Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Flary w D750 - identyfikowanie produktów, których dotyczy problem

Flary w D750 - identyfikowanie produktów, których dotyczy problem
20 stycznia
2015 13:56

Firma Nikon po raz kolejny zaktualizowała informacje serwisowe odnośnie opisywanego już przez nas problemu, zgłaszanego przez użytkowników lustrzanki D750 - dotyczącego niepożądanych przecieków światła w aparacie. Nikon udostępnił formularz w celu identyfikacji modeli objętych tym problemem.

Poniżej treść notatki serwisowej od firmy Nikon:

Uwaga do użytkowników lustrzanki cyfrowej Nikon D750 (aktualizacja z 20 stycznia 2015 r.)

Dziękujemy za wybranie oferty firmy Nikon.

Dotyczy wcześniejszych zapowiedzi z 9 stycznia 2015 r. i 29 grudnia 2014 r. Niektórzy użytkownicy zasygnalizowali, że podczas fotografowania scen, w których jasne źródło światła, takie jak Słońce lub intensywnie świecąca lampa, znajduje się w określonej pozycji nad górną krawędzią kadru, na zdjęciach zrobionych cyfrową lustrzanką D750 czasami może się pojawić flara nienaturalnego kształtu.

W przypadku osób, które już zakupiły aparat D750 i chcą go oddać do serwisu w celu ograniczenia tego problemu, centrum serwisowe firmy Nikon będzie przyjmowało aparaty, jak opisano poniżej. Przepraszamy za wszelkie niedogodności, które mogły wyniknąć z tego problemu.

Identyfikowanie produktów, których dotyczy problem
W celu sprawdzenia, czy opisany problem występuje w aparacie, kliknij poniższe łącze „Numery seryjne produktów, których dotyczy problem” i wprowadź numer seryjny aparatu D750 zgodnie z instrukcjami. Zostaną wyświetlone wyniki dla wprowadzonego numeru seryjnego. Jeśli problem dotyczy sprawdzanego aparatu, zostaną wyświetlone instrukcje dotyczące zgłoszenia naprawy. Jeśli problem go nie dotyczy, można kontynuować korzystanie z aparatu i nie przejmować się problemem.

Numery seryjne produktów, których dotyczy problem

W niektórych przypadkach aparat może zostać wymieniony na liście jako objęty problemem. Jeśli jednak w gnieździe statywu na spodzie korpusu znajduje się czarna kropka, jak pokazano na poniższym zdjęciu, oznacza to, że aparat został już sprawdzony i wprowadzono w nim niezbędne poprawki.

Flary w D750 - identyfikowanie produktów, których dotyczy problem
Czarna kropka: oznacza, że aparat został już sprawdzony
i wprowadzono w nim niezbędne poprawki.

Rozwiązanie
Jeśli posiadasz cyfrową lustrzankę Nikon D750, której dotyczy ten problem, skontaktuj się z najbliższym centrum serwisowym firmy Nikon. W celu zmniejszenia flary firma Nikon bezpłatnie sprawdzi i naprawi elementy ochronne oraz wyreguluje czujnik AF. Te naprawy i regulacje nie wpłyną na precyzję autofokusa ani na możliwości innych funkcji aparatu.

Chociaż zastosowanie tych poprawek spowoduje, że nienaturalne flary zaobserwowane przez niektórych użytkowników będą mniej widoczne, flary często występują w przypadku wykonywania cyfrowymi lustrzankami jednoobiektywowymi zdjęć scen oświetlonych z tyłu. Zapewniamy, że będziemy dokładać wszelkich starań, aby w przyszłości dostarczać produkty spełniające wymagania naszych klientów.

Zgłoszenia serwisowe
Pytania dotyczące omawianej kwestii prosimy kierować do najbliższego centrum serwisowego firmy Nikon.


Komentarze czytelników (40)
  1. mav
    mav 20 stycznia 2015, 14:14

    Może to taka dziwna akcja promocyjna?

  2. 0xFF
    0xFF 20 stycznia 2015, 14:18

    Teraz każdy D750 na Allegro będzie miał czarną kropkę.

  3. 20 stycznia 2015, 14:21

    w celu naprawy D750 przyklej czarną kropkę w gnieździe statywu. Kropka może być również sielona z nosa.

  4. 20 stycznia 2015, 14:27

    czarne kropki wynikają z tego że do serwisowania zostali zatrudnieni bezrobotni górnicy a jak wiadomo mają oni w nosie dużo pyłu węglowego po fedrowaniu.

  5. zoom2
    zoom2 20 stycznia 2015, 14:33

    Dowiedziałem się , że oficjalną nazwa tego poprawionego modelu będzie: Nikon D750 GIT
    W końcu będzie to git kamera. No i ta kropka, znak gitowców

  6. daszek
    daszek 20 stycznia 2015, 15:09

    0xFF - dokładnie. Widać Nikon nie wie co to Allegro :) i do czego są zdolni nasi sprzedawcy :)

  7. przemek1978
    przemek1978 20 stycznia 2015, 15:27

    Przemierzałem się do tej puchy a teraz to sam już nie wiem.
    Trzeba odczekać z pól roku
    Czy oni nie potrafią już normalnie sprzętu wyprodukować.
    Nie wiem czy do konkurencji nie przeskoczyć ehhhh

  8. oz
    oz 20 stycznia 2015, 15:33

    Aaaaaaaaaa czarną kropkę przykleję. Tanio. Fachowo.

    ul. Łopuszańska 38B,

    02-232 Warszawa

  9. GoOrange
    GoOrange 20 stycznia 2015, 15:33

    Mam pytanie do śledzących losy tej korporacji. Czy za powszechnie znane problemy w lustrzankach Nikona poleciały jakieś głowy?

  10. Desirer
    Desirer 20 stycznia 2015, 15:57

    Znaczniej rozsądniej byłoby wgrać wersję firmware dostępną tylko dla użytku wewnętrznego, która identyfikowałaby sprawdzony aparat Kropka

  11. dialmo
    dialmo 20 stycznia 2015, 16:12

    zaraz pojawi się kolejna nota serwisowa, w niektórych egzemplarzach wystąpią problemy współpracy korpusu ze statywem, od nadmiaru nikonowskich kropek

  12. Z_photo
    Z_photo 20 stycznia 2015, 16:14

    "Canon zaczął już sukcesywnie naprawiać wadliwe modele. Aparaty oznaczone kropką pod klapą slotu baterii są modelami pozbawionymi opisanej usterki. Jeżeli natomiast aparat nie posiada takiego oznaczenia będzie go można oddać do serwisu lub wymienić na nowy egzemplarz." link

    Jak widać Nikon nie jest szczególnie oryginalny w oznaczaniu kropką właściwie działających aparatów.

  13. 20 stycznia 2015, 16:23

    nie jestem do końca w temacie nikona, za dużo się dzieje, ale kiedy ostatnio wyszło body bez wad??
    trzeba być zagorzałym "czcicielem" logo albo mieć coś skrzywione aby czekać aż firma wyeliminuje wszelkie wady sprzętu lub wierzyć, że wypuściła w końcu sprawdzony sprzęt... :) podziwiam ale w końcu marka robi wiele szczególnie wisząc na szyi...

  14. 20 stycznia 2015, 16:26

    zasada jest prosta - nigdy nie kupujemy sprzetu I generacji - NIGDY.

  15. szuman
    szuman 20 stycznia 2015, 17:02

    Niebawem kolejna nota serwisowa: jak rozpoznać fałszywą kropkę.

  16. remute
    remute 20 stycznia 2015, 17:02

    Pod linkiem wpisałem początek swojego nr telefonu i wywaliło:

    "Z przykrością informujemy, że D750 o podanym numerze seryjnym może być dotknięty problemem...".

    Nikon robi wrażenie, że część aparatów jest pozbawiona wady, i że oni mają wiedzę które to?

  17. Jivul
    Jivul 20 stycznia 2015, 17:27

    Mój początek telefonu jest w porządku:
    "We are happy to inform you that your D750 is not affected by this issue and you do not need to take any further action. We are sorry for any inconvenience this may have caused you." :)

  18. druid
    druid 20 stycznia 2015, 18:46

    aha czyli... " Zostaną wyświetlone wyniki dla wprowadzonego numeru seryjnego. Jeśli problem dotyczy sprawdzanego aparatu, zostaną wyświetlone instrukcje dotyczące zgłoszenia naprawy. Jeśli problem go nie dotyczy, można kontynuować korzystanie z aparatu i nie przejmować się problemem. "

    Czyli jeśli flary wystepują ale numer seryjny się nie potwierdzi to można korzystać z aparatu nie przejmując się problemem! Genialne :D

  19. cube
    cube 20 stycznia 2015, 19:10

    Z_photo "Canon zaczął już sukcesywnie naprawiać wadliwe modele. Aparaty oznaczone kropką pod klapą slotu baterii są modelami pozbawionymi opisanej usterki[...]"

    Z_poto, w przypadku jakiegos taniego kompaktu powershot tego typu problemy są jeszcze zrozumiałe, ale w puszce klasy d750?! ja bym nie smiał zestawiać d750 z poweshotem za 100$, ale może faktycznie standardy kontroli jakosci są w obu przypadkach takie same... ;-)

  20. marlmoro
    marlmoro 20 stycznia 2015, 20:07

    " identyfikowanie produktów, których dotyczy problem"

    To napis "Nikon" z przodu body.
    Bez kitu ale to jest prawidłowość.

  21. Z_photo
    Z_photo 20 stycznia 2015, 20:13

    @ cube: "... w przypadku jakiegos taniego kompaktu powershot tego typu problemy są jeszcze zrozumiałe, ale w puszce klasy d750?! "

    Biorąc pod uwagę stopień skomplikowania konstrukcji zaawansowanej lustrzanki w stosunku do aparatu kompaktowego, to ryzyko pojawienia się tego rodzaju nieprawidłowości/usterki jak w D750 jest zdecydowanie wyższe. Proporcjonalnie wyższe nakłady na kontrolę jakości i większe w tym względzie starania producenta mogą to ryzyko tylko zredukować, ale nie wyeliminować całkowicie.
    Powyższe nie oznacza, że akceptuję tego rodzaju wpadki.

    Na marginesie: powiedz nabywcy aparatu kompaktowego, że w jego aparacie usterka ma prawo się zdarzyć, w odróżnieniu od lustrzanki - gdzie takie rzeczy się nie pojawiają. :)

  22. 20 stycznia 2015, 21:11

    The service is unavailable. - no to nie sprawdzę swojego telefonu :-(

  23. ZetDe
    ZetDe 20 stycznia 2015, 21:26

    jivul:
    przeczytaj dokładnie tekst w linku: "numery seryjne produktów, których dotyczy problem". Nie sprawdza się całej bazy numerów, tylko bazę numerów produktów wadliwych. To się nazywa algorytm. Wynik negatywny = numeru nie ma w bazie produktów z wadą. Nie ma potrzeby tworzenia dodatkowych algorytmów dla ludzi szukających taniej sensacji. To tak łopatologicznie.

  24. klausownik
    klausownik 20 stycznia 2015, 23:19

    Martix się sypie bo mam deja vu. Chyba już wcześniej coś z tą kropką było. Ktoś coś pamięta?
    A tak z innej strony to się zastanawiam: niedawno jeszcze Nikon strugał wariata, że problemu nie ma, a teraz nagle już jakieś egzemplarze (z czarną kropką) mają sprawę załatwioną??? Kiedy to zrobili??? Wysłali strażników snów w nocy do użytkowników tej puszki???

    Trochę się boję. Właśnie kupiłem Canono 7D mkII. Ciekawe czy w tym nowym modelu też coś będzie?

  25. czerstwy70
    czerstwy70 20 stycznia 2015, 23:47

    kłusownik domaluj kropkę na swoim canonie i będziesz zadowolony

  26. banc
    banc 21 stycznia 2015, 08:09

    Najłatwiej (dla klienta) byłoby podać zakresy numerów seryjnych, których może dotyczyć problem.
    Ułatwiło bo to też wszelkie zakupy z drugiej ręki.

    Główną "zeletą" formularza jest nieujawnianie skali problemu. Pytanie czy to tak zawsze u Nikona, czy tylko w tym wypadku tak dobrze chronią niepopularne dane.

  27. xenon
    xenon 21 stycznia 2015, 09:35

    Regulacja położenia AF rzeczywiście znacznie poprawia sytuację, przy okazji można zobaczyć, że wiele lustrzanek FF ma z tym problem większy lub mniejszy.

    link

  28. Z_photo
    Z_photo 21 stycznia 2015, 09:39

    @ banc: "Najłatwiej (dla klienta) byłoby podać zakresy numerów seryjnych, których może dotyczyć problem.
    Ułatwiło bo to też wszelkie zakupy z drugiej ręki."

    Myślę, że producenci nie są zainteresowani usprawnieniem wtórnego rynku sprzętu fotograficznego - co dotyczy tak Nikona, jak i wszystkich pozostałych marek.

  29. Zdzicho_D
    Zdzicho_D 21 stycznia 2015, 11:43

    Przestałem rozumieć. Niedawno NIKON twierdził, że to zwykła fara a aparaty są w porządku.
    Po jakimś czasie uznał, w ślad za użytkownikami, że jednak wada jest.
    A teraz okazuje się, że zna numery seryjne wadliwych body, mało tego, że w wadliwych seriach niektóre egzemplarze sprawdził i oznakował jako dobre.
    Kiedy to zrobił, skoro do niedawna twierdził, że żadnej wady nie ma ?

  30. Z_photo
    Z_photo 21 stycznia 2015, 12:25

    @ Zdzicho_D: "Niedawno NIKON twierdził, że to zwykła fara a aparaty są w porządku. (...) do niedawna twierdził, że żadnej wady nie ma".

    Na stronach polskiego przedstawicielstwa Nikona pojawiły się trzy komunikaty dotyczące tego problemu: link , link , link
    W którym stwierdzono, że "aparaty są w porządku" i że "żadnej wady nie ma"?

    Chyba lepiej trzymać się faktów, a nie tworzyć mity.

  31. karolt
    karolt 21 stycznia 2015, 18:47

    Mity są ciekawsze :-)

  32. AquaManiac
    AquaManiac 21 stycznia 2015, 18:57

    Z tego co pamiętam, to ktoś dostał maila, czy też pismo z polskiej centrali Nikona, w którym informowali uprzejmie, iż żadnego problemu nie ma.

  33. Z_photo
    Z_photo 21 stycznia 2015, 20:05

    @ karolt: "Mity są ciekawsze :-) "

    Zgadza się.
    Przy tym pozwalają ich twórcom zamanifestować swoje istnienie i funkcjonowanie w sieci. :)))

  34. 0xFF
    0xFF 21 stycznia 2015, 20:43

    Kiedyś Blaupunkt znakował niebieskimi kropkami, to co przeszło kontrolę jakości.
    Dziś Nikon znakuje czarnymi - to co sknocił i naprawił (może).

  35. Z_photo
    Z_photo 21 stycznia 2015, 21:28

    @ 0xFF: "Kiedyś Blaupunkt znakował niebieskimi kropkami, to co przeszło kontrolę jakości."

    Zawsze myślałem, że niebieska kropka to element logo tego producenta, a tu taka niespodzianka. :)

  36. cygnus
    cygnus 21 stycznia 2015, 21:34

    Ech, optyczni "specjaliści". Czy to nie wstyd tak brylowa jak się nie ma nic w tej sprawie do powiedzenia?
    Zdaje się że nasz Rodak odegrał jakaś rolę w zidentyfikowaniu źródła problemu.

  37. antON2
    antON2 21 stycznia 2015, 23:25

    kolega Daszek ma chyba rację " - dokładnie. Widać Nikon nie wie co to Allegro :) i do czego są zdolni nasi sprzedawcy :)

  38. arthur
    arthur 22 stycznia 2015, 19:54

    Dla tych, których pamięć troszkę zawodzi:

    link
    link
    link

    To tak na szybko, dla przypomnienia:)

  39. danielchrzaszcz
    danielchrzaszcz 24 stycznia 2015, 13:07

    Przygarnij kropka :-)

  40. Adiks
    Adiks 29 stycznia 2015, 22:56

    Takie już czasy nastały, że liczy się sprzedaż. Powstaje dużo nowych modeli i zawsze się trafi taki, w którym nie wszystko zostało na czas poprawione.
    Dlatego jestem zwolennikiem, nie kupowania pierwszego egzemplarza, tylko odczekanie co najmniej pół roku, na wyeliminowanie błędów i poprawy firmware.
    Tak podchodzę do wszystkich nowości i jakoś się jeszcze nie przejechałem. Przy okazji ceny szybko spadają przez pół roku :-)

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.