Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Festiwal Fotoforma to nowa impreza branżowa, która odbyła się w Warszawie w dniach 12-13.10.2023. Organizowane przez jeden z największych polskich sklepów foto-wideo wydarzenie wkroczyło na branżową mapę Polski z dużym rozmachem i od razu usadowiło się w jednej z największych dostępnych w Stolicy przestrzeni eventowych czyli na Stadionie Narodowym. Festiwal nie zajął go oczywiście w całości, ale miejsce to, poza walorami reprezentacyjnymi, ma też tę zaletę, że pozwala na niemal nieograniczone powiększanie metrażu imprezy w miarę jej ewentualnego przyszłego wzrostu.
A jeśli już jesteśmy przy metrażu i innych statystykach, to tegoroczną pierwszą edycję przez dwa dni odwiedziło około 8000 osób, co oznaczałoby, że jest to największe branżowe wydarzenie w Polsce.
Poza głównymi filarami wydarzenia, jakimi były wykłady i warsztaty oraz strefa wystawiennicza, na Festiwalu odbywały się też trwające cały dzień transmisje na żywo i nagrania wywiadów. Rozdano także nagrody w towarzyszącym imprezie konkursie fotograficznym pt. „Niezwykła zwyczajność – miasto”. Oto laureaci kolejnych miejsc:
Rafał Ganowski
Anna Niemiec
Mateusz Juściński
Artur Brzozowski
Paweł Pilch
Piotr Pawlak
Elwira Kruszelnicka
Paweł Pilch (ponownie)
Adam Kozłowski
Bartosz Haduch
Galerię nagrodzonych prac można znaleźć tutaj. W wersji wydrukowanej można je też było oglądać w czasie trwania wydarzenia.
Część merytoryczną imprezy stanowiły liczne wykłady odbywające się równolegle w 8 salach. Co ważne, wykłady nie rozpoczynały się i nie kończyły o tej samej godzinie, co pozwoliło uniknąć zatorów na korytarzach w przerwach między nimi oraz zapewniło bardziej równomierne obłożenie stoisk ze sprzętem, kawą i przekąskami.
Wykłady podzielone były tematycznie na działy „Foto”, „Wideo” i „Druk”. Poprowadziło je 65 prelegentów, wśród których znalazły się osoby takie jak: Chris Niedenthal, Lidia Popiel, Maciej Suwałowski, Marcin Dobas, Marian Chrzan, Jacek Bonecki, Wiktor Obrok, Krystian Bielatowicz czy Tomasz Lazar. Ich tematyka rozciągała się od spraw sprzętowych, przez warsztat, sztuczki i porady przy wykonywaniu danego rodzaju zdjęć czy filmów, aż po kwestie związane z prowadzeniem biznesu, autopromocją czy budowaniem marki.
Poza wykładami imprezie towarzyszyło też sześć fotospacerów oraz cztery dłuższe warsztaty prowadzone przez uznanych artystów i specjalistów. Na jedne i drugie obowiązywały osobne zapisy, a udział w nich wiązał się z dodatkową opłatą.
Część merytoryczną uzupełniła sekcja wystawowa, gdzie prezentowany był sprzęt ponad 170 firm i marek podzielony na główną strefę wystawców, strefę filmową, strefę druku i strefę światła. Na imprezie pojawili się przedstawiciele i sprzęt praktycznie każdego liczącego się producenta, a nawet prestiżowi goście tacy jak na przykład dyrektor generalny firmy Sigma, pan Kazuto Yamaki.
Na większości stoisk istniała możliwość zapoznania się ze sprzętem, a jeśli oględziny i testy wypadły pomyślnie - można też było od razu sfinalizować zakup na osobnym stanowisku Fotoformy. Z okazji imprezy organizator przygotował też szereg specjalnych ofert promocyjnych na setki produktów. Promocje te nadal są aktywne, w związku z czym zachęcamy do zapoznania się z nimi.
Ze swojej strony cieszymy się, że na mapie Polski pojawiła się kolejna duża impreza foto-wideo oraz gratulujemy organizatorom udanego pod każdym względem debiutu i czekamy na kolejne edycje. Przygotowania do kolejnej, zgodnie z zapowiedziami Fotoformy, już ruszyły.
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.