Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Tokina AT-X PRO FX SD 17-35 mm f/4 (IF) - test obiektywu

13 września 2013

9. Odblaski


----- R E K L A M A -----

Chcąc być złośliwym można napisać, że Tokina 17–35 mm oferuje nam doskonały przegląd wszelkiego rodzaju artefaktów świetlnych, jakie możemy uzyskać przy pracy pod ostre światło i to nieważne czy używamy korpusu pełnoklatkowego, czy z matrycą APS-C/DX. Zmieniając przysłonę i ogniskową oraz położenie źródła światła możemy uzyskać praktycznie wszystko: flary i bliki we wszystkich kolorach tęczy, spadki kontrastu, potężne odblaski zajmujące prawie cały kadr, prawie prześwietlone flarami rogi kadru i to nawet wcale nie te, gdzie znajduje się słońce… Sytuacja jest naprawdę dramatyczna i tym bardziej bolesna, że potężne artefakty widać nawet wtedy, gdy źródło światła znajduje się daleko poza kadrem. Zresztą ilość zdjęć zamieszczonych poniżej, na których staraliśmy się uwiecznić wszelkie warianty możliwych do zarejestrowania artefaktów, mówi sama za siebie…

Drodzy konstruktorzy optyki Tokiny. Czas chyba nauczyć się optymalizacji konstrukcji pod kątem pracy pod ostre światło. Tak złego zachowania w tej kategorii nie prezentuje żaden inny producent.

Tokina AT-X PRO FX SD 17-35 mm f/4 (IF)  - Odblaski

Tokina AT-X PRO FX SD 17-35 mm f/4 (IF)  - Odblaski

Tokina AT-X PRO FX SD 17-35 mm f/4 (IF)  - Odblaski

Tokina AT-X PRO FX SD 17-35 mm f/4 (IF)  - Odblaski

Tokina AT-X PRO FX SD 17-35 mm f/4 (IF)  - Odblaski

Tokina AT-X PRO FX SD 17-35 mm f/4 (IF)  - Odblaski

Tokina AT-X PRO FX SD 17-35 mm f/4 (IF)  - Odblaski

Tokina AT-X PRO FX SD 17-35 mm f/4 (IF)  - Odblaski

Tokina AT-X PRO FX SD 17-35 mm f/4 (IF)  - Odblaski

Tokina AT-X PRO FX SD 17-35 mm f/4 (IF)  - Odblaski

Tokina AT-X PRO FX SD 17-35 mm f/4 (IF)  - Odblaski

Tokina AT-X PRO FX SD 17-35 mm f/4 (IF)  - Odblaski

Tokina AT-X PRO FX SD 17-35 mm f/4 (IF)  - Odblaski

Tokina AT-X PRO FX SD 17-35 mm f/4 (IF)  - Odblaski

Tokina AT-X PRO FX SD 17-35 mm f/4 (IF)  - Odblaski

Tokina AT-X PRO FX SD 17-35 mm f/4 (IF)  - Odblaski

Tokina AT-X PRO FX SD 17-35 mm f/4 (IF)  - Odblaski

Tokina AT-X PRO FX SD 17-35 mm f/4 (IF)  - Odblaski

Tokina AT-X PRO FX SD 17-35 mm f/4 (IF)  - Odblaski

Tokina AT-X PRO FX SD 17-35 mm f/4 (IF)  - Odblaski

Tokina AT-X PRO FX SD 17-35 mm f/4 (IF)  - Odblaski

Tokina AT-X PRO FX SD 17-35 mm f/4 (IF)  - Odblaski

Tokina AT-X PRO FX SD 17-35 mm f/4 (IF)  - Odblaski

Tokina AT-X PRO FX SD 17-35 mm f/4 (IF)  - Odblaski