Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Raport CIPA - styczeń 2024

Raport CIPA - styczeń 2024
1 marca
2024 15:30

Organizacja CIPA opublikowała kolejny ze swoich comiesięcznych raportów dotyczących dostaw aparatów cyfrowych i obiektywów. Pojawiły się w nim dane za pierwszy miesiąc bieżącego roku.

Łączne dostawy aparatów na początku 2024 roku uplasowały się pomiędzy poziomami z lat 2022 i 2023. Konkretniej, dostarczono 504.5 tys. sztuk korpusów, w porównaniu do 374.8 tys. w roku 2023 i 579.7 tys. rok wcześniej.

Raport CIPA - styczeń 2024

Podobnie pomiędzy wynikami z lat poprzednich uplasowały się dostawy sprzętu z wymienną optyką, choć w tym przypadku wynikowi ze stycznia (393 tys. sztuk) znacznie bliżej do poziomu z 2022 (400.4 tys. sztuk) niż tego z roku 2023, kiedy dostawy wyniosły jedynie 262.2 tys. sztuk.

Raport CIPA - styczeń 2024

Rekordowo niski jest natomiast poziom dostaw kompaktów, który w styczniu 2024 wyniósł 111.5 tys. sztuk. To najniższa wartość z ostatnich 2 lat utrzymująca trwający od jakiegoś czasu trend. Ciekawe, czy zostanie on przełamany, gdy do danych związanych z dostawami dołączą podobno świetne wyniki sprzedaży niedawno zaprezentowanego aparatu Fujifilm X100VI.

Raport CIPA - styczeń 2024

W przypadku obiektywów sytuacja wygląda natomiast podobnie jak w przypadku łącznych dostaw korpusów. Zanotowany w styczniu 2024 poziom 659.9 tys. sztuk znajduje się pomiędzy wynikiem z 2023 roku (508.9 tys. sztuk) a tym zanotowanym w styczniu 2022 (717.3 tys. sztuk).

Raport CIPA - styczeń 2024

Dane z najnowszego raportu są dostępne na stronie organizacji CIPA.


Komentarze czytelników (32)
  1. JarekB
    JarekB 1 marca 2024, 15:49

    I teraz czekajmy na pierwsze dostawy X100VI ;-)

  2. Amadi
    Amadi 1 marca 2024, 16:02

    Pewnie dopiero za 2 miesiące razem z danymi za marzec jest szansa że coś drgnie na wykresie

  3. Szabla
    Szabla 1 marca 2024, 16:05

    Tak, wykres wystrzeli w górę. :P

  4. deel77
    deel77 1 marca 2024, 16:36

    Wystrzeli lub nie wystrzeli, czas pokaże. Najważniejsze, że ktoś pokazał kompakt którego ludzie chcą kupować. To budujące, że są jeszcze firmy, które chcą aby na rynku coś rosło, a nie tylko wycinają gałązki :)

  5. Szabla
    Szabla 1 marca 2024, 17:42

    Są różne gałązki, które rosną. Niektóre małe, a inne duże.

  6. JarekB
    JarekB 1 marca 2024, 18:51

    @deel77
    +1

  7. Negatyw
    Negatyw 1 marca 2024, 18:57

    @Szabla:
    "Są różne gałązki, które rosną. Niektóre małe, a inne duże."

    Spostrzeżenie godne biologa. I na tym Twoja wiedza z biologii się kończy.

  8. Szabla
    Szabla 1 marca 2024, 19:36

    Niewiele wiesz, Negatyw.

  9. Soniak10
    Soniak10 1 marca 2024, 21:54

    A ja się nie mogę nadziwić, dlaczego Fuji zrezygnowało z rozwoju kompakta X-S1. Miał spory potencjał, warto było trochę powalczyć nim o rynek, a nie dezerterować. Co jakiś czas aktualizować matrycę i firmware, trochę zmniejszyć rozmiary, a obiektyw miał MZ idealny jak na tej (dość wysokiej) klasy kompakcik. No i ręczne zoomowanie, jak w obiektywach aparatów systemowych!
    Może ja się nie znam na rynku, zwłaszcza fotograficznym, tak jak np. Szabla, ale mnie siem wydajem, że zmniejszanie liczby modeli i zawężanie ich specyfikacji nie jest metodą na rozwój, tylko raczej na zwijanie się i oddawanie walkowerem rynku konkurencji. W tym przypadku: smartfonom.
    To jest moje zdanie i ja się z nim zgadzam!

  10. rockatansky
    rockatansky 1 marca 2024, 22:15

    Ale Sony nie zmniejsza liczby modeli, wręcz przeciwnie robi ich pierdyliard dla vlogerów.

  11. Soniak10
    Soniak10 1 marca 2024, 23:39

    Kompaktów? Chyba też nie aż tak dużo i różnorodnych?
    Poza tym mówię o rynku jako całości a nie o jednym tylko producencie.

  12. BlindClick
    BlindClick 2 marca 2024, 00:14

    XS1 to nie kompakt wg mnie.
    Ostatnie Fuji tak, ale XS1 to bridge. Za duzy jest I ma za mala matryce.
    No I postep wymiata, a sprxet sie nie zmenia, za to aparaty nie maja szans.

  13. rockatansky
    rockatansky 2 marca 2024, 09:20

    Kompaktów nie. Ale nowe modele w ogólności są, są w niewielkich rozmiarach i Sony się "rozwija" ;)

  14. boa ksztusiciel
    boa ksztusiciel 2 marca 2024, 10:02

    Mam pytanie z innej beczki. Czy ktoś się orientuje czy będzie w najbliższym czasia jakaś przecena i cashback na produkty Sony? Z tego co zauważyłem, to Sony dosyć często wprowadza mniejsze promocje, a raz na każdą porę roku większy event wyprzedażowy. Z okazji zbliżającej się wiosny, możliwe jest, że będą dobre okazje na zakup ich aparatów? Interesuje mnie A7 III lub A7 IV w zależności od ceny.. Nie chodzi o to, że jestem Januszem cebularzem, ale gdybym teraz kupił coś za 10k, a za miesiąc mógłbym to samo kupić np. za 7k, to trochę bym się wkurzył, gdyż dla mnie 3k to mnóstwo pieniędzy, nie zarabiam na fotografii, nie jestem komercyjnym fotografem. Dlatego chciałbym skorzystać z takiej oferty promocyjnej, żeby trochę zaoszczędzić. Chciałbym to kupić do lata, więc czy ktoś się orientuje czy w tym roku Sony przygotuje ofertę "wiosennych wyprzedaży"?? Może na święta? Itd. Pozdrawiam

  15. rockatansky
    rockatansky 2 marca 2024, 10:32

    @boa
    Właśnie jest promo w tym na A7III i IV od 1.03 przez cały miesiąc. Poza tym zawsze trzeba uważać nawet na święta typu międzynarodowy dzień lotnictwa.

  16. PDamian
    PDamian 2 marca 2024, 11:03

    @rockatansky

    Chyba żartujesz?
    link
    vs
    6472 zł link

    link
    vs
    9063 zł link

    Przeliczone po link

  17. PDamian
    PDamian 2 marca 2024, 11:05
  18. rockatansky
    rockatansky 2 marca 2024, 11:27

    To nie ja żartuję tylko Sony lub sklepy. Ja tylko podałem info o aktualnym rabacie w PL w odpowiedzi na pytanie ;)

  19. rockatansky
    rockatansky 2 marca 2024, 11:58

    Wychodzi że niemiec też ma teraz ten rabat... tylko większy :D Niemiec to ma klawe życie

  20. deel77
    deel77 2 marca 2024, 12:18

    Jakoś specjalnie nie szukałem Sony, ale A7IV jest do kupienia za 11485zł a A7III za 7699zł (oba w tych cenach w jednym z dużych sklepów foto). Oczywiście nawet teraz nie są to ceny tak fajne jak w Niemczech.

    Tak przy okazji się zastanawiałem czy np. w Niemczech marketingowcy Sony zarabiają proporcjonalnie mniej od polskich odpowiedników, tak jak ceny mają niższe czy też jest może inaczej.

  21. BlindClick
    BlindClick 2 marca 2024, 13:48

    Bo Polska to lepszy kraj.

  22. Negatyw
    Negatyw 2 marca 2024, 14:08

    Ceny są rynkowe. Polak skłonny jest więcej zapłacić, tysiąc w lewo czy prawo nie robi mu różnicy.

  23. rockatansky
    rockatansky 2 marca 2024, 14:19

    Pewnie że lepszy. U nas Fuji GFX50SII rozdają za półdarmo a u niemca znacznie drożej nawet z casbackiem

  24. Szabla
    Szabla 2 marca 2024, 14:59

    @deel77
    Może się zdziwisz, ale za akcje marketingowe Sony w Europie odpowiada centrala europejska.

  25. rockatansky
    rockatansky 2 marca 2024, 15:58

    Albo Sony Europe nie zna kursu ojro albo szefem jest niemiec

  26. Szabla
    Szabla 2 marca 2024, 16:06

    Nie, szefem jest Japończyk.

  27. PDamian
    PDamian 2 marca 2024, 16:28

    Opłacało się przegrać ostatnią wojnę.
    😉

  28. rockatansky
    rockatansky 2 marca 2024, 16:36

    Trzeba było nie wypowiadać wojny Japonii

  29. PDamian
    PDamian 2 marca 2024, 16:53

    W Canon i Nikon nie są tacy pamiętliwi.
    Ceny są zbliżone.

  30. deel77
    deel77 2 marca 2024, 17:00

    @Szabla
    chcesz przez to powiedzieć, że centrala europejska specjalnie gorzej traktuje Polskę? Mam nadzieję, że tak nie jest, ale ja się tam nie znam na międzynarodowych korpozwyczajach, ale osoby pracujące dla Sony w Polsce, może mogą zwróć uwagę nawet japońskiemu szefostwu europejskiej centrali, że ich kalkulatorki kantują.

  31. Soniak10
    Soniak10 2 marca 2024, 17:07

    @Szabla: na pewno skorumpowany. W Niemczech to norma... 😉😁

  32. boa ksztusiciel
    boa ksztusiciel 2 marca 2024, 18:24

    Zgadzam się z wami co do tego, że ceny Sony w Polsce są mocno zawyżone. Nie wiem od czego to zależy, ale w Niemczech często zdarzają się promocje, że A7 III można kupić za jakieś 4500 zł,20 lutego chyba taka była, widzialem na pepper. Szkoda, że przegapiłem, bo bym zamówił xD Na polską dystrybucję nie ma co liczyć, to sępy hehe

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.