Phase One The A-Series
Pod nazwą The A-Series duńska firma Phase One wprowadza nowy system, na który składać się będą cyfrowe ścianki Phase One, optyka firmy Rodenstock oraz body firmy ALPA. Dzięki temu fotografowie będą mieć do dyspozycji średnioformatowy, cyfrowy system bezlusterkowy.
Informację o nowym systemie podał serwis Digital Transitions, który na terenie USA zajmuje się m.in. dystrybucją produktów Phase One i Mamiya/Leaf. Sama firma Phase One nie informuje jeszcze o The A-Series na swojej stronie internetowej.
Z informacji od Digital Transitions wynika, że w nowej serii A do dyspozycji będą trzy warianty aparatów: A250, A260 i A280. Wspólne będą body Alpa 12 TC oraz obiektyw Rodenstock Alpar 35 mm f/4.0. Inne będą natomiast cyfrowe ścianki: IQ250 (CMOS 50 MPix), IQ260 (CCD Full Frame 60 Mpix) oraz IQ280 (CCD Full Frame 80 Mpix). Do zestawy dołączony zostanie program Capture One 8. Całość objęta będzie 5-letnią gwarancją.
![]() Źródło: www.digitaltransitions.com |
Nie podany został jeszcze termin wprowadzenia do sprzedaży systemu The A-Series ani ceny jego poszczególnych wariantów.
![]() Źródło: www.digitaltransitions.com |
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
I co... lustra nie będzie?!
To troglodyci będą zawiedzeni!!!
kiedy test i porównanie do innych bezlusterkowców? ;-)
Bez możliwości nagrywania filmów? Kto to dzisiaj kupi! Dobrze, że ma obracany monitorek, to będzie można sobie sefie cycknąć!
(to żart, oczywiście)
A tak na serio - pewnie będzie sprzęt - marzenie!
Tylko czekałem, aż coś takiego się pojawi :)
Pewnie dla profesjonalistów od Canikona, to sprzęt dla amatora :)
To mi raczej wygląda na uchwyt dla smartfona niż obracany monitorek.
Inna sprawa, że po co wizjer w sprzęcie który chyba nie wychodzi poza studio. Tam można sobie poradzić na samym LV, choć to oczywiście zubożenie konstrukcji.
To nie obracany monitorek, tylko ogryzek. Ciekawe czy ten ogryzek to gratis w kicie?
druid, aaj tam w studio, zdjęcie reklamowe sugeruje zastosowanie na górskich wycieczkach... no i obiektyw raczej szeroki jak na studio... ;-)
archangelgabrys, jak amator jest zamożny to czemu nie? sam bym kupił jesli cena nie przekraczałaby połowy miesięcznych dochodów... ale to chyba raczej marne szanse. ;-)
Wnioski
pOmysł na tego typu korpus nie jest nowy bo Silvestri już coś takiego produkował
pomysł na korpus bez lustra w wydaniu małoobrazkowym też miała wcześniej Leica
Twoje wnioski sa co najmniej przedwczesne bo nie chodzi o brak lustra tylko o brak matówki czyli ogładanie obrazu rzeczywistego ;
To jest ALPA 12 TC?
link
z no wersją tego link
-Aale nowość!
link
@cube
To zależy czyich miesięcznych dochodów... Roberta Lewandowskiego? Nie powinno przekroczyć :)
Co oznacza Full Frame w aparacie średnioformatowym?
6cm x 4.5cm?
archangelgabrys, myslałem o sobie, ale Ty z Robertem się nie krępujcie. ;-)
@Bahrd
Najbardziej Full jaki znam Frame w średnim formacie to 6x17cm :)
6x4,5cm to jest mały obrazek w średnim formacie :)
Bahrd, nie ma takiego formatu MF (6x4.5cm). Sam się też zastanawiam co ten fulfrejm znaczy.
dcs, to jest Alpa (co wyraźnie zostało pokazane na zdjęciu), tylko do tej pory te aparaty współpracowały ze ściankami Hesselblad...
@cube
Mnie to co najwyżej byłoby stać na kasetkę... aj zaraz, bo ten nie ma :)
To może chociaż ten uchwyt do iPhona? Czy co to tam za ustrojstwo na górze zamocowali... ;-)
Widzę, ze niektórzy tutaj nie widzieli, że tego typu sprzęt jest na rynku od lat...cóż, tacy jak Wnioski, mają bardzo swoim chamstwem ograniczone horyzonty...
No już łapię:
-ten HR Digaron-S 23 mm f/5,6 wygląda trochę inaczej -jest zabudowany link
dostanie pewnie elektroniczną migawkę link
Już zaczynam odkładać ... na gwiazdkę sobie kupię. Kawał porządnego sprzętu. Profesjonaliści, fachowcy od mody /i nie tylko/ zyskają dobre narzędzie pracy. A przynajmniej tak mi się wydaje :)
Rafiki i Kojut,
Dzięki. Zajrzałem w drugiej wolnej chwili na stronę producenta: link
Sensor size (mm) 53.7 x 40.4
Bahrd, czyli 1mm z wysokości i 2mm z szerokości mniej od formatu 645. Tylko co to ma wspólnego z fulfrejmem?
* "analogowego formatu 645" miało być.
Ale to chyba wciąż największy cyfrowy format.
matryca z teleskopu Keplera o wymiarach 42 układy x 50mm x 25mm się nie liczy :)
archangelgabrys,
Właśnie "się policzyła", jest więc jedna (góra trzy!) i koniec! ;)
Kojut, ich zbójeckie prawo tak sobie ją nazywać, skoro faktycznie jest największą z (dostępnych na normalnym rynku) matryc.
A spytałem, bo pamiętałem tę zapowiedź RED-a (sensor 617): link
Ale to zdaje się skończyło się na etapie imponującej "infografiki"?
Parę danych. ze strony producenta:
IQ280, najniższe ISO - 35, najkrótszy czas - 1/10000s, Chciałbym zobaczyć ostrość detali w tym ISO 35!
Josef Mass, link W niższym modelu bazowe iso to 200. ISO 100, 50 i 35 są otrzymywane programowo. Prawdopodobnie w IQ280 jest identycznie.
ten ruch to wyprzedzenie przyszlek konkurencji a dokladnie Sony Mamiya, Scianka do Phase One kosztuje srednio 25 tys euro. A jak Sony sie postara to za 5 tys beda sprzedawac caly aparat - w koncu sami produkuja matryce np. dla Phase One i Hasselblada...
Sony, albo jakaś inna firma w końcu zaprojektuje średnioformatowy system od nowa - tak jak od zera powstają systemy bezlusterkowce pod mniejsze matryce i rozwali cały ten absurdalny rynek średnioformatowców.
fakt ten rynek jest absurdalny, brałem pod uwagę dokupienie starej scianki do mojej RZ67. Można je nieraz dostać w całkiem rozsądnej cenie. Trzeba tylko jeszcze dokupić adapter (kawałek płaskiego żelaztwa z odpowiednimi mocowaniami z obu stron) koszt 2000$, używane po 600-900Eur. No i odpowiedni wężyk spustowy, używany 350Eur, no i matówkę z mniejszą ramką ale... odechciało mi się dalej patrzeć...
Z drugiej strony ten MF od sony to pewnie będzie cmos 44x33mm z przetwarzaniem 14bitowym i realnie nie będzie dawał tak znowu wiele więcej w stosunku do małego obrazka. :-/
...patrząc bez emocji, od strony praktyczne, matryce FF (24x36) 36mpix dają taka jakość że do 90% zawodowych zastosowań absolutnie wystarczy.
Druga sprawa to... jak sądzę coraz trudniej znaleźć klienta który zapłaci sporo więcej byle tylko mieć zdjęcia z cyfrowego MF a nie cyfrowego FF(24x36)
Różnica w cenie sprzętu jest zasadnicza...
Gratulacje dla użytkownika systemu z matrycą CCD/80mpix w oparciu o live view. Radzę kupić tani celownik zewnętrzny do Zorki, będzie znacznie lepiej :-)