Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Mitakon 42.5 mm f/1.2 oraz 24 mm f/1.7

Mitakon 42.5 mm f/1.2 oraz 24 mm f/1.7
29 października
2014 15:06

W ofercie chińskiego producenta optyki Zhongyi Optics dostępne są nowe obiektywy stałoogniskowe dla bezlusterkowców. To modele Mitakon 42.5 mm f/1.2 oraz 24 mm f/1.7. Firma zaprezentowała ostatnio przykładowe zdjęcia i film wykonane tymi obiektywami. Do końca października oba modele można kupić taniej.

Obiektyw Mitakon 42.5 mm f/1.2 można w tej chwili zamówić w systemie „pre-order” za 359 dolarów. Od listopada model ten będzie kosztować 400 dolarów. Mitakona 24 mm f/1.7 można z kolei kupić za 289 dolarów (od listopada za 349 dolarów). Ten pierwszy dostępny jest na razie z mocowaniem Mikro Cztery Trzecie (modele z mocowaniami Sony E i Fuji X będą dostępne później). Mitakon 24 mm f/1.7 jest dostępny ze wszystkimi trzema mocowaniami.

Na stronie Zhongyi Optics można znaleźć przykładowe zdjęcia i film wykonane tymi obiektywami.

Specyfikacje techniczne obu modeli są dostępne na naszej stronie:


Komentarze czytelników (21)
  1. krisss
    krisss 29 października 2014, 15:23

    Wydaje mi się że w systemie u4/3 obiektywy manualne nie będą miały wzięcia.

  2. tomizary
    tomizary 29 października 2014, 15:27

    1.2 to jest coś

  3. dexter80
    dexter80 29 października 2014, 15:34

    Niby tak ale wątpliwe żeby miały charakterystykę obiektywów olympusa czyli ostro od pełnego otworu.Dużo osób filmuje i nie używa autofocusa czyli mogą mieć wzięcie.

  4. szafir51
    szafir51 29 października 2014, 16:21

    @krisss
    a to dlaczego? Przy działającej i wydajnej stabilizacji, wspomaganiu focus peeking lub powiększeniu w wizjerze można całkiem sprawnie posługiwać się manualem. Voigtlandery się sprzedają, Samyangi także, więc dlaczego nie :)
    Ale mając w ofercie tańszy i pewnie lepszy optycznie 45/1.8 z działającym (całkiem żwawo) autofocusem można spodziewać się słabej popularności Mitakona. Różnica w świetle nie jest znowu aż tak duża.

  5. sloma_p
    sloma_p 29 października 2014, 17:12

    Nie duża? W Tstopie będzie pomiędzy 0,5 a 1 EV. To bardzo dużo, zwłaszcza przy filmowaniu.

  6. 29 października 2014, 17:54

    Do Olympusa to mu daleko !!!!

    W dodatku __bez__AF__przesiadka na system typu "zenit" mnie nie interesuje. Nawet jakby to był Zeiss noAF.

  7. komisarz_ryba
    komisarz_ryba 29 października 2014, 18:03

    @szafir51 - roznica w swietle miedzy 1.2 a 1.8 nie jest duza? Od kiedy to 1EV na swietle to malo?

  8. Jan Kowalski
    Jan Kowalski 29 października 2014, 19:05

    Czy to obiektywy małoobrazkowe, czy APS-C?

  9. darczan
    darczan 29 października 2014, 19:10

    @szafir51 - biorąc pod uwagę tylko wartość f to różnica rzeczywiście nieduża, ale w rzeczywistości jest ogromna. A w fotografii światła nigdy za dużo :)

  10. mate
    mate 29 października 2014, 19:14

    Nawet biorąc pod uwagę tylko f/ to jest ponad 1 EV, ludzie płacą kilkakrotnie więcej przechodząc z 50/1.8 na 50/1.4

  11. jakubkrawiec.pl
    jakubkrawiec.pl 29 października 2014, 19:56

    sloma_p, akurat na temat wartości T nie można się wypowiadać, bo nie ma ku temu absolutnie żadnych podstaw.

  12. sloma_p
    sloma_p 29 października 2014, 20:02

    No tak, f/1.8 będzie miał lepszy Tstop od f/1.2...Kwestia jest tylko o ile ten Mitakon będzie lepszy, nie czy będzie, z porównani danych różnych szkieł, przy takiej różnicy Fstopa będzie przynajmniej 0,5 EV na korzyść Mitakona (szanse, ze będzie mniej są minimalne). W każdym razie pisanie, że między szkłem 1.2 i 1.8 prawie nie ma różnicy jest niepoważne...

  13. darczan
    darczan 29 października 2014, 20:15

    @mate chodziło mi o wartość pod względem matematycznym ;)

  14. gamma
    gamma 29 października 2014, 21:13

    24mm 1.7 bylby fajny do filmowania, gdyby mial stabilizacje... a tak to...

  15. handlowiecupc
    handlowiecupc 29 października 2014, 21:16

    Sample z 42,5 to porażka. Ostrości nie ma nigdzie. 24 wygląda już zdecydowanie lepiej ale ten bokeh jakiś taki niefajny.

  16. romeczek
    romeczek 29 października 2014, 21:33

    handlowiecupc: świetnie. A teraz włącz wersję HD i oceniaj.

  17. banc
    banc 29 października 2014, 22:15

    Szał markietingu. 7 kiepskich zdjęć i 10s filmu.
    42.5 do m4/3?. Taniej można nabyć olka 45 1.8 z AF. Drożej (ale i o niebo lepiej optycznie) jest voitek f/0.95.
    Jeszcze drożej, ale genialnie jest panas z f/1.2. W okolicy jest jeszcze Noktor 50 f/0.95 i ciemna makrówka od panleici f/2.8.

    Patrząc po efektach to jakoś nie widzę targetu dla tej konstrukcji.

  18. szafir51
    szafir51 30 października 2014, 08:54

    @wszyscy
    napisałem, że różnica w świetle nie jest znowu aż tak duża. Bo nie jest. 1EV to faktycznie niemało, czasami bardzo dużo a czasami niewiele, zależy to przecież od warunków i tego co fotografujemy.
    Chodziło mi bardziej o to, na ile użyteczny będzie ten obiektyw od f/1.2, czy przymknięty do f/1.8 da taką samą jakość jak w pełni otwarta Olympusowa 45-tka?

    tak jak napisał banc, możliwości już jest wiele i jakoś chiński obiektyw nie błyszczy wśród nich ani innowacyjnością ani ceną. Czekam na Samyanga 42.5 pod m43.

  19. 2marekm
    2marekm 30 października 2014, 10:11

    @ banc
    Nie chcę być targetem /co za potworek językowy/. Nie ma odpowiedniego słowa w j. polskim ?

  20. AMB
    AMB 31 października 2014, 07:30

    A to są szkła FF?

  21. sloma_p
    sloma_p 1 listopada 2014, 01:47

    Tak, kryją cała klatkę formatu u43 :D

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.