Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Nowy obiektyw kinematograficzny od Canona

Nowy obiektyw kinematograficzny od Canona
4 kwietnia
2013 08:02

Firma Canon poinformowała, iż podczas rozpoczynających się w poniedziałek w Las Vegas targów NAB Show 2013 zaprezentuje prototyp nowego obiektywu kinematograficznego. Jego ogniskowa wynosi 35 mm i został on projektowany z myślą o wykorzystywaniu w rejestracji obrazów ruchomych o rozdzielczości 4K.

Producent w zasadzie nie zdradza żadnych szczegółów na temat nowej konstrukcji, wiemy jedynie, iż obiektyw będzie można stosować w kamerach z matrycami Super 35 mm, FF, APS-H oraz APS-C, a jego oficjalna premiera ma odbyć się pod koniec roku.

Nowy obiektyw kinematograficzny od Canona


Komentarze czytelników (21)
  1. mir
    mir 4 kwietnia 2013, 09:34

    Pewnie będzie kosztował powyżej 10 tys.

  2. mav
    mav 4 kwietnia 2013, 09:44

    Zawsze mnie zadziwia wysoki marketing. Obiektyw "4K"! Podczas gdy "fotograficzne" obiektywy przecież obrazują na dużo gęstsze matryce i tam nikt obiektywu nie przepycha jako "36-megowy" obiektyw :)

  3. TRI-X
    TRI-X 4 kwietnia 2013, 10:24

    mav. wyobraź sobie że nakładasz siatkę o rozdzielczości 4K (matryca) na taką samą siatkę 4K ( obiektyw ). Zobaczysz że po w pewnym momencia masz czysty obraz a jak przesuniesz o pół oczka oraz będzie nadal czysty ale zszarzeje. A teraz jeżeli obiektyw ma rozdzielczość która jest niewielokrotnością matrycy ( HD jest 2MP ) to zgadujesz że nakładając na siebie siatki o oczkach nie będąc wielokrotnością dostaje się moire która rezultuje w obniżonej i nierównej ostrości. To tak w przybliżeniu.

  4. ncc23marek
    ncc23marek 4 kwietnia 2013, 10:26

    nie podoba mi się ten obiektyw
    - wygląda jak zabawka
    - pierścień za wąski
    - czerwona kropka na czerwonym pasku wygląda żałośnie
    Gratis powinni dołożyć wycieraczkę na przednią soczewkę ze spryskiwaczem
    by kinematografowanie było łatwiejsze w czasie deszczu

  5. eMKa
    eMKa 4 kwietnia 2013, 10:38

    Żart z wąskim pierścieniem Ci się udał :)

  6. visariusz
    visariusz 4 kwietnia 2013, 11:18

    tri-x - od kiedy obiektywy produkują "siatkę"??? Chyba za bardzo kombinujesz.

  7. 4 kwietnia 2013, 11:48

    To do takiego sprzętu link

    To jedyny znany mi aparat z zapisem filmu 4k. Jako, że kosztuje prawie 50k, to i obiektyw za 10k jak raz pasuje do zawodowego filmowania.

  8. 4 kwietnia 2013, 12:39

    Na stronie Beiks, obiektywy stałki Canon CN-E kosztują około 16-18K, więc i ten będzie podobnie.
    W USA pewnie trochę taniej.

  9. fotoG3
    fotoG3 4 kwietnia 2013, 13:31

    @TRI-X
    Obiektyw jest z natury rzeczy ANALOGOWY.
    Nie ma żadnych siatek.
    Słaby optycznie obiektyw będzie produkował słabe obrazy na małej i dużej matrycy.
    Tylko na dużej matrycy będzie łatwiej dostrzec jego wady.

  10. ktojack
    ktojack 4 kwietnia 2013, 13:43

    @TRI-X
    Ten kto Cię uczył fizyki, jeśli to przeczyta to chyba dostanie zawału.

    A przy okazji 4K to około 12 MPix, także jak na obiektywy do lustrzanek, byłby baaardzo kiepski :-).
    Ale to nie ważne, osoby nie znające się się na rzeczy i tak będą słuchać marketingowców :-).

  11. jacq
    jacq 4 kwietnia 2013, 20:24

    szklo wsam raz dla mankutow :) link

  12. ktojack
    ktojack 4 kwietnia 2013, 20:43

    Spojrzałeś na datę niusa? Pamiętaj o anglosaskim zapisie daty.

  13. TRI-X
    TRI-X 4 kwietnia 2013, 21:54

    ktojack- poddaję się. Przy okazji to 4k jest ca. 8MP ale mniejsza o to. Wciąż nie moge zrozumieć dlaczego optycy z Canona biorą ponad 10 tysiaków w dolach za słoik który jest przeznaczony na 8MP, no niech ci będzie 12 MP, kiedy równocześnie oferują foto 35-tkę dla twoich Canonowskich 20MP czy 30 MP za tysiaka. Kto tu dostał fisia na lekcji fizyko-optyki, pytam sie skromnie, kuląc się pod twoją newtonowską rózgą.
    p.s. ten który uczył mnie fizyki, jest już dawno na drugim świecie gdzie wciąż rozwiązuje Big Banga. Niestety uparty staruszek nie chciał za życia wziąść mały wykładzik od znajomej z pod latarni, która ofertowała mu mały wykładzik na czym polega Big Bang, za małą stówę ( w dolarach, rozumie się ).

  14. zenek07
    zenek07 4 kwietnia 2013, 23:56

    Cała filmowa seria obiektywów C to optycznie eLki w "kinowym" opakowaniu. link





















  15. ciekawus
    ciekawus 5 kwietnia 2013, 00:35

    To nie jest sprzęt masowego odbioru, więc cena jest inaczej pozycjonowana. Podstawy biznesu się kłaniają, Panowie fisycy kfantofi.

  16. tspider
    tspider 5 kwietnia 2013, 04:18

    wesoło tu :)

  17. mithil
    mithil 5 kwietnia 2013, 07:54

    Jest to obiektyw do zastosowań zawodowych, tam nie liczy się tylko to jaką matryce pokrywa ale jeszcze parę ważnych lecz mało widocznych aspektów...

    Przykład jednego znich. Dajcie aparat na statyw, podepnijcie jakąś stałke, nagrajcie filmik gdzie zmieniacie ostrość od minimalnej odległości do nieskończoności i spowrotem - tylko tak aby nie powodować drgań.

    Potem na dużym ekranie zobaczcie jak wygląda nagranie:

    1. pierścień ostrości nie będzie chodził za chiny tak płynnie w pełnym zakresie obrotu jak w tych stałkach filmowych
    2. Jeżeli aparat był nieporuszony zobaczycie minimalne zmiany ogniskowej jak zmienialiście ostrość

    Dla większości to są minilane różnice ale przy profi filmach bardzo ważne :)

  18. 5 kwietnia 2013, 10:25

    No i przesłony są 11 listkowe, wobec 8 listkowych w fotograficznych L-kach, inne powłoki, duże pierścienie zmian przysłony i ostrości, itd....-jednym słowem wszystko pod filmowców.
    Można założyć do aparatu , ale nie ma sensu. Cena wynika z małej produkcji i specjalistycznej konstrukcji, ale każde studio filmowe chcące filować w formacie Canon Log lub produkujące w 4K, to kupi i będzie szczęsliwe, zwłaszcza ,że amortyzacja będzie dokładnie wyliczona.

  19. mav
    mav 5 kwietnia 2013, 12:05

    Mimo to różnice cenowe nie są mocno uzasadnione, zwłaszcza że konstrukcja jest pozbawiona elektroniki i silników AF.. ale wiadomo, za "prestiż" zdjęcia firmy na stronie z filmowym obiektywem się płaci :P

  20. baron13
    baron13 6 kwietnia 2013, 23:04

    Powody w różnicach cenowych mogą być bardzo proste. Przy dużej produkcji element jest tłoczony, przy małej, frezowany bo nie opłaca się robić wykrojnika.

  21. TRI-X
    TRI-X 7 kwietnia 2013, 10:30

    Jak kupujesz fotograficzny objektyw to zawodowcy radzą wypróbować conajmniej parę sztuk z powodu odchyleń tolerancji montażu. Teraz wyobrażmy sobie obiektyw użyty do produkci filmu kosztujacego miliony. Tu musi byc stuprocentowa pewność, że mechaniczne montowanie elementów optycznych, ich centrowanie, parametry powłok odblaskowych itd są gwarantowane dla każdego objektywu i nie zmieniają się podczas eksploatacji w extremalnych warunkach.
    Firma Cooke n.p. zamiast zwykłych gwintów używa prowadnice krzywkowe ( cams ) w mechanizmie nastawiania ostrości by uniknąć zmian w oporze kręcenia pierścienia w extremalnych temperaturach itd.
    Kiedyś filma Alpa sprzedawała obiektywy do ich lustrzanek wraz z testową szklana kliszą należącą do danego objektywu.
    W przypadku Zeissa CP i Canona Pl to niby te same formuły optyczne ale to tak jakby wziąść seryjny silnik, dotrzeć go a potem przejechać parę tysiaków w extremalnych warunkach, potem rozebrać na częsci, wyeliminować luzy, wymienić za słabe elementy na mocniejsze i zmontować go z powrotem. Niby ten sam a mimo tego.....
    Nie mówiąc o zoomach do filmowania szczególnie tych anamorficznych- to już inny świat, kończąc obiektywną dygresję.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.