Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Partnerzy






Test aparatu

Panasonic Lumix DMC-G7 - test aparatu

Panasonic Lumix DMC-G7
30 lipca 2015
Maciej Latałło Komentarze: 37

1. Wstęp

Seria G Panasonika była nie tylko pierwszą linią bezlusterkowców tej firmy, ale również zapoczątkowała erę tego typu aparatów w ogóle (pomijamy tutaj cyfrowe dalmierze firmy Leica ze względu na brak autofokusa). Model G1 ujrzał światło dzienne we wrześniu 2008 roku i z wyglądu przypominał niewielką lustrzankę. Swą funkcjonalnością nie ustępował modelom klasy entry-level i oferował swoim użytkownikom całkiem sensowne możliwości fotograficzne.

Panasonic Lumix DMC-G7 - Wstęp

Lumix G7, będący tematem niniejszego artykułu, to siódmy model tej linii. Ciekawym natomiast jest fakt, że Panasonic konsekwentnie trzyma się początkowej idei serii G. W kolejnych modelach pojawiały się oczywiście udoskonalenia, jednak pierwotna (i naszym zdaniem udana) forma aparatu została w zasadzie zachowana. Rzut oka na modele G1 i G7 pokazuje sporo fizycznych podobieństw między nimi (kształt korpusu, wyświetlacz na obrotowym przegubie, układ elementów sterujących).

Panasonic Lumix DMC-G7 - Wstęp

W najnowszym Lumiksie znajdziemy nową, 16-megapikselową matrycę, filmy 4K, a także autofocus z technologią DFD. To naszym zdaniem najistotniejsze zmiany w stosunku do poprzednika. Jak G7 sprawdzi się w starciu z naszymi procedurami testowymi? Zapraszamy do lektury kolejnych rozdziałów tego artykułu.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - R E K L A M A - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Panasonic Lumix DMC-G7 - Wstęp

Aparat do testu wypożyczyła firma Panasonic Polska, za co serdecznie dziękujemy.

Opis naszej procedury testowej można znaleźć w artykule „Jak testujemy lustrzanki cyfrowe”. Jeśli pojawią się dodatkowe wątpliwości z tym związane, zachęcamy do lektury artykułu „Często zadawane pytania”.

Porównanie specyfikacji Panasonika G7 i G6 oraz przykładowych aparatów konkurencji można obejrzeć tutaj.

Zdjęcia aparatu
Specyfikacja aparatu
Producent Panasonic
Model Lumix DMC-G7
Data premiery 2015-05-18
Liczba pikseli 16 Mpix
Dostępne rozdzielczości • 4592 x 3448
• 4592 x 3064 (3:2)
• 4592 x 2584 (16:9)
• 3424 x 3424 (1:1)
• 3232 x 2424
• 2272 x 1704
• 1824 x 1368
• Dostępne także mniejsze rozdzielczości dla trybów 3:2, 16:9 i 1:1
Matryca 17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 16.84 Mpix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków
Procesor obrazu Venus Engine
Format zapisu • Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DCF),
Zdjęcia 3D: MPO, MPO+JPEG
RAW, JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Standard
• Filmy: AVCHD, MP4
• Dźwięk: Dolby Digital stereo (AVCHD), AAC stereo (MP4)
Zakres ISO Auto, 200 - 25600 ISO z krokiem co 1/3 EV, Inteligentne ISO
Tryb rozszerzony: 100 ISO
Migawka • 60 s - 1/4000 s, Bulb (do 2 min.)
• 1/16000 - migawka elektroniczna
• 1/16000 - 1/25 - tryb filmowy
• Funkcja wyzwalania migawki dotykiem
Konstrukcja obiektywu Obiektywy systemu micro 4/3 oraz
obiektywy systemu 4/3 poprzez przejściówkę DMW-MA1,
obiektywy systemu Leica M poprzez przejściówkę DMC-MA2M,
obiektywy systemu Leica R poprzez przejściówkę DMC-MA3R
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.00
Ogniskowa obiektywu n/a
Światłosiła n/a
Zoom optyczny 0x
Zoom cyfrowy 4x
Stabilizacja obrazu Nie
Zapis wideo • 3840 x 2160p / 30 kl./s (MP4, 100 Mbps)
• 3840 x 2160p / 24 kl./s (MP4, 100 Mbps)
• 1920 x 1080p / 60 kl./s (MP4, 28 Mbps)
• 1920 x 1080p / 30 kl./s (MP4, 20 Mbps)
• 1280 x 720p / 30 kl./s (MP4, 10 Mbps)
• 640 x 480p / 30 kl./s (MP4, 4 Mbps)
• 1920 x 1080p / 60 kl./s (AVCHD, 28 Mbps)
• 1920 x 1080p / 30 kl./s (AVCHD, 24 Mbps)
• 1920 x 1080p / 24 kl./s (AVCHD, 24 Mbps)
• 1920 x 1080i / 60 kl./s (AVCHD, 17 Mbps)
Ogniskowanie AF oparty o detekcję kontrastu, MF, AF+MF
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (AFS), Tryb ciągły (AFC), Tryb elastyczny (AFF), Manual Focus (MF)
• Technologia DFD
• 49 punktów AF
• Wskazanie punktu lub strefy AF dotykiem
• Wskazanie punktu AF dotykiem na ekranie LCD, podczas korzystania z wizjera (funkcja Touch Pad AF)
• Inne funkcje AF: Szybki AF, Ciągły AF (w trybie rejestracji filmów), AF+MF, Wspomaganie MF w trybie dotykowym
• Zakres detekcji od -4 do 18 EV (ISO 100)
• Asysta AF: wbudowana dioda
Pomiar światła System pomiaru 1728 -strefowy,
Tryby pomiaru:
• inteligentny matrycowy,
• centralnie-ważony,
• punktowy
Zakres pomiaru: od 0 do 18 EV
Ostrość od zależne od obiektywu
Balans bieli Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa
• 4 ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 10 000 K z krokiem co 100K),
• Korekcja i bracketing balansu bieli
Kompensacja ekspozycji Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3 EV (+/- 3.0 EV film)
Bracketing: 3 lub 5 lub 7 klatek, w skoku co 1/3 lub 2/3 lub 1 EV, w zakresie +/- 3 EV
Programy Inteligentne Auto (iA), iA+, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Tryby własne (C1, C2),
• Programy tematyczne (SCN): Czysty portret, Jedwabista cera, Miękkie podświetlenie, Czysty podświetlony, Nastrój zrelaksowania, Słodka twarzyczka dziecka, Wyrazista sceneria, Czyste błękitne niebo, Romantyczna zorza zachodu, Żywa poświata zachodu, Lśniąca woda, Pogodna noc, Chłodne nocne niebo, Ciepły krajobraz nocny, Nocny krajobraz artystyczny, Roziskrzone oświetlenie, Czysty portret nocny, Miękki obraz kwiatu, Apetyczne danie, Smakowity deser, Zatrzymaj zwierzę w ruchu, Czyste zdjęcie sportowe, Monochromatyczny
• Tryb Kreatywne sterowanie: Ekspresyjny, Retro, Nostalgia, Wysoka tonacja, Niska tonacja, Sepia, Dynamiczne czarno-białe, Mocny obraz, Wysoka dynamika, Efekt krosowania, Efekt zabawki, Zabawka pop, Pominięcie wybielania (filtr Bleach Bypass), Efekt miniatury, Fantazja, Miękka ostrość, Filtr gwiezdny, Obraz jednobarwny, Światło słoneczne.
Zdjęcia seryjne • Mechaniczna migawka: tryb H 8 kl./s (AFS), 6 kl./s (AFC), tryb M: 6 kl./s (Live View), tryb L: 2 kl./s (Live View)
• Elektroniczna migawka: tryb SH 40 kl./s, tryb H 10 kl./s, tryb M 6 kl./s (Live View), tryb L 2 kl./s (Live View)
• Zapis w serii do 13 zdjęć (RAW), do 100 zdjęć JPEG
• Tryb 4K Pre-Burst: 30 kl./s (przez 2 s.)
• Tryb 4K Burst: 30 kl./s (max. 29 minut 59 sekund)
• 4K Burst (S/S): 30 kl./s, (max. 29 minut 59 sekund)
Lampa błyskowa Typu pop-up, TTL, liczba przewodnia GN9.3 (ISO 200) / GN6.6 (ISO 100)
• Synchronizacja do 1/160s
• Tryby pracy: AUTO, Redukcja efektu czerwonych oczu, Synchronizacja z długimi czasami naświetlania, Synchronizacja z pierwszą i drugą kurtynę migawki, Błysk dopełniający, Wyłączenie lampy.
Złącze hot-shoe Tak
Wyjście statywowe Tak
Samowyzwalacz 2s, 10s, 10s (3 zdjęcia)
Karta pamięci Karty pamięci: Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
Zgodne z UHS-I / UHS-II UHS Speed Class 3 (U3)
LCD odchylany i obrotowy, dotykowy, 3 calowy, kolorowy TFT LCD,
1040 tys. punktów, proporcje 3:2, 100% pokrycie kadru, regulacja jasności, kontrastu i kolorystyki
Wizjer elektroniczny, kolorowy OLED, 2 360 000 punktów, pole widzenia: 100%, powiększenie: x 1.4, korekcja dioptrii: od -4.0 do +4.0, punkt oczny: 17.5 mm, czujnik zbliżenia oka
Komunikacja i złącza Złącze USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL), wyjście Mini HDMI (Typu D) , złącze mini jack ø2.5 mm wężyka zdalnego sterowania, złącze mini jack ø3.5 mm zewnętrznego mikrofonu
• Opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka DMW-RSL1,
• Wbudowana karta sieci bezprzewodowej Wi-Fi IEEE 802.11 b/g/n
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge)
Zasilanie Akumulator litowo-jonowy (7.2 V, pojemność 1200 mAh, wydajność ok. 360 zdjęć z obiektywem H-FS1442A)
• Opcjonalnie zasilacz sieciowy DMW-AC8 poprzez adapter DMW-DCC8
Akcesoria Akumulator litowo-jonowy, ładowarka, pasek na ramie, kabel USB, zaślepka bagnetu, zaślepka gniazda gorącej stopki, oprogramowanie:
• PHOTOfunSTUDIO 9.7 PE
• SILKYPIX® Developer Studio 4.3 SE
• LoiLoScope
Waga 360 g (bez akumulatora)
410 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
Wymiary 124.9 x 86.2 x 77.4 mm
Dodatkowe informacje Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Polskie menu.
Elektroniczna poziomica