----- R E K L A M A -----
Nikon Sport Optics

----- R E K L A M A -----
Partnerzy





Oferta Fotozakupy.pl
Olympus OM-D E-M5 + ED 12-50mm f/3.5-6.3 EZ (srebrny) + bezpłatna dostawa
Cena: 5599 5598 zł
 
Nikon D90 + AF-S 18-105mm VR + bezpłatna dostawa
Cena: 3529 zł
 
FujiFilm FinePix X-PRO1 (czarny) + bezpłatna dostawa
Cena: 6899 zł
 

Aktualności

2012-02-08 09:06:23
Sigma DP1 Merrill i DP2 Merrill

Sigma DP1 Merrill i DP2 Merrill

Wraz z informacją o znacznym obniżeniu kosztów produkcji 46-megapikselowej matrycy Foveon X3, firma Sigma Corporation zaprezentowała dwa aparaty kompaktowe Sigma DP1 Merrill i DP2 Merrill, w których znalazł się właśnie ten sensor wielkości APS-C.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - R E K L A M A - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Zastosowanie większej matrycy wymogło na producencie opracowanie zupełnie nowych torów optycznych. Dlatego w modelu DP1 Merrill znalazł się obiektyw o parametrach 19 mm f/2.8, który podobnie jak w Sigmie DP1x daje odpowiednik ogniskowej wynoszący 28 mm. W modelu DP2 Merrill zastosowano natomiast obiektyw o ogniskowej 30 mm (odpowiednik 45 mm dla pełnej klatki) i świetle f/2.8. W obydwu przypadkach producent chwali się zastosowaniem soczewek z niskodyspersyjnego szkła FLD oraz pokryciem ich powłokami antyodbiciowymi Super Multi Layer.

Jakby tego było mało, konstruktorzy wprowadzili sporo zmian w ułożeniu przycisków i manipulatorów, co ma przełożyć się na wygodniejszą obsługę. Dodatkowo w nowych modelach znajdziemy 3-calowe ekrany LCD o rozdzielczości 920 tys. punktów oraz procesory TRUE II.

Cena nowych aparatów nie została jeszcze podana.

Pełne specyfikacje aparatów są dostępne w naszej bazie:

Sigma DP1 Merrill i DP2 Merrill


Sigma DP1 Merrill i DP2 Merrill


Sigma DP1 Merrill i DP2 Merrill


Sigma DP1 Merrill i DP2 Merrill


Sigma DP1 Merrill i DP2 Merrill

Robert Olech | źródło Sigma

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji Arek | 2012-02-08 09:11:14
 

Teraz wiadomo dlaczego Sigmy 2.8/19 i 2.8/30 na bazlustekowce zostały zaprezentowane. To dokładnie te same szkła co w DP1 i DP2 tylko w nich zamocowane na stałe, a do bezlusterkowców dorobili odpowiednie bagnety...

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji K8v8M | 2012-02-08 09:20:17
 

Sprytnie ;)

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji goltar | 2012-02-08 09:20:57
 

Czy kolejnym krokiem będzie bezlusterkowiec Sigmy z tą matrycą i obiektywami ?

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji Arek | 2012-02-08 09:22:36
 

Ufajmy że tak :)

Mnie to trochę pocieszyło. Bo jak zobaczyłem premierę tych obiektywów i ich parametry, to bardzo się zdziwiłem. Do niczego to nie pasowało. A teraz wiem, że zostały one puszczone niejako przy okazji. Prawdziwego wejścia w optykę bezlusterkowców Sigma więc jeszcze nie zrobiła.

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji sigmiarz | 2012-02-08 09:48:50
 

zakres iso 100-6400, chociaż może być mniejszy bo to kompakt i może być problem z chłodzeniem,
dlatego prawdopodobny jest 100-3200

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji sigmiarz | 2012-02-08 09:50:33
 

ciekawe co będzie pod pokrętłem wokół spustu, szkoda że zrezygnowali z lampy, czasami można było coś dopalić.

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji tea | 2012-02-08 10:09:36
 

>ciekawe co będzie pod pokrętłem wokół spustu

To co do tej pory ;-)

>a do bezlusterkowców dorobili odpowiednie bagnety...
a nie mogli od razy zrobić bagnetu w tym nowym mini-body? Ano nie, bo pewnie w planach za pół roku - rok jest DP3

Ciekawe jaka cena? Czy nowy CEO będzie kontynuował politykę cenową zmarłego tatusia? Najpierw cena w kosmos, a później obniżki, czy posłucha co klienci mówią?

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji cube | 2012-02-08 10:15:34
 

WOW! czyżby nowe szkła miały zwartą konstrukcję? te poprzednie wysuwały się jak tutka, przy włączeniu aparatu... no i chyba pierścień manualnego ostrzenia widzę... zapowiada się ciekawie :-)

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji Oxygenum | 2012-02-08 10:53:29
 

Ciekawie będzie jak dorobią się własnego bagnetu i wypuszczą bezlusterkowca.
W zasadzie mogliby pójść drogą Pentaxa.
Bagnet jak z lustrzanki Sigmy i do tego jakaś gorsza matryca i jeden produkt nie "zjada" drugi.

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji sigmiarz | 2012-02-08 10:53:42
 

@tea, Ty mądralo, w dp nie było takiego pokrętła, a ja nigdy nie miałem sd żeby mieć punkt odniesienia.

@cube, właśnie!, zwarta konstrukcja i światło 2.8, bardziej używalne iso 800 i sensowna rozdzielczość,
gdyby był rok temu na rynku nieźle by namieszał.

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji KAPA | 2012-02-08 11:00:20
 

ciekawość o cenę mnie zżera

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji sigmiarz | 2012-02-08 11:04:16
 

tak, w specyfikacji piszą focus na obiektywie link

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji sigmiarz | 2012-02-08 11:09:57
 

jednak jest 100-6400 link

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji marcinek | 2012-02-08 12:58:31
 

Bezlusterkowiec poporszę! Tylko na którymś z istniejących mocowań!

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji KrzysiekRRR | 2012-02-08 13:07:24
 

Szkoda, że zniknie czułość 50 ISO. Chociaż trzeba było przy niej bardzo uważać, gdyż zawężała dynamikę tonalną, to jednak zdjęcia miały niepowtarzalny klimat i jakość.

Ale sam pomysł nowych aparatów naprawdę świetny - jak widać Kazuto Yamaki ma mocne wejście na początek urzędowania :-)

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji KAPA | 2012-02-08 13:23:08
 

myślę, że to nie On decydował o wprowadzeniu tych kompaktów, o cenie SD1 być może.

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji nazgul | 2012-02-08 14:51:51
 

Kupię taka natychmiast jak tylko pojawi sie model z wymienną optyką :)

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji KrzysiekRRR | 2012-02-08 15:13:53
 

@KAPA - pewnie masz rację, ale i tak bardzo ładnie się złożyło :-)
Poza tym nie wiadomo, od kiedy on tam faktycznie rządził...

Ciekawe tylko, czy ta nowa optyka uciągnie matrycę z SD1 - poziom szczegółów jest jednak dużo większy niż w poprzednich matrycach

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji KAPA | 2012-02-08 15:25:25
 

udźwignie wszak punkt to punkt i tych jest 16 megapikseli, informacji o kolorze już razy trzy tyle, ale optyka nowa i światłosiła w DP1 to cóś pięknego, przy F2,8 i szerokim kącie, poczujemy się prawie jak w średnim formacie ;)

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji Kierenski | 2012-02-08 16:41:15
 

Ten DP1M to świetny aparacik dla mnie, właściwie to jak sobie myślałem o zakupie DP1 a potem o DP2 to chciałem lepszego światła z dwójki i kąt z jedynki - teraz marzenia się mają nadzieję ziścić ... tylko dwa pytania kiedy by to w polsce było i za ile ... mam nadzieję że cena nie będzie "polska" ale w sumie co tam jak już powezmę decyzję to sobie i z łusa ściągnę ...

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji jungli | 2012-02-08 17:02:20
 

Szacuja na 800$ w Polandii pewnie okolice ponad 3k, trzeba sie posilkowac najwiekszym dystr czyli Niemcami...

Kazuto od dawna rzadzil nieoficjalnie Sigma, a o nastepcach DP bylo juz wiadomo od roku?, az sie prosilo o zrobienie bagnetu, dolozyliby jeszcze krotkie tele (90mm) i potem cos szerokiego i maja gotowy zamkniety system rodem z tradycji przefantastycznego Contaxa G.

niemniej jednak Sigma pokazuje, ze jeszcze walczy, czekam na dostepnosc, bo kiedys jak biegalem z DP1S i DP2s bylo bardzo milo i sympatycznie.

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji tea | 2012-02-08 17:05:01
 

>a ja nigdy nie miałem sd żeby mieć punkt odniesienia
to co w każdym aparacie, w zależności od priorytetu A,S i kombinacja w M
>udźwignie wszak punkt to punkt
no nie wiem, wielu zapalonych sigmowców skarży się na brak odpowiedniej optyki do współpracy z SD1, więc wymagania / oczekiwania wobec obiektywów nowych DP są raczej wysokie (zwłaszcza w kontekście udanych konstrukcji dotychczasowych obiektywów w tej serii).

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji sigmiarz | 2012-02-08 17:32:54
 

przesadą jest myśleć że to prezes kreuje wszystkie produkty..
Jest dział rozwoju, dział sprzedaży, jak w każdej dużej firmie.

@tea, którzy to zapaleni sigmowcy ? :)
są jasne stałki, jest dobry uniwersalny zoom...
czego brakuje ?

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji hijax_pl | 2012-02-08 20:32:27
 

Skoro nie podali cen... Czy do tych aparacików zamontowano nadwyżkę matryc wyprodukowanych przed redukcją kosztów czy tamte poszły na przemiał? :D

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji KAPA | 2012-02-08 20:43:25
 

otóż to kompakcik za 6000? ;)

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji tea | 2012-02-08 21:05:03
 

>którzy to zapaleni sigmowcy ?
a jest paru takich na dpreview ;-)

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji KrzysiekRRR | 2012-02-08 23:37:06
 

Chyba nawet więcej niż paru... :-)

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji Kierenski | 2012-02-09 09:49:53
 

W sumie fakt, ja do Berlina jadę 3,5 godziny i mieszkam w Polsce, a do Warszawy to jadę 9 godzin i w Berlinie są lepsze ceny i sklepy w których można marzyć by w nich poprosić o azyl ...

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji sigmiarz | 2012-02-09 10:13:06
 

@tea.. tak, i pewnie brakuje im 500-tki ze światłem 2.8 i 8-ki z 1.8.

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji sigmiarz | 2012-02-09 10:16:47
 

@KAPA, żeby zaistnieć na rynku muszą zmieścić się w 800$, ale możliwe że będą próbowali np. 1300$
czyli kompakty dla szaleńców.

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji KAPA | 2012-02-09 10:25:22
 

jak się zmieszczą to DP1 będzie szybciutko mój :)

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji Marian | 2012-02-09 13:41:28
 

Czy wiadomo coś na temat wizjera?
Pytam bo interesuje mnie możliwość wygodnego ustawiania ostrości ręcznie.

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.