Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN II Art
K-Consult, polski dystrybutor marki Sigma, informuje o powiększeniu się oferty tego producenta o drugą generację uniwersalnego zooma przeznaczonego do współpracy z pełnoklatkowymi bezlusterkowcami.
INFORMACJA PRASOWA
K-Consult sp. z o.o, wyłączny autoryzowany dystrybutor produktów marki SIGMA w Polsce, w imieniu SIGMA Corporation prezentuje model 24-70mm F2.8 DG DN II | Art – następcę flagowego obiektywu reporterskiego, dedykowanego do pełnoklatkowych aparatów bezusterkowych.
Ewolucja na każdym poziomie
SIGMA 24–70 mm F2.8 DG DN II | Art to nowy flagowy obiektyw reporterski, który poprzez zastosowanie najbardziej zaawansowanych technologii dostępnych w firmie SIGMA, znacząco ewoluował w stosunku do swojego poprzednika. W porównaniu do obiektywu SIGMA 24–70 mm F2.8 DG DN | Art, poprawiono rozdzielczość w całym zakresie ogniskowych, przyśpieszono pracę AF dzięki zastosowaniu nowego silnika liniowego HLA, a także wprowadzono wiele ulepszeń poprawiających komfort pracy fotografa, takich dodanie pierścienia przysłony czy drugi przycisk AFL. Obiektyw jest także o około 7% mniejszy i o 10% lżejszy od wersji I. SIGMA 24–70 mm F2.8 DG DN II | Art to wszechstronne i wydajne narzędzie, które pomoże fotografom i filmowcom uwolnić ich twórczy potencjał.
![]() |
Wydajność optyczna godna prawdziwego flagowca
Koncentrując się na poprawie wydajności optycznej, obiektyw SIGMA 24-70 mm F2.8 DG DN II I Art już od maksymalnego otworu przysłony zapewnia wysoką rozdzielczość obrazu zarówno w centrum kadru jak i na jego brzegu, nawet na aparatach o wysokiej rozdzielczości. Jasność F2.8 zapewnia duży i piękny efekt bokeh. Oprócz zaawansowanych możliwości wykonywania zbliżeń oraz odporności na flary i bliki, obiektyw został zaprojektowany tak, aby minimalizować efekt „oddychania” ostrości, zapewniając idealne zdjęcia w każdej sytuacji.
Konstrukcja optyczna obiektywu obejmuje 6 elementów ze szkła FLD, 2 elementy ze szkła SLD i 5 elementów asferycznych, które dokładnie tłumią różne aberracje w całym zakresie ogniskowych. W szczególności dobrze kontrolowano rozbłysk komy, aby uzyskać stałą wysoką rozdzielczość także na brzegach kadru. Skuteczna korekcja poprzecznej aberracji chromatycznej zapewnia pięknie odwzorowane obrazy o wysokiej rozdzielczości, pozbawione kolorowych obwódek.
![]() |
Jedyna baza produkcyjna SIGMA w miejscowości Aizu, poprzez swoją ultra precyzyjną technologię formowania asferycznego, umożliwiła produkcję niezwykle cienkich, silnie spolaryzowanych soczewek asferycznych, co zapewniło nie tylko większą swobodę podczas projektowania najwyższej jakości układu optycznego, ale pozwoliło także na zmniejszenie rozmiarów całej konstrukcji.
![]() |
Cichy, precyzyjny i błyskawiczny autofocus
Za błyskawiczną i niezwykle precyzyjną pracę autofocusa w obiektywie SIGMA 24-70 mm F2.8 DG DN II | Art odpowiada autorski układ liniowy HLA składający się z grupy silnych magnesów. Zmieniając ostrość, poruszają one bardzo lekką grupą soczewek, w efekcie czego maksymalna prędkość napędu jest ponad trzykrotnie większa niż w poprzednim modelu*. Sprawia to że już nigdy nie ominie Cię okazja na ciekawe ujęcie.
* W porównaniu do maksymalnej prędkości napędu SIGMA 24-70mm F2.8 DG DN | Art. Różnica w prędkości AF w codziennych sytuacjach może być inna i zależna jest od wielu czynników.
Doskonałe możliwości fotografowania z bliska
Na ogniskowej 24mm, obiektyw ustawia ostrość już z 17 cm od matrycy aparatu (ok. 2 cm od przedniej soczewki), co przekłada się na maksymalny współczynnik powiększenia 1:2.7. Jest to przydatne podczas komponowania ujęć obiektu z małej odległości lub podczas fotografowania w ciasnych przestrzeniach, gdzie trudno jest uzyskać odpowiednią odległość od obiektu.
* Zachowaj szczególną ostrożność, aby przednia soczewka obiektywu nie uderzyła w obiekt podczas fotografowania. Zdejmij osłonę obiektywu podczas fotografowania przy minimalnej odległości ostrzenia na końcu szerokokątnym.
Zmniejszone rozmiary i poprawiona ergonomia
Korpus obiektywu SIGMA 24-70 mm F2.8 DG DN II | Art jest o ok. 7% mniejszy (średnica 87,8mm, długość 120,2mm) i 10% lżejszy (745g) od modelu 24-70mm F2.8 DG DN | Art. Dzięki zastosowaniu zupełnie nowych rozwiązań w konstrukcji mechanicznej, pomimo wykorzystania takiej samej ilości elementów optycznych, obiektyw jest zarówno krótszy jak i węższy od swojego poprzednika. Pomimo zmniejszenia rozmiaru obiektyw zachowuje słynną, doskonałą jakość wykonania firmy SIGMA, z bezkompromisowo precyzyjną i solidną konstrukcją, jakiej oczekuje się od profesjonalnego narzędzia fotograficznego.
Jednocześnie poprawiona została użyteczność obiektywu, poprzez dodanie pierścienia przysłony z funkcją „de-click” czy też dodanie drugiego programowalnego przycisku AFL. Oprócz udoskonalonej konstrukcji odpornej na kurz i zachlapania*, przednia soczewka obiektywu posiada powłokę odporną na wodę i tłuszcz, dzięki czemu użytkownicy mogą bez obaw fotografować nawet w trudnych warunkach środowiskowych.
Obiektyw wyposażony jest w przełącznik blokady zoomu, który blokuje obiektyw na szerokim końcu i zapobiega niezamierzonemu wysunięciu się tubusu pod własnym ciężarem. Blokadę można zwolnić nie tylko za pomocą przełącznika, ale także za pomocą zoomu, co dodatkowo zwiększa szybkość i komfort fotografowania.
*Obiektyw nie jest wodoszczelny, przy dużym natężeniu działania wody, lub kurzu może dojść do przeniknięcia zanieczyszczeń.
![]() |
Specyfikacja techniczna:
- Konstrukcja obiektywu: 15 grup, 19 elementów (6 elementów FLD, 2 elementy SLD, 5 elementów asferycznych)
- Kąt widzenia: 84.1 – 34.3°
- Liczba listków przysłony: 11 (przesłona zaokrąglona)
- Minimalna przysłona: F22
- Minimalna odległość ogniskowania: 17cm (24mm) – 34cm (70mm)
- Maksymalny współczynnik powiększenia: 1:2.7 (24mm) – 1:4 (70mm)
- Rozmiar filtra: 82mm
- Wymiary (średnica × długość): 87,8 mm × 120,2mm
- Waga: 745g
- Kraj produkcji: Japonia
- Akcesoria w zestawie: Futerał, osłona przeciwsłoneczna (LH878-05), dekiel przedni 82mm (LCF-82mm III), dekiel tylny (LCR II)
- EAN: SONY E: 85126941413
- EAN L-mount: 85126 941420
Planowane rozpoczęcie sprzedaży: 30 maja 2024
Sugerowana cena detaliczna: 5 990zł
Więcej informacji na:
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Pod względem wielkości jest w zasadzie tego samego rozmiaru co wersja pierwsza ale za to, przez mniejszy pierścień ogniskowej jest mniej wygodna
Hahaha, I bardziej wygodna przez obecność pierścienia przysłon.
Lata temu Nikon się pozbył Pierścienia przysłon a teraz wraca....
mi tam pierscien przysłon pasuje, bo tak jak lubie go w FUJI tak i tutaj mi nie przeszkadza, a wrecz go uwielbiam. Wiec co kto woli. Widze, juz tutaj osądy sa slane, jakie to niewygodne i wogole. Rozumiem, ze juz miales obiektyw w rekach i zdazyles go przetestowac?
BlindClick: przecież to nie jest Nikon, nawet nie ma bagnetu Z
Bardzo fajna premiera, pierwsza wersja ma już ładne kilka lat więc dobrze, że mamy następcę. Choć konstrukcje optyczne starszej wersji i nowszej (pomimo dołożenia 2 elementów asferycznych) wyglądają podejrzanie podobnie...
BlindClick,
Na moje oko to pierścienia pozbył się Canon w EF-ach.
Nikon jeszcze długo robił przesłonę mechaniczną z pierścieniem regulacji.
Canon z kolei w RFach powrócił do pierścienia regulacyjnego na obiektywie.
Skąd tu hahanikon, to nie rozumiem.
Co zaś do samego pierścienia, to jego obecność mnie cieszy. Korpusy są przeładowane guzikami.
@Arek stara wersja ma piękny malarski rendering, jestem ciekawy czy tu jest taki sam czy będzie "nowocześnie", czyli sterylnie, ostro, wręcz za ostro i bezpłciowo
Konstrukcja prawie identyczna
ale jak mtf'y wzrosły
link
link
PDamian - dwie zwykłe soczewki zamienili na asferyki. I jak się dobrze przyjrzeć, to faktycznie na nowym schemacie te nowe elementy mają jakby lekko inny i bardziej fikuśny kształt. Wrzucenie asferyków, szczególnie gdy mamy do obsłużenia szerokie kąty, często bardzo pomaga. Tylko nawet w sumie nie wiedziałem, że można 17 elementów pozostawić bez zmian, a dwa lekko przeprofilować, żeby uzyskać zauważalną poprawę.
I okazuje się, że Sigma jest ostrzejsza od GM II :)
@q3aki Akurat miałem tą sigmę w rękach i to są moje (choć i również fotografa który ten obiektyw testował) odczucia. Też jestem wielkim fanem pierścienia przesłony na obiektywie, przyśpiesza mi to pracę. Taki fajny "ficzer" choć dalej ile osób tyle opinii.
Mi osobiście brakuje troszkę szerszego pierścienia, aby dłoń mogła wygodnie leżeć jak w wersji pierwszej.
I tak najgorsze umiejscowienie pierścienia moim zdaniem ma sigma 70-200, ciężko mi się nią zdjęcia robiło.
Jak się przyjrzeć, zakładając że schemat jest dokładny
to zmienione są soczewki (od przodu licząc): 4, 5, 6, 7, 8, 16, 17, 18, 19.
Ale to spekulacje.
Fajnie że poprawiają już po 4,5 roku.
No i szkoda, że Tamron nie robi 24-70/2.8.
Dobrze, że nie robi 24-70. Różnorodność jest fajna :)
Ja nie potrafię tego zrozumieć, że czołowi producenci profesjonalnych szkieł, wypuszczają kolejne eksluzywne obiektywy za miliony $$$, które się świecą jak psu jaja na billboardach itd. ale optycznie są słabe - jakaś dystorsja, winietowanie, aberracja chromatyczna itp. Noż kurka wódka nóż się w kieszeni otwiera! I to producenci z usa i japonii(japonska technologia i precyzja) - taaaaa baju baju, bedziesz w raju xD Obiektywy są OK, ale po włączeniu korekcji w body... a tak, to zwykłe pazdzierze jak z odpustu w pierdziszewicach, tylko wylansowane marką... Pokazcie mi obiektyw tak dobry optycznie jak np. chinski viltrox 27mm f1.2 u canon, sony czy nikon... czekam xD pokazcie tak dobre szklo, ktore nie potrzebuje zadnej korekcji i kosztuje 2,5k ??? Ktos cos? Legendy glosza, ze fanatycy voiglandera sie niesmialo wychylaja z odpowiedzia xD taaa ale to obiektywy bez uszczelnien i bez AF i dwa razy drozsze. Prawda wiec jest taka, ze to wszystko, to przereklamowany shit! Wart co najwyzej 1,5-2k, a sprzedawany za 6-10k
boa,
link
wiadomo, ciemniejszy i niedoskonały optycznie, ale jest w Sony linia, która jest przywoita i z czasem staniała. Trudno oczekiwać, żeby producent sprzedawał obiektwy taniej, niż może. Z jakiegoś powodu ludzie wolą zapłacić więcej - np. ja, za systemówki.
Ach, te chińskie koszty produkcji... wszystko za 5 zł.
Do imprez mam zestaw Sigma 70-200 i Sigma 24-70 wersja poprzednia, bo do Cwanona. Czemu tak? bo znacznie taniej niż Cwanon, ceny 70-200 w wersji białej z czerwonym paskiem są ~ 2 razy wyzsze. A jakość optyczna Sigmy jest nie do pobicia. To znaczy może i 70-200 któraś wersja lepszy, ale nikt nie zauważy. To moim zdaniem jest sprzęt warty swej ceny.
@boa ksztusiciel - zjedz snickersa