O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia
Za nami kolejny interesujący tydzień. Firma Canon zaprezentowała dwie nowe lustrzanki, poznaliśmy też nowy obiektyw od firmy Tamron. Na dodatek z plotek wynika, iż inni producenci także szykują się do kolejnych premier.
Uwaga! Poniższe informacje w większości nie są oficjalnymi informacjami producentów i pochodzą często z nieznanych i niepotwierdzonych źródeł.
Fujifilm
Fujinon GF 80 mm f/1.4
Wygląda na to, że rodzina średnioformatowych obiektywów Fujifilm nie ograniczy się do sześciu zapowiadanych modeli. Plotki głoszą bowiem, że w przyszłym roku ma pojawić się dodatkowo Fujinon GF 80 mm f/1.4.Leica
Leica TL2 i Noctilux-M 75 mm f/1.25 ASPH już niebawem
Pewien miłośnik sprzętu fotograficznego mający zbyt dużo wolnego czasu, podczas trwonienia tegoż nadmiaru przed ekranem monitora, odkrył, że wpisując w polu adresowym przeglądarki internetowej adresy: http://de.leica-camera.com/Fotografie/Leica-TL/Leica-TL2 oraz http://de.leica-camera.com/Fotografie/Leica-M/M-Objektive/Noctilux-M-1-1,25-75-ASPH zostajemy przeniesieni na stronę z informacją o zabronionym dostępie. Dowolna modyfikacja tych adresów powoduje wyświetlenie informacji o nieistniejącej stronie, co oznacza to, iż niemiecki producent prawdopodobnie przygotowuje się do premiery bezlusterkowca TL2 i obiektywu Noctilux-M 75 mm f/1.25 ASPH.Nikon
Kiedy następca D810?
Z kilku niezależnych źródeł wyciekły informacje mówiące o zaplanowanej na końcówkę lipca premierze lustrzanki firmy Nikon, która ma zastąpić model D810. Aparat ma wejść do sprzedaży we wrześniu, a jego domniemana specyfikacja wygląda następująco:- oznaczenie Nikon D820 lub D850,
- matryca o rozdzielczości 45-46 Mpix,
- poprawiona jakość obrazu na wysokich ISO,
- brak wbudowanego GPS,
- odchylany ekran LCD,
- dwa sloty kart pamięci (SD i XQD),
- system AF z modelu D5.
Dwa obiektywy na horyzoncie
Plotki głoszą, że w tym roku mają zostać zaprezentowane jeszcze dwa modele obiektywów Nikkor. Pierwszym z nich będzie pełnoklatkowy Nikon AF-P 70-300 mm f/4.5-5.6 VR, a drugi to Nikon AF-S 200-400 mm f/4E ED VR, który podobnie jak Canon EF 200-400 mm f/4 L IS USM EXT. 1.4x zostanie wyposażony w wewnętrzny telekonwerter 1.4x. Ma to być konstrukcja optyczna o doskonałej jakości i przeznaczona dla profesjonalnych fotografów sportowych.Olympus
Obiektywy M.Zuiko PRO
Mówi się, że jeszcze w tym roku rodzina obiektywów Olympus z serii M.Zuiko PRO powiększy się o dwa nowe produkty. Jednym z nich będzie model stałoogniskowy o świetle f/1.2 na temat drugiego jeszcze nic nie wiadomo.Panasonic
Coś dla miłośników patentów
Firma Panasonic złożyła wniosek patentowy, w którym został opisany obiektyw o odpowiedniku ogniskowych 20-400 m i stałym świetle f/2.9. Cała konstrukcja charakteryzuje się długością wynoszącą zaledwie 9.4 cm i prawdopodobnie znajdzie ona zastosowanie w nadchodzącym kompakcie Panasonic LUMIX z serii FZ.RED
Premiera już w czwartek
Na najbliższy czwartek firma RED zapowiada premierę nowego produktu. Spekuluje się, iż może to być modułowy aparat cyfrowy z funkcją smartfona. Tego typu rozwiązanie pojawiło się kiedyś w jednym z wniosków patentowych tego producenta.![]() |
![]() |
Sigma
Nie będzie nowych obiektywów z bagnetem Sony A
Jeden z przedstawicieli firmy Sigma Corporation przyznał, iż na chwilę obecną nie ma co liczyć na jakiekolwiek nowe obiektywy Sigma wyposażone w bagnet Sony A.Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Najciekawszy jest plotek o firmie RED; może im wyjdzie z tego dobry aparat modułowy ?
Bo Ricoh nie dał rady ze swoim pomysłem i nic nie ugrał na rynku, mimo dużych możliwości
"drugi to Nikon AF-S 200-400 mm f/4E ED VR. Litera "E" w jego nazwie ma oznaczać, iż podobnie jak Canon EF 200-400 mm f/4 L IS USM EXT. 1.4x zostanie on wyposażony w wewnętrzny telekonwerter 1.4x."
AF-S NIKKOR 105mm f/1.4E ED
PC NIKKOR 19mm f/4E ED
AF-S NIKKOR 28mm f/1.4E ED
Mam rozumieć, że w powyższych obiektywach także znajdę wbudowany TC?
Czy może przypadkiem literka E nie oznacza elektromagnetycznej przysłony? ;)
Za mało pasjonatów fotografii, za dużo fizyków.
link
Taka petarda jak 45 punktowy autofocus centralny w nowym 6DII już się szybko nie powtórzy, rozpalając plotki do kilkuset komentarzy.
A7R II jak się dobrze sprzedaje link
Dobrze jest potrolować, prawda MaciejKwarciak?
A zamiast robić niezdrową sensację, lepiej byłoby wziąć zdjęcia / rysunki rozmieszczenia czujników AF z 6D II i Nikona z tej samej ligi czyli D750. I wyjdzie że po wysokości pole pokrycia kasru czujnikami jest takie samo, a po szerokości minimalnie mniejsze (dodatkowe dwa niepełne rzędy). Co więcej, Canon ma wszystkie krzyżowe a Nikon ma tylko 15 krzyżowych, i o ile dobrze pamiętam wszystkie są w środku kadru. Ergo, Pod względem AF Canon powinien (bo czy tak będzie pokażą testy) bić na głowę Nikona. Nie dosyć że więcej punktów krzyżowych, to jeszcze DualPixel na matrycy który, jak wieść gminna niesie, daje radę.
Tak sobie myślę, że Nikoniarzy ta premiera zabolała, stąd wiec to niezdrowe czepianie się wielkością pola AF bo przecież w coś przywalić trzeba, a nie ma się o co innego przyczepić. Bo Canon ani nie chlapie olejem po matrycy, ani nie kurzy z migawki, ani nawet nie puszcza lewego światła. Tyle że emocje są zupełnie nie potrzebne, bo 6D II to świeżynka, a D750 to stary wyga... za jakiś czas wejdzie następca i wtedy zobaczymy kto rządzi.
◾oznaczenie Nikon D820 lub D850,
◾matryca o rozdzielczości 45-46 Mpix,
Mam nadzieję, że będzie miał możliwość wyboru fotografowania z mniejszą rozdzielczością; 16 lub 24 MPx?
Chociaż jako użytkownika konkurencyjnego systemu, to w sumie aż tak bardzo nie musi mnie to obchodzić.
46 milionów pikseli i lepsze osiągi na wysokim ISO ? Jak oni to robią ? Czy to kwestia, że czas leci i sam czas za sprawą wiatru owionie matrycę kilka razy, zaczaruje i gotowe ?
maksiczek
Regionalna nazwa tego wiatru to BSI
@zgred37
To nie nikoniarze narzekają na punkty AF w 6dmk2, tylko nieudacznicy fotograficzni jednocześnie onanizujący się do Sony ;)
Prawda jest taka, że zarówno D750 jak i (najprawdopodobniej)6DmkII mają jedną bardzo, ale to bardzo poważną wadę.
Tymi puszkami można zrobić każdy rodzaj fotografii na wysokim poziomie, a co za tym idzie wszelkiej maści frustraci i nieudacznicy nie będą w stanie zrzucić swojego braku wiedzy/umiejętności na puszkę.
Jaką wywołuje to frustracje pięknie widać w komentarzach w ostatnim tygodniu.
"Tymi puszkami można zrobić każdy rodzaj fotografii na wysokim poziomie..."
Jest tyle tematów fotograficznych które kochają kadr centralny...
"Pewien miłośnik sprzętu fotograficznego mający zbyt dużo wolnego czasu, podczas trwonienia tegoż nadmiaru przed ekranem monitora,"
Mam wrażenie, że jeszcze większym trwonieniem czasu przed monitorem jest czytanie podobnych pierdół, albo newsów sprzętowych tworzonych metodą kopiuj-wklej z materiałów promocyjnych producentów... Na miejscu portalu powstrzymałbym się więc od takiego oceniania osoby, która dotarła do tych wiadomości, zwłaszcza, że sami potem je zamieszczacie i macie z tego pieniądze.
@bladyrunner. Dokładnie tak jest, na forum nikona Ci właśnie fotograficzni nieudacznicy, czepiają się D750 mówiąc że kolor jest inny/dziwny - sami przykładu nie potrafią pokazać, a fakt jest taki że sobie nie potrafią poradzić z postprodukcją, przerastają ich możliwości aparatu i plują na sprzęt. Albo jeszcze lepiej, nie mają tego aparatu i nie mieli. Jak ktoś fotografuje i potrafi użyć danego sprzętu, to nie będzie wspierał się o takie bzdury, jak punkt AF który jest milimetr przesunięty w danym systemie. Bo po co się nad tym skupiać ?
@Youkin - bo niestety Ricoh spieprzył sprawę. Zrobienie modułowego aparatu w którym zamiast wymiennego obiektywu była wymienna rączka było absurdalne od początku.
Niestety tak naprawdę nikt nie zaproponował dobrego rozwiązania. Także moduły QX Sony itp było to wszystko sposobem na wyciąganie kasy od ludzi a nie na rozwiązanie oczyywistego ale jak się okazało trudniejszego problemu księgowego - to co w czasach analogu było oczywistościa teraz nagle stało się niewykonalne.albo raczej nieopłacalne.
zgred37,
"lepiej byłoby wziąć zdjęcia / rysunki rozmieszczenia czujników AF z 6D II i Nikona z tej samej ligi czyli D750. I wyjdzie że po wysokości pole pokrycia kasru czujnikami jest takie samo, a po szerokości minimalnie mniejsze"
chrzanisz link
W D750 jest o 25-30% szerzej.
"Tymi puszkami można zrobić każdy rodzaj fotografii na wysokim poziomie, a co za tym idzie wszelkiej maści frustraci i nieudacznicy nie będą w stanie zrzucić swojego braku wiedzy/umiejętności na puszkę.
Jaką wywołuje to frustracje pięknie widać w komentarzach w ostatnim tygodniu."
Żeby stać się posiadaczem D750 czy 6DII trzeba za nie ZAPŁACIĆ.
-taki mają producenci INTERES w ich robieniu.
Oceny czy za te PIENIĄDZE dostajemy dużo czy mało
i jak dana oferta wygląda w porównaniu z ofertami konkurencji -to nasze prawo.
@Posłaniecprawdy
Gdyby 6DII wyszedł równolegle z D750 to mielibyśmy dwa niezłe aparaty mogące ze sobą konkurować. Ale chyba nie powiesz, że w 2017 roku premiera aparatu który kosztuje 9 tys. i przedstawia następujące cechy:
- nie ma 4K
- pole AF tak wąskie, że to czy miałby 45 czy 15 pkt. nie robi większej różnicy
- brak gniazda słuchawkowego, jeden slot kart pamięci, 1/180, 1/4000, USB 2.0
Jest wart swej ceny?
Ciekawe czy Nikon widząc wtopę Canona i morze hejtu jakie leje się w internecie na 6DII wyposaży następcę D810 w 4K ;)
A mnie Canon i jego system nie obchodzi, czekam co przyniesie premiera D820, czy raczej D850 i czekam też co pokaże następca D750.
A firmie Sony gratuluję bandingu w body flagowym, jakim jest A9.
link
Ten deal z A7RII pokazuje że wycena tego ( i innych aparatów Sony ) jest mocno przesadzona. Jesli obniżą ją trwale do takich poziomów to miejsce pierwsze Canona skończy się bardzio szybko.
Nikon/Nikkor
E- Elektromagnetyczny mechanizm przysłony w obiektywie zapewnia bardzo dokładne elektroniczne sterowanie segmentami przysłony podczas wykonywania zdjęć seryjnych z dużą częstotliwością. W konwencjonalnych obiektywach typu D/G segmenty przysłony są poruszane za pomocą mechanicznego domykacza.
ED- Szkło optyczne o ultraniskiej dyspersji, oznaczane symbolem ED, zostało opracowane w firmie Nikon w celu umożliwienia produkcji obiektywów z doskonale skorygowaną aberracją chromatyczną, oferujących doskonałą ostrość obrazu i odwzorowanie barw. W uproszczeniu, aberracja chromatyczna to rodzaj wady obrazu występujący, gdy światło o różnych długościach fal załamywane jest przez soczewki. Dawniej rozwiązanie tego problemu wymagało zastosowania specjalnych soczewek, cechujących się nietypową dyspersją (np.wykonanych z kryształów fluorku wapnia). Jednak kryształy fluorku łatwo pękają i są wrażliwe na zmiany temperatury, co może wywierać negatywny wpływ na ustawianie ostrości przez zmianę ogniskowej obiektywu. Dlatego właśnie inżynierowie i konstruktorzy w firmie Nikon połączyli wysiłki i wspólnie opracowali szkło ED, mające wszystkie zalety szkła optycznego opartego na fluorku wapnia, jednak bez jego wad. Bazując na tej innowacji, firma Nikon opracowała różne rodzaje szkła ED sprawdzającego się w różnych typach obiektywów. Pozwalają one na uzyskanie niezwykle ostrych zdjęć charakteryzujących się wysokim kontrastem, nawet przy maksymalnym otworze przysłony. W ten właśnie sposób seria obiektywów NIKKOR z elementami ze szkła ED stanowi kolejny przykład dążenia firmy Nikon do osiągnięcia doskonałości w kwestii jakości obiektywów.
A ja poprosze kolejne Sigmy Art pod Sony E. Byle nie pod Sony FE, bo nie potrzebuje nosic cegiel pod FF, skoro mam APS.
&Johnny
problem ten jest fajnie opisany na dpreview - i być może nie tylko dotyczy A9, ale dotknie także aparaty z mechaniczną migawką. Tak więc, nie musi to być jedynie problem A9.
@fotopstryk
A po co komu Sigma Art pod mocowanie Sony E? Chcesz to miniaturowego A6500 podpinać ważące 1,2 kg cegłówki Sigmy.
Borat, toś zaje**ł "jak Hanka w kartony" :-) Chyba nie znasz oferty Sigmy.
Owszem, chcę podpinać - pod jeszcze lżejsze A6000. I bynajmniej nie cegłówki. Zobacz sobie obecną ofertę Sigmy w tym zakresie (link poniżej). Najlepsza optycznie i najcięższa cegła waży aż 195 gramów. Sigma mogłaby poszerzyć tę linię o nowe małe, leciutkie stałeczki. Teraz rozumiesz mnie?
link
Dodaliby (jak dla moich potrzeb):
- A 10 mm f/4 DN
- A 135 mm f/4 DN
- A 200 mm f/5.6 DN
Byle małe i leciutkie, w tej samej konwencji, bez stabilizacji.
Choć przyznaję, przyjąłbym również taką 800 gramową cegłę o nazwie A 18-35 mm f/1.8 DN... Czemu nie.
@ PDamian
2 lipca 2017, 12:54
zgred37,
...
chrzanisz link
W D750 jest o 25-30% szerzej.
to daj linka do obrazka na którym będzie widać że jest szerzej. Ja sobie pobrałem obrazki z pierwszych wrażeń Optycznych po spotkaniu z 6D II i z testu D750 (mam nadzieję że nie będą mnie za to ścigać) i nałożyłem je na siebie. Wyszło coś takiego:
link
Tak, to jest jak pisze plotki, ktoś, kto nie zajmuje się obiektywami :) Już poprawiłem to "E".
Posłaniecprawdy - slusznie. cos mi sie pomieszalo. juz poprawione
Robert -Canoniarz?
link E od Extender ;)
Ta wiadomość zbulwersuje czytelników link
@Bulva
To jest słuchaj prawdziwy problem w body, przedstawianym jako aparat do fotografowania imprez sportowych, bo praktycznie wszędzie tam są ledowe bannery.
Mogę Ci na pewno powiedzieć, na których korpusach nie ma z tym problemu, a sprawdziłem Nikona D4S, Nikona D5 i Nikona D500.
Jeżeli jednak Jared Polin miał z sesji stadionowej 2% zdjęć z bandingiem na Sony A9, to wg. mnie, to dyskwalifikuje ten aparat jako sprzęt dla zawodowców.
@Johny
Jakieś tam 2% zdjęć...
Dużo poważniejszy problem leży tu:
link
I w dostępności długich szkieł.
@ PDamian
Ta wiadomość zbulwersuje czytelników link
W życiu o tym serwisie nie słyszałem więc nie bardzo rozumiem czym miałbym się bulwersować? Jak chcę podlinkować jakieś zdjęcie to wrzucam je na swoją stronę i bez względu na to gdzie przeniosę hosting wszystko zostaje bez zmian.
To patrz link
druid 2 lipca 2017, 13:16....Ciekawe czy Nikon widząc wtopę Canona i morze hejtu jakie leje się w internecie na 6DII wyposaży następcę D810
Nikon trocghe jak Fuji. Nikt sie po nim nie spodziewa filmowania to tez hejtu za brak 4k nie dostanie.
Canon od dawna kojarzony z filmowaniem musi zebrac becki. Nawet przodujace strony o filmowaniu kojarza sie z Canonem. Cinema5D czy EOSHD.
A teraz jedna smieje sie z Canona a druga nie opudlikowala do dzis zadnego art o premierze Canona. Albo czekaja az rynek ochlonie z hejtu albo czekaja na wytyczne "z Gory" czymby tu zachwalic Canona. A musza sie wysilic zeby cos wymyeslec bo to aparat porazka dziesieciolecia.
AF w 6D2 sie nie zmienil. Jest do dalej tak jak w 6D 1 czujnik srodkowy tylko troszeczke wiekszy. Zachowana jesdt jednak ciaglosc w genach 6D i 6Dmk2
Gdzie plotki o Canonie 6Dmk3 ??? Czyzby Canbon nie planowal poprawic tego bubla?
@PDamian
To patrz link
No patrzę i co?
@Posłaniecprawdy
No to Sony ma prawdziwą zagwozdkę.
Naprawdę dobrze życzę firmie Sony i sam przymierzałem się do ich sprzętu, ale takie wpadki jak powyższe nie budują zaufania do tego wytwórcy.
no przecież w takich warunkach każda migawka szczelinowa również wywoła banding, niezależnie od firmy, bo wynika to z zasady działania migawki.
jeżeli ktoś nie rozumie dlaczego to lepiej niech się dokształci fotograficznie żeby umieć sobie radzić na wypadek niespodziewanych efektów przy nietypowym oświetleniu...
Jonny 2 lipca 2017, 13:41....A firmie Sony gratuluję ....... link
A ja czytalem na stronie FOTO_PUDELEK ze jest jeszcze gorzej.
Gratuluje za wyszukanie najglupszego linka jaki do tej pory spotkalem.
Robert - były pentaksiarz...
Bulva 2 lipca 2017, 15:33 problem ten jest fajnie opisany na dpreview
Chyba tendencyjnie opisany bez znajomosci fizyki. To juz druga ich wpadka z A9. Najpierw zalozyli brudny obiektyw na test rozdzielczosci a potem musieli poprawiac teraz znow testuja A9 na banding a do testow uzyli swiatel LED o czestotliwoisci ktora harmonizaowala z czestotliwoscia matrycy.
link
Dpreview robi sie juz tuba reklamowa Canona a nie miarodajnym portalem
link
gostek się trochę zapętlił w psioczeniu na dpreview :-P
1. każda migawka mechaniczna też będzie miała ten problem, więc to nie wina sony
2. przecież w sony można się przełączyć na migawkę mechaniczną i problem zniknie(!!!), ale zły dpreview o tym nie wspomina
@Jonny
Głos w sprawie bandingu:
link
Swoją droga to niesamowite że w plotkach nie ma nic o Sony a i tak jest komentowana :D
Gdy się tylko rozniesie, że Sony zakłada portal testowy.... :P
@Optyczni: chciałem się doinformować w kwestii bandingu, więc zajrzałem do Słowniczka i zgadnijcie co tam na ten temat wyczytałem?
;-)
@Szabla
"Gdy się tylko rozniesie, że Sony zakłada portal testowy.... :P"
Szczerze im tego życzę. :D :D :D
@Szabla - Sony to niech lepiej zajmie się poziomem swojego serwisu bo za chwilę obudzi się z ręką w nocniku. To co mi ostatnio tam zaprezentowano przebiło wszystko w Nikonie, Sigmie i Tamronie razem wzięte. Osiągnęliście poziom Mitsubishi czyli że gorzej już być nie może.
@Rotpil: pisz do Sony, ja jestem inna firma :D
@Bulva
"problem ten jest fajnie opisany na dpreview - i być może nie tylko dotyczy A9, ale dotknie także aparaty z mechaniczną migawką. Tak więc, nie musi to być jedynie problem A9."
I tak i nie.
Na elektronicznej migawce jest to mocno widoczne, bo skanuje po 12 linii od lewej do prawej, potem znów 12 linii i znów.
Co powoduje ostre granice po każdych 12 liniach przy pulsującym diodowym świetle.
Mechaniczna migawka skanuje płynnie obraz z góry na dół, a nie co 12 linii.
Pulsowanie zostało by zarejestrowane ale łagodniej. Nie było by takich mocnych przejść tylko coś bardziej jak sinusoida i jeszcze spłycona bardziej - nie tak silna.
Gdzie plotki na temat Canona 6d mark III ?
Jestem pewien że będzie miał 4K , 2 sloty na kartę i AF z 5d mark 3 lub 4 .
różnica między przedmiotem oświetlonym przez leda i nieoświetlonym jest taka sama, niezależnie czy obraz zasłania mechanicznie i analogowo migawka, czy wirtualnie proces odczytu pikseli. więc ostrość pasów owszem, jest "lepsza" przy migawce elektronicznej, jednak głębokość zacienienia od tego nie zależy.
poza tym migawka mechaniczna będzie przede wszystkim szybsza od elektronicznej ale to powoduje tylko że na zdjęciu będzie mniej pasów, za to szerszych.
natomiast jeżeli nie chcemy mieć pasów w ogóle to wybieramy czas naświetlania, który jest wielokrotnością cyklu źródła światła. niezależnie od tego jakiej firmy jest aparat.
Że ktoś dobrał zły czas ? O to awantura ? :)
tadeusz69 2 lipca 2017, 23:28 Gdzie plotki na temat Canona 6d mark III ? Jestem pewien że będzie miał 4K , 2 sloty na kartę i AF z 5d mark 3 lub 4 .
Wlasnie mialem to pisac. Ale ten drugi slot na karte bedzie pewnie mikro SD.
Beda musieli jeszcze pomyslec co wyciac.
A może Panasonic zamiast robić tego 20-400 m i stałym świetle f/2.9 do TZ wziąłby się za 4/3, bo Olympus mu wyraźnie z obiektywami ucieka. Panasonic ma tylko dwa najbardziej ciekawe, z mojej perspektywy (małe, dobre światło, dobra jakość obrazowania i wykonania) obiektywy: 12-35 f2,8 którego mam i 35-100 f2,8 którego nie kupię. Dlaczego? Bo wolałbym o dłuższych ogniskowych, mimo iż miałbym przerwę w zakresie pomiędzy tymi dwoma obiektywami (co mi wcale nie przeszkadza). Olympus ma 40-150 f2,8 i nieźle by było, jakby Panasonic coś wprowadził tego typu, na przykład nawet 60-240 f4.0. Oczywiście nie z napisem Leica, bo cenowo byłoby nieciekawie.
Z tym 60-240 to miało być f2,8 - f4,0 oczywiście.
Co by nie gadać, to jak do tej pory nie ma na tym forum posiadaczy Sony A9 (kogoś nie zauważyłem?), a na Canona 6dm2 kilka osób się namierza. Cenę w kosmos wywaliła Dobra Zmiana, ale może się coś zmieni :-) No i wtedy pogadamy konkretnie. No i o tym 4K. Czy ktokolwiek zrobił z tego właściwy użytek? Jeśli znajdziemy na 7 miliardów ludzi kilka, które chwalą się swoimi produkcjami w internecie i nawet jeśli tam te 4k sensu nie ma zaliczymy je do użytkowników systemu, to, czy ma sens by producent się z tym szamotał? To są wodotryski jak GPS, który w końcu dodają, bo mają kompakty i który jedynie dobrze się nadaje do ustawiania zegara.
A9 ma czy nie ma problemy z oświetleniem, to mniejszy problem (pewnie) wobec tego, że ten sprzęt jest gdzieś na poziomie c5dm3 z szumami i że jak ktoś by chciał faktycznie używać do sportu, to popłynie na obiektywach. Jak się przyjrzeć, to na kilku szkłach może być różnica rzędu ceny korpusu. Firma, która nie potrafi sobie poradzić z podstawowymi problemami próbuje zrobić sprzęt wyróżniający się jakimś parametrem, sęk w tym, że jeśli wycelowali w sport i chcą się popisać generalnie szybkością aparatu, to bez szklarni do niewielu klientów trafią. A założenie, że w sporcie AF i szybkość serii jest ważniejsze od szumów i dynamiki jest dość chybotliwe. Dochodzi pytanie o szkła i jest jak widać. NiC a potem długo nic.
Smaruję tę filipikę nie "przeciw Sony" tylko dla uświadomienia, że pewien sposób myślenia i nie trafia naprawdę do nikogo (kto kupuje A9?) i zamazuje rzeczywisty obraz świata. Niedobrze, że Cwanon ma taką dominującą pozycję na rynku. Powinny być 3, 4 firmy na mniej więcej podobnym poziomie. Przynajmniej. Wedle teorii konkurencji przydałoby się ich mnóstwo, ale kilka firm z różnych krajów dawało by szansę na jakąś konkurencję. Tymczasem w obszarze lustrzanek jest faktyczny monopol. Rzecz w tym, żeby sobie uświadomić, że tak jest i nie widać by to się miało zmienić. Jest monopol w obszarze aparatów z wymienną optyką, bo tylko Cwanon ma pod swoje korpusy taką ofertę łącznie z różnymi Sigmami , Tamronami i Samyangami. Zaś przyczyna tego stanu rzeczy jak mi się widzi jest banalna: koszty. W sumie system relatywnie tani i chyba tyle. Za relatywnie najmniejszą kasę możliwie najlepsze rezultaty i bez ryzyka, że czegoś realnie potrzebnego nie tak, jak 4K fotografowi zabraknie. Aby wygryźć NiC z jakiegoś segmentu, trzeba by zaproponować przynajmniej jeden kompletny zestaw sprzętu do tego typu fotografii. Nie wystarczy sam korpus do sportu.
Panie baronie, w kwestii GPS w aparatach trochę się nie zgadzam. Ale w tej kwestii, że jest za mało rozbudowany. Jak już idą to powinni iść na całość i dać do aparatu mapę i oprogramowanie, dzięki któremu można dojść na dane miejsca atrakcyjne fotograficznie o określonej porze dnia, zwrócić aparat w dobra stronę (powinni wbudować elektroniczny kompas) odpowiednio pochylić lub przechylić (wiele aparatów już ma odpowiednie elektroniczne poziomnice), ustawić zgodnie z zaleceniem aparatu odpowiednią ogniskową, przysłonę, czas naświetlania , no i kliknąć zdjęcie.
Choć już mała namiastka czegoś takiego jest.
link
Wystarczyłoby w przyszłych wersjach tego programu dać możliwość wprowadzania danych z tego programu do kompatybilnych aparatów...
Znowu baronizmy...
waldi72
nie łatwiej jest ściągnąć zdjęcie z danego zakątka świata internetu? :)
@Szabla: W innym wątku napisałeś o mnie "Cholera, miałem nie prowokować trolli." Ok, tylko gdyby podliczyć ile Ty napisałeś postów odnoszących się jedynie do persony, a ile czystych złosliwości ja, to wyszło by coś chyba zaskakującego. Bo coi masz do powiedzenia? Epitet :-)
A i owszem mogę coś dodać, raczej merytorycznego. Wczoraj oglądałem sobie program o teleskopie Hubble'a no i opowiadano o tym jak NASA przełamywała korporacyjną mentalność. A było tak, że nakałdem 2,8 miliarda $ wyprodukowano teleskop z jak to określono podręcznikową aberracją sferyczną. Jak się potem "winni" tłumaczyli, sami nie rozumieją, jak mogło się coś takiego zdarzyć. Jak? produkowali papiery dla naczalstwa, że jest dobrze. Na tej zasadzie jedzie mnóstwo przedsięwzięć. Jak się napisze o grant, to główny ból głowy, żeby go rozliczyć. Nie chodzi o to, żeby badania cos rozstrzygnęły, tylko, żeby klepnięto budżet. No i mam wrażenie, że na rynku pojawia się na podobnej zasadzie mnóstwo towarów. Klepnięto projekt. A odpowiedzialność się rozmywa. Jak się nie sprzedaje, to najmocniej po tyłku dostaje marketing, bezpośredni sprzedawcy, a ten kto projektował rżnie głupa. Produkt jest zgodny z założeniami, czego chcecie? jak się pojawił słynny J1 co kroczył przed, to tu, na Optycznych natychmiast ludzie zaczęli się pukać w głowę. Popełniono elementarne błędy. Niestety, podobnym pomysłem jest technologia pólprzepuszczalnego lustra i wywalenie wizjera optycznego. Sony zawsze będzie za NiC o te 20 z kawałkiem procent światła i to zawsze którymś bokiem wylezie. Do tego dochodzi niestabilna polityka bagnetowa, niezrozumiałe w koncernie elektronicznym który pierwszy wprowadzał tranzytory do masowych urządzeń i mamy obraz firmy która prowadza co jakiś czas przełomowy produkt, który okazuje się taki sobie i niestety ma gorsze parametry niż konkurencja. Zaś faboye tylko smarują na forach internetowych, a sami sprzętu nie kupią, bo jak przychodzi do płacenia, to ludzie dziwnie mądrzeją.
"Jak się nie sprzedaje, to najmocniej po tyłku dostaje marketing, bezpośredni sprzedawcy, a ten kto projektował rżnie głupa. Produkt jest zgodny z założeniami, czego chcecie? jak"
-jak 6D II link
Canon – the REAL technical and political reasons behind the lack of decent video link
@PDamian: rozumiem że jesteś wziętym filmowcem, który bez kłopotu udostępni linki do swoich wybitnych filmowych dokonań :-) Obojętnie w jakiej technologii. Prawda?
A Ty baronie jesteś wybitnym fotografem sportowym, który udostępni swoje zdjęcia z np. Olimpiady? W końcu tak Ci w systemie Sony przeszkadza brak długich tele...
@Tornvald
Nie trzeba być wybitnym fotografem sportowym, aby odczuwać brak tele w Sony, na dobrą sprawę to 300/400 2.8 przyda się nawet przy fotografowaniu dzieci na czymś większym od Orlika.
@Tornvald: Róznica jest taka, że bez kłopotu znajdę tony zdjęć zrobionych przez amatorów za pomocą tele. Jeśli mamy nie tylko przerzucać się słówkami, to choć oczywiście posądzenie kogoś o bycie filmowcem, jest złośliwością, rzecz polega na tym, że jeśli chodzi o filmowanie, to naprawdę sensowne użycie nawet HD jest po prostu rzadkością. Na tym forum jak do tej pory nikt się filmem nie pochwalił. A przeciwnie, zdjęciami z tele podejrzewam chwalić się może każdy. Nawet ja mam bardzo dużo uzytkowej kotletowej produkcji takimi typowymi szkłami jak 70-200 f/2,8 i jak najbardziej mnie też dotyczy problem szklarni i jak najbardziej nawet taki leszcz jak ja musi oceniać system pod względem kosztów całego osprzętu. Na szklarnię Cwanona w porywach mnie jednak stać. Jeśli nie chwalę się białą rurą, to tylko przez istnienie niewiele gorszych odpowiedników. Tak, rozbiłbym sobie o ten problem twarz, gdybym wlazł w Sony, bo min nie ma kilku kluczowych szkieł Sigmy, bo jak jakikolwiek producent "kundli" cos wypuszcza, to zaczyna od Cwanona. A reszta, jak w starym kawale, niech poczeka.
@posłaniecprawdy
Dla mnie żadna...no nie fotografuje sportu. A na dobrą sprawę amatora raczej nie stać na 300/400 2.8.
@baron13
Znajdę tony filmów zrobionych przez amatorów na YT.
Jeśli mówisz o tele to Sony ma 70-200,70-300,100-400. A Sigmy można podpiąć przez np MC-11.
baron13,
nie wiem w jakim ty świecie żyjesz (mogę się domyślać;)
ale jestem pewien, że więcej ludzi korzysta z filmowania
niż z takich "typowych" szkieł jak 70-200 f/2,8.
Powiem jeszcze, że chyba wprzeciwieństwie do wielu osób na tutejszym forum na zlecenie rodziny wykonywałem i montowałem filmy w zaledwie HD i wiem ile klatem ma naprawdę rozdzielczość HD. Akurat filmowałem koty, więc może w porywie pracowitości wkleję klatki na stronę, gdzie widać, co się naprawdę dzieje, gdy jest jakiś ruch w kadrze. To HD mamy porywach, napewno nie przy ruchach kamery/aparatu. A część klatek musi być rozmazana, bo inaczej ruch wyjdzie szarpany. Oczywiście , że Cwanon jest Cwanon, że np nie dał wymiennej matówki (zapewne wynik wprowadzenia wyśœietlacza ciekłokrystalicznego) ale warto mieć dość rozumu, żeby mówić o rzeczach ważnych. Brak dwóch slotów na karty jest irytujący. Ależ tak, poradzić sobie można, ale mając takie sloty mozliwe jest już oprogramowanie aparatu do nowych funkcji np zapisu na dwie karty jednocześnie. Wiele razy pisałem o funkcji pojedynczego błysku wbudowanej lampy błyskowej, oczywiście w niższych modelach, to tylko oprogramowania, a nie ma wprost, jest "na około". Nie ma gniazda do starowania lamp błyskowych. Bo Cwanon wprowadził taki standard. Wiele z tych "nie ma" jest drobnymi upierdliwościami, ale dla realnej grupy użytkowników. To 4K jest kfiatkiem do lamentów, naprawdę nie do uzycia nie do utrzymania w amatorskich i półprofesjonalnych warunkach. Już prędzej przydaje się GPS, bo mam dokładnie ustawiony zegar.
A gdybyś nagrał w 4K i zrobił resampling w dół to miałbyś o niebo wyższą rozdzielczość. Ile razy można Ci to powtarzać?
"Już prędzej przydaje się GPS, bo mam dokładnie ustawiony zegar."
: ))
^^^
"ale warto mieć dość rozumu, żeby mówić o rzeczach ważnych."
Kolejny panasonic z serii FZ? A już myślałem, że po 2000 trochę wyhamują, w końcu dobrą rzecz zrobili. No, ale jest na co czekać!
"Powiem jeszcze, że chyba wprzeciwieństwie do wielu osób na tutejszym forum na zlecenie rodziny wykonywałem i montowałem filmy w zaledwie HD i wiem ile klatem ma naprawdę rozdzielczość HD. Akurat filmowałem koty, więc może w porywie pracowitości wkleję klatki na stronę, gdzie widać, co się naprawdę dzieje, gdy jest jakiś ruch w kadrze. To HD mamy porywach, napewno nie przy ruchach kamery/aparatu. A część klatek musi być rozmazana, bo inaczej ruch wyjdzie szarpany."
normalnie oplułem monitor ze śmiechu :) Tekst tygodnia, hehe. Dlaczego optyczni nie mają takiej rubryki "złota myśl" :)
M-I-S-T-R-Z.
"część klatek musi być rozmazana, bo inaczej ruch wyjdzie szarpany."
buhahahahahahaha
baron szarpnął zlecenie od kociej rodziny.
(w przeciwieństwie do wielu osób na tutejszym forum)
Dla samego Prezesa??? :D
Widzę że Posłaniecprawdy(objawionej) wszędzie udowadnia że tele ze światłem 2.8 jest w standardzie u każdego Janusza z entry lvl puszką ;)
@YogS
Od kiedy A9 jest entry lvl puszką?
Fakt, tym razem baron produkował prawdę o amatorach z jasnym tele, także przyznaję rację że dla stosunkowo niewielkiej grupy profesjonalnych fotografów korzystających z długich jasnych tele Sony nadal nie jest jeszcze systemem idealnym.
Myślę, że aby baron w ogóle mógł zrozumieć i zobaczyć, czym się różni film 1080P z Canona, od np. filmu 4K zmniejszonego do 1080P z Sony musi najpierw:
1. Taki przykład zobaczyć
2. Zmienić monitor z tego TN 1680x1050 gdzie wszystko jest zaniebieszczone na min. 1920x1080 z matrycą IPS czy VA. Wtedy może coś zauważy ;)
nierealne
druid
przecież pisał, że był w sklepie i oglądał 4k, więc rzec można - jest już w zasadzie ekspertem.
:D
Totalnie bez sensu.
Jak Canon nie daje 4K to wszystko ok bo nikomu to jest niepotrzebne.
Jak Sony nie ma 400/2.8 to jest system do domu bo kazdemu amatorowi takie szkło sie przyda.
Takie jest podejście barona. Nie ma co karmić .
@Tornvald: Ja nie mówię o obiektywach za równowartość nowego samochodu. Powiedziałem zwykłe, podstawowe 70-200 f/2,8. Dla Cwanona jeszcze niedawno cena była ~ 8 koła dla Sony ~ 13. Taka jest róznica gdy mówimy o nówkach i ów Sony z przymróżeniem oka. Można zresztą spróbować skompletować sobie zestaw szkieł i porównać ceny. Dokąd nie zapuściłem sondy, jak jest w innych systemach, lamentowałem nad drożyzną Cwanona. Po sprawdzeniu już wiem skąd te ponad 50% rynku. A jeśli powiadasz o przeskolowywaniu filmików. Wyobrażasz sobie, że ktokolwiek będzie miał ochotę podziwiać rodzieczość minutowego filmiku z chlapiacym wodą kotem? A to jest ta klasa możliwości amatora-filmowca i nawet półprofi. Para na ślubie, sądzisz że nawet młodzi chcą to ogladać więcej niż kilka razy?
@druid: Chcesz mi wmówić, że jak obraz się rozmazuje prz HD na skutek ruchu, to się bedzie mniej mazał przy 4K?
To jest udawanie, takie samo, jak pogoń za megapikselami. Ok, jestem skłonny przyznać, że w okreslonych warunkach da się zrobić film gdzie będzie 4K, tylko komu ja to pokażę? Komu będzie się chciało ogladać fascynujące obrazki z wyprawy do jakiegoś kurortu, które wcześniej już sto razy widzieli? Problem w tym, że amator nie ma co sfilmować tak, by materiał był warty super-uważnego ogladania. Jak sfilmuje coś co ludzie chcą oglądać, to będzie to hit w stylu kota papużki, czy rodzinnej uroczystości, gdzie ogladający ziewają, na samą wiadomość o co chodzi.
@Tornvald
No ja dziwnym trafem w ciągu ostatniego roku wykonałem równo 0 sekund filmów i jakieś 30-50k zdjęć 400 2.8.
Chętnie natomiast bym zobaczył produkcje filmowe wszystkich, którym tak brakuje 4k w 6dmk2, ale jak zwykle na optycznych się nie doczekam.
@baron
70-200,70-300,100-400 sa w systemie.
link
link
link
Porównanie cen 70-200...o dziwo to nie Sony jest najdroższe...
A kto mówił o domowych filmikach kotów? A co z ludźmi krecacymi teledyski, filmy sportowe itp.?? Nie każdego stać na kamerę ze 40k i więcej...
@posłaniec
A to Ty amatorsko robisz reportaż sportowy? Przed chwilą YogSowi zwracałes uwagę,ze A9 to nie jest amatorską puszka.A ja wyraźnie pisałem o amatorskim zapotrzebowaniu na 300-400/2.8.
Narzekanie, że w aparacie fotograficznym nie ma 4K są infantylne i co tu dużo gadać głupie. Pewnie, że mógłby mieć, ale to jest przede wszystkim aparat fotograficzny. I tak został skonstruowany. Dla fotografów, czy tam fotoamatorów, jak chcecie..Na cholerę te wszystkie miliony pikseli i zastosowane technologie. Żeby puszczać filmy na telewizorze? Można wypuścić matrycę z paroma milionami tak żeby "pokryła 4K" i już. Tylko wtedy zaczną się lamenty dlaczego tak mało pikseli? To jest aparat fotograficzny. Z możliwością filmowania, a nie odwrotnie.Przez kilka lat nakręciłem lustrem może 30 sek, a nastrzelałem kilka tysięcy zdjęć. Z tym, że do filmowania używam kamerę bo się 100 razy lepiej sprawdza w typowych sytuacjach niż taka 5 czy 6 tka.
@Lipen
To nie jest głupie tylko znak czasu. Urządzenia stają się coraz bardziej uniwersalne. Czy obecność funkcji filmowych jakoś przeszkadza w fotografowaniu? Jaką to masz kamerę, która w cenie aparatu z wymienną optyką jest się w stanie zbliżyć jakością materiału?
@Tornvald Nie przeczę że te obiektywy są skoro zauważyłem że są droższe :-) Natomiast co do ludzi kręcących teledyski, to ilu z tego forum kręci? No i pytanie, i gdzie te 4k pokażesz i czy faktycznie utrzymasz tę rozdzielczość? Podobnie jest filmami sportowymi. Chciałbym zobaczyć film nakręcony przez amatora z ruchomą kamerą i choćby z utrzymaną rozdzielczością porządnego HD. Weź sobie aparat i zrób zdjęcie jednocześnie poruszając nim. Widać to zwłaszcza podczas paningowania jak szybko tracona jest rozdzielczość.
Masz na czym 4K obejrzeć?
link
link
@PDamian
A może coś własnego? ;)
baron13
Ty nie używasz 4K w aparacie, ja poduszek powietrznych w samochodzie.
połowa telewizorów na serwisie aukcyjnym to 4k. 4k na youtube to: 41,600,000 results.
a po co ruchoma kamera? filmujesz dom? może to były wypchane koty? co to znaczy utrzymać rozdzielczość? Może masz chorobę niecierpliwego kameruna?
Cały czas usiłujecie udowodnić, że ktoś gdzieś tam kręci w 4K. Kiedyś kręcili w 3D :-) Ani trochę temu nie przeczę. Gdzieś tam za górami za lasami, znajdzie się parę osób, które to może nawet z sensem użyją. Podobnie jak GPS-a w aparacie :-) Tyle, że jest to technologia praktycznie niedostępna dla amatora.
@PDamian: To jest filmik testowy, nie potrzebuje ani 4K ani nawet HD, a raczej jakiegoś scenopisa który z serii przypadkowych ujęć by zrobił coś. Kolejny dowód na to, że warunkach amatorskich można wyprodukować coś,czego nikt poza maniakami technologii nie obejrzy.
@grzegorz_maj: Po pierwsze nakręć jakiś sensowny materiał filmowy. I pokaż :-) Nie 4K, jakikolwiek.
26 milionów wyświetleń link
@baron
A kto oceni czy to jest sensowny materiał? Ty?
"dowód na to, że warunkach amatorskich można wyprodukować coś,czego nikt poza maniakami technologii nie obejrzy"
Niestety mam tylko same bezsensowne, oo np ten dotyczy nawet fizyki: link
Po teście 6DII wyjdzie jeszcze pewnie kilka braków, które w sumie potrzebują wyłącznie "maniacy technologii".
45 polowy punkt centralny AFu:P
No i brniemy dalej. @PDamian: po pierwsze jeden facet za górami za lasami gdzięś tam-coś tam. A filmy kotów kręcone komórkami potrafią w kilka dni zrobić kilka milionów wejść. No i o czym to świadczy? Chyba głownie o tym, jak wielu ludzi i... bootów siedzi w necie. No i co, zachęcony sukcesem, planujesz nakręcić coś podobnego? Pewnie jednak jesteś dość rozsądny i zdajesz sobie sprawę, że nic z tego nie wyjdzie, czy 4K czy 4 komóry.
@grzegorz_maj: zastanów się sam czy to filmik, czy materiał na filmik i o czym świadczy.
Rzecz polega na tym że chcielibyście pohejtować sobie Cwanona. Aby była jasność: ja nie wiem jeszcze co 6dm2 jest warty. Jeśli się okaże że ma wysoki poziom szumów, może się okazać wtopą. Różne rzeczy mogą nie działać. Tyle, że akurat czepianie się tego 4K świadczy o ignorancji. Zwyczajnie pewnie znajdziemy na miliony klientów kilka osób które mają warunki i potrafią coś sensownego z tym zrobić. co bardzo dobitnie pokazujecie. W związku z tym brak czy nie brak 4K to zawracanie odwłoka. A także rozkład punktów AF. Jak się nie robi zdjęć, to się czymś takim fascynuje. A ja bardzo często muszę AF wyłączać bo np pstrykam przez siatkę czy choćby stado komarów. Trzeba poczekać na testy, to cokolwiek będzie można powiedzieć, w tej chwili to wróżenie z fusów, zawracanie sobie głowy funkcjami, których w życiu nie uruchomię. Np 80d jest wielokrotna ekspozycja. No i sobie jest i nie mam żadnego pomysłu co ja z tym zrobię. Podobnie jak z multiklatkowym usuwaniem szumu. Mogą dać, nie dać, jak obrabiam obraz na kompie i nawet za pomocą Hugina da się pomnożyć rozdzielczość o aparatu i obiektywów składając kilka zdjęć. Jest ileś trybów sterowania lampami błyskowymi. Dobrze, źle? O wiele ważniejsze, że mam komplet filtrów żelowych do lampy :-) Ileś trybów działania AF i powiem szczerze, nawet nie wiem jeszcze który w jakich okolicznościach się lepiej sprawdza. Zawracanie d... lepiej pomyśleć jakie ma być zdjęcie.
"część klatek musi być rozmazana, bo inaczej ruch wyjdzie szarpany."
Stawiałbym, że ilość ludzi potrafiąca coś sensownego nakręcić, i zmontować jest bardzo podobna do tych, którzy grzebią w RAWach. Reszta kręci filmy i robi zdjęcia telefonami.
Canon jasno pokazuje gdzie ma tych zainteresowanych filmowaniem.
@baron
A to tylko Tobie wolno trolowac? Tylko Ty możesz wrzucać kij w mrowisko?
Co za różnica czy ktoś dobrze wykorzysta 4K? Po co 26Mpx? To bez sensu. Kto zrobi tym sensowne zdjęcia? Takie co wygrają WPP...2-3osoby z kilku miliardów ludzi na świecie? Bez sensu taka rozdzielczość. Zresztą realna i tak będzie o wiele niższa... Powinno dać 2mpx to i tak FullHD a mało kto ma monitor , który to pokaże.2mpx to max co amator może wykorzystać. I tak w Internecie będą tylko miniaturki. Wydruki? Jakie wydruki. Pokaż mi swój wydruk 2x3m. Nie masz? To co mówisz,że potrzebujesz wiecej niż 2mpx
No i dochodzimy w końcu do tego, co powtarzam tu od kilku lat. Nie rozdzielczość, a pomyślunek. A przy filmach jeszcze robota. Jest tyle roboty, że jeden człowiek tego nie przerobi i ile by nie gardłował o tym 4K, żadnych filmów nie będzie, pies z kulawą nogą obejrzy produkcje jakie się w amatorskich warunkach da wyprodukować. Tyle.
@Tornvald
Genialne podsumowanie :)))))
...baron wie wszystko... na każdy temat... Tyle
:D
Czyli jak zwykle na koniec zero argumentów merytorycznych, pokazywanie języka zza płota.
no tak, twoje są merytoryczne. Filmowanie kotów na zlecenie rodziny, oglądanie 4k na telewizorach w sklepie i rozmazane klatki, żeby ruch był płynny. Merytorycznie pełną gębą. Nie wiesz o czym piszesz, ale piszesz - teoretyk, bajarz, fantasta.
Mnie to ziębi czy 6d ma 4k czy nie ma. Raczej było do przewidzenia, że go wykastrują z różnych funkcji żeby odpowiednio pozycjonować na rynku względem swoich innych aparatów.
Chcesz, żeby ktoś pokazał ci własny film 4k uzasadniający potrzebę stosowania wysokiej rozdzielczości?
To może najpierw pokaż jakieś swoje zdjęcie uzasadniające potrzebę posiadania przez ciebie lustrzanki. Póki co nie widziałem.
@baron13
Dostałeś mnóstwo merytorycznych argumentów, tylko je ignorujesz.
Dostałeś nawet analogię:
Oglądanie filmów w rozdzielczości gorszej od FHD jest jak oglądanie zdjęć w 800x600. Da się? Da się! Tylko, co to za przyjemność?
Poza tym, żeby pokazać zdjęcie 800x600 dobrej jakości, to trzeba je sfotografować w większej rozdzielczości i przeskalować. I dokładnie tak samo jest z filmem: żeby film pokazany w FHD nie raził brakami w jakości, to materiał do niego trzeba nakręcić w 4K.
Fotografowałeś kiedyś w 800x600? Bo ja fotografowałem. Ale to było 15 lat temu. Dzisiaj to już rozdzielczość nieakceptowalna...
wiesz baronie nie tylko tvp mozna ogladac jest jeszcze taki drobny serwis: youtube
@wzrokowiec
"Dzisiaj to już rozdzielczość nieakceptowalna... "
Zależy do czego, bo na avatar za dużo, a na pocztówkę za mało.
Twój ma 200x178 px.
Pojawił się temat filmów z kotami, który poruszył baron13, to się wypowiem, bo coś o tym wiem (mam ponad 25 milionów wyświetleń na YT, właśnie z takich filmików + sprzedaż licencji do tv).
Aby taki materiał się wybił (czyli miał te 100 000 wyświetleń do kilku, kilkunastu milionów), to musi pokazywać:
1. Coś nietypowego u kota;
2. Coś ciekawego (reakcja, interakcja z innymi kotami lub zwierzętami, zabawkami itd);
3. Słodka muzyczka przyciąga młodszą widownię i panie, które z wiekiem dziecinnieją albo brakuje im dziecka/wnuczka - ja nie stosuję, bo mnie takie infantylne coś wk.;
4. Nazwa filmiku, czasami głupia;
5. Małe koty, zwłaszcza rasowe potrafią przyciągnąć uwagę;
6. Proste zachowania kota, głównie małego, nagrane w ciekawy sposób + durna muzyczka, rzecz jasna dla dzieci i pań po 50-tce ;)
Nagrywanie takich materiałów można podzielić na przypadkowe i przemyślane. Ta druga opcja potrafi wbrew pozorom zabrać sporo czasu, bo trzema mieć pomysł, w miarę dobry sprzęt i dobrze filmik zmontować.
Wyświetlenia - baron13 mówi coś o filmikach z komórek i jakiś botach. Mówiąc prościej - pier...i od rzeczy, bo inaczej tego nazwać nie można. Owszem - można sobie kupować wyświetlenia, ale to nie jest tanie i ryzykuje się banem od Google (mało który twórca zaryzykuje, zwłaszcza gdy zarabia z reklam na kanale). Wyświetlenia uzyskuje się także dzięki zewnętrznym stronom; nie będę tłumaczył jak działają "virale", o tym można poczytać.
Co do reszty tego co pisze baron13, nie ma sensu się wypowiadać, bo dla niego jak widać wystarczy kilka megapiskeli w aparacie, lustrzany obiektyw, monitor, pewnie crt i 640:480 px lub mniej w materiale wideo.
Kto wie, może żyje jak Borat?: "This is VCR (...)" :D
I przyszedł gajowy i wygonił nas partyzantów z lasu... ;)
@Jonny
"- "Dzisiaj to już rozdzielczość nieakceptowalna... "
Zależy do czego, bo na avatar za dużo, a na pocztówkę za mało."
Masz rację, więc sprecyzuję: za mała do oglądania zdjęć na pełnym ekranie monitora.
baron13, jak tak piszesz o 63%, o Canonie, który zawsze wie co robi...
link
@PDamian
Dobre!
Full HD jest lepsze od 4K - przecież miliony much nie mogą się mylić!
Każdy dobry fotograf czy filmowiec zyskuje uznanie dlatego, że robi coś dobrze. Poświęca swój czas i wkłada w to serce żeby materiał który wyprodukuje był perfekcyjny, możliwie najwyższej jakości, dba o najdrobniejsze detale. Robi to nie tylko dla odbiorców, ale również dla siebie aby sam akt tworzenia przyniósł satysfakcję.
Baron tego nie rozumie, dla niego wystarczy zrobić byle jak, zdjęcie nie musi być ostre, wyraziste, film może być nakręcony byle jak i byle czym, bo WEDŁUG niego nikt na to nie zwróci uwagi, estetyka się nie liczy bo i sam nie potrafi jej docenić. Myli pracę artystyczną z amatorskimi materiałami z portalów społecznościowych a ilość kliknięć i lajków jest dla niego wyznacznikiem sukcesu.
Kiedy zaczynałem robić 6 lat temu swoje drobne komercyjne produkcje filmowe jakość video z DSLR Canona sprawiała wrażenie. Teraz widzę, że nawet filmiki z tanich sportowych kamerek 4K mają lepszą jakość, oddają nieporównywalnie więcej szczegółów. Być może 90% moich odbiorców nie zobaczy różnicy, ale ja ją widzę i chcę aby moje produkcje były możliwie jak najlepsze. Tymczasem Canon wypuszcza aparat za 1999$ który filmuje na poziomie swego protoplasty 5DII, w czasach gdy aparat jest już narzędziem uniwersalnym, a nie tylko fotograficznym. Czy to jest poważne?
@druid
Racja!
Wcale nie racja.
"Tymczasem Canon wypuszcza aparat za 1999$ który filmuje na poziomie swego protoplasty 5DII"
5DII z ML daje 14bit Raw + Audio link
ostatnia sznasa Canona to to ze zostawili jakies dzury w systemie dla ML.
Ale moze byc tez tak jak w 70D ze zadnych dziur nie ma i ML nie potrafi rozgryzc.
baron133 lipca 2017, 08:15 Co by nie gadać, to jak do tej pory nie ma na tym forum posiadaczy Sony A9 (kogoś nie zauważyłem?), a na Canona 6dm2 kilka osób się namierza.
Troche skrajne porownanie. A9 to C1Dx tylko ze tanszy
6Dmk2 porownywac mozna jedynie z jakimis A7 i to wczesnym A7 bez dwojek i zadnych literek.
A tutaj napewno znajdziesz na forum ludzi ktorzy kupili A7 w roznych wersjach.
Jestem od tygodnia jednym z nich. Nabylem A7s +100 STF. Reszta mysle posilkowac sie na razie szklami Canona.
Duzo pisze o Sony choc od dawna uzywam Canona. 6D ostatnio.
Lipen 3 lipca 2017, 16:20........Można wypuścić matrycę z paroma milionami tak żeby "pokryła 4K" i już.
Lipien , przestan zatruwac falszem. ty nawet nie wiesz ile to jest 4k - zacznijmy od tego zebys sobie troche na ten temat poczytal.
Lipen 3 lipca 2017, 16:20 Narzekanie, że w aparacie fotograficznym nie ma 4K są infantylne i co tu dużo gadać głupie. Pewnie, że mógłby mieć, ale to jest przede wszystkim aparat fotograficzny.
Ciekawe czy twoj telefon sluzy Ci tez TYLKO do dzwonienia?
Baronisz strasznie !!
@baron13
3 lipca 2017, 23:32
"Tyle, że akurat czepianie się tego 4K świadczy o ignorancji. Zwyczajnie pewnie znajdziemy na miliony klientów kilka osób które mają warunki i potrafią coś sensownego z tym zrobić. co bardzo dobitnie pokazujecie. W związku z tym brak czy nie brak 4K to zawracanie odwłoka."
Tak samo kiedyś mówiono o LiveView, odchylanych ekranach, dużej liczbie pikseli, a w wielu przypadkach pomagają lub są wręcz niezbędne. To że 4K nie każdemu przyda się dzisiaj, nie znaczy że nie będzie pożądane za 2-3 lata, gdy taka rozdzielczość stanie się standardem w monitorach. Można ten nadmiar rozdzielczości wykorzystać np. w resamplingu połączonym z redukcją drgań.
"A także rozkład punktów AF. Jak się nie robi zdjęć, to się czymś takim fascynuje."
Już Ci parę osób pisało pod innymi artykułami: śledzenie obiektów, mocne punkty kadru. Mamy 2017 rok - jakbyś nie zauważył, czasy 9-punktowych, malutkich modułów AF już dawno za nami.
"A ja bardzo często muszę AF wyłączać bo np pstrykam przez siatkę czy choćby stado komarów."
To kup obiektyw z limiterem.
Albo system, gdzie masz w korpusie programowany limiter z każdym szkłem:
link
@MaciekNorth
fajne! i przydatne.