Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Inne testy

Sony A7CR - test trybu filmowego

3 października 2023
Amadeusz Andrzejewski Komentarze: 8

5. Podsumowanie i filmy przykładowe

Podsumowanie

Sony A7CR jest, podobnie jak testowany już model A7C II, kompaktową wersją obecnego już na rynku większego gabarytowo modelu, czyli w tym przypadku A7R V. O ile jednak A7C II w porównaniu do A7 IV dodawało na przykład lepszy, oparty na sztucznej inteligencji autofokus, o tyle A7CR raczej od A7R V odejmuje — na przykład tryb nagrywania 8K. Także wizjer o specyfikacji z czasów pierwszej generacji modelu A7 (2013 rok) nie przystoi już trochę w zaprezentowanym 10 lat później korpusie wycenionym na 17 tys. zł, którego najbliższy krewniak oferuje z kolei jeden z najlepszych wizjerów elektronicznych obecnie dostępnych na rynku.

Na swoją obronę A7CR ma w zasadzie głównie o ponad 200 g lżejszy korpus. I znajdą się zapewne użytkownicy, dla których ten argument przeważy wszystkie wady. Ale wydaje nam się, że nie będzie to zbyt liczna grupa.

Na koniec dodajmy, że testowany aparat w zasadzie nie ma bezpośredniej konkurencji, co poniekąd możemy pochwalić — nie jest łatwo znaleźć niezagospodarowaną niszę we współczesnym, mocno obstawionym rynku. Jeśli cokolwiek mogłoby z A7CR konkurować, to ewentualnie możemy wziąć tu pod uwagę również ekstremalnie odchudzoną Sigmę fp L oraz korzystający z tej samej matrycy pełnoklatkowy kompakt Leica Q3. Dla porządku dopisaliśmy też najbliższego kuzyna testowanego aparatu, czyli wielokrotnie wspominany już model Sony A7R V. Zestawienie ich cen (stan na dzień 15.09.2023) prezentuje się następująco:

  • Leica Q3 - ok. 29500 zł.
  • Sigma fp L - ok. 10000 zł.
  • Sony A7CR - ok. 17000 zł.
  • Sony A7R V - ok. 19000 zł.


----- R E K L A M A -----

Sony A7CR - test trybu filmowego  - Podsumowanie i filmy przykładowe

Zbierzemy teraz listę wad i zalet testowanego aparatu w jednym miejscu:

Zalety:

  • solidna, uszczelniona obudowa,
  • duża ilość elementów sterujących,
  • niewielkie rozmiary i waga jak na korpus pełnoklatkowy,
  • możliwość programowania funkcji wybranych elementów sterujących,
  • wejście na zewnętrzny mikrofon,
  • wyjście słuchawkowe,
  • czytelne i przejrzyste menu,
  • pojemna bateria,
  • rozkładany do boku ekran,
  • dotykowy ekran,
  • brak ograniczeń czasu nagrywania,
  • nagrywanie w 4:2:2/10-bit z wewnętrznym zapisem,
  • nagrywanie w 4K w 50/60 kl/s,
  • duży zakres przepływności strumienia danych oraz kodeków do wyboru,
  • profile obrazu S-Cinetone, HLG oraz S-Log3,
  • możliwość wgrywania do aparatu tabel LUT i tworzenia własnych profili obrazu,
  • szybki i celny autofokus o wysokiej kulturze pracy,
  • autofokus z wykrywaniem twarzy i oka,
  • rozbudowane narzędzia ułatwiające manualne ustawienie ostrości,
  • narzędzia ułatwiające kontrolę ekspozycji,
  • dobrze działająca stabilizacja matrycy,
  • dobra szczegółowość obrazu 4K w 25 kl/s,
  • dobra szczegółowość obrazu Full HD w 25 i 50 kl/s w trybie pełnoklatkowym,
  • rozsądnie działające wyostrzanie.

Wady:

  • pojedyncze gniazdo kart pamięci,
  • niepełnowymiarowe złącze HDMI,
  • profil obrazu S-Log3 przesunięty w dziwne miejsce w menu,
  • wizjer elektroniczny o kiepskiej jak na cenę aparatu rozdzielczości wymagający przyłożenia oka nieco zbyt blisko korpusu,
  • brak zabezpieczenia wizjera przed światłem wpadającym z niepożądanych kierunków,
  • rozdzielczość ekranu mogłaby być lepsza,
  • brak możliwości filmowania w innych proporcjach obrazu niż 16:9,
  • brak możliwości filmowania w Full HD z prędkościami 100/120 kl/s z próbkowaniem innym niż 4:2:0 / 8-bit,
  • spory crop przy filmowaniu w 4K w 50/60 kl/s,
  • brak jakiejkolwiek kontroli nad działaniem odszumiania w trybie filmowym,
  • kiepska jakość obrazu Full HD w 100 kl/s,
  • wolny odczyt matrycy (duży rolling shutter) w 4K w 25 kl/s, zwłaszcza w trybie APS-C.

Filmy przykładowe

Na zakończenie testu prezentujemy kilka przykładowych plików do pobrania. Materiały zostały nagrane z wykorzystaniem obiektywu Sony FE 28–60 mm f/4–5.6.

  • film 1 – 131 MB, H.264, 4:2:2, 10-bit, 1920×1080, 25 kl/s, slow motion – 100 kl/s spowolnione przy nagrywaniu do 25 kl/s,
  • film 2 – 131 MB, H.264, 4:2:2, 10-bit, 3840×2160, 25 kl/s, profil obrazu S-Log3,
  • film 3 – 197 MB, H.265, 4:2:0, 10-bit, 3840×2160, 50 kl/s, crop 1.24x, profil obrazu S-Cinetone,
  • film 4 – 197 MB, H.264, 4:2:2, 10-bit, 1920×1080, 50 kl/s, tryb APS-C, kodek All-Intra, profil obrazu Hybrid Log Gamma,
  • film 5 – 197 MB, H.264, 4:2:2, 10-bit, 1920×1080, 25 kl/s, ISO 12800, slow motion – 100 kl/s spowolnione przy nagrywaniu do 25 kl/s,
  • film 6 – 131 MB, H.264, 4:2:0, 8-bit, 3840×2160, 25 kl/s, profil obrazu S-Cinetone, ISO 12800,
  • film 7 – 197 MB, H.265, 4:2:0, 10-bit, 3840×2160, 50 kl/s, crop 1.24x, ISO 12800, profil obrazu S-Log3,
  • film 8 – 66 MB, H.264, 4:2:2, 10-bit, 1920×1080, 25 kl/s, profil obrazu Hybrid Log Gamma, ISO 6400,
  • film 9 – 66 MB, H.264, 4:2:0, 8-bit, 1920×1080, 50 kl/s, tryb APS-C, profil obrazu S-Cinetone, ISO 6400.

Aparat do testów wypożyczyła firma:

Sony A7CR - test trybu filmowego  - Podsumowanie i filmy przykładowe

W testach wykorzystujemy studyjne lampy błyskowe i światła stałego firmy Quadralite dostarczone przez sklep Foto-Tip.pl
Sony A7CR - test trybu filmowego  - Podsumowanie i filmy przykładowe Sony A7CR - test trybu filmowego  - Podsumowanie i filmy przykładowe