Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Nikkor AF-S 50 mm f/1.8G

Nikkor AF-S 50 mm f/1.8G
13 kwietnia
2011 15:59

Firma Nikon zrobiła dzisiaj wszystkim amatorom miłą niespodziankę i wypuściła na rynek pełnoklatkowy obiektyw standardowy Nikkor AF-S 50 mm f/1.8G. Tą premierą ucieszą się najbardziej posiadacze lustrzanek nie wyposażonych tzw. „śrubokręt”, którzy przez to nie mogli używać autofokusa w modelu AF 50 mm f/1.8D.

Nowy obiektyw składa się z 7 elementów optycznych ustawionych w 6 grupach. Jednej soczewce nadano kształt asferyczny. To o jeden element więcej niż w modelu AF 50 mm f/1.8D, który na dodatek nie miał żadnej soczewki asferycznej.

Nikkor AF-S 50 mm f/1.8G

Wewnątrz znajduje się jeszcze przysłona o siedmiu listkach, którą możemy domknąć do f/16. Obiektyw ustawia ostrość od 0.45 metra i jest wyposażony w gwint filtrów o średnicy 58 mm.

Instrument jest mały i lekki, bo jego rozmiary wynoszą 72×52.5 mm, a waga 185 gramów.

Pełna specyfikacja obiektywu jest dostępna w naszej bazie:

Aktualizacja:
Strona na serwerze nikon.com, gdzie znajdowała się informacja o nowym obiektywie, została już usunięta.


Komentarze czytelników (111)
  1. Antonio
    Antonio 13 kwietnia 2011, 16:05

    no kto by się spodziewał :)!

  2. Gabrych
    Gabrych 13 kwietnia 2011, 16:07

    ciekaw jestem jak wpłynie na jakość obrazu ta modyfikacja w budowie obiektywu

  3. Woytec60
    Woytec60 13 kwietnia 2011, 16:08

    Doskonała decyzja.

  4. Arek
    Arek 13 kwietnia 2011, 16:10

    Dokładnie. Jeśli będzie lepszy optycznie od poprzednika i w cenie 500-700 zł to będzie hit.

  5. Woytec60
    Woytec60 13 kwietnia 2011, 16:11

    Wystarczy, zeby nie był gorszy.

  6. Arek
    Arek 13 kwietnia 2011, 16:11

    Bardziej skomplikowana optyka sugeruje, że coś tam próbowali poprawić :)

  7. Black Cat
    Black Cat 13 kwietnia 2011, 16:12

    Ale numer :D Jeszcze tylko nowa pro Sabinka by się przydała...

  8. Woytec60
    Woytec60 13 kwietnia 2011, 16:12

    Sampelki na stronce całkiem fajne
    link

  9. Arek
    Arek 13 kwietnia 2011, 16:15

    Jeżeli jesteś w stanie coś powiedzieć o obiektywie na postawie zdjęć 7?? pix to szczerze podziwiam :)

  10. Woytec60
    Woytec60 13 kwietnia 2011, 16:16

    Coś?
    Podobają mi się :)

  11. 13 kwietnia 2011, 16:16

    Bez jakieś zapowiedzi? Tak nagle? Po tsunami? No Najkon zaskakuje.

    Arku: jak cena nie wyskoczy za próg 1000zł to będzie hit : D

    No i oczywiście to dobry nius dla osób, które by chciały sobie kupić starszą 50 1.8 (właściwie ceny 50 1.4 AF/AF-S też pewno spadną) - przez nowszego brata, będzie tańsza wersja AF : )

  12. Woytec60
    Woytec60 13 kwietnia 2011, 16:18

    Zwłaszcza bokeh na pierwszym.
    A od testów to Wt jesteście :)

  13. Arek
    Arek 13 kwietnia 2011, 16:18

    Przetestujemy na pewno :)

  14. Woytec60
    Woytec60 13 kwietnia 2011, 16:22

    Byle szybko...
    Przy okazji przydałoby się podpiąć wersję AFD i porównać bezpośrednio.

  15. maput
    maput 13 kwietnia 2011, 16:22

    Cena musi być poniżej 1000zł, żeby 50/1.4 się sprzedawał.
    Szeroka portretówka do D3100/D5100 musi być hitem.
    Może jak dojdzie do oficjalnej premiery to jeszcze się okaże że Nikon ma ukrytego w rękawie 85/1.8 G ;)

  16. art3studio.pl
    art3studio.pl 13 kwietnia 2011, 16:23

    no pozazdrościć nikoniarzom ;) canon dalej olewa swoich klientów a 50 (właściwie to każda) czeka na modernizację, zwłaszcza 50 1,4 ;D

  17. 13 kwietnia 2011, 16:26

    BOMBA :D nie potrzebowałem 50 1.4, 50 1.8D nie chciałem bo czekałem właśnie na takie cudeńko z af-s :D
    no to teraz tylko czekać na 85 1.8g :D
    i pikny zestaw 35 1.8, 50 1.8 i 85 1.8... i to wszystko AF-s :)
    miodzio

  18. bambo1983
    bambo1983 13 kwietnia 2011, 16:45

    Oby nie był gorszy niż poprzednik :>
    W mojej puszce co prawda mam śrubokręt, ale jest to bardzo dobry zabieg i chyba zarazem ukłon w stronę użytkowników modeli bez silnika AF. Jeśli cena będzie na poziomie 35/1.8 to będzie się sprzedawać na pewno.

  19. slimaczysko
    slimaczysko 13 kwietnia 2011, 16:46

    Socrates - zgadzam się :) zestaw podstawowych stalek dla amatora i bidnego pro ;)

  20. moronica
    moronica 13 kwietnia 2011, 16:51

    bambo, to nie zaden uklon. juz od ladnych kilku lat Nikon nie wypuszcza obiektywow bez silnika i nie tylko po to by dogodzic tym posiadajacym korpus bez srubokreta ale zwyczajnie po to, by bylo ciszej i szybciej

  21. huber2s
    huber2s 13 kwietnia 2011, 16:52

    dobry pomysł ;)

  22. Fatman73
    Fatman73 13 kwietnia 2011, 16:54

    @moronica -niestety to "szybciej" nie zawsze im wychodzi......... ;-) (przykład 50 1.4G i 50 1.8D, gdzie ta starsza jest szybsza).

  23. Groszek
    Groszek 13 kwietnia 2011, 16:57

    No i teraz narobili bałagany, nie mam nic między 35 a 70mm i chciałem zatkać tę dziurę pięćdziesiątką. Wciągać AF czy poczekać na AF-S? (Do D700)

  24. maput
    maput 13 kwietnia 2011, 16:58

    Do D700 to 50/1.4 ;)

  25. bambo1983
    bambo1983 13 kwietnia 2011, 17:02

    @moronica: dobry przykład to jeszcze 60/2.8 micro.. gdzie starsza wersja jest szybsza.
    Poza tym to pewnie masz rację, bo jakby się przyglądnąć to chyba ostatnim szkłem bez AF-S był chyba fisheye 10.5/2.8 .

  26. Walle
    Walle 13 kwietnia 2011, 17:10

    Jeśli ten obiektyw będzie optycznie na poziomie 35/1.8, to Nikon zarobi na nim worek pieniędzy.
    Ja już zbieram kasę, a na liście życzeń mam jeszcze 85/1.8 G

  27. Groszek
    Groszek 13 kwietnia 2011, 17:10

    @ Maput - chodziło mi raczej, że mój aparat ma śrubokręt. ;-)

  28. 13 kwietnia 2011, 17:11

    jedyne pytanie jakie mi przychodzi na myśl, to kiedy w sklepach?! :D
    Slimaczysko- właśnie jestem tym pierwszym przypadkiem- amatorem :) i chciałbym bawić się jasnymi szkłami, 1.4 nie jest mi aż tak potrzebne... choć korci :) ale jak mniemam cena tego 50 1.8 to będzie między 700-1000zł, więc mimo wszystko taniej niż 1.4g :) a może i af szybszy niż w jaśniejszej wersji...
    zobowiązuję się publicznie do zakupu tego szkła :D

  29. moronica
    moronica 13 kwietnia 2011, 17:11

    cytujac powiedzenie, ktorego tak naprawde nigdy nie moglam zrozumiec, "wyjatek potwierdza regule" ;) poza tym czy to nie jest tak, ze predkosc srubokretowych szkiel w wiekszej mierze zalezy od klasy puszki niz to jest w przypadku afs-ow?

  30. Fatman73
    Fatman73 13 kwietnia 2011, 17:16

    Typ silnika SWM. Nikon podobnie jak Canon stosuje dwie różne wersje. Jedna szybka, cicha i fajna, druga wolna, cicha i już nie taka fajna ;-)

  31. bambo1983
    bambo1983 13 kwietnia 2011, 17:19

    @moronica :) no ok.. :P niech będzie, że to reguła.
    Z doświadczenia powiem Ci, że szybkość AF w szkłach z AF-S też zależy od klasy puszki, choć to może już jakieś moje 'zboczenia' i jestem bliżej efektu placebo, po prostu porównanie D90 vs. D700 wypada na korzyść tego drugiego, a szkło to AF-S 50/1.4 . A może nie odkryłem nic nowego ;)

  32. wojtas130
    wojtas130 13 kwietnia 2011, 17:20

    Moja 35 ka 1.8 jest (mimo silnika SWM) duuużo wolniejsza niż 50 1.8 D. Albo mam słabą 35kę albo turbo szybką 50kę ;)

  33. huber2s
    huber2s 13 kwietnia 2011, 17:25

    Fatman73 chyba nie wiesz co mówisz szybkość przebiegu skali nie ma wpływu a szybkość i celność Af np. link z filmiku wynika , ze D jest szybszy od G a jest odwrotnie

  34. 13 kwietnia 2011, 18:12

    Wygląda ciekawie. Szkoda, że Canon nie pójdzie w ich ślady i nie wypuści nowej wersji 50 1.8 mm, bo to co jest teraz wypada najgorzej ze wszystkich stałek systemowych, a mówiąc precyzyjniej nie da się tego uzywać poniżej f4, czyli bez sensu :/

  35. P_M_
    P_M_ 13 kwietnia 2011, 18:15

    No to jeszcze 85/1.8g poprosimy :D

  36. Woytec60
    Woytec60 13 kwietnia 2011, 18:45

    Chyba falstart bo stronka nie bangla.
    Cholera, szkoda...

  37. Woytec60
    Woytec60 13 kwietnia 2011, 18:45

    The page you are trying to access does not exist or has been moved.

  38. maput
    maput 13 kwietnia 2011, 18:52

    Chyba się im coś rypło... Jakby to miał być kontrolowany przeciek to trochę inaczej by to jednak wyglądało.
    I tak nic im teraz innego nie zostało, jak potwierdzić oficjalnie to co im się wymsknęło. Pytanie czy 50/1.8 miał być jedyną premierą.

  39. donkiszot
    donkiszot 13 kwietnia 2011, 18:54

    @Dryp - "Szkoda, że Canon nie pójdzie w ich ślady i nie wypuści nowej wersji 50 1.8 mm, bo to co jest teraz wypada najgorzej ze wszystkich stałek systemowych, a mówiąc precyzyjniej nie da się tego uzywać poniżej f4, czyli bez sensu " - maszracje TRAGEDIA
    link

  40. gavin
    gavin 13 kwietnia 2011, 18:58

    Canon wstydź się

  41. 13 kwietnia 2011, 19:08

    @donkiszot, czy Ty się dobrze czujesz??
    A co do jakości Canona 50 1.8 II nie będe się więcej wypowiadał bo to nie ten temat. W każdym razie miałem, porównywałem z 50-ątkami Sony i Nikona i niestety wypada fatalnie, nie wspominając już o skuteczności AF.

  42. Adam.B
    Adam.B 13 kwietnia 2011, 19:11

    No rzeczywiscie niespodzianka - mam moją 50tkę od 1 aparatu (przeżyła 4 zmiany body)
    I szczerze uwielbiam ją, jeżeli ta 50tka byłaby w podobnej cenie i nie gorsza optycznie to z pewnością chciałbym wymienić, ale kto weźmie staruszka teraz?:P

  43. Attila
    Attila 13 kwietnia 2011, 19:25

    Nie tylko 50 f/1.8 nie bangla. Zaden obiektyw nie bangla na stronie Nikona.

  44. slimaczysko
    slimaczysko 13 kwietnia 2011, 19:25

    Socrates - Nie wiem czy mnie dobrze zrozumiałeś ! Ja też jestem amatorem i chętnie widziałbym jeszcze 85mm 1.8 G w mojej torbie :) 35 1.8 i 50 1.8 mam... A po za tym czekam też na 20mm 2.8 G ;)

  45. Fatman73
    Fatman73 13 kwietnia 2011, 19:39

    @huber2s, jednak wiem co piszę -miałem wszystkie trzy 50ki Nikona, mogłem porównać w pracy, na różnych body. 50 1.4G jest z nich najwolniejsza niestety.

  46. 13 kwietnia 2011, 19:40

    ja mam narazie tylko 35, miałem brać na lato 50 1.4g, a tak wezmę 50 1.8g... :)
    dobrze Cię rozumiem! :D 85 1.8g też chętnie bym przygarnął, bo do wersji D mnie nie za bardzo ciągnie- wolę doostrzanie w obiektywie- choć mam śrubokręt w korpusie :)
    po 50 1.8g i 85 1.8g mogli by wypuścić takie coś z zakresu 16-20mm ze światłem z zakresu 1.8-2.8 nawet na dx :D

    mam już pokryty zakres mnie interesujący, lecz jest dość ciemno... mam starego heliosa i bardzo lubię małą głębie :) ale brak af... no cóż.

  47. thorgal
    thorgal 13 kwietnia 2011, 19:50

    Ta niespodziewana premiera to efekt "przycukrowania" lornetce Nikon 10x42 EDG hehe:)))

  48. misiak76
    misiak76 13 kwietnia 2011, 19:54

    Mam nadzieję, że test będzie szybko, a szkiełko się szybko w sklepach pokarze, bo już chciałem kupować starą 50

  49. Woytec60
    Woytec60 13 kwietnia 2011, 19:58

    Kogo "pokarze"? Za co?

  50. Black Cat
    Black Cat 13 kwietnia 2011, 20:11

    Kiedyś podpinałem 35 1.8 AF-S pod D300, z ciekawości. Koszmarnie wolno, Sigma 30 1.4 to błyskawica przy tym obiektywie. Jeżeli Nikon stosuje dwa typy SWM, prawdopodobnie będzie można się spodziewać podobnej jakości w nowej 50 1.8.

  51. Fatman73
    Fatman73 13 kwietnia 2011, 20:13

    @Black Cat, no niestety na 100% w tej 50ce będzie wolniejsza wersja -zresztą tak jak w wypasach 24 1.4 i 35 1.4......

  52. Arek
    Arek 13 kwietnia 2011, 20:23

    Skoro "premiera" zniknęła, to pewnie szybko w sklepach nie będzie.

  53. Fatman73
    Fatman73 13 kwietnia 2011, 20:28

    W chwili obecnej ze strony Nikona zniknęła nie tylko "premiera" ;-)

  54. marcinek
    marcinek 13 kwietnia 2011, 21:01

    Ale wtopili - ktoś ma dziś kiepski dzień w nikonie (pewnie ostatni), bo nie wygląda to na "kontrolowany" przeciek...

  55. Arek
    Arek 13 kwietnia 2011, 21:03

    Dokładnie :) Ktoś chyba zrobił falstart...

  56. 13 kwietnia 2011, 21:33

    oj tam :D Prima aprilis już prawie 2 tygodnie za nami :)
    Nikon po prostu chce wypuścić 50 1.8G z 85 1.8G, którego dziś jeszcze nie pokazali :D

  57. bambo1983
    bambo1983 13 kwietnia 2011, 21:53

    @Socrates :) obyś się nie mylił !

  58. nagazie
    nagazie 13 kwietnia 2011, 22:21

    dla mnie miodzio bo podpiałbym go sobie i do D90 i do D5000 z fajnym portretowym zakresem. oby tylko cena nie powaliła :)

  59. 13 kwietnia 2011, 23:20

    WTF? Ale niespodzianka. :o To może niedługo wyjdzie obiecany jakiś czas temu 50mm f/1.2.

    Nie oczekiwałbym ceny 500zł. 700-800 być może.

  60. maciej0507
    maciej0507 13 kwietnia 2011, 23:35

    Mmm.. Ciekaw jestem jaki będzie optycznie . ; DD

  61. 14 kwietnia 2011, 01:18

    Szklany :D

  62. adamz
    adamz 14 kwietnia 2011, 01:37

    a ja bym z checia zobaczyl 35/1.8 w wersji na FX'a - bo obecny troche za bardzo winietuje po przymknieciu

  63. Lipen
    Lipen 14 kwietnia 2011, 07:46

    W dziale plotki na optycznezawsze jest większość bzdur, a firmy i tak zawsze zaskakują nowymi produktami. Tak jest z nikusiem, canonem, itd. No ale wygląda lepiej niż Canon 1.8, przynajmniej ma skalę odległości.A stałka jak stałka, zdjęcia zawsze są ostrzejsze niż z zooma. Rosyjski Helios też wymiata jak go podłączam do 5D. Więc nie ma czym się podniecać. Nowy produkt zawsze cieszy oko.

  64. Dżozef
    Dżozef 14 kwietnia 2011, 07:54

    Dopiero po latach Nikon wreszcie chce wypuścić podstawowy obiektyw?

    W Canonie C50/1,8 za 385 zł. ; C85/1,8 za 1200 zł.

  65. tomitom
    tomitom 14 kwietnia 2011, 07:59

    Dżozez:

    Tak nikon nigdy w życiu nie produkował obiektywów 50mm a już na pewno 1.8 no i w porównaniu do Canona, nikoniarze w swoich 50 1,8 (których nie ma ) nie mają metalowego bagnetu tak jak w całkowicie metalowym ze stopów uber magnezu 50 1.8. Do tego Canonowska 50 1,8 po kilku sezonach ze względu na swoją uber niezniszczalność i trwałość nie skrzypi, piszczy i nie ma się wrażenia że się trzyma w ręku plastikowy szit.

    No ale w końcu po 100latach Nikon zrobi obiektyw 50 1.8
    Gratulacje jeszcze raz dla Dżozeza

  66. tito86
    tito86 14 kwietnia 2011, 08:37

    @ tomitom - zaznacz, że mówisz o drugiej wersji czyli EF 50/1.8 II, bo jeszcze ktoś tą ironię źle odbierze...

  67. tomitom
    tomitom 14 kwietnia 2011, 09:05

    tito a co mnie obchodzi kanon - pisałem o braku Nikkora 50mm 1.8. Do wczoraj nikoniarze byli zdani tylko na ręczne ostrzenie a dopiero od zaszłego roku nikon wprowadził auto focus ! No i zastąpił drewniane obudowy - plastikowymi.

  68. colnet
    colnet 14 kwietnia 2011, 09:44

    @tomitom Nikon Nikkor AF 50 mm f/1.8D data premiery 2002 więc o co Ci chodzi z tym ręcznym ostrzeniem jak 50mm o świetle f/1.8 istnieje od 2002 roku?

  69. tomitom
    tomitom 14 kwietnia 2011, 10:15

    Nie to nie jest Nikkor to fejk - na zdjęciach widać wyraźnie że to Minolta z doklejonymy w Gimpie znakami firmowymi Nikona.
    @colnet gdybyś umiał czytać to wiedziałbyś że Nikon nie zrobił do wczoraj ŻADNEJ 50tki!

  70. znawcan
    znawcan 14 kwietnia 2011, 10:33

    Jesteś bardzo chorym człowiekiem @tomitomi ponieważ Nikon ma i produkuje 50/1.8 którego sam mam i nie rób z ludzi idiotów.

  71. Sz@kal
    Sz@kal 14 kwietnia 2011, 10:42

    @tomitom tak trzymać! ;D
    A do reszty, którzy próbują obalić to co pisze @tomitom - jak ja lubię ludzi, którzy nie potrafią czytać ze zrozumieniem i nie wiedzą co to inteligentny ironiczny żart... ;)

  72. tomitom
    tomitom 14 kwietnia 2011, 10:44

    Sz@kal ;)
    fotoplaneta rulez ;)

  73. marcinek
    marcinek 14 kwietnia 2011, 10:45

    To ja trochę z innej beczki, ale skoro już mówimy o tym że N nie miał do tej pory 50 1.8 (@znawcan - polecam sprawdzenie w słowniku słów: ironia i sarkazm), to wspomnę o innej rzeczy, która mi z brzytwy beckhama wychodzi: To już drugie low endowe szkło nikona na pełną klatkę. Najpierw 28-300 teraz 50 1.8 - czyżby szykowała się low-endowa puszka FX? Np klon D90 z matrycą D700?

  74. tomitom
    tomitom 14 kwietnia 2011, 10:53

    oj chciałbym coś lżejszego - czyt .plastik fantaskik do szwendania się po mieście.

  75. maput
    maput 14 kwietnia 2011, 11:13

    marcinek - to raczej dlatego, że skonstruowanie 50-tki ze światłem 1.8 jest dość proste. Mało szkiełek w środku, bez technologii NASA (ale z niewielkim udziałem). Nie trzeba iść na wielkie kompromisy żeby taki obiektyw krył pełną klatkę. Wersja pod DX byłaby pewnie niewiele tańsza w produkcji.

  76. pawulon
    pawulon 14 kwietnia 2011, 11:56

    No to teraz w tym roku poproszę jeszcze: 85/1.8 AF-S, 135/1.8 AF-S i 70-200/4 AF-S i Canon się chowa. :)

  77. Artka
    Artka 14 kwietnia 2011, 12:00

    marcinek - ten becham(Ockham) to tez zamierzona ironia, czy przejezyczenie? Z taka ironia trzeba tutaj ostroznie, bo rozrzut w czytaniu ze zrozumieniem i w znajomosci jezyka polskiego jest ogromny. Byc moze slawa "Optycznych" jest juz tak duza, ze czesc komentujacych pochodzi z dalekich krajow i ich komentarze sa wynikiem elektronicznego tlumaczenia z ich ojczystego jezyka na polski. Nie mozna wiec od nich oczekiwac pelnego zrozumienia czytanego po polsku tekstu.

  78. leszek3
    leszek3 14 kwietnia 2011, 13:05

    @pavulon,
    Każdy ma inne potrzeby, ale dla mnie w segmencie amatorskim Nikon prowadził nawet przed zapowiedzią tego 50/1.8G, natomiast dopóki nie wypuści porządnego 70-200/4vr i 100-400(500)vr, to w segmencie semiprofi dla mnie nie istnieje. A tu jeszcze Canon wypuścił 70-300is_L i zapowiedział 200-400/4is_L z wbudowanym konwerterem.
    Co mi nie przeszkadza rozważać powrotu do Nikona,
    Ale niech zrobią najpierw budżetowy FF >20Mpix.

  79. uzurpator
    uzurpator 14 kwietnia 2011, 13:56

    "czesc komentujacych pochodzi z dalekich krajow i ich komentarze sa wynikiem elektronicznego tlumaczenia z ich ojczystego jezyka na polski"

    bez przesady :)

  80. baron13
    baron13 14 kwietnia 2011, 13:59

    Niezależnie od ironii i osobnika z brzytwą znanego jako William of Ockham ,William of Occam, Venerabilis Inceptor, Doctor Invincibilis i wiele innych pisowni; ur. ok. 1285 – zm. 10 kwietnia 1349:
    link
    może ktoś wie co dalej z onym szkłem co się pojawiło i zanikło?
    Zasadniczo posługuję się Canonami ale poszukałem i dwa Nikony się znalazły. Będzie? Wiadomo, za ile?

  81. arek-wroc
    arek-wroc 14 kwietnia 2011, 18:33

    Jak się czyta te komentarze to po prostu ręce opadają :) super że w końcu nikon coś z tym obiektywem zrobił, już dawno powinni go odświeżyć skoro amatorskie body nie mają wbudowanego silnika - bo szkło raczej skierowane do takich osób. Szkoda tylko ze zdjęcia były małe i nie można było zobaczyć w pełni tego co potrafi to cacko. Cena na 100% sięgnie 35DX po czym spadnie do poziomu 500zł. Najlepiej jakby teraz zabrali się za 70-200 2.8 bez vr - super odpowiednikiem jest tamron ale jednak brakuje szybkości AF i mogliby by tu zawalczyć.

  82. Adam.B
    Adam.B 14 kwietnia 2011, 18:40

    arec-wroc jest 80-200 af-s bez VR :)

  83. Chocobo
    Chocobo 14 kwietnia 2011, 21:46

    Rozmiar filtra 58 mm, Minimalna przysłona 16 -- to ja juz wolę na śrubokręt

  84. hasky
    hasky 15 kwietnia 2011, 07:35

    Przy takim rozmiarze filtra to to szkiełko wcale nie jest małe , przysłona też troszkę dziwna...

  85. arek-wroc
    arek-wroc 15 kwietnia 2011, 08:25

    a jaka przysłona wg was powinna byc? :>

  86. Sky_walker
    Sky_walker 15 kwietnia 2011, 09:06

    f/22 ???

  87. 15 kwietnia 2011, 10:02

    A to taki problem ta przysłona 16? Często przymykacie powyżej 16? Bo ja sobie nie przypominam kiedy ostatnio musiałem przymknąć 50 1.8 powyżej f16.

  88. uzurpator
    uzurpator 15 kwietnia 2011, 10:22

    kto kupuje szkło 1.8 po to żeby przymykać je do 22?

  89. kedar
    kedar 15 kwietnia 2011, 10:46

    Stare piećdziesiątki były w folderach reklamowane jako doskonałe instrumenty makro. Łączone z mieszkami, pierścieniami, także odwrotnego mocowania sprawdzały się jako doskonale ostre w odwzorowaniach prawdziwego makro powyżej skali 1:1. Przesłona 22 była atutem. Nowa wersja jest piećdziesiątką o alternatywnym przeznaczeniu jak 1.4G. To obiektyw o cechach portretówki. Mi to pasuje, niemniej system traci na uniwersalności. Drugą prawdą jest to że Nikon dawno nie odświeżał osprzętu makro i tak naprawdę poza TC-14E, 20E zapinanymi z mikro 105/2.8G VR, nic nowego się nie pojawiło.

  90. Arek
    Arek 15 kwietnia 2011, 12:05

    O 3.5/85 VR i 2.8/60 nie wspominając ;)

  91. 15 kwietnia 2011, 13:27

    Przecież każdy znajdzie w Nikonie obiektyw makro dla siebie. Są nowiutkie DXy z AF-Sem, są na pełną klatkę (również nowiutkie) jak również perełki typu Micro Nikkor 200mm f/4, jest oryginalny mieszek. Na każdą kieszeń i puszkę coś jest.

  92. noeee
    noeee 15 kwietnia 2011, 18:19

    N kopiuje (równa) C z cyklu obiektywów
    24-120 - 24-105
    35
    50
    i inne
    a C kopiuje (równa do linii N) puszki
    7D - d300
    i inne

  93. arek-wroc
    arek-wroc 15 kwietnia 2011, 19:55

    Właśnie o to mi chodziło - typowe polskie myślenie - skoro stara miała 22 a nowa ma 16 to jest gorsza ;) a w rzeczywistości może procent użytkowników ustawiło przysłonę 22 i to pewnie jeszcze przypadkiem..

    @noeee - bardzo dobrze że tak się dzieje, 24-120 już dawno powinien być odświeżony na stałe światło, jeszcze przydałoby się gdyby nikon odchudził swój sprzęt poprzez inne wytrzymałe materiały, oj zaskoczyłby mnie nikon wypuszczając następce D700 w czymś lżejszym i wytrzymalszym niż magnezowy odlew.

  94. 15 kwietnia 2011, 20:52

    noeee: zubiłeś mnie po słowach "N kopiuje". Może to dla Ciebie nie pojęte, ale to Nikon jako pierwszy w historii zaprezentował typową 50kę na której wzorowali (czytaj zrzynali) wszyscy. Pierwsza 50 z AF miała premierę w 1986r. To jak to z tym kopiowaniem? O co chodzi z 35ką też pojąć nie mogę ani z innymi. 28-105 f/3.5-4.5 Nikon miał już w 1999 roku, a już w 2001 (jeśli dobrze pamiętam) 24-120 f/3.5-5.6. To, że niedawno wypuścili wersję z lepszym światłem to chyba normalka?

    arek-wroc: no jest coś lżejszego i wytrzymalszego niż magnezowy odlew. To wyjątkowe połączenie tytanu z włóknem węglowym. Szkoda tylko, że mało jest osób chcących zapłacić za aparat 7-8 razy więcej dlatego, że jest lżejszy.

  95. 16 kwietnia 2011, 00:21

    @Remedy, wow, 50mm AF już w 1986? A 28-105 3.5-4.5 już w 1999? Minolta miała 50mm AF w 1985, a 28-105 w 1991, niestety 24-105 3.5-4.5 dopiero w 2000r na szczęście 28-135/4-4.5 był od 1985. Pierwszą lampę z HSS Minolta wypuściła w 1993r. a bezprzewodowe sterowanie lampami było możliwe od 1991r.
    Jak widać Nikon miał od kogo "kopiować". Co w sumie niewiele znaczy bo Minolta nie istnieje w branży foto, a Nikon ma się dobrze.

  96. 16 kwietnia 2011, 02:07

    Tyle, że jak już wspomniałem wyżej to Nikon pokazał światu jak się robi obiektyw 50mm. Chciałem tylko pokazać, że śmieszne jest gadanie o tym kto coś od kogoś zgapił. Każdy ma w systemie obiektywy niepowtarzalne i te standardowe dla wszystkich systemów. Nikt od nikogo nie musi niczego zgapiać choć oczywiście nikt nie chce zostać z tyłu i trzyma rękę na pulsie konkurencji. Nie jest jednak tak, że jak tylko firma A wypuści jakiś tam obiektyw to firma B już myśli jakby tu zrobić jego kopię.

  97. monangel
    monangel 16 kwietnia 2011, 10:16

    Jeszcze informacji o premierze nie było a już na optycznych jest :) To ż eprzez chwilke było cos na stronce to chyba nie jest jednoznaczne z premiera ? :) Najpierw chyba musi być jakas informacja od Nikona...Takze bardzo zgrabnie brzmi to pierwsze zdanie...bo ja nie widze aby cos wypuscili ( przynajmniej narazie)

  98. 16 kwietnia 2011, 14:11

    monagel: coś jednak jest na rzeczy bo u Rockwella można przeczytać o tym obiektywie i ponoć czeka już na wersję produkcyjną, znaczy się oglądał wersję pokazową.

  99. lpv
    lpv 16 kwietnia 2011, 14:16

    poprosze 24mm 1.8 af-s i moze nawet sobie kupie cyfrowa puche dx :o)
    ciagle brak jasnych, szerokich stalek pod dx od nikona....

  100. 16 kwietnia 2011, 16:02

    LPV ^^ masz 24 1.4 ;)

  101. 16 kwietnia 2011, 16:27

    Sigmalux 20 f/1.8. kthxbai :D

    Co za czasy, dzisiaj jasne szkło zaczyna się od f/1.8. Myślałem, że: 14 f/2.8, 20 f/2.8, 24 f/1.4, 24 f/2.8 są jasne i szerokie. Przepraszam, zachowałem się jak gówniarz. Dzięki, że mnie wyprostowałeś. No chyba, że oczekujesz ekwiwalentu 14mm f/2.8 na DX.

  102. lpv
    lpv 16 kwietnia 2011, 16:56

    24 1.4 za duzy i za drogi
    1.8 dla wiekszej kontroli nad glebia ostrosci...
    mialem kiedys 24 2.8 na dx, szklo ok

  103. 16 kwietnia 2011, 16:59

    Aaaaaaa czyli tu jest pies pogrzebany, bo za drogi. Trzeba było tak od razu. Po drugie, nie oczekiwałbym że wersja f/1.8 będzie wiele tańsza. Osobiście polecam Sigmę 20 f/1.8 - świetne szkło no i wyraźnie szersze niż 24mm :)

  104. lpv
    lpv 16 kwietnia 2011, 17:15

    nie lubie ogniskowej 30mm... lubie 35mm... oczywiscie, ze 24 1.8 pod dx bylby o wiele tanszy od 24 1.4 ... ta sigma jest raczej duza i pokracznie troche wyglada, mysle ze nikon zrobilby to mniejsze i ladniejsze...
    wiem tez ze jest sigma 24 1.8, ale to samo sie do niej stosuje co wyzej :)
    zatem potrzebny jest nikon 24 1.8 i juz :)

  105. lpv
    lpv 16 kwietnia 2011, 17:21

    remedy - za drogi to jedno... za duzy tez powiedzialem :)
    nie chce przechadzac sie ulicami z obiektywem za ... ile on tam jest... dostac w leb i tyle go widziec...haha

  106. lpv
    lpv 16 kwietnia 2011, 17:24

    ta nowa seria 1.8 od nikona wyglada obiecujaco... 35tka i 50tka tanie i dzialaja pod tanimi korpusami... wszystko to male i w oczy sie nie rzuca az tak jak wszystko co wieksze....
    cena to jedno, wzgledy praktyczne/ uzytkowe to drugie
    i wszystko to razem lekkie :)

  107. 16 kwietnia 2011, 18:00

    Ja bym mimo wszystko wolał odświeżenia kilku innych szkieł na pełną klatkę.

  108. lpv
    lpv 16 kwietnia 2011, 19:28

    odswiezanie swoja droga... ale 24ki na dx ni ma w ogole od nikona....
    a co kolega chcialby miec odswiezone?

  109. noeee
    noeee 17 kwietnia 2011, 01:12

    Remedy przecież N i C w jednym stali domku - zerknij w historię ....
    Nie chodziło mi o "kopiuje"
    tylko zrównują się
    czy oferuję identyczne odpowiedniki w obu systemach (a to dobrze bo zaczynają walczyć ;))
    Tak jak kiedyś Intel i AMD (też pracowali razem)

  110. 17 kwietnia 2011, 01:16

    To:
    link :D

    i 80-400 oraz to:

    link

  111. monangel
    monangel 19 kwietnia 2011, 11:47

    Remedy: wiem, że coś jest na rzeczy. Chodzi mi tylko o to, że sam nikon nie ogłosił jeszcze premiery a już ogłosiło ją optyczne :) Póki oficjalne stanowisko jest jakie jest ( żadne) powinno się napisac że chodzi plotka o tym szkle a nie ze nikon zaprezentował je, bo nie zaprezentował nic..:)

    pozdro

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.