Sony A7 V w naszych rękach
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
Z góry dziękujemy za zrozumienie.
Kliknij tutaj aby zamknąć to okno.
Komunikat nie wyświetli się więcej podczas tej sesji (wymagana obsługa cookies).
Szału nie ma delikatnie mówiąc :D
Tylko 35 RAW w serii ?
PDamian: coś dziś jesteś w słabej formie w atakowaniu, narzekaniu i marudzeniu na konkurencję Nikosia ;))
Z tą stabilizacją to może wina przedprodukcyjnego firmware albo co ?
Ja czekałem na :
- większy wizjer
- więcej Mpx (36-42)
- lepszy LCD
- lepszą cenę na wejściu
No to sobie poczekam dalej, albo po prostu kupię IV w miejsce moich wysłużonych trójek. Bo do samego ładnego LCD trochę szkoda kasy, zainwestuję w szkła :)
Jedyną rzeczą, jakiej mi bę
No i ucięło mi komentarz, a sam już nie wiem, co chciałem dopisać :P
Ciekawe, czy w 28-70 poprawili tę optykę, czy faktycznie układ jest bliźniaczy. Zwłaszcza ostrość na brzegach mogliby podciągnąć.
Cichy, ale po co więcej MPix? Jak chcesz więcej to masz serię z R w nazwie. 33 Mpix dla podstawowego body to w sam raz. I tak jest więcej niż 24 Mpix u Nikona czy Panasa.
'Ja czekałem na [...]
- więcej Mpx (36-42)
- lepszą cenę na wejściu'
Cena jest taka sama jak u konkurencji - nie ma powodu, aby oferować cokolwiek taniej, skoro można sprzedać drożej ;-)
Kup używane A7RV - będziesz miał aparat wszystkomający za mniejsze pieniądze, jedynie tych Mpx jakby za dużo.
Wciąż w sprzedaży jest jeszcze A7R IIIa, który ma 42 Mpix i kosztuje 8500 zł.
@Arek
Tak, dla zasady, że nowy ma więcej. Mie musiał być to poziom R, ale jak napisałem 36 by stykło a i marketingowo brzmiałoby lepiej.
Co do RV to w zasadzie za niewielką dopłatą mamy 60 Mpx i porządny wizjer 0,9x i 9,44M tylko pewnie robiłbym 99% zdjęć na mniejszych Rawach, a ja nie lubię płacić za coś, czego nie wykorzystuję :)
Ale w Sony i tak masz wybór, bo w ciągłej sprzedaży masz pełnoklatkowe korpusy: 12, 24, 33, 42 i 61 MPix. Do wyboru do koloru. Wprowadzanie jakiegoś 36 Mpix pewnie by ich za drogo kosztowało, skoro nadal mogą męczyć 33 Mpix, a i tak mieć największy wybór rodzielczości na rynku.
Masz rację. A7R3 już mam, też by się go przydało wymienić, bo jednak AF kuleje.
Pal licho już tę matrycę, w końcu poprawiony odczyt to też coś. Ale jednak brak upgrade wizjera po 5 latach to już trochę lipa, zwłąszcza jak na różnicę 1500PLN w stosunku do R5, który wizjer ma wypasiony.
> Z tą stabilizacją to może wina przedprodukcyjnego firmware albo co ?
obstawiałbym raczej ustawienia stabilizacji, bo niektóre aparaty, np. OM System, a może i ten Sony (jest przecież z 2 razy droższy), mają takowe i sam doświadczyłem, że ich zmiana działa na wydajność IBIS; chodzi o wybór między "szybkostrzelnością" (a tu czasy są krótkie) a dokładnością stabilizacji; standardowe ustawienia mogą preferować "szybkostrzelność".
Co do większego wizjera, to większy pożera więcej prądu, zatem spada wydajność z baterii; coś za coś, IMHO firma dobrze wybrała i użytkownicy będą raczej zadowoleni (wyjąwszy *Cichego*).
Tak jak przewidywałem - aparat zachowawczy (jedynie zakładałem EVF 5 mln punktów.
Wg mnie postawienie przyzwoitego wizjera (0,8x; 3,69m) przy większej żywotności Aku to przejaw praktyczności.
Czy redakcja może porównać jasność LCD i EVF w stosunku do A7IV / Z6III?
@Cichy
"tylko pewnie robiłbym 99% zdjęć na mniejszych Rawach, a ja nie lubię płacić za coś, czego nie wykorzystuję :)"
To zależy jak na to spojrzeć. Mniejsze rawy z nadpróbkowanego obrazu to lepsza jakość względem natywnej, mniejszej rozdzielczości, a w razie czego masz opcjonalnie tryb pełnej rozdzielczości. No i gratisy jak "bezstratny" (znów względem natywnej, mniejszej rozdzielczości) crop. Gdyby on jeszcze był regulowany to już w ogóle bajka. Więc znacznie więcej można zyskać niż "tracić".
Wizjer niby ten sam, ale obraz w nim jednak lepszy - nowy procesor.
"pomimo wybrania priorytetu detekcji zwierząt, AF preferował niekiedy człowieka zamiast kota"
Prawica lubi to.
(to tylko purnonsensowy żarcik, jakby co :)
Każdy kolejny model identyczny. Od czasu pierwszego A7 kolejne modele tylko nieco przytyły. Zresztą nie lepiej jeśli chodzi o serię A6xxx. Kwadratowy, toporny klocek.
Od małych gabarytów jest seria C.
Przy serii w buforze tylko 36 RAW i koniec? i to przy zapisie na szybką kartę CFexpress po 1.5 sekundy koniec ?
wolne żarty
4K 60fps w zależności od obiektywu może być przycięcie.
@Szabla
Lepszy procesor nie powiększy mi wizjera, bo głównie o to mi chodziło.
Mam wrażenie, że jesteśmy gotowani powoli jak ta żaba, aż nie zauważymy kiedy nas ugotują. Mamy się stopniowo przyzwyczaić do gorszych parametrów obrazka, ale za to wszystko przyspieszy tak, że przestaną montować w aparatach mechaniczną migawkę i zarobią kolejne pierdyliardy. Coś jak z dźwiękiem - płyta CD jakością dźwięku rozwala mp3 na łopatki, ale młode pokolenie tego w ogóle nie usłyszy, za to cieszy się, że nie musi dźwigać discmana. Mam nadzieję, że ten semi-stacked to od ISO 3200 nie będzie jakieś daremne szumidło z płaskimi, wyblakłymi kolorami, jak sportowy a9. W porównaniu do moich A7III i A7RII mam nadzieję na poprawienie kolorów skóry ludzkiej w słabszym świetle. Czyli generalnie wobec uniwersalnego, entry-level aparatu mam oczekiwania dla obrazka, a nie dla sikawki FPS-ów w trybie seryjnym.
' że przestaną montować w aparatach mechaniczną migawkę i zarobią kolejne pierdyliardy'
Czy z mechaniczną migawką nie zarabiają pierdyliardów i - generalnie - co jest złego w zarabianiu pierdyliardów?
'płyta CD jakością dźwięku rozwala mp3 na łopatki, ale młode pokolenie tego w ogóle nie usłyszy, za to cieszy się, że nie musi dźwigać discmana'
Przyczyną zanikania płyt CD i discmanów jest brak popytu ze strony wszystkich pokoleń. 'Starego' pokolenia jest wystarczająco dużo, aby oferować dowolny produkt. Vide rosnąca (ponownie: popularność winyli.
Z tą płytą cd to nie do końca jak ci się wydaje, dźwięk zarejestrowany na przeciętnym urządzeniu da przeciętne rezultaty.... Z tym gotowaniem to też nie tak, weź sprzęt sprzed 20 lat i zrób takiej jakości fotki jak średnią półką dzisiaj a skoro A7III jest taki fantastyczny to chyba można go jeszcze kupić...
Dla fotografów: nowy lepszy sensor częściowo warstwowy, nowy szybszy i nie grzejacy się procesor, nowy AI AF, 3 razy szybsza seria i blackout free w wizjerze, pre burst w Raw+jpeg (a nie jak w np. w Nikonie tylko jpeg), lepszy IBIS to jak dla mnie ok. A malkontenci będą narzekać jak zwykle.
@Prawda ekranu
Zgadzam sie, mi sie to rzuca w oczy to w telefonach, 100MP, teraz 200MP, tryb ksiezycowy, AI GO i to wszystko nazywa sie zdjeciem.
Odszumianie AI - to jest majstersztyk, co to niby znaczy?
Komorki sie rownaja z aparatami, YT juz pokazuje ze nie ma roznicy.
Ja obstawiam ze to jest niestety wszystko wizja AI, tak jak kiedys dobry fotograf ustawil osobe czy potem obrobil tak by wyszla lepiej niz wyglada w rzeczywistosci to teraz to jest od razu w aparacie a zwlaszcza w komorce.
Coraz mniej jest dostepu do RAWa, automatyczne korekcje, rawy niskoszumne.
jest tu link do P80 pure Ultra - lol.
Sony A7 V vs Canon R6 Mark III:
1. ta sama cena (około 12999 PLN).
2. ta sama rozdzielczość matrycy (33,0 megapikseli).
3. ta sama rozdzielczość wizjera (3,68 mln punktów).
4. ten sam minimalny czas otwarcia migawki 1/8000 s (migawka mechaniczna).
5. ten sam minimalny czas otwarcia migawki 1/16000 s (migawka elektroniczna).
6. ten sam rozmiar przetwornika (pełnoklatkowy 35,9 × 23,9 mm).
7. te same standardy slotów na karty pamięci.
8. Te same czasy synchronizacji z lampą błyskową.
9. zbliżony czas odczytu matrycy (około 14 ms).
10. zbliżona waga (różnica zaledwie 4 g na korzyść Sony).
11. większe pokrycie kadru czujnikami AF w Canon (100% vs 94% w Sony).
12. wyższa zdolność ustawiania ostrości w słabym świetle w Canon (o około 1,67 EV).
13. większa efektywność stabilizacji w Canon (8,5 stopnia na środku vs 7,5 stopnia na środku w Sony).
14. większa liczba punktów AF w Canon (1053 vs 759 w Sony), ale nie sądzę by ktokolwiek odczuł różnicę w praktycznych zastosowaniach, bo i tak znacznie bardziej istotna będzie efektywność/precyzja pracy układu.
15. wyższa prędkość zdjęć seryjnych z wykorzystaniem migawki mechanicznej na korzyść Canon (12 kl./s vs 10 kl./s w Sony).
16. wyższa prędkość zdjęć seryjnych z wykorzystaniem migawki elektronicznej na korzyść Canon (40 kl./s vs 30 kl./s w Sony).
17. rozmiar wyświetlacza na korzyść Sony (3,2″ vs 3,0″ w Canon).
18. czas pracy na baterii a korzyść Sony (630 zdjęć (wizjer) / 750 zdjęć (monitor LCD) vs 390 zdjęć (wizjer) / 620 zdjęć (monitor LCD) w Canon).
19. wyższa maksymalna rozdzielczość nagrywanych filmów w Canon (7K vs 4K w Sony).
20. wyższa rozdzielczość wyświetlacza LCD w Sony (2,1 mln punktów vs 1,6 mln punktów w Canon).
21. dodatkowy port USB (USB 2.0) w Sony.
Ciekawe czy Sony poprawiło jakość wyświetlaczy (wizjera i monitora LCD). Dotychczasowe różnice między Sony A7 IV vs Canon R6 Mark II były istotne.
Obecnie, wybierając nowy aparat bezlusterkowy, praktycznie każdy producent gwarantuje zbliżone parametry i jakość – trudno o zły wybór.
To szybkie podsumowanie. Jeśli pominąłem kluczowe informacje, zachęcam do uzupełnienia porównania w komentarzach.
Nie narzekajcie bo będą wprowadzać aktualizacje oprogramowania
...aż w końcu którąś wam go uceglą.
🧱
22. Maksymalna szybkość zdjęć seryjnych z obiektywami producentów niezależnych
Sony: 15 kl/s
Canon: ... [0 kl/s ❓]
-Do Sigma 300-600/4 kupić Panasonic S1 II czy Nikon Z8 ❓❓❓
Do zdjęć przyrodniczych i sportowych ze względu na brak Raw w pre capture w Nikonie i słabszy af przez przejściówkę, zdecydowanie Panasonic lub Sony. Lepsze 15 kl/sek z lepszym AF niż 30 że słabszym AF
Eos R6 III na sigmie 60-600mm ma 12 kl/s na mechanicznej a elektroniczną mogę sprawdzić.
Sony u mnie odpadło bo wygasiło minoltę :-) a i obrazek mi się odpowiada....
@ad1216
"w Nikonie słabszy af przez przejściówkę"
-Od S1 II?
Dariusz Breś chwali AF Nikonów z Sigmami.
300-600/4 link
500/5.6 link
200/2 link
135/1.4 link
"zdecydowanie Panasonic lub Sony. Lepsze 15 kl/sek z lepszym AF niż 30 że słabszym AF"
-bez łaski w Nikon Z8 jest 20 kl/s RAW
i to z matrycy 45Mpix [w cenie dalekiej od Sony A1]
link
'Nie narzekajcie, bo będą wprowadzać aktualizacje oprogramowania ...aż w końcu którąś wam go uceglą.'
Jesteś dzisiaj niespodziewanie krytyczny wobec Nikona. Ich upgrade z lipca 2025 był legendarny. Zainkasować kaskę od Tamrona i Viltroxa za dostęp do bagnetu, a potem zablokować ich obiektywy 'przypadkowym' bugiem w aktualizacji oprogramowania? Toż to biznesowy majstersztyk!
'to jak dla mnie ok. A malkontenci będą narzekać jak zwykle.'
To co dla Ciebie jest OK, może być dla innych niewystarczającym i nie ma powodu nazywać ich malkontentami... Z drugiej strony - na forum notorycznie nie zwraca się uwagi na segmentację rynku, na kierowanie określonych serii sprzętu do określonej grupy docelowej oraz na konieczność unikania (przez producentów) wewnętrznej 'kanibalizacji' poszczególnych serii modelowych.
@Pięknografia
W swoim podsumowaniu pominąłeś ofertę obiektywów, ale to zdanie:
'Obecnie, wybierając nowy aparat bezlusterkowy, praktycznie każdy producent gwarantuje zbliżone parametry i jakość – trudno o zły wybór.'
jest niemalże bluźnierstwem, bo pomija czynnik mojszości i fanboy'izmu.
/s
Sigma 300-600 4 DG OS Sports - movie test. Nikon Z9 + megadap pro
link
link
link
link
Będzie też jakaś promka na Nikona?
Promką jest możliwość zakładania obiektywów z mocowaniem E dzięki adapterowi Megadap. ;)
@JarekB – co do kanibalizacji, to ja trochę wyznaję to, co Jobs swego czasu powiedział (sorry jeśli cytat nie jest dokładny) – „jeśli my nie skanibalizujemy naszych produktów, to zrobi to nasza konkurencja”.
W efekcie jeśli Sony nie będzie chciało, żeby ich aparaty kanibalizowały ich kamery, to zrobią to Lumixy, Nikony i Canony.
R6 mk3 na elektronicznej ma 40 kl/s a na mechanicznej 12.na servo przy przejściowe ef-rf. Zauważyłem, że kiedy akumulator rozładował się do pewnego poziomu to prędkość mechanicznej spadła do 8 kl/s.
Ma ktoś teorię dlaczego A7C II nie tanieje?
Dobrze się sprzedaje - to najprostsze wyjaśnienie.
@tomek__
-Otwarty bagnet.
Na czymś Sony musi zarabiać jak kupujecie te kundle do ich aparatów.
link
-Było brać za 1700€ od Niemca.
To ciekawa koncepcja - Canon nie sprzedaje kundli, więc dlatego korpusy są tanie, Panasonic akceptuje kundle, więc korpusy są drogie. Najlepiej ma Nikon - korpusy są tanie, bo kundle niby istnieją, ale są 'przypadkowo' blokowane via upgrade softu.
@Amadi
Apple nie skanibalizował własnych produktów, Apple skanibalizował konkurencję wprowadzając modele SE, czyli częściowo nowe podzespoły w całkowicie starym body (czyli to, co nazywacie pieszczotliwie 'odgrzewaniem' kotleta) za bardzo dobrą cenę. Tym sposobem do produktów Apple ma dostęp kolejny segment rynku.
O kanibalizowanie Sony przez innych zupełnie bym się nie martwił - są bieżące (publicznie dostępne) raporty kwartalne, są bieżące analizy sprzedaży, są udziały w rynku. Gdy liczby w słupkach przestaną się zgadzać, gdy prognozy długofalowe będą zagrożone, to wtedy w prosty sposób można dokonać korekty - cenowej lub ofertowej. Know-how mają w nadmiarze, potrzebna jest jedynie decyzja o innym jego wykorzystaniu.
JarekB jak zrobisz upgrade w szkłach to wszystko działa. To jakiś problem? Viltroxy mam, mają gniazdu USB-C, kabelek od ładowania telefonu ma takie końcówki, parę minut i wszystko działa. Wydumany problem.
Sony A7 V blokuje
obiektywy niezależne
link
🤣
PDamian: Dlaczego w Nikonie brak jest możliwości robienia zdjęć Raw w pre capture? Zarówno w pro Z9 jak i Z8 oraz najnowszym R6 III. Sam widziałem Nikoniarzy, którzy rezygnują z używania tej funkcji przez to głupie ograniczenie
Amadi: jaki procent użytkowników linii A7 korzysta z nagrywania video? Jaki odsetek z nich nagrywa zaawansowane video? Jaki procent z nich jest gotowa zmienić system z tego powodu? Do zaawansowanego video są zaawansowane specjalne filmowe obiektywy i zawsze warto mieć drugie body z linii filmowej