Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Partnerzy






Test obiektywu

Nikon Nikkor AF-S DX 55-200 mm f/4-5.6G IF-ED VR - test obiektywu

30 października 2007
Arkadiusz Olech Komentarze: 7

5. Aberracja chromatyczna

Dwa elementy niskodyspersyjne ED, w konstrukcji Nikkora 55-200 mm, sprawiały się znakomicie i aberracja chromatyczna była znikoma w całym zakresie przysłon i ogniskowych, wszędzie będąc na poziomie 0.04% lub mniejszym. Jak jest w modelu wyposażonym w stabilizację, możemy ocenić na podstawie poniższego rysunku.

Nikon Nikkor AF-S DX 55-200 mm f/4-5.6G IF-ED VR - Aberracja chromatyczna


Zabranie jednego elementu ED, przy rosnącej komplikacji instrumentu i pojawieniu się stabilizacji, było chyba niezbyt dobrym pomysłem. Aberracja wzrosła bowiem wyraźnie - jest na granicy poziomu małego i średniego tylko dla ogniskowej 125 mm, a średnia dla 55 mm i dla 200 mm, po lekkim przymknięciu przysłony. Najgorzej jest dla maksymalnej ogniskowej i maksymalnego otworu względnego, gdzie aberracja ociera się o poziom wysoki.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - R E K L A M A - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Nikon Nikkor AF-S DX 55-200 mm f/4-5.6G IF-ED VR - Aberracja chromatyczna