Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

DJI Phantom 4

DJI Phantom 4
2 marca
2016 13:37

Firma DJI zaprezentowała nowego drona z serii Phantom. Model oznaczony numerem „4” wyposażony został w kamerę z 12-megapikselowym sensorem, obiektywem o świetle f/2.8, możliwością nagrywania wideo w 4K i rejestrowania zdjęć RAW.

Linia dronów Phantom doczekała się właśnie czwartej generacji. Tym razem mamy do czynienia z modelem, który jak podkreśla producent, ma być jeszcze łatwiejszy w pilotażu niż poprzednicy. Bezpieczne latanie ułatwiać ma m.in. system antykolizyjny Obstacle Sensing System, na który składają się dwa przednie sensory. Wykrywają one ewentualne przeszkody (na dystansie 0.7-15 metrów) i kierują dronem w taki sposób, aby możne je było ominąć, zachowując jednocześnie wcześniejszy kierunek lotu.

Dzięki funkcji ActiveTrack Phantom 4 może również podążać automatycznie za poruszającym się obiektem wskazanym poprzez aplikację mobilną DJI GO (bez konieczności używania oddzielnego znacznika GPS).

DJI Phantom 4

Jeśli chodzi o możliwości filmowe drona to w Phantomie 4 znajdziemy kamerę z gimbalem. Kamera wyposażona jest w sensor w rozmiarze 1/2.3 cala i rozdzielczości 12 megapikseli (obsługa ISO 100-3200 w trybie wideo, 100-1600 - zdjęcia), a także obiektyw o polu widzenia 94 stopni i świetle f/2.8. Firma DJI chwali się, że w porównaniu z modelem Phantom 3 Professional, w kamerze nowego drona udało się zredukować aberrację chromatyczną o 56 proc., a dystorsję o 36 proc.

DJI Phantom 4

Phantom 4 może nagrywać wideo m.in. w standardzie UHD 4096 x 2160 (do 25 kl./s.), 4K 3840 x 2160 (do 30 kl./s), a także Full HD (do 120 kl./s - pole widzenia zmniejsza się wtedy do 47 stopni). Filmy nagrywane są w formatach MP4 lub MOV (MPEG - 4 AVC / H.264), a zdjęcia w JPEG i RAW-ach (DNG).

Dron DJI Phantom 4 jest już dostępny w przedsprzedaży, w cenie wynoszącej 1.599 euro.

DJI Phantom 4


Komentarze czytelników (28)
  1. sektoid
    sektoid 2 marca 2016, 13:54

    Kolejny elektryczny przyrząd do gaszenia świec.

  2. bartaspl
    bartaspl 2 marca 2016, 14:14

    Piękny sprzęt w sensownej cenie!

  3. wzrokowiec
    wzrokowiec 2 marca 2016, 15:21

    Chciałbym taki! Ale cena powala. Może za 10 lat będą po 500 zł :P

  4. ***s***
    ***s*** 2 marca 2016, 17:47

    Ma byc sprzedawany w salonach appla wiec dlatego chyba caly na bialo lacznie z zasilaczami. Konkurencji realnej chyba nie ma. Juz wersja 3 byla super pod wzgledem "lotniczym" choc kamera chyba gorsza niz GoPro. mam nadz ze to poprawili w mk4.

  5. ***s***
    ***s*** 2 marca 2016, 18:11

    Dzieki wersji 4 starsze wersje 3 powaznie stanialy. Za Phantoma 3 w wersji 4k trzeba dzis zaplacic 999$ a to smiesznie malo jak na sprzet ktory nagrywa ma prosty edytor i przyciety film mozna wyslac na fejsa zanim sie wyladuje. Nie ma kilku opcji jak np sledzenie ale te ktore byly w 3.0 "wystracza kazdemu". A przynajmniej tym ktorzy nie sa skorzy doplacic 500$ do sledzenia i sonaru w wersji 4.0

  6. fotofan
    fotofan 2 marca 2016, 19:07

    kamera chyba gorsza niz GoPro - no raczej nie gorsza. I P3 ma śledzenie tylko inną metodą.

  7. 2 marca 2016, 22:43

    @bartaspl

    Ten sprzęt to tylko droga zabawka...

  8. bartaspl
    bartaspl 2 marca 2016, 23:16

    @Borat pewnie tak. Nie mam wystarczającej wiedzy na temat dronów by ocenić czy to zabawka czy nie, ale dla mnie - osoby która o porządnym dronie z porządną kamerą marzy od lat to jest coś bardzo ciekawego. Stabilizowany w kilku płaszczyznach obiektyw bez zbytniej dystorsji i przesadnie szerokiego kąta jak kamerki Gopro, który nie robi paszteciarskich miękkich zdjęć z wielką aberracją. Którym da się płynnie Zmieniać kąty podczas lotu. Niemal bezobsługowy dron, który NIE SPADA bez kontroli.. Nice to have. Jeśli dodatkowo potrafi rzucać obraz z kamery na tablet czy fona w czasie rzeczywistym... to jest to model ciekawy. A jeśli można mieć drugiego operatora tylko do gimbala to w tej cenie jest to ewenement.
    Nie profesjonalny? I co z tego? Ja nie jestem profesjonalistą. Dla przyjemności i zabawy wydaje się odpowiedni. Czym ma być podróżowanie, szukanie miejsc, światła a potem kręcenie ujęć jeśli nie zabawą? Nie na wszystkim trzeba zarabiać. Ja mam dwa zawody, trzeciego nie potrzebuję.

  9. Hegemon
    Hegemon 3 marca 2016, 10:16


    w P4 system antykolizyjny działa "do przodu", z praktyki użytkowania tej "zabawki" - żeby taki system miał sens, powinien działać we wszystkich kierunkach. Może w będzie tak w P5 :). Natomiast - poprawiona kamera i jakiś bardziej elegancki sposób zamontowania całego gimbala - no, to jest istotna zmiana. I gimbal i podwozie też wyglądają solidniej, niż w P3.
    Chociaż kamera w P3P jest, jeśli chodzi o jakość obrazka i tak jest o niebo lepsza od GoPro4Black (w sieci jest dużo filmów porównawczych), to aż mnie kręci z niecierpliwości, żeby zobaczyć co potrafi kamerka z P4...

  10. wzrokowiec
    wzrokowiec 3 marca 2016, 11:03

    Pewnie kiedyś każdy będzie miał drona, który będzie za nim latał, reagował na plecenia i gesty.

  11. staryman
    staryman 3 marca 2016, 11:14

    @wzrokowiec, a nawet może każdy będzie dronem jak mu się zachce, najlepiej jednak osobiście uczestniczyć niż przez pośrednika

  12. wzrokowiec
    wzrokowiec 3 marca 2016, 13:09

    10 lat temu nie przypuszczaliśmy do czego będą służyć każdemu telefony, a dzisiaj nie przewidzimy do czego będą drony za 10 lat.
    Może będą robić za osobistych ochroniarzy, asystentów, sekretarzy, lekarzy, trenerów?

  13. kyniek51
    kyniek51 3 marca 2016, 16:14

    Zabawk czy nie.... już za pomocą P3 można fajnezdjęcia robić : link Fakt - aparat dość prymitywny I nie wybacza błędów ale za to daje unikalny punkt widzeia. :)

  14. tadeusz69
    tadeusz69 3 marca 2016, 16:59

    Jak wysoko mogą latać drony i czy potrzebę są jakieś pozwolenia ?

  15. ***s***
    ***s*** 3 marca 2016, 19:15

    Hegemon 3 marca 2016, 10:16....Chociaż kamera w P3P jest, jeśli chodzi o jakość obrazka i tak jest o niebo lepsza od GoPro4Black


    W jednym wypadku na pewno GoPro krecil lepiej - wieczorowa pora obrazek z GoPro bil znacznie obrazek z DJI3.

    Czulosc na switlo i wszelkiego typu zdjecia nocne i wieczorne oraz na moje oko tonalnie GoPro tez lepsze.

    Ale GoPro Black ma juz 2 lata a tu nowa kamera.

  16. ***s***
    ***s*** 3 marca 2016, 19:23

    bartaspl 2 marca 2016, 23:16....A jeśli można mieć drugiego operatora tylko do gimbala to w tej cenie jest to ewenement.


    Niestety drugi zywy operator tylko w Inspire 1 ale mozna sobie zrobic cyfrowego operatora drona (zaprogramowac lot tzn odwiedzane miejsca z programowaniem szybkosci i wysokosci lotu a pilotem obracajac drona filmowac tak jak sie chce i to co sie chce poniewaz obrot drona w tym programie nie zmienia kierunku lotu i jego zaprogramowanej trasy. Dla mnie super. (Mialem napisac "dla mnie bomba" ale z dronem to akurat zle sie kojarzy )

  17. ***s***
    ***s*** 3 marca 2016, 19:38

    Hegemon..3 marca 2016, 10:16....w P4 system antykolizyjny działa "do przodu", z praktyki użytkowania tej "zabawki" - żeby taki system miał sens, powinien działać we wszystkich kierunkach.


    Nie bardzo rozumiem. Chodzi o to zeby tez byl z tylu gdyby od tylu jakies drzewo zaczelo go gonic?

  18. Nikoś
    Nikoś 3 marca 2016, 21:55

    @***s*** ...i do góry - bo co będzie jeśli drzewko (ciężarówka) będzie gonić drona a za chwile ściana domu/innych drzew? Więc w tym momencie dron do góry poleci...

  19. Hegemon
    Hegemon 4 marca 2016, 12:19

    @***s***

    Zgadza się, w nocy GoPro ma mniejszy poziom szumów. Ale szczegółowość, nawet w słabym oświetleniu jest lepsza dla P3P 4Black ma też możliwość nagrywania do 240 kl/s, wprawdzie tylko w 720P, szkoda, że ta kamera z P3P tego nie potrafi - czasami mogłoby to być przydatne.

    A co do systemu antykolizyjnego - quadrokopter może lecieć do przodu swoim bokiem, czy tez tyłem - nie ma to dla urządzenia żadnego znaczenia. A system antykolizyjny jest zamontowany tylko na froncie urządzenia. Żeby taki system miał głębszy sens, powinien być zamontowany na wszystkich czterech stronach fruwadła. P3P nie obraca kamerą w osi pionowej (to znaczy obraca, o kilka stopni, żeby działała stabilizacja), żeby filmować coś, co jest równolegle do trasy lotu, musisz obrócić drona i lecieć bokiem. Pełny obrót kamerą ma DJI Inspire, ale to dużo wyższa półka cenowa. Widziałem taki filmik w necie, jak koleś lecąc do tyłu, filmuje koszykarza. I "rozpłaszcza" swojego P3P tablicę z koszem... Gdyby miał P4, też nie uniknąłby takiej kolizji.

  20. ***s***
    ***s*** 4 marca 2016, 17:18

    Nie da sie wszystkiego przewidziec ale P4 zapobiegnie podlatywaniu np do pary mlodej zbyt blisko. Ja zawsze zostawiam duzy margines w podlatywaniu do obiektow i na filmie to widac niestety. Jesli ten system bedzie naprawde dzialal to moga wyjsc jeszcze lepsze ujecia.

    Osobiscie jednak w naszych miastach najwiekszym problemem dla drona sa druty ktorych wszedzie [pelno szczegolnie w srednich miasteczkach. Tych ten sonar chyba nie wykryje nawet lecec do przodu.

    Dobrym rozwiazaniem sa zabezpieczenia smigielek. Wtedy nawet jakby dron tlem uderzyl w kosz to odbije sie od niego i duza szansa ze nie spadnie no chyba ze operator twardo bedzie go cisnol do tylu.

    Warto polatac najpierw jakims Hubsanem x4 zanim bierze sie do reki za Phantoma.

  21. ***s***
    ***s*** 4 marca 2016, 20:01

    a dzis dji 3p za 800$ u autoryzowanego dilera

    link

  22. Piter
    Piter 4 marca 2016, 23:09

    Testowałem DJI 3P był problem z ostrością zdjęć i filmów. Mam nadzieję, że w DJI 4 zlikwidowano ten problem

  23. ***s***
    ***s*** 4 marca 2016, 23:46

    Nie, no, obiektywow L tam nie dali.

  24. Hegemon
    Hegemon 5 marca 2016, 13:04

    @***s***
    "a dzis dji 3p za 800$ u autoryzowanego dilera "

    No, fakt - w ciągu doby sprzedał 52 sztuki. Może z tira spadły, albo sprzedawca znalazł na oceanie dryfujący "niczyj" kontener :). Żartuję oczywiście. Cena faktycznie niezła. Ale nie sądzę, żeby w Eurokołchozie cena nawet w "ojro" zbliżyła się do tej dolarowej. A nawet gdyby - do tego zaraz doliczony byłby VAT (w USA nie ma takiego podatku), cło, akcyza za towar luksusowy, wzrosłaby marża handlowców i wyszłoby na jedno...Niestety, żyjemy w takim a nie innym miejscu na ziemi.

  25. Hegemon
    Hegemon 5 marca 2016, 13:11

    @Piter

    Chyba miałeś jakiś wadliwy egzemplarz. Nie zauważyłem żadnych problemów z ostrością. A wprost przeciwnie - obraz jest jak żyleta.

  26. mate
    mate 6 marca 2016, 01:11

    @tadeusz69
    "Jak wysoko mogą latać drony"

    Zależy od drona, jego sprawności aerodynamicznej i wydajności zasilania.

    " i czy potrzebę są jakieś pozwolenia ?"

    link

  27. kyniek51
    kyniek51 7 marca 2016, 15:36

    głównie zależy od oprogramowania - P3 wyżej jak 500 (wys. względna) nie poleci, w pobliżu lotnisk w ogóle nie wystartuje. Jednak t teorii może latać na wysokości 5000 - np jak punkt startu jest na górze/wzniesieniu.

  28. PappaIce
    PappaIce 8 marca 2016, 13:32

    W Polsce są już przedsprzedaże poniżej 7 tys link i zastanawia mnie, czy względem P3 nie jest ciut za drogi. Omijanie przeszkód fajnie wygląda w prezentacji - czekam na test w terenie.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.