Canon XA35 i XA30
W ofercie firmy Canon pojawiły się dwie nowe kamery - modele XA35 oraz XA30. W środku urządzeń znajdziemy m.in. nową matrycę HD CMOS Pro oraz obiektyw z 20-krotnym zoomem i 5-osiową stabilizacją.
Informacja prasowa
Warszawa, 11 listopada 2015 r. – Canon rozszerza serię kompaktowych kamer „X” o modele XA35 i XA30. Nowe produkty zaprojektowano z myślą o potrzebach profesjonalistów i zaawansowanych użytkowników. Są wyjątkowo lekkie i poręczne, a dodatkowo zostały wyposażone w nową matrycę HD CMOS Pro, która charakteryzuje się wysoką czułością i ulepszoną pracą w bardzo słabym oświetleniu.
![]() |
Oba modele oferują nowe ustawienia, takie jak szeroki zakres dynamiki (Wide Dynamic Range) oraz tryb priorytetu jasnych partii obrazu (Highlight Priority), które mogą być wykorzystywane m.in. podczas rejestrowania materiałów informacyjnych czy filmów dokumentalnych, a także do filmowania uroczystości ślubnych.
Najwyższa jakość filmowania i przetwarzania obrazu
Nowo zaprojektowana matryca HD CMOS Pro o przekątnej 1/2,84 cala i rozdzielczości 2,91 megapikseli odznacza się wyższą czułością i niższym poziomem szumów. Dzięki temu nagrywany obraz jest wyraźny nawet w warunkach słabego oświetlenia. Wbudowany tryb filmowania w podczerwieni zwiększa wydajność ujęć wykonywanych w nocny – jest to idealne rozwiązanie do filmowania dzikiej przyrody lub nagrywania filmów dokumentalnych.
Oba modele zostały wyposażone w szerokokątny obiektyw o ogniskowej 26,8-576mm (ekwiwalent 35mm), 20-krotny zoom optyczny oraz 5-osiową optyczną stabilizację obrazu z Dynamic IS. Dodatkowo, obiektyw posiada 8-listkową przysłonę, która zapewnia ulepszony efekt bokeh.
Kamery XA35 i XA30 wyposażono w dwa nowe ustawienia – szeroki zakres dynamiki (Wide DR) i tryb priorytetu jasnych partii obrazu (Highlight Priority). Korzystając z pierwszego trybu kamera pozwala osiągnąć 600% zakresu dynamiki, co przekłada się na jasny, wysoce kontrastowy obraz, który nie wymaga korekty kolorów w postprodukcji. Z kolei tryb priorytetu jasnych partii obrazu pozwala uzyskać naturalne odcienie i nasycone kolory, co szczególnie przydaje się podczas nagrywania ujęć w bardzo jasnych warunkach1, np. na tle jasnego nieba czy błyszczących powierzchni.
![]() |
![]() |
Kamery posiadają także tryb nagrywania w przyspieszonym i zwolnionym tempie, który pozwala tworzyć ciekawe sekwencje z wykorzystaniem przyspieszenia do 1200 razy w stosunku do normalnej prędkości.
Idealne w codziennej pracy
Lekka i kompaktowa konstrukcja kamer sprawia, że modele XA35 i XA30 doskonale sprawdzają się jako codzienne narzędzie pracy dla dziennikarzy, w sytuacjach gdy z jednej strony potrzebna jest dyskrecja, a z drugiej wysoka jakość nagrywanego materiału. Łatwość obsługi urządzeń oraz rozbudowane funkcje Auto sprawiają, że nowe kamery to także idealne narzędzia dla firm czy ośrodków edukacyjnych.
Nowe kamery zostały zoptymalizowane pod kątem potrzeb użytkowników. Ergonomiczna konstrukcja, znana z poprzednich modeli tej serii – XA25 i XA20 – łatwo zdejmowany uchwyt oraz gniazda XLR dla uzyskania profesjonalnego sygnału audio zapewniają kontrolę i stabilność podczas pracy.
![]() |
![]() |
Łączność i integracja
Łatwo dostępne gniazdo HD-SDI w modelu XA35 pozwala podłączyć standardowy sprzęt transmisyjny i zapewnia dostęp do nieskompresowanego sygnału wysokiej jakości, przydatnego w wielu zastosowaniach telewizyjnych. Dzięki niewielkim rozmiarom XA35 umożliwia nagrywanie ujęć w trudno dostępnych miejscach i tym samym stanowi uzupełnienie sprzętu produkcyjnego.
Nowe kamery wspierają nagrywanie w formatach AVCHD (do 28 Mb/s) i MP4 (do 35 Mb/s) oraz posiadają dwa sloty kart SD na potrzeby tworzenia kopii zapasowych lub nagrywania bardzo długich materiałów np. podczas ślubu.
XA35 i XA30 są zgodne ze standardem Wi-Fi dual-band, co pozwala bezprzewodowo przesyłać pliki oraz zdalnie sterować kamerami za pośrednictwem smartfonów, tabletów czy komputerów. Dodatkowo, moduł GP-E2 GPS umożliwia rejestrowanie informacji o miejscu nagrywania, zapisując je w metadanych pliku wideo. Funkcje te są przydatne w codziennej pracy dziennikarskiej, kiedy każdego dnia, w różnych lokalizacjach, nagrywanych jest wiele godzin materiału.
![]() |
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
"Warszawa, 11 listopada 2015 r."
Brawo Canon Polska!
Ceny?
No faktycznie: miły gest Canon Polska, brawo!
Natomiast mam pytanie natury ogólnej, nie tylko dotyczące Canona: otóż biorąc pod uwagę, że żyjemy w tzw "świecie trójwymiarowym", to co oznacza "stabilizacja 5-osiowa"? Ja tam widzę tylko 3 osie, względem których jest stabilizowany obraz. Czyżbym czegoś nie dostrzegał?
Soniak10
Było to już chyba kiedyś przerabiane na forum:
link
Do ideału brakuje jeszcze uszczelnienia.
@Soniak10
To nie chodzi o wymiary a stopnie swobody, a tych ma 6, przesunięcie x,y,z i obrót w trzech płaszczyznach.
I po 2-ch latach naprawa .Oczywiscie w cenie przekraczającej oplacalność,
A za lat 4-5 brak możliwości na prawy z uwagi na zakończenie produkcji i brak części zamiennych. Co prawda mniej w nch mechaniki niż w DV ale a to zoom a to wajha albo "przekaźnik "padnie .Mam przykre doswiadczenia z jakoscią MOVIE Canona
Ja z trwałością mam akurat dobre doświadczenia - prosta kamerka na kasetki Hi8, często używana i mocno poobijana działa bez zarzutu do dziś.
W tych modelach brakuje trybu 4K. Jeśli ktoś w 2016 r. kupuje typową kamerę ( a nie lepiej nagrywającycy aparat, smartfon itp. ) za ładnych parę tysięcy, to jednak taka opcja powinna być w standardzie.
Zastanawiam sie czy kompakciki (taki np HX90V) nie kreca lepiej?
Przetwornik jak z tanich kompakow 1/3" a zapis w kompaktach do 50mb a tutaj 28???
Chodzi oczywiscie o sama jakosc a nie o to czy wesele da sie nakrecic HX90tka.