Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Pentax smc DA* 50-135 mm f/2.8 ED IF SDM - test obiektywu

17 października 2007

5. Aberracja chromatyczna

Tokina 50-135 mm notowała średnią aberrację chromatyczną na krańcach zakresu i bardzo małą w jego środku. U Pentaxa jest podobnie, choć wartości uzyskiwane przez niego są średnio o 0.02-0.03% wyższe. Najgorzej jest dla kombinacji maksymalnego otworu względnego i maksymalnej ogniskowej, gdzie aberracja sięga poziomu dużego.

Pentax smc DA* 50-135 mm f/2.8 ED IF SDM - Aberracja chromatyczna


To zachowanie wydaje się typowe dla tej klasy sprzętu, bo Sigma 50-150 mm też miała podobny poziom tej wady, z tym że u niej aberracja rosła wraz z przymykaniem przysłony, by w najgorszych przypadkach też ocierać się o poziom 0.16%.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - R E K L A M A - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Podsumowując, tutaj mamy zachowanie średnie, jasno pokazujące, że nie tylko ilość elementów niskodyspersyjnych wpływa na występowanie aberracji, bo paradoksalnie Tokina, która miała ich najmniej wydaje się wypadać nieznacznie lepiej od obu konkurentów.

Pentax smc DA* 50-135 mm f/2.8 ED IF SDM - Aberracja chromatyczna