Samyang Premium 85 mm f/1.2 i 14 mm f/2.4
Firma Foto-Technika informuje o wprowadzeniu do oferty przez markę Samyang nowych, manualnych obiektywów w wersji premium, przeznaczonych do współpracy z pełnoklatkowymi aparatami wyposażonymi w sensory o dużej rozdzielczości.
Informacja prasowa
12 września 2016r., Seul, Korea – światowa marka optyczna Samyang Optics ogłasza premierę pierwszych dwóch obiektywów nowej serii Premium – obiektyw 85mm F/1.2 oraz 14mm F/2.4. Jest to kolejny poziom obiektywów manualnych, które są dostosowane do aparatów pełnoklatkowych o matrycy 50 Mpx oraz kamer nagrywających z rozdzielczością 8K. Te dwa obiektywy pozwalają uchwycić każdą chwilę w najlepszej jakości obrazu, a wraz z efektem bokeh tworzą niepowtarzalny obraz. Obiektywy wykonane są z wysokiej jakości materiałów i w rezultacie oferują długą i komfortową pracę. Zastosowane powłoki antyodbiciowe zmniejszają aberrację do minimum co zwiększa jakość obrazu.
85mm F/1.2 to jeden z najjaśniejszych obiektywów dla tej ogniskowej do aparatów pełnoklatkowych. Ma dziesięć elementów ułożonych w siedmiu grupach przy zastosowaniu jednej soczewki asferycznej oraz dwóch wysokiej jakości soczewek refrakcyjnych. Minimalizują one odchylenie oraz niepotrzebne rozpraszanie światła oraz zapewniają czysty i żywy obraz.
Obiektyw 14mm F/2.4 również jest bezkompromisowy w zakresie jakości obrazu. Jest on wyposażony w najbardziej zaawansowaną technologię optyczną wśród obiektywów marki Samyang. Ma aż 18 elementów ułożonych w 14 grupach, w tym 4 różne rodzaje soczewek: dwie soczewki asferyczne , jedna soczewka asferyczna hybrydowa, dwie soczewki o wyjątkowo niskiej dyspersji oraz jedna soczewka refrakcyjna. Optymalna wydajność tworzy imponującą jakość obrazu w całym polu widzenia.
Konstrukcja zewnętrzna wykonana została z aluminium zapewniając maksimum trwałości.
Obiektywy będą dostępne jeszcze w tym roku, a ich sugerowana cena detaliczna zostanie podana już wkrótce.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Całkiem nieźle ! Jak jeszcze cena będzie konkurencyjna ...
@tadeusz - pewnie niedługo przeczytamy: "Samyang podnosi ceny na prośbę użytkowników" ;) tak jak to Xiaomi robi
o wow... 85/1.2 i to jeszcze z odlegloscia ostrzenia 80cm...
co to jest "soczewka refrakcyjna"?
Cena konkurencyjna, ale do czego - Canona 85L i 14L? :) Bo na pewno nie do starszych wersji tych Samyangów. Chętnie zamieniłbym starego S85/1.4 na nowe S85/1.2, ale obawiam się, źe cena będzie z czwórką na pierwszej cyfrze...
Soczewka refrakcyjna czyli soczewka, która zagina światło :D
Dobrze, że takie dają, bo co by to było jakby wstawili tam kawałek szyby? Łolaboga!
patrząc na wysoki cenowe samyanga to nie zdziwiłbym się gdyby ten 85 f1.2 kosztował więcej niż canon 85 f1.2... skończyła się tania dobra firmeka. teraz jest za droga dobra firemka
Trzeba przyznać, że ładną ma Samyang ostatnio serię. W tym roku już 6 nowych konstrukcji (nie rozgraniczam wariantów foto i filmowych).
Podobieństwo do Batisów z pewnością zamierzone.
@Arek: gdyby 85 f/1,2 trafił do testów, to bardzo proszę o ocenę transmisji T. Choćby poprzez banalne zapięcie do aparatu i porównanie z f/1,4 przez wycelowanie na tę samą płaszczyznę, najlepiej białą, tak samo oświetloną :-)
Niestety, ale do Batisów to temu daleko. Wygląda na chińską podróbkę formowaną za pomocą koła garncarskiego:)
Na zdjęciach bagnetu widać styki i coś tak jakby nie było pierścienia przysłony. Czyżby dorobili się wreszcie elektronicznego sterowania przysłoną oraz styków także i w Canonie?
Betelgeuse - no właśnie, wydawało mi się że wszystkie soczewki są refrakcyjne (oczywiście poza soczewkami dyfrakcyjnymi) więc pytam dlaczego Samyang podkreśla to że jedna jest jakoś specjalnie refrakcyjna
"Konstrukcja zewnętrzna wykonana została z aluminium zapewniając maksimum trwałości."
Taa, "amelinium" - najtrwalszy z metali poznanych człowiekowi :D
Nowy Samyang 14mm 2,4 jest wg mnie odpowiedzią na Irixa, zobaczymy jak wyjdzie w testach.
Ręczne ustawianie ostrości na 85/1.2 to dopiero będzie wyzwanie... No cóż, poczekajmy na cenę i pierwsze testy - zobaczymy, czy gra warta świeczki.
Biorąc pod uwagę brak mocowania filtrowego, powiedziałbym że jest raczej odpowiedzią na ich własną 14tkę, szczególnie jeśli dystorsja będzie na takim samym poziomie co w starej 14tce.
Wygląda na to, że znowu w 14-stce będzie brak możliwości stosowania filtrów. W Irixie jakoś nie mieli problemu i zrobili nawet dwa mocowania filtrów. Czyżby Samyang miał jakąś awersję do stosowania filtrów?
No, no, ładnie lecą:) Musza pewnie konkurować z mitakonami itp.
Mam tylko nadzieję że nie zawiesili jeszcze produkcji obiektywów z AFem:D
Co do tych "wysokiej jakości soczewek refrakcyjnych" - chodzi tu o soczewki ze szkła optycznego HRI (High Refractive Index). Poprawne tłumaczenie powinno brzmieć "soczewki ze szkła optycznego o wysokim współczynniku załamania". To takie szkło "Anty ED", bardzo potrzebne w formie soczewek rozpraszających w obiektywach typu retrofokus.
Ktoś napisał, że Samyangi wyglądają na formowane na kole garncarskim. Sorry, ale wolę takiego aluminiowego Samyanya z koła garnarskiego, niż "markowego" Canona aż ociekającego plastikiem prosto z Filipin.
Starcie Irix / Samyang będzie nieuniknione, żyjemy w fajnych czasach: maualne stałki wysokiej jakości wracają!!!!!
@goornik - wydaje mi sie, ze mamy jednak inne obiektywy Canona ;) w moich plastikowe sa klapki. ta z przodu i ta z tylu...
goornik - gwoli ścisłości. Wysoki współczynnik załamania nie musi od razu oznaczać Anty ED (czyli dużej dyspersji).
@Arek: Jeszcze raz się przypomnę, czy dalibyście radę z transmisją :-) Rzecz w tym, że o ile jest wielu fotografów polujacych na małą GO, to transmisja określa jak sobie radzimy z małą ilością światła. A przesłona ma się tak sobie do transmisji. Np Samyang 85mm f/1,4 w granicach błędu przy pomiarze na aparacie, ma taką samą transmisję jak Canon 85mm f/1,8. Zastosowanie ogromnej kupy szkła nie wróży dobrze transmisji.
Szabla - na to samo zwróciłem uwagę :)
Naprawdę ciekawe parametry - ciekawe, jak obiektywy spiszą się w rzeczywistości.
Arek, mocno uprościłem mój wywód o HRI.
Obawiam się, że to próba sprzedania tego samego z dopiskiem PREMIUM za dwa razy większą kasę.
Znaczy się jak? Są gdzieś dostępne obiektywy bez dopisku PREMIUM o tych parametrach?
Mitakon 85mm 1.3 kosztuje ok. 4 tys.
Gdyby dorobili AF jak w 50 mm 1.4 to byłoby coś.
goornik: Canon prawie wszystkie swoje obiektywy i puszki robi w Japonii (z wyjątkiem najtańszych z Tajwanu np. SL1), w przeciwieństwie np. do Nikona, który wytwarza większość swoich szkieł i puszek w Chinach i Tajlandii, np. dosyć drogie 300 mm PF i D810. Nie słyszałem, żeby Canon miał fabryki na Filipinach
Ani chybi będzie irix 85mm 1,2
@Szabla - soczewki, tubus, bagnet, banda plagiatorów z Samyanga bezczelnie umieściła na obiektywie nawet pierścień nastawiania ostrości ! Szaleniec bez wprawnego oka marketingowca zapewne stwierdziłby, że funkcja narzuca formę, ale gdzież mu tam do przenikliwości "człowieka z branży" :). Kolejna firma zdemaskowana i zmasakrowana...
Ostatnio jest taki wysyp nowych słoików, że chyba na drukarkach 3d je klepią.
Swoja drogą jeszcze apropos inspiracji, chyba porzucili "czerwony pasek" :D
Bo to premium. Czerwony pasek jest dla leszczy ;)
@Rotpil, nie wiem co Ci jest, ale chyba nie pomogę :P
Bez sensu te obiektywy. Pozycjonowane jako produkty dla profesjonalistów, w nazwie "premium" a nie mają AF. Nawet gdyby kosztowały połowę tego co canonowska 85 1.2 to nie warto wydawać na manualny obiektyw.
@ikonay
Dobry portrecista nie będzie miał problemu z brakiem AF. To są obiektywy o parametrach premium a nie dla użytkownika premium, który potrzebuje specjalnego traktowania :P
Gdyby 85/1.2 kosztował połowę tego co Canonowska 85/1.2, to bym się zastanawiał dlaczego dopłacamy aż 3000zł za głupi AF :D
Nie zapominaj, że AF to tylko jedna z wielu cech obiektywu, i taki Mitakon 85/1.2 wypada pod wieloma względami lepiej niż 85/1.2L II. Pytanie za co chcesz wydawać pieniądze - za lepszą rozdzielczość i ogólnie lepszą jakość optyczną, czy za markę i wygodę.
Jak dla mnie 85 f/1.2 to może być bardzo ciekawe szkło, jeśli faktycznie będzie klasy "premium", a nie tylko jasne. Tylko manualne ostrzenie nie jest dla wszystkich proste.
Co do 14 mm f/2.4, to ja bym wolał odwrotnie ogniskową i światło czyli 24 mm f/1,4,w rozsądnej cenie jak wcześniejsze Samyangi :-).
@komor
"ale obawiam się, źe cena będzie z czwórką na pierwszej cyfrze..."
Mocno gdybam, ale nie wiem czy Samyang nie strzelałby sobie trochę w kolano z taką ceną, bo można bez problemu dostać bardzo dobrego Mitakona za dokładnie 4000zł. Ten Samyang musiałby być szkłem wybitnym, albo mieć jakiś szalenie ciekawy oldschoolowy bokeh :P
Skoro Mitakon może, to czemu nie Samyang? ;)