Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test aparatu

Sony NEX-5N - test aparatu

Sony NEX-5N
8 listopada 2011
Szymon Starczewski Komentarze: 173

1. Wstęp

Sony NEX-5N - Wstęp

Sony NEX-5N jest następcą modelu NEX-5, który razem z modelem NEX-3 zapoczątkował rodzinę bezlusterkowców tego producenta. Porównując specyfikacje obu modeli łatwo zauważyć, że w nowym aparacie wprowadzono kilka istotnych zmian w stosunku do poprzednika. W Sony NEX-5N znalazł się nowy przetwornik obrazu Exmor APS HD CMOS o efektywnej rozdzielczości 16,1 megapiksela. Informacja prasowa w dniu premiery mówiła także o nowym procesorze BIONZ. NEX-5N oferuje szerszy zakres czułości w stosunku do swojego poprzednika, do dyspozycji mamy bowiem ISO 100 oraz 25600. Wyraźnie rozszerzono również możliwości w zakresie filmowania. Podczas gdy NEX-5 umożliwiał nagrywanie filmów jedynie z użyciem automatyki aparatu, w nowym modelu filmować możemy w trybach ręcznych z pełnym wykorzystaniem ich możliwości. W specyfikacji odnajdujemy także informację, że zwiększeniu uległa szybkość zdjęć seryjnych. W Sony NEX-5N mamy nowy system pomiaru światła, a producent twierdzi, że dzięki udoskonalonemu algorytmowi AF i wydajniejszemu przetwarzaniu obrazu, automatyka ostrości działa dwa razy szybciej niż w modelu NEX-5. Warto także wspomnieć, że testowany model jest jedynym NEX-em posiadającym dotykowy wyświetlacz.

Widać zatem, że w przypadku Sony NEX-5N, w niektórych kategoriach, mamy do czynienia z wyraźną poprawą w stosunku do poprzednika. Oczywiście na przysłowiowym papierze wszystko wygląda dobrze, ale teoria to jedno, a praktyka drugie. Jak zatem przełożą się teoretyczne możliwości oferowane przez testowanego NEX-a na praktyczne osiągi i przyjemność jego użytkowania? Czy nowa matryca zdoła nas zaskoczyć w kategorii jakości obrazu? Czy deklaracje dotyczące trybu seryjnego się potwierdzą? A czy jakość wykonania, na którą narzekaliśmy przy okazji testu modelu NEX-5 poprawiła się w nowej wersji? Przekonamy się o tym w kolejnych rozdziałach naszego testu, do lektury którego serdecznie zapraszamy.


----- R E K L A M A -----

Opis naszej procedury testowej można znaleźć w artykule „Jak testujemy lustrzanki cyfrowe”. Jeśli pojawią się dodatkowe wątpliwości związane z procedurą testową, zachęcamy do lektury artykułu „Często zadawane pytania”. Aparat wypożyczyła firma Sony Europe Limited Oddział w Polsce, za co bardzo dziękujemy.

Porównanie danych technicznych aparatu Sony NEX-5N z jego poprzednikiem oraz konkurencyjnymi modelami dostępne jest tutaj.Sony NEX-5N - Wstęp

Zdjęcia aparatu
Specyfikacja aparatu
Producent Sony
Model NEX-5N
Data premiery 2011-08-25
Liczba pikseli 16 Mpix
Dostępne rozdzielczości • 4912x3264 (RAW, JPEG)
• 3568x2368 (JPEG)
• 2448x1624 (JPEG)
• 4912x2760 (JPEG, 16:9)
• 3568x2000 (JPEG, 16:9)
• 2448x1376 (JPEG, 16:9)
• Tryby panoramy
Matryca 23.4 x 15.6 mm (APS-C), Exmor APS HD CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 16.7 Mpix
• mechanizm samooczyszczania matrycy (ochronna powłoka antystatyczna i ultradźwiękowy mechanizm wibracyjny)
Procesor obrazu BIONZ
Format zapisu • Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.2, DPOF, DCF 2.0, MPF Baseline), RAW (pliki .ARW 2.3), RAW+JPEG
Rodzaje JPEG: Fine/Standard
Zdjęcia 3D: MPO
• Filmy: MP4 / AVCHD 2.0 (MPEG4 AVC / H.264)
• Dźwięk: Dolby Digital (AC-3) / MPEG-4 AAC-LC
Zakres ISO Auto (100-3200 ISO)
Ręcznie 100-25.600 ISO z krokiem co 1 EV
Migawka Szczelinowa sterowana elektronicznie, o przebiegu pionowym
30 s – 1/4000 s, z krokiem co 1/3 EV, Bulb
Konstrukcja obiektywu Z bagnetem Sony E, powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.5
Opcjonalnie adapter LA-EA2 - nastawianie ostrości z wykrywaniem fazy przy użyciu obiektywu z mocowaniem Sony A, zarówno podczas fotografowania, jak i filmowania.
Ogniskowa obiektywu n/a
Światłosiła n/a
Zoom optyczny 0x
Zoom cyfrowy 10x
Stabilizacja obrazu Nie
Zapis wideo W trybie PAL:
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 50p, AVCHD, 28 Mbit/s, PS)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 50i, AVCHD, 24 Mbit/s, FX)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 50i, AVCHD, 17 Mbit/s, FH)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 25p, AVCHD, 24 Mbit/s, FX)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 25p, AVCHD, 17 Mbit/s, FH)
• 1440 x 1080 pix (HD, MP4, 12 Mbit/s, 25 kl./s)
• 640 x 480 pix (VGA), MP4, 3 Mbit/s, 25 kl./s)
Długość zapisu do 29 minut, w formacie MP4 do 2 GB
Wbudowany mikrofon stereo
Opcjonalnie dostępny zewnętrzny mikrofon stereo ECM-SST1podłączany do stopki akcesoriów.
Ogniskowanie AF z wykrywaniem kontrastu
• Obszary AF: Wielopolowy (25 pól) / Centralnie ważony / Punktowy z wyborem czujnika
• Tryby AF: Pojedynczy AF-S, Ciągły AF-C , DMF (bezpośrednia ręczna regulacja ostrości), MF.
• Zakres detekcji od 0 do 20 EV (ISO 100 i obiektyw f/2.8).
• Nastawianie ostrości w momencie zbliżenia oka (wł./wył.) z adapterem LA-EA2
• Funkcja śledzenia ostrości.
• Funkcja wykrywania twarzy i uśmiechu.
• Wspomaganie AF: wbudowana dioda LED (zasięg do 4 m dla obiektywu E16 mm).
Pomiar światła Pomiar 1200 strefowy,
Tryby pomiaru:
• wielosegmentowy,
• punktowy,
• centralnie ważony
Zakres detekcji od 0 do 20 EV (ISO 100, obiektyw f/2.8).
Ostrość od w zależności od obiektywu
Balans bieli Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa,
• ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500–9900 K),
• korekcja balansu bieli (15-stopniowa purpura / zieleń)
Kompensacja ekspozycji Kompensacja: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3 EV
Bracketing: 3 klatki, w skoku co 1/3 lub 2/3 EV
• Tryb Auto HDR (High Dynamic Range)
Programy iAUTO, zaprogramowana automatyka ekspozycji (P), preselekcja przysłony (A), preselekcja czasu ekspozycji (S), ręczny (M), panorama, panorama 3D, tryb wyraźnego ruchu,
• Programy tematyczne: Portret, krajobraz, makrofotografia, akcja w sporcie, zachód słońca, portret nocą, widok nocny, zdjęcia z ręki o zmierzchu.
• Efekty cyfrowe: 11 rodzajów (15 odmian): posteryzacja (kolor, cz.-b.), kolor pop, zdjęcie retro, częściowy kolor (R,G,B,Y), obraz czarno-biały o dużym kontraście, aparat-zabawka, miękki obraz high-key, miękka ostrość, obraz HDR, obraz czarno-biały z bogatymi przejściami tonalnymi, miniatura
Zdjęcia seryjne • Z szybkością do 3 kl./s,
• Z szybkością do 10 kl.s w trybie z priorytetem szybkości
do 10 zdjęć JPEG (Fine / Standard), do 6 zdjęć RAW lub do 4 zdjęć RAW+JPEG
Lampa błyskowa Zewnętrzna lampa błyskowa HVL-F7S TTL (w zestawie) podłączana do stopki akcesoriów Smart Accessory Terminal 2,
• Liczba przewodnia 7 (ISO 100).
• Synchronizacja do 1/160s
• Kąt pokrycia błyskiem: dla ogniskowej 16 mm
• Korekcja siły błysku +/- 2 EV w krokach co 1/3 EV
• Czas ładowania: ok 4 s
• Tryby pracy: Lampa automatyczna, Błysk wypełniający, Synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, Synchronizacja z drugim przebiegiem kurtyny, Osłabianie efektu czerwonych oczu.
Złącze hot-shoe Nie
Wyjście statywowe Tak
Samowyzwalacz 2 s lub 10 s, samowyzwalacz (seria) (opóźnienie 10 s, do wyboru 3 / 5 klatek),
Karta pamięci Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
Memory Stick (PRO Duo, PRO-HG Duo)
LCD odchylany (regulacja kąta 80° w górę / 45° w dół), dotykowy,
3-calowy, kolorowy Xtra Fine TruBlack LCD, rozdzielczość 921.600 punktów, panoramiczny, pokrycie kadru: ok. 100%
regulowana jasność (Auto / Ręcznie (5 stopni) / Słońce)
Wizjer • Opcjonalny zewnętrzny wizjer optyczny FDA-SV1, podłączany do stopki akcesoriów, konstrukcja optyczna: 5 elementów w 4 grupach.
• Opcjonalny zewnętrzny wizjer elektroniczny FDA-EV1S,
XGA OLED Tru-Finder, 0.5 cala, 2.359.296 punktów,
powiększenie: x1.09, pokrycie: ok. 100%, korekcja dioptrii: od -4.0 do +1.0, punkt oczny: 23 mm (od soczewki wizjera)
Komunikacja i złącza Złącze USB 2.0 Hi-Speed (MTP), złącze HDMI (typu C), złącze akcesoriów Smart Accessory Terminal 2
• Obsługa PIM III, BRAVIA Sync, PhotoTV HD
• Opcjonalnie zdalne sterowanie bezprzewodowe pilotem RMT-DSLR1
Zasilanie Akumulator litowo jonowy NP-FW50 (7.2V, pojemność 1080 mAh, wydajność ok 430 zdjęć).
• Opcjonalny zasilacz sieciowy AC-PW20
Akcesoria Akumulator litowo jonowy NP-FW50, ładowarka BC-VW1 z kablem zasilającym, pasek na ramię, przewód USB, CD‑ROM, lampa błyskowa, futerał lampy błyskowej, przedłużacz do lampy błyskowej, futerał przedłużacza, zaślepka bagnetu obiektywu, instrukcja.
Waga 210 g (sam aparat)
269 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
Wymiary 110.8 × 58.8 × 38.2 mm
Dodatkowe informacje Magnezowy korpus.
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Funkcja D-Range Optimizer (DRO)
Polskie menu
Redukcja szumów przy dużych czułościach ISO i przy długich czasach ekspozycji
Automatyka ostrości działa dwa razy szybciej niż w modelu NEX-5 (wg. danych producenta).
Dostępny w kolorach: czarnym i srebrnym.
----- R E K L A M A -----

OFERTA NA BEZLUSTERKOWCE CANON

Canon EOS RP

3498 zł 3068 zł

Canon R5 Mark II

20498 zł 18298 zł

Canon R6 Mark II

8998 zł 8098 zł
SPRAWDŹ PEŁNĄ OFERTĘ SKLEPU!