Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Adaptery Kipon z autofocusem dla Sony E

Adaptery Kipon z autofocusem dla Sony E
30 grudnia
2014 09:23

Do oferty firmy Kipon dołączyły dwa nowe adaptery z funkcją autofocusa - EF-NEX AF oraz Baveyes EF-NEX AF (charakteryzujący się krotnością 0.7x). Oba pozwalają na podłączenie obiektywów z bagnetem Canon EF do aparatów z mocowaniem Sony E. Kosztują odpowiednio 309 i 408 dolarów.

Oba adaptery można używać z aparatami Sony wyposażonymi w matryce pełnoklatkowe oraz APS-C. Model Baveyes EF-NEX AF wyposażony jest dodatkowo w reduktor ogniskowej (o krotności 0.7x), dzięki czemu możliwe jest uzyskanie oryginalnych kątów widzenia obiektywów pełnoklatkowych, po podłączeniu ich do aparatu z matrycą formatu APS-C.

Adaptery Kipon z autofocusem dla Sony E

Adaptery Kipon z autofocusem dla Sony E


Komentarze czytelników (28)
  1. TOP67
    TOP67 30 grudnia 2014, 09:40

    Super sprawa, zwłaszcza ten 0.7x, obiektywy zyskują 1EV na jasności. Daje to taką samą GO, jak na pełnej klatce. Z 85/1.2 zrobi się 60/0.85

  2. septemberlicht
    septemberlicht 30 grudnia 2014, 10:18

    A ten AF to działa jakoś normalnie, czy bziuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuut-bziuuuuuuuuuuuuuuuuuuuut?

  3. mav
    mav 30 grudnia 2014, 10:21

    Tak, bo to podróby Metabonesa :)

  4. this
    this 30 grudnia 2014, 10:23

    Konkurencyjny adapter działał jedynie z nowymi obiektywami canona, nie wspierał sigma. Ciekawe jak jest z tym.

  5. Boa
    Boa 30 grudnia 2014, 10:25

    TOP67... ciekawe rzeczy piszesz... adapter, który zmienia ogniskową, toż to MAGIA!!!
    Pomijam fakt, że krotność x0,7 występuje tylko w przypadku adaptera do apsc.
    Już się obudziłeś?

  6. jakubkrawiec.pl
    jakubkrawiec.pl 30 grudnia 2014, 10:46

    Boa, zmienia ogniskową w sposób analogiczny do telekonwerterów. Magia? Nie, fizyka.

  7. f8@24mm
    f8@24mm 30 grudnia 2014, 11:28

    2012 kupujmy bezlusterkowce, bo sa male i lekkie, a nie takie kloce jak lustrzanki!

    2014 dokupujmy za gruby plik zielonych papierkow adaptery do tych malych bezlusterkowcow, zeby podpinac obiektywy od lustrzanek. w zasadzie to te duze i ciezkie obiektywy, bo dla tych malych nie ma po co ;)

    2016 to moze kupimy w koncu jakas lustrzanke pod te obiektywy, bo przynajmniej AF dziala, widac co sie foci (w celowniku optycznym) i w rece jest co trzymac... :D :D :D


    zestawienie jest tendencyjne i niereprezentatywne, no ale tak jakos mi sie pomyslalo ;)

    aczkolwiek ja ogolnie nie kminie Sony - produkuja jakies przerosniete komorki w roli korpusu (A7), a do wyboru do nich albo 3 smieciowe (ale wcale nie tak tanie) sloiczki pod wlasna marka albo wszystkie 4 masakrycznie drogich i wielkich ogorow pod marka Zeiss... co po zlozeniu do kupy wcale nie wychodzi mniejsze i lzejsze od zestawu z chocby D610. i tak, wiem, ze tych szkiel pod A7 jest wiecej. ale nadal daleko do tego co mozna wybrac do Canona czy Nikona, zwlaszcza jesli doliczyc dostep do optyki uzywanej. z tego tez braku wynikaja takie obrazki jak powyzej i kolejne juz Ferrari w garazu prezesa Kipona ;)

  8. Boa
    Boa 30 grudnia 2014, 11:36

    jakubkrawiec, fizycznie to zmienia się kąt widzenia, a nie ogniskowa, a to różnica. Możemy mówić co najwyżej o ekwiwalencie ogniskowej, szkoda tylko, że kolega TOP67 nie wziął pod uwagę, że krotność x0,7 mamy jedynie w przypadku korpusów z matrycą apsc, czyli tak czy inaczej finalnie, efekt po podpięciu ogniskowej 85mm da nam przybliżony (aczkolwiek z szybkich wyliczeń wyszło mi, że ciut węższy) kąt widzenia obiektywu 85mm na FF.

  9. cedrys
    cedrys 30 grudnia 2014, 12:08

    f8@24mm,
    Dobrze to ująłeś. Jak Metabones zaczął eksploatować ten pomysł to się poważnie zainteresowałem A7, ale spokojnie przyglądałem się jak to się rozwija. Zaniepokoiły mnie dopiero kolejne wersje przelotek, coraz to niby doskonalsze, ale wciąż nie tak jak oryginalne obiektywy EF. Później krok po kroku przeanalizowałem do czego by mi się to mogło przydać i okazało się, że do niczego, bo wyszło tak jak napisałeś.

  10. zentaurus
    zentaurus 30 grudnia 2014, 12:39

    Nie zapominajmy że mocowanie E i FE Sony obejmuje także kamery filmowe gdzie AF nie ma tak dużego znaczenia. Aparaty typu A7 nie są dla wszystkich i nie każdego muszą na siłę uszczęśliwiać. Dzięki mocowaniu E mamy dostęp do praktycznie każdych szkieł a w/w przejściówki Kipona jeszcze zwiększają ich możliwości.

  11. TOP67
    TOP67 30 grudnia 2014, 12:57

    Boa | 2014-12-30 10:25:45

    ... ciekawe rzeczy piszesz... adapter, który zmienia ogniskową, toż to MAGIA!!!


    Oczywiście, że zmienia się ogniskową. Przecież to dodatkowy element optyczny. Cały układ będzie miał mniejszą ogniskową i będzie jaśniejszy. Analogicznie, jak w przypadku telekonwertera, obydwie wartości mnoży się przez współczynnik (tu x0.7).

    Po podłączeniu do APS-C, który ma crop 1.5, uzyskujemy praktycznie takie same zdjęcia, jak na FX bez adaptera. Ten sam kąt widzenia i GO.

    Podłączanie go do A7 nie ma sensu, co zostało już napisane w samej wiadomości.

  12. lajdos
    lajdos 30 grudnia 2014, 14:51

    Ja chce taki adapter do Samsunga NX :p
    A tak poważnie to dzięki takim rozwiązaniom pełno klatkowe bezlusterkowe sony staje się powoli naprawdę bardzo uniwersalnym systemem dzięki któremu fotograf nie będzie musiał zmieniać całej szklarni jak będzie chciał zmienić system i tak naprawdę to jest właśnie największa zaleta bezlusterkowców bynajmniej według mnie.

  13. MaciekKwarciak
    MaciekKwarciak 30 grudnia 2014, 14:52

    Wreszcie można używać obiektywów canona z jakąś porządną matrycą

  14. SKkamil
    SKkamil 30 grudnia 2014, 15:09

    Fajne ale drogie ..na Ebayu najnowsza A7 kosztuje 1700 $ + taki adapter 1/4 ceny najdroższego korpusu ?
    Tymczasem Canon 6D - z obiektywem 24 -105 - 1400 -1500 $
    Jeśli ktoś kupi Nexa APSC to będzie kupował adapter w cenie korpusu?

  15. mav
    mav 30 grudnia 2014, 15:57

    Z wszystkich tych adapterów bardzo cieszą się wszyscy filmowcy, nie zapominajcie o tym :)
    Dla Pocketa to czasem być albo nie być :)

  16. zentaurus
    zentaurus 30 grudnia 2014, 16:05

    SKkamil@
    Porównaj cenę do A7 a nie do A7II który jest nowością. Zresztą porównanie i tak bez sensu, to są aparaty z różnych segmentów.

  17. SKkamil
    SKkamil 30 grudnia 2014, 16:35

    zentaurus
    a matryca Canona 5 tki czy 6 tki jest aż tak zła że widzisz sens kupowania Sony + przejsciówka za 400 $ ? dla mnie przejściówki mają sens w dwóch przypadkach :
    - oryginalny korpus jest bardzo drogi np. Leica
    - oryginalny korpus jest już nie produkowany np. Contax
    no i jeszcze można by dorzucić takie obiektywy od Pentaxa bo nie ma tam FF a jest sporo obiektywów kryjących FF
    ale aby zachować zalety bezlusterkowca to praktycznie Leica wchodzi w grę lub podobne cienkie korpusy analogowe np. Contax G
    Przecież Canon to dość silny system FF ...ale może błądzę w rozumowaniu

  18. zentaurus
    zentaurus 30 grudnia 2014, 17:20

    SKkamil@
    Nie mam nic do Canona ale Sony A7 trafia w inną niszę. Jest przede wszystkim mniejszy i lżejszy (mam porównanie, przeszedłem do A7 z lustrzanki FF), obecnie mój plecak fotograficzny jest w połowie pusty. Dla części fotoamatorów możliwość podłączania praktycznie wszystkich szkieł jest bezcenna, tym bardziej że focus peaking działa rewelacyjnie. Przejściówka Kipona jest alternatywą a nie "zamiast" wobec Canona.

  19. lajdos
    lajdos 30 grudnia 2014, 17:51

    Zwróćcie uwagę na fakt że bezlusterkowce sony w tej chwili jako jedyne dzięki rozbudowanym adapterom pozwalają na wygodne korzystanie z AFem ze szkieł 3 systemów.
    Adapter + canon
    Adapter + Sony Alfa
    i oczywiście systemowy bagnet E Sony
    Znacie inny system z takimi możliwościami gdzie można podpiąć praktycznie cokolwiek i będzie wam działał AF?
    A już nie będę wspominał o wygodzie używania manualnych szkieł.

  20. mav
    mav 30 grudnia 2014, 18:09

    Chyba nie widziałeś, jak ten AF przez adaptery działa (może wyłączając te z półprzepuszczalnym lustrem)

  21. Michel
    Michel 30 grudnia 2014, 19:55

    AF przez te adaptery działa kiepsko - tzn. raczej celnie, ale bardzo wolno. Nic dziwnego, szkła produkowane pod PDAF muszą pracować z CDAF, więc chodzą sobie dostojnie w przód i w tył, aż złapią ostrość.

    Czy jest sens używania takich adapterów? Czasem jest, szczególnie tych z konwerterem 0,7x. Mav już pisał, że dla filmowców to fajna sprawa.
    Również dla posiadaczy szklarni Canona, chcących czasem z nią użyć dokupionego "kieszonkowego" NEX-a to może być fajny wybór. Choć kupowanie aparatu z bagnetem E tylko po to, by używać go wyłącznie ze szkłami z innych systemów (nawet A) mz. wielkiego sensu nie ma.

  22. SKkamil
    SKkamil 31 grudnia 2014, 10:47

    zentaurus
    Tez nie mam nic do Canona bo go nie posiadam ,ale przecież przejściówki do lustrzanek i tak pogrubiają korpus takiej A7 ;
    lajdos
    ostatnio fotografowałem w lesie przy pomocy zwykłego LV w moim Pentaxie i wygoda w używaniu manualnych szkieł jest naprawdę wielka niezależnie od tego czy to lustrzanka czy bezlusterkowiec ,dodam ze to aparat 7 letni ,a postęp w tej dziedzinie chyba jest

  23. zentaurus
    zentaurus 31 grudnia 2014, 11:03

    Weź porównaj wymiary i wagę A7 na Camera size. Spróbuj teź podpiąć do Pentaxa szkła Leiki, Canona czy np. Nikona.

  24. SKkamil
    SKkamil 31 grudnia 2014, 11:44

    zentaurus
    nie ma co teoretyzować , ilu znasz użytkowników szkieł Leici ? Oczywiście wspominałem o tym że to system włąsnie pod takie szkła ,co do szkieł manualnych to po prostu jest ich tyle ile zostało wyprodukowanych
    co do Pentaxa to masz wybór :
    M42 i bagnet K ( jest to tak zwany wybór oczywisty bo tego jest dużo ) ..ale pojawiają się np. przejściówki Leica R
    oczywiście w pewnym stopniu masz racje ze taki korpus daje możliwości podpięcia właściwie wszystkiego , tylko praktycznie to nie znam osoby która taka wielosystemowość z ograniczeniami potrzebuje mam na myśli to ze co byś nie podpiął to nadal będzie to mały obrazek a w takiej Leice i Pentaxie masz namiastke średniego formatu ;

  25. zentaurus
    zentaurus 31 grudnia 2014, 12:46

    SKkamil@
    Są przecież w miarę budźetowe szkła Cosiny z mocowaniem Leiki. Pentax też jest ok, zaleźy co kto lubi i jaka odpowiada ergonomia. Dla mnie A7 idealnie spełnia warunki aparatu podróźniczego ze swoimi zaletami jak i wadami.

  26. SKkamil
    SKkamil 31 grudnia 2014, 19:52

    zentaurus
    Zgadzam się z Toba w 100 % , ale to nie jest tak ze do lustrzanek wybór jest ograniczony link

    po prostu obiektyw od Leici nie będzie miał tak zwanej nieskończonosci , wiec nada się praktycznie tylko do portretu itp.
    na Ebayu jest tyle tych przejściówek do różnych systemów ze głowa boli, niektóre prosto z Chin możesz kupić
    druga sprawa ,sam możesz zlecić wyprodukowanie adaptera na tak zwanej obrabiarce numerycznej do metalu, takiego jaki sobie zaprojektujesz , oczywiście najlepiej wyprodukować troszkę większe serie i nadwyżke sprzedać na allegro
    nie mówiąc już o tym ze jeśli lubisz plastik to możesz zaprojektowany adapter sobie wydrukowac na dobrej drukarce 3 D
    Pozostaje własciwie kwestia czy koniecznie potrzebujesz mieć nieskończoność ,jeśli koniecznie i każdy twój obiektyw ta nieskończoność musi mieć to faktycznie SONY w wersji bezlusterkowej ma przewagę

  27. shapencolour
    shapencolour 3 stycznia 2015, 16:47

    TOP67,

    Obiektyw 85/1.2 na matrycy APS-C,o krotności 1,5,ma ogniskową 85mmx1,5=127,5mm i przesłonę maksymalną 1,2x1,5=1,8.Jesli podepniesz do niego adapter o krotności 0,7,to będziesz miał obiektyw o ogniskowej 85mmx0,7=59,5 i maksymalnym otworze względnym 1,26.Zatem o żadnym f0,85 nie może tu być mowy.

  28. shapencolour
    shapencolour 3 stycznia 2015, 17:13



    TOP67,

    Korekta:Obiektyw 85/1.2 na matrycy APS-C,o krotności 1,5,ma ogniskową 85mmx1,5=127,5mm i przesłonę maksymalną 1,2x1,5=1,8.Jesli podepniesz do niego adapter o krotności 0,7,to będziesz miał obiektyw o ogniskowej 127,5mmx0,7=89,25 i maksymalnym otworze względnym 1,8x0,7=1,26.Zatem o żadnym f0,85 nie może tu być mowy.Z takim adapterem obiektyw 85/1.2 będzie się z grubsza zachowywał jakby był podpięty do aparatu o formacie 24x36mm.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.