Kolejna sztuczka, którą często posługują się fotografowie w celu doświetlenia zdjęć ślubnych (nawet tych, które są wykonywane w świetle dziennym, w plenerze), polega na skierowaniu lampy błyskowej aparatu pionowo w górę (jak na zdjęciu). Rozwiązanie to sprawdza się wówczas, gdy stoimy w niewielkiej odległości od fotografowanej osoby, albowiem błysk światła emitowany przez lampę będzie wystarczająco silny (nawet w plenerze czy w pomieszczeniu, w którym odbicie światła od sufitu nie wchodzi w grę), by uzyskać zamierzony efekt. Polega on na tym, że w oczach fotografowanej osoby pojawią się „iskierki” światła, jej twarz zostanie delikatnie doświetlona, lecz nie na tyle, by już na pierwszy rzut oka było widać skutki stosowania lampy błyskowej. Jeśli chciałbyś mieć pewność, że w oczach panny młodej pojawią się „iskierki”, to wysuń wbudowaną osłonę flesza, by skierować nieco więcej światła na twarz fotografowanej postaci (na zdjęciu u góry fotografuję, używając lampy błyskowej z wysuniętą osłoną). Krótko mówiąc, jeśli fotografujesz w jakimś pomieszczeniu, w którym można pokusić się o odbicie światła od sufitu — to wspaniale (nawet wówczas osłona lampy powinna być wysunięta), lecz spróbuj skierować lampę pionowo ku górze także w takich miejscach, w których na odbicie światła nie ma co liczyć. Omawiane ustawienie lampy pozwala doświetlić fotografowaną osobę w bardzo subtelny sposób, błysk flesza wtopi się w naturalne, zastane oświetlenie sceny.